Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 25, 2008

Alamak...LORI!!!

Reactions: 

Assalammualaikum...

Hari ni dapat satu email dari kanta_putih dgn tajuk "Alamak...LORI!!!... macam menarik je...terus buka & isinya :

Alamak Loriii!!!...syukur...alhamdulillah...

Sudah beberapa kali saya hampir melanggar belakang lori...
kalau saya tak pantas memusing stering mahu dah arwah saya...
atau isteri atau anak saya jadi mangsa..

selalu bercerita dengan isteri...
bagaimana kita nak memberi cadangan di negara kita ni ya...???
nak hantar pada jabatan kerja-raya..dia org baca ke??
nak hantar kat mana ya...JPJ???macam mana???
akhirnya saya yg dah menjadi ahli pasif di RJ ni agak lama,
ingin mengutarakan disini...
mana tahu ada rakan-rakan yg punya saluran terbaik...
boleh tolong memajukannya kedepan lagi...

bukan cadangan besar pun...
saya berpendapat...
kalau boleh semua kenderaan berat khasnya lori...
di kehendaki menampal sticker perkataan "LORI" atau "LORRY"
di bahagian belakang sesebuah lori tersebut...
Sticker tu biar besar dan dari jenis 'pemantul cahaya'
rasanya kalau dikuatkuasakan pasti semua lori boleh pasang..
kos tak ler sampai beribu-ribu...
Jadi...jika berlaku kerosakkan atau lori dipandu perlahan,
semua kenderaan lain akan nampak jelas..
mungkin kemalangan yang melibatkan langgar belakang lori dapat
dikurangkan...

harap cadangan saya yang tak seberapa ni dpt perhatian...

Hm...lepas baca terfikir...betul jugak ye? kenapa selama ni x de yang terfikir hal macam ni?kurang berfikir atau memang tak ambik kisah?jadi aku pun ambik keputusan untuk panjangkan email dari kanta_putih(sebenarnya aku pun tak tau saluran ni betul ke tak)dan harap-harap ada antara pembaca dapat panjangkan lagi cadangan ni...kalau cadangan ni sampai pada pihak berkaitan,tak mustahil banyak trajedi dapat dikurangkan...