Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 23, 2008

DSAI = PKR + UMNO = KERAJAAN BARU MALAYSIA

Reactions: 
Selepas PRU12 tempohari aku berjumpa beberapa orang2 besar di Putrajaya sambil makan tengahari & bercerita tentang bermacam2 teori & kawan aku yg sorang ni pulak katanya dia telah didatangi beberapa orang Pak Lah untuk join pertubuhan tersebut & beliau pun berceritalah tentang teori atau perancangan tersebut..

Dia bermati-matian mengatakan yg DSAI akan join UMNO tapi dalam mekanisma yg berbeza iaitu UMNO mesti berada dibawah pentadbirannya... Dulu mungkin agak mustahil, tapi dalam keadaan UMNO sekarang di tempat tercorot yg dahagakan sokongan, tak mustahil perkara itu berlaku... ( UMNO semakin terhakis kuasanya & PKR pula dalam saat pengukuhan kuasa... sama2 memerlukan antara satu sama lain)

Juga dikhabarkan bahawa Pak Lah lebih rela memberikan kerusi panas Perdana Menteri kepada DSAI daripada Najib yg terlalu kurang daya inteleknya, kurang pengetahuan agamanya dan yg paling pasti Najib adalah diantara manusia yg terlalu takutkan bini... maka jika najib menjadi PM, siapa pemerintah sebenarnya??? Najib atau Rosmah??? Kalau najib jadi PM, maka setiap keramaian, pastinya akan ada acara karaoke yg mana menjadi acara kegemaran Rosmah botox itu... (Eh, bukan botox la... kulit muka rosmah tegang & berseri2 sebab dia selalu ambik air sembahyang 5 waktu & selalu bangun malam bertahajjud la... jangan bersangka buruk tentang Rosmah... Kalau puji Rosmah, senang sikit nak dapat projek... hehehehe...)

DSAI lebih prefer bergabung dengan UMNO kerana darah UMNO telah mengalir lama didalam tubuh badan kaum utama dan terbesar di Malaysia iaitu Melayu & PKR sebenarnya sudah cukup untuk mewakili 3 kaum terbesar iaitu UMNO, MCA & MIC... Pada masa tesebut, parti komponen BN tadi mungkin akan hilang arah & demi untuk mengekalkan kuasa dan survival hidup, maka mereka terpaksa patuh sahaja kepada penggabungan tersebut atau ahli2 mereka akan masuk PKR. Ini kerana kalau mereka terus menjadi pembangkang pun, mungkin mereka akan akan jadi pembangkang yang lemah.

Setelah DSAI memerintah negara, maka dalam masa 10 tahun akan datang dan sebelum DSAI melepaskan jawatannya, DSAI akan secara perlahan2 meletakkan UMNO ditempatnya semula & pastinya kaum melayu akan memerintah negara ini semula. Ini kerana jika PKR masih menjadi majoriti pentadbir negara, kekacauan susun atur pemerintahan mengikut kaum agak sukar untuk dilaksanakan tanpa kelibat DSAI... Ketuanan rakyat yg dicanangkan oleh DSAI sebelum ini hanyalah sebagai talian hayat politiknya sahaja... Rakyat itu sebenarnya masih lagi terbahagi kepada 3 kaum utama iaitu Melayu, Cina & India. Jadi apa yg berbeza??? Cuma approach nya sahaja yg bebeza. Mana mungkin DSAI dapat menafikan hak melayu seperti yg termaktub didalam perlembagaan malaysia.

Sebenarnya DSAI hanya ingin melaksanakan janji beliau terhadap Almarhum Dato' Fadhil Nor (DFN) dahulu yg mana beliau ingin membuat reformasi didalam UMNO & insyaallah suatu hari nanti UMNO akan kembali relevan kerana isi kandungan UMNO tersebut adalah dari baka2 yg terbaik sahaja.

Kemana hala tuju PAS & DAP selepas ini...??? DAP mungkin akan mengikut DSAI tetapi bagi PAS agak kurang pasti kerana masih lagi terdapat ramai pembesar2 PAS yg masih tidak sebulu dengan DSAI, tapi kalau Almarhum DFN masih ada, mungkin ceritanya akan menjadi sebaliknya...

Tunggulah apa akan jadi sebelum bulan september nanti... terlalu banyak kemungkinan dan teori politik sekarang..

Samy & MIC - Mengharap Pada Yang Tak Boleh Diharap.

Reactions: 

Assalamualaikum...

Dah lama tak dengar berita dari Presiden MIC Dato'Sri S Samy Vellu.Aleh aleh bila Che'Det declare kluar UMNO je baru la timbul balik bekas menteri ni.yang menariknya ialah Samy cakap dia tak nak terlibat dalam masalah UMNO.bagus la tu...& yang paling menariknya ialah keluhan Samy supaya Pak Lah menumpukan pada agenda menunaikan janji pilihanraya yang telah ditabur oleh UMNO/BN sebelum PRU12 tempohari juga rayuan Samy supaya kerajaan membantu 187 pelajar cemerlang India Malaysia yang gagal mendapat biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) tahun ini.rujuk - http://www.malaysiakini.com/news/83200

Dan yang terbaru pula MIC akan menjalankan gerakan besar-besaran untuk menarik lebih ramai golongan muda dan profesional untuk memimpin cawangan parti di seluruh negara bagi memulihkan kepercayaan dan keyakinan masyarakat India terhadap Barisan Nasional (BN).rujuk - http://www.malaysiakini.com/news/83318

Pada Samy saya nak nasihatkan - usahlah diharapkan apa-apa lagi pada kerajaan BN yang diketuai oleh UMNO pimpinan Pak Lah.Samy & MIC harus terima kenyataan yang selama MIC berada didalam BN,masyarakat bawahan pimpinan Samy & MIC tidak pernah mendapat tempat didalam agenda kerajaan.buktinya selepas 50 tahun BN memerintah muncul HINDRAF yang memperjuangkan ketidak adilan kerajaan BN terhadap masyarakat yang diwakili Samy & MIC.terlalu banyak suara yang tidak berpuas hati terhadap kerajaan BN disuarakan melalui HINDRAF.hasilnya pada PRU12 tempohari,Samy & MIC kalah teruk TKO ditangan masyarakat yang diwakili Samy & MIC sendiri...

Samy & MIC perlu membuka mata dan memandang lebih jauh lagi.harapan Samy & MIC tidak ada pada kerajaan BN sebenarnya.BN sekarang sedang bergelora.tidak ada ruang untuk hal-hal kebajikan lagi.BN yang diketuai oleh UMNO sedang melalui zaman gelapnya.perlukah Samy & MIC mempertaruhkan lagi nasib masyarakat pimpinan Samy & MIC pada sebuah pertubuhan yang semakin hari semakin kabur perjalanannya?parti yang menjadi tonggak BN sendiri sedang terumbang ambing,bagaimana mereka hendak membantu yang lain?mereka sendiri sebenarnya yang memerlukan bantuan.apa yang dapat diharapkan?

Ada baiknya Samy & MIC mengambil satu langkah drastik bagi menjamin kebajikan masyarakat pimpinan Samy & MIC.Samy & MIC wajar menjenguk kepada Pakatan Rakyat.sudah sampai masanya untuk "beralih arah".Pakatan Rakyat telah mebuktikan yang mereka mampu untuk menjaga kebajikan semua kaum dibawah mereka.tidak ada istilah "melayu bersatu" didalam agenda Pakatan Rakyat & tidak ada istilah "Ketuanan Melayu" didalam agenda Pakatan Rakyat.yang ada ialah "Ketuanan Rakyat".

Cukuplah Samy & MIC...bubarkan sahaja MIC dan marilah bersama-sama bergandingan didalam Pakatan Rakyat.usah diharapkan apa-apa lagi pada kerajaan UMNO/BN.its over.pintu Pakatan Rakyat terbuka luas buat Samy & MIC dan Samy mampu untuk mengubah taraf hidup masyarakat bawahan pimpinan Samy & MIC melalui Pakatan Rakyat.kita tidak memperjuangkan kebajikan kaum-kaum tertentu sahaja tetapi kita memperjuangkan HAK SELURUH WARGANEGARA MALAYSIA tanpa mengira bangsa.

Ayuh Samy...mulakan langkah baru & hari baru Masyarakat pimpinan anda bersama Pakatan Rakyat!usah diharap pada yang tak boleh diharap...50 tahun dah...ubahlah kepada "Ketuanan Rakyat"!