Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, May 20, 2008

Sahid kecewa lagi...

Reactions: 
petikan dari akhbar Sinar Harian hari ini :

Gagal tunai janji,Sahid lapor polis
"Sebelum ini,mereka berjanji untuk memberikan insentif sebanyak RM1,000 kepada semua yang berjaya masuk ke universiti."
*
AZIE YAHYA
SHAH ALAM - Seorang graduan institut pengajian tinggi(IPT)membuat laporan polis terhadap Pakatan Rakyat(PR)mengenai menifesto parti berkenaan yang didakwanya gagal ditunaikan oleh parti terbabit.
Mohd Sahid Rosli,25,masih menganggur berkata kerajaan negeri pimpinan PR(PKR-PAS-DAP)itu memutar belitkan isu bantuan pelajaran apabila mengumumkan bahawa bantuan berkenaan hanya untuk mereka dari keluarga berpendapatan RM1,500 ke bawah.

Sahid,Sahid......tak taulah aku tahap mana pemikiran seorang graduan institut pengajian tinggi(IPT)yang sorang ni.patutlah mamat sorang ni hidupnya menganggur je.macam ni punya pemikiran dan tindakan bakal mengundang kesusahan pada diri sendiri.kesusahan pada diri sendiri kerana seluruh Malaysia melihat dan menilai tahap IQ seorang graduan.agaknya ada tak majikan yang sanggup mengambil seorang graduan yang tahap IQ nya singkat macam si Sahid ni.macam bawak masalah je org macam ni.kalau aku la ada syarikat besar atau kecik...tak mungkin aku akan ambik seorang pekerja yang latahnya kuat macam si Sahid ni.sikit-sikit lapor,sikit-sikit lapor...pendeknya akal mengalahkan budak tadika...

Malas nak komen panjang-panjang.fikirlah sendiri kalau semua graduan IPT Malaysia tahap pemikirannya macam ni.senang-senang je dipergunakan oleh sesiapa pun.

Pesanan untuk Sahid : lebih baik masa terluang yang ada tu diisi dengan mencari pekerjaan dari mencari kesalahan kerajaan negeri yang umurnya tak sampai setahun.umur makin meningkat.tak kan sampai ketua keluarga nak menanggung makan minum engkau Sahid?berapa la duit yang engkau dapat dengan semua laporan tu?

Fikir kalau pakai otak dalam kepala resultnya - lojik
Fikir kalau pakai kepala lutut resultnya - mengarut

Hang fikir pakai apa Sahid?

UMNO Ribut - Pakatan Rakyat Melangkah Setapak Lagi.

Reactions: 


Assalamualaikum...

Belum reda isu "kekalahan" UMNO/BN dalam PRU12 tempohari kini timbul pula isu "perpecahan dalaman UMNO".dengan mantan PM menjadi pendahulu barisan paling terhadapan "Pakatan UMNO Murtad"(PakUtad) situasi politik Malaysia kembali bergelora bagaikan dilanda Taufan Mak Andang.habis segala suku-sakat pro UMNO/BN bingung sebingung bingungnya.

Apa yang nak dibingungkan aku pun tak tau.ikut suke depalah...yang penting bagi aku ialah Pakatan Rakyat beroleh satu lagi peluang selepas PRU12 untuk mengukuhkan lagi kedudukannya didalam arena politik Malaysia.satu lagi peluang yang tidak mungkin datang dilain kali.

Inilah masanya untuk Pakatan Rakyat memancing para ahli dan penyokong UMNO/BN yang kecewa dengan parti dokongan mereka.Pakatan Rakyat "wajib" mengambil peluang ini untuk menyatakan dan menerangkan perjuangan Pakatan Rakyat didalam politik Malaysia.disaat para PakUtad tercari-cari madah perjuangan yang lebih relevan bagi mereka rasanya tidak sukar untuk Pakatan Rakyat memenangi hati para PakUtad sementelah lagi perjuangan Pakatan Rakyat telah berjaya memenangi hati sebahagian dari mereka dalam PRU12 yang lalu.

Yakinlah bahawa inilah masa yang paling sesuai untuk tujuan itu...kita sedia maklum bahawa para PakUtad adalah para pejuang yang lantang berjuang didalam bekas parti dokongan mereka dan mustahil mereka boleh berdiri tanpa platform.mereka perlukan platform untuk meneruskan perjuangan mereka dan mustahil Pakatan Rakyat tidak relevan bagi mereka.Pakatan Rakyat telah menafikan 2/3 majoriti mereka walaupun dalam PRU yang didominasi oleh kekotoran yang dirancang oleh mereka.dengan adanya para PakUtad didalam Pakatan Rakyat,segala kekotoran yang telah dicipta oleh mereka dulu dapat diatasi kerana mereka yang mencipta kekotoran itu dan mustahil mereka tidak tahu untuk membongkarnya demi memastikan kemenangan dan matlamat mereka tercapai.

PKR,PAS & DAP telah membuktikan keupayaannya selepas PRU12 tempohari.kalau dilihat pada tempoh yang tidak sampai 100 hari,terbukti Pakatan Rakyat memang mampu mentadbir.kemampuan Pakatan Rakyat memang terbukti di 5 negeri yang ditaklukinya.

UMNO/BN pula semakin hari semakin tak tentu arah.1 demi 1 masalah dalaman melanda parti yang telah 62 tahun wujud di Malaysia.sebaik tamat PRU12,gendang & beduk lantang dipalu oleh para ahli & penyokong UMNO/BN mendesak presidennya meletak jawatan,kemudian datang pula ribut pemilihan MB Perlis & Terengganu,penderhakaan pada sultan menjadi "iklan" ditengah kekalutan,belum selesai ribut pemilihan MB,datang pula ribut yang mencabar kedudukan presiden parti UMNO,tsunami mongolia,ribut EGM,ribut babi moden,taufan Balkis,ribut lompat diselangi dengan angin Linggam kerosakan terus datang dengan hadirnya puting beliung Che'Det yang kekuatannya dikhabarkan bisa memporak-perandakan UMNO.apalagi selepas ini?

Aku tak nampak sebarang kemungkinan situasi dalaman UMNO akan reda selepas ini.percayalah...UMNO telah sampai ke penghujung nyawanya.rupanya kubur UMNO digali oleh UMNO sendiri...

Biarkan UMNO...biarkan mereka...Pakatan Rakyat melangkah setapak lagi didalam arena politik Malaysia.dengan serangan yang bertubi-tubi dari segenap arah oleh kerajaan Barisan Nasional,Pakatan Rakyat terus kukuh dan lebih mantap lagi.ternyata Pakatan Rakyat amat relevan sebagai madah perjuangan para rakyat marhain dan juga buat PakUtad.siapa lagi yang berjaya menyatukan rakyat pelbagai kaum didalam satu bumbung?

UMNO - Berjuang untuk bangsa Melayu
MIC - Berjuang untuk bangsa India
MCA - Berjuang untuk bangsa Cina
3 parti mewakili bangsa mengepalai BN - Selamat,Aman,Makmur

PKR - KeADILan untuk semua
DAP - Hak kesamarataan
PAS - Islam untuk semua
3 parti bukan perkauman membentuk Pakatan Rakyat - Ketuanan Rakyat

Siapa lebih relevan & siapa pilihan anda?

UMNO - Un Mind National Organisation

Reactions: 

Assalamualaikum...


Ketenangan tengahari Isnin ini disambut dengan berita yang agak meng"gempar"kan dari Mantan PM TDM.kenapa "agak menggemparkan?".kenapa tidak "gempar?"...memang tak gemparpun bagi aku berita penarikan diri TDM dari menganggotai UMNO.biase je...apa nak digemparkan?apa istimewanya TDM?siapa TDM?mantan PM?iyelah...mantan,bekas,X...tak de yang "siapa-siapa"nya TDM ni bagi aku...ramai lagi mantan-mantan itu-ini di Malaysia ni & bagi aku TDM hanya sebahagian dari mereka...sebahagian dari "mantan".

Tapi bagi UMNO dan sebahagian ahli fanatik/die hard fan/kipas susah mati berita ni bagaikan satu bom jangka yang maha kuat dan lebih kuat dari bom jenis C4 yang meletupkan mayat wanita Mongolia yang tidak dikenali oleh Najib.huru-hara sekalian pencacai UMNO,cukup huru-hara.bahkan blog MYKMU yang kuat menyokong TDM tak dapat diakses beberapa ketika selepas TDM mengumumkan berita tersebut...agaknya depa berkabung kot...lebih mengejutkan lagi,para forumist pro UMNO dalam yahoogroups pun seolah hilang kawalan diri apabila berita tersebut tersebar...boleh dikatakan hampir kesemua mereka bertindak meng"unsubscribe" dari group...pemimpin kesayangan keluar dari parti,pencacai pulak keluar dari groups...2-2 boleh dikatakan "bacul".kononnya hendak menentang musuh,tetapi mereka lari dari medan perang...2-2 punya pemikiran yang kurang cerdik.itulah UMNO dan pengikutnya...

Setelah 62 tahun(betul ke 62 tahun?)UMNO wujud,ternyata mereka masih kurang cerdik...bukan UMNO yang tak cerdik,tetapi ahli-ahli,pemimpin-peminpin & penyokong UMNO yang tak cerdik.memang cukup tak cerdik depa ni...apa nak dihairankan dengan pengunduran TDM dari UMNO?siapa TDM dalam UMNO?Presiden ka?Timb.Presiden ka?apa pangkat TDM dalam UMNO?sekadar ahli biasa.aku ulang balik - sekadar ahli biasa...lagi sekali - SEKADAR AHLI BIASA.ahli biasa pun boleh huru-harakan UMNO ke?sebab tu aku katakan UMNO kurang cerdik...tengok pada respon para pro UMNO macam parti UMNO dah tak wujud dah.cukup porak peranda UMNO dibuat seorang ahli biasa...lemahnya UMNO.

Rata-rata pemimpin UMNO pulak silih berganti berkokok-kokok,bersahut-sahutan meminta diadakan perbincangan antara mantan PM dengan PM...nak bincang apa lagi?kurang akal betul la depa ni.ada pulak yang bersedih...kononnya "kehilangan"...suka hati engkoranglah...

Yang paling tak cerdik sekali dalam UMNO ialah bila tradisi UMNO masih diteruskan sampai ke hari ini...tradisi apa tu?tradisi UMNO yang paling kurang cerdik dan yang membuatkan UMNO semakin lemah ialah bila pendapat dari golongan muda sering dipinggirkan.kalau ada antara pemuda yang agak lantang,cepat-cepat parang diasah setajam-tajamnya untuk memancung karier si pemuda.kalau ada antara orang bawahan yang dilihat punya aura yang kuat sikit dan berbakat besar,akan ditunjukkan jalan keluar dari UMNO.para veteran yang semakin hampir tarikh luputnya diagung-agungkan seperti Malaikat.itulah yang membuat UMNO sebagai Parti Kebangsaan Yang Kurang Cerdik!!!

Lihat pendekatan Pakatan Rakyat.dimana golongan muda?dibarisan hadapan.siapa yang memimpin Pakatan Rakyat?golongan muda kan?ini yang membezakan UMNO dengan Pakatan Rakyat.Ini yang membuat Pakatan Rakyat semakin dekat dengan kejayaan hari demi hari.siapa yang lebih faham akan kehendak rakyat zaman ini?pemuda atau veteran?

Tapi tak mengapalah...UMNO pun dah hampir kekuburan.teruskanlah ber"kurang cerdik" kerana kami sedang melihat UMNO melangkah lesu kekuburan politik.teruskan bertelagah sesama sendiri.hari pemilihan semakin hampir.cantas saja siapa yang dirasakan menggugat anda.wang bukan masalah bagi UMNO.taburlah sebanyak mungkin wang yang ada demi mencapai cita-cita anda.teruskan agenda UMNO anda sementara hayat masih ada.

Sementara itu Pakatan Rakyat sedang mendaki kepuncak kejayaan sambil memerhatikan UMNO perlahan-lahan tenggelam kedasar kuburan yang telah siap digali oleh para rakyat yang telah bangun dan telah keluar dari kepompong yang dicipta oleh UMNO sejak 50 tahun dulu...rakyat telah sedar...UMNO hanyalah sebuah Parti Kebangsaan Yang Kurang Cerdik.

UMNO - Un Mind National Organisation.