Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 03, 2008

Pendaftaran laman kristian. Nyatakan Bantahan Anda!

Reactions: 
Kiriman www.azzlie.blogspot.com

 Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah mengeluarkan pertanyaan dan jemputan kepada orang ramai untuk mendapatkan maklum balas di atas permintaan untuk mendaftar 3 domain name di bawah :-

i) www.bible.net.my
ii) www.injil.org.my
iii) www.gospel.org.my

Jika anda merasa prihatin dan membantah pendaftaran domain nama di atas, sila hantarkan bantahan melalui hard copy atau soft copy kepada devi@cmc.gov.my sebelum pukul 12 tengah malam 9 Jun 2008. Anda boleh merujuk di website mcmc dan rujukan penuh di sini. Jalankan tanggungjawab sebagai anggota Muslim yang prihatin.

2-2 Berkokok,Bunyi Pun Sama!!!

Reactions: 

Assalamu'alaikum...

Kali ni saya tak peduli dah...depa nak panggil saya "penyangak" pun tak mengapa...sikit pun saya tak kisah...apa ada pada nama?hari ni bila baca laporan dari akhbar Sinar & laporan dari laman KLpos ada keserasian dari kenyataan ke2-2 ayam sabung dari UMNO...satu ayam lompat aka ayam pulang ke reban & satu lagi ayam jaguh tingkat 4 putrajaya aka anak babah.ke2-2nya berkokok dalam bunyi yang berlainan tapi dihujung nadanya sama!!!

Ayam pulang ke reban berbunyi begini ketika mengulas kemasukannya kembali kedalam reban -
"ada usaha yang dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi yang bagi saya merupakan satu langkah signifikan untuk reform, tentang badan kehakiman, tentang rasuah. Jadi, selepas itu ada beberapa pegawai beliau dan pimpinan Umno minta pandangan saya dan saya nyatakan saya amat setuju dengan reform ini dan ini bagi saya fundamental dan signifikan dan saya yakin ini sebenarnya membuka ruang kepada proses reform dalam negara"....begitu bunyinya menurut kenyataannya semalam...

Tapi dihujung nadanya pada laporan akhbar Sinar Harian hari ni bernada begini -
"Mahu dedah kepincangan bekas Timbalan Perdana Menteri itu demi memastikan perubahan dapat dilakukan dan menyerlahkan kebenaran"...itu nada ayam pulang ke reban...topiknya Anwar...

Anak Babah pula berbunyi begini -
"Saya ingin menyatakan bahawa saya langsung tidak terlibat dengan permohonan Saudara Ezam untuk menjadi ahli UMNO semula. Walaupun saya kenal beliau, saya tidak mainkan pernanan malah tidak tahu menahu tentang "kemasukan" semula beliau dalam UMNO. Tapi bagi sesetengah pihak, tidak ada perkara yang saya tidak tahu di Malaysia dan semua kejadian adalah kerja saya. Kalau ada hujan petir atau ribut taufan, itu pun dikatakan kerja KJ!

Saya faham penafian saya ini tidak cukup untuk memuaskan kaki spekulasi (penyangak) politik. Pada mereka, siasah tanahair lebih menarik jika benar saya adalah "mastermind" dan Saudara Ezam merupakan hadiah kuda yang akan membawa Dato' Seri Anwar Ibrahim masuk semula dalam UMNO"
...ada penafian tu...tapi macam biasalah...kita sedia maklum.kalau ada penafian tu,kira macam betul la...sejarah telah mengajar kita...

Tapi yang seronok sekali dihujung kenyataan tu nadanya begini - "Malang sekali mereka tidak mengenali saya. Bagi saya, Dato' Seri Anwar sudah tersimpang jauh dari perjuangan kebangsaan yang tulen. Beliau tidak akan dapat apa-apa sokongan malah simpati dari saya. Jika kemasukkan Saudara Ezam bertujuan untuk memenuhi strategi hadiah kuda Trojan, saya adalah orang pertama yang akan membakar kuda tersebut"...diakhirnya nada Anak Babah sama dengan nada ayam pulang ke reban...Datuk Seri Anwar Ibrahim juga akhirnya menjadi topik.

Ada keserasian dalam nada ke2-2 ayam sabung UMNO.walaupun dilihat agak berhati-hati namun jelas serangannya jelas & terus kepada DSAI.ini menguatkan lagi spekulasi "penyangak" macam saya bahawa antara Ezam & KJ ada agenda,perancangan & persefahaman tersendiri yang amat sulit untuk kita fahami demi mencapai matlamat masing-masing.apa yang jelas ke2-2 ayam sabung tersebut amat takutkan bayangan DSAI sehingga tak dapat melupakan nama DSAI didalam mana-mana kenyataan masing-masing.

Kami para "penyangak" akan terus memerhati & berspekulasi...pada ke2-2 ayam sabung UMNO kami nak ingatkan - jangan sesekali tersilap langkah,kadangkala langkah anda terkandas melalui pemerhatian kami!Gelanggang sabung kami x sama dengan gelanggang anda!

Ayam Sabung Berkokok Dah!!!

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Tengok pada tajuk satu akhbar hari ni rasanya tak terkejut langsung...dalam hati berkata "aku dah agak dah..."...dah aku jelaskan dalam artikel aku sebelum ni - "Pilihanraya Kecil - Ezam(BN)vs Anwar(PR)"...jadi tak salahlah dalam pemikiran aku selama ni...akhirnya "Ayam Sabung" berkokok juga & mengiakan yg dia sedia untuk menentang Anwar dlm mana-mana PRK bila-bila masa...

Antara kata-kata Ezam - "mahu dedahkan kepincangan politik bekas Timbalan Perdana Menteri itu demi memastikan perubahan dapat dilakukan dan menyerlahkan kebenaran"...amboi...hebat betul...apa la agaknya perubahan yang dapat dilakukan dari dalam kapal yang hampir karam ye?agak pelik jugak bila aku fikir...kapal dah nak tenggelam baru nak buat renovation...ish...x masuk akal betul la...si Ezam ni terlebih makan panadol ke?

Kita lari sikit dari tajuk...dari pemerhatian aku la,si Ezam ni masuk UMNO bukan sebab apapun...ada kepentingan sendiri ni.bagi aku budak ni nak kan KUASA...betul...lain tak de...kenapa pilih lepas PRU?kalau nak kan KUASA kena la tunggu habis PRU,tengok parti mana yang dapat bentuk kerajaan,barulah terjamin betul tak?kalau sebelum PRU dah tentu tak dapat nak baca parti mana akan menang.so ada 50-50 peluang.kalau masuk mana-mana parti sebelum PRU & jadi calon belum tentu menang sebab rekod tak berapa bagus...yang ada cuma fail je...jadi jalan selamat ialah tunggu keputusan PRU tgk parti mana dapat bentuk kerajaan & ambil masa 3 bulan untuk cari alasan "kukuh" kenapa saya masuk parti sekian-sekian...

Aku yakin kalau keputusan PRU12 haritu memihak pada PR,saat ni Ezam dh berada dalam mana-mana parti komponen PR samada PAS ataupun PKR...KUASA beb...bijak budak Ezam ni...bijak tapi tak de pendirian...kita fikir lojik la kan...perjuangan menuntut kebenaran ada setiap masa kan?cuma platform je berlainan.tak perlu tunggu lepas PRU pun untuk berjuang.cuma keyakinan pada parti je yang nak kena ada.kalau betul sedia bertanding,kenapa masa PRU12 haritu tak bertanding atas tiket bebas?kat sini kita tabik dekat Pak Berahim Ali.tu baru betul berjuang,bukan tunggu tengok parti mana dapat memerintah.

Tapi ada 1 lagi persoalan dalam kenyataan Ezam..."menang atau kalah dalam PRK menjadi perkara no 2..."alamak...spastik betul la Ezam ni...ada pulak jadi calon PRU tapi x kisah kalah ke menang...agak-agak UMNO nak lepas ke ayam sabung macam ni?tapi kalau tak letak lagi la confirm kalah!adoih...mau migrain Presiden Parti Kapal Karam nih...ayam ni betul nak berlaga ke acah-acah je?

Kalau nak dedah,dedah je la Ezam...tak yah tunggu PRK/PRU...ni apa punya perjuangan ni...masuk parti sarkis,otak pun dah jadi otak sarkis...

Memula tuduh kerajaan UMNO/BN korupt...pas tu jilat balik ludah...Ezam...Ezam...

Skuad MAYS Bendung Gejala Sosial.

Reactions: 

Assalamualaikum...

Tahniah pada kerajaan negeri Selangor melalui Jawatankuasa Hal Ehwal Islam,Adat-Adat Melayu serta Infrastruktur Kemudahan Awam atas keputusannya mahu menggerakkan satu badan yang diberi nama Skuad Masih Ada Yang Sayang(MAYS)iaitu sinambungan dari Skuad Badar(Badan Amar Makruf Nahi Mungkar)yang telah dibubarkan oleh kerajaan negeri terdahulu.

Difahamkan Skuad MAYS akan mengambil peranan sebagaimana Skuad Badar dahulu malah ianya akan diperkasakan lagi pendekatannya untuk memastikan pelaksanaannya lebih teratur & menyeluruh.

Kita amat mengharapkan agar penelitian terhadap pelan ini akan dipercepatkan seterusnya mendapat perkenan dari Sultan Selangor & dapat dilaksanakan secepat mungkin.bukan apa...perkara yang baik harus disegerakan.rakyat dah muak dengan perkara maksiat disana-sini tanpa ada pencegahan dari mana-mana pihak.pihak yang ada sekarang pun seolah-olah tidur lena.akibatnya berbagai-bagai kes-kes maksiat,sumbang-mahram,gejala sosial,anak luar nikah,buang bayi,rogol,seks bawah umur,mat rempit & minah rempit,dadah,arak & berbagai-bagai lagi perkara mungkar berlaku disekeliling kita seolah tidak dapat dikawal.

Merujuk pada kata-kata Dr Hassan Ali "mencegah lebih baik dari merawat" memang kita amat bersetuju dengan pendekatan tersebut.kita tak mahu lagi adanya gejala yang "diluar kawalan" kerana sikap "tunggu & lihat" seperti yang diamalkan oleh Kerajaan Persekutuan.

Pada bakal petugas Skuad MAYS,diharap dapat menjalankan tanggungjawab anda dengan penuh dedikasi dengan 1 niat "kerana Allah".kita tidak mahu lagi lihat adanya kes-kes yang "diluar" rekod kerana membabitkan VIP atau orang-orang penting didalam masyarakat.wajib difahami oleh para petugas bahawa setiap dari kita adalah Hamba Allah dan tidak ada tolak ansur bagi setiap kemungkaran yang dilakukan.

Sesiapa juga yang bersalah mesti dihadapkan kemuka pengadilan.jangan lagi selepas ini ada kes "jerung & ikan bilis".kita pula sebagai rakyat wajib bekerjasama membasmi kemungkaran dalam masyarakat kita.

Rakyat Perak Nak Tahu...

Reactions: 

Assalamualaikum...

Tak habis lagi dengan pendedahan kerajaan negeri yang baru tentang perilaku kerajaan negeri terdahulu.di Perak MB Ir Nizar mendedahkan bagaimana bekas ADUN & bekas exco BN menghabiskan sebanyak RM8juta peruntukan kerajaan persekutuan dalam masa 2 bulan sebelum pilihanraya.

Cukup hebat...RM8juta dalam masa 2 bulan sahaja.kalau 1 tahun mahu mencecah R48juta!bukan sikit jumlahnya tu & macam biasa jawapan yang diberi ialah :
peruntukan RM8 juta yang dibelanjakan itu adalah dana kerajaan Persekutuan yang diluluskan pada Oktober 2007 dan ia dibelanjakan dengan sah kerana peruntukan kerajaan pusat dibenarkan dibawa ke tahun berikutnya untuk dimanfaatkan bagi menyiapkan projek-projek kecil.itu kata bekas exco kerajaan negeri sebelum ini Datuk Ramly Zahari.

Macam biasalah...setiap pembongkaran adalah penafiannya...tapi apa yang dipersoalkan bukan dari mana duit itu datang.yang dipersoalkan ialah bagaimana duit itu DIHABISKAN dalam masa 2 bulan sahaja...jadi para bekas ADUN & bekas exco...bentangkanlah pada umum untuk apa & bagaimana wang sebanyak tu dihabiskan...kalau banyak sangat dalihnya tak mustahil anda semua akan dicap sebagai penyeleweng.kalau betul dibelanjakan untuk rakyat,tak perlu takut & berlengah untuki mendedahkan...berani kerana benar,takut kerana KORUP!