Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, June 07, 2008

Pak Lah Bagi Signal Dah......

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Dari hari pertama Pak Lah jadi PM Pak Lah dah bagi signal dah tapi korang semua tak mau dengar.korang semua ingat Pak Lah nak bawak perubahan dalam politik Malaysia tapi korang semua silap...memang betul Pak Lah nak bawak perubahan dalam politik Malaysia,tapi bukan melalui parti Barang Naik...korang tak faham...korang memang betul-betul tak faham...

Pak Lah sebenarnya nak bawak perubahan dalam politik Malaysia dengan menumbangkan Barang Naik dari dalam UMNO...betul...korang tak tau & korang semua tak faham...Pak Lah kan cari Al-Ghazali...itulah cara Pak Lah...korang tak tau betapa suci-murninya hati Pak Lah sebenarnya.

Korang semua taksub.taksub sangat-sangat dengan Barang Naik sampai korang ingat Pak Lah tu nak mempertahankan Barang Naik.salah tu...Pak Lah dah bagi signal dari awal lagi tapi sebab korang taksub sangat korang tak nampak & korang tak kan faham...

Apa yang Pak Lah buat selama ni aku nak tanya hangpa?kata-kata Pak Lah yang pertama sekali lepas dinobat jadi PM ialah "bekerja bersama saya!" tapi korang tak tau...depa dah edit dah kata-kata Pak Lah tu...ayat penuhnya macam ni - "bekerjalah bersama saya menghancurkan Barang Naik!"...korang tak tau yang tu...depa dah edit ayat tu...korang taksub sangat...

Ada lagi yang korang tak tau...apa Pak Lah buat selama ni?korang tak tau ke selama ni Pak Lah tak buat apa-apa pun untuk kita sebab Pak Lah nak kita tumbangkan Barang Naik & Pak Lah takl kan menghalang malah Pak Lah tak kan buat apa-apa pun sebab Pak Lah nak korang tumbangkan Barang Naik.tapi korang tak faham...korang taksub sangat...

Sebelum PRU12 apa yang Pak Lah buat?1 Malaysia Pak La tipu kan?tapi kenapa korang sokong lagi Barang Naik?Korang tak tau ke Pak Lah saje je menipu sebab Pak Lah nak korang tumbangkan Barang Naik dalam PRU12...Pak Lah dah bagi signal dah tapi korang saje je buat-buat buta sebab korang taksub sangat dengan Barang Naik...

Korang tengok siapa yang jadi calon Barang Naik dalam PRU12 hari tu?semuanya tak leh nak pakai kan?semuanya calon-calon yang tak de kualiti & kreadibiliti kan?tapi korang tak nampak...Pak lah saje je buat macam tu supaya senang korang tumbangkan Barang Naik dalam PRU12 tapi kerana korang taksub sangat korang pangkah jugak Barang Naik walau calonnya sekadar batang pisang...taksub betul la korang ni...

Korang tak tengok ke muka Pak Lah masa isytihar kemenangan Barang Naik lepas PRU12?teruk sangat muka Pak Lah kan?Pak Lah bukan kecewa sebab kalah kat 5 negeri...Pak Lah kecewa sebab korang tak tumbangkan Barang Naik dalam PRU12 hari tu...kecewa betul Pak Lah...korang tak tau tu...

Sebab tu lepas PRU12 semua bende Pak Lah buat macam sarkis...Pak Lah sebenarnya dah bosan ngan korang...betul...Pak Lah dah bosan betul...korang taksub sangat...skarang Pak Lah terpakse pakai plan lain pulak sebab korang tak faham-faham...Pak Lah bawak Ezam masuk supaya Ezm dapat karamkan terus Barang Naik...Pak Lah saje je tu...pas tu Pak Lah menipu lagi tapi kali ni Pak Lah tak kira dah...Pak Lah tau dah korang semua bangang,bodo & tongong...

Dalam hati Pak Lah cakap "lembu-lembu ni kalau aku suruh mampus agaknya belumba-lumba pakat-pakat gi mampus ni"...Pak Lah tau dah & akhirnya Pak Lah baru sedar...ye...Pak Lah baru sedar rupa-rupanya penyokong Barang Naik ni semuanya lembu-lembu yang otaknya je aje besar tapi akalnya tak de...jadi Pak Lah punya plan skarang dah tukar lagi skali...

Kali ni Pak Lah tak kan buat apa-apa lagi macam dulu jugak...sebab Pak Lah tau dah...Pak Lah tak nak tido dah...Pak Lah ada plan baru dah sekarang...

Pak Lah cakap "alang-alang menyeluk pekasam,biar sampai kepangkal lengan"...alang-alang lembu-lembu ni sokong aku bagai nak rak,baik aku semelih sekor-sekor biar mampus cepat...bodoh punya penyokong Barang Naik...pas ni satu-satu aku naik kan sebab lembu-lembu yang menyokong Barang Naik ni tak kan dapat pikirnya...maklumlah L E M B U !!!

Bukan 40% Tapi 81.3%!!!

Reactions: 

Assalamu'alaikum...

Kali ni aku tak nak cerita dah pasal pemimpin KERAjaan...aku dah muak dah...betul-betul muak & yang sebenarnya bukan setakat muak,tapi lebih dari muak sampai aku malas nak sebut sebab tak tau nak pakai istilah apa dah dengan pemimpin KERAjaan ni.

Kita cerita pasal peningkatan kos sara hidup kita pulak.cerita pasal kita je sebab "depa" dah tak wujud dah dalam kamus hidup kita mulai 5hb.Jun,2008.sebenarnya buka "depa" yang tak wujud,tapi kita yang tak wujud dalam kamus "depa" sebab tu "depa" tak kisah nak buat apa-apa pun.engkorang tanyalah "depa" sendiri kita ni ada ke tak de...

Lepas engkorang baca apa aku taip kat bawah ni engkorang kira la balik peningkatan kos sara hidup engkorang & buatlah sesuatu untuk "survive" sebab kita dah tak de jalan lain dah...tak de sape nak tolong kita dah..."hangpa sapa?" kata "depa"...

Aku buat kira-kira paling simple la supaya senang kita semua faham...ni aku bagi contoh untuk 2 kos je la,engkorang kira la balik ikut hasil pendapatan engkorang...

Mei 2008(untuk pengguna petrol & diesel): kos bahan api rm300 + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50...jumlah semua rm950

Kira-kira 1(untuk pengguna petrol)
Jun 2008 : kos bahan api rm423(+41%) + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50...jumlah semua rm1073...(+ rm123 perbelanjaan!)

kira-kira 2(untuk pengguna diesel)
Jun 2008 : kos bahan api rm489.90(+63.3%) + barang dapur rm300 + keperluan anak(susu & lampin)rm300 + elektrik rm50...jumlah semua rm1139.90...(+ rm189.90 perbelanjaan!)

*bulan Jun bertambah perbelanjaan "wajib" sebanyak 41% - 63.3% = rm123 - rm189.90 sebab harga bahan api naik.belum kira harga barangan asas yang belum naik lagi bulan ni.aku andaikan bulan Julai harga barangan keperluan akan melonjak naik...tunggu...kalau naik...kira-kiranya kat bawah ni...

Julai 2008(untuk pengguna petrol) :
kos bahan api rm423 + barang dapur rm489.90(+63.3%) + keperluan anak(susu & lampin)rm489.90(+63.3%) + elektrik rm59(+18%)...jumlah semua rm1461.80...(+ rm388.80 perbelanjaan!)

Julai 2008(untuk pengguna diesel) :
kos bahan api rm489.90 + barang dapur rm489.90(+63.3%) + keperluan anak(susu & lampin)rm489.90(+63.3%) + elektrik rm59(18%)...jumlah semua rm1528.70...(+ rm388.80 perbelanjaan!)

Dari kira-kira mudah diatas kita dapat lihat peningkatan kos sara hidup yang bukan sedikit untuk kita tanggung malahan dalam masa 2 bulan sahaja kita berjaya meningkatkan kos sara hidup kita sebanyak rm511.80 bagi pengguna petrol & rm578.70 bagi pengguna diesel!

Engkorang semua jangan salah faham...yang berjaya kita tingkatkan ialah KOS SARAHIDUP...bukannya PENDAPATAN!!!

Ada kemusykilan dengan kira-kira diatas?biar aku terangkan kenapa aku letakkan kenaikan sebanyak 63.3% pada kenaikan harga barangan dapur & keperluan anak.kita harus positif...majoriti pengusaha & pemborong menggunakan bahan api jenis diesel untuk semua jenis jentera & lojistik kerana kosnya agak "murah" sebelum ini(sekarang tidak lagi!).peningkatan harga bahan api tersebut pula ialah sebanyak 63.3% & sebanyak itu jugalah kos mereka-mereka ini meningkat.kalau berlaku kenaikan harga barangan mustahil ianya tidak sampai 63.3% kerana dah tentu mereka akan rugi.

Kita jangan lupa 1 perkara lagi...mulai julai takrif elektrik akan meningkat sebanyak 18% & kita sedia maklum semua sektor perusahaan menggunakan elektrik maka kemungkinan besar kenaikan harga barangan akan meningkat sebanyak - 63.3% + 18% = 81.3%!!!

Aku bukan pakar ekonomi tapi mengikut pandangan aku yang tak berape terror ni & juga selepas apa yang berlaku 2-3 menjak ni situasinya macam tu la..."depa" cakap tak bubar tapi "depa" bubar..."depa" cakap tak naik tapi "depa" bagi naik jugak..."depa" cakap naik bulan Ogos tapi malam ni jugak "depa" wat naik...

Kalau engkorang cakap aku "penipu" pun aku tak kisah sikit habuk...ala...apa nak aku kisahkan...PM Malaysia sendiri pun menipu,inikan pulak rakyat biasa macam aku..."depa" nak kat apa katalah...

Hah apa lagi???

UBAH CARA HIDUP!!!
*ubah pemimpin*

Awas Demonstrator!!!Polis Nak Mengamuk!!!

Reactions: 


Assalamu'alaikum...

Awas para demonstrator!amaran awal telah diberi.tunggu "LOCENG" berbunyi je!!!jangan main-main semua."Menyertai perhimpunan tanpa permit adalah salah dan polis tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan serius ke atas mereka,".itu amaran dari Timbalan ketua polis negara Datuk Ismail Omar dalam kenyataan hari.

Korang semua jangan lupa apa yang jadi di Batu Buruk tempohari.

Korang semua jangan lupa apa yang jadi dimana-mana demonstrasi.

Korang semua jangan lupa apa yang jadi di BMC tempohari!!!

Polis nak mengamuk lagi!!!

Tapi polis pun kena ingat.gaji depa rakyat yang bayar.kami menuntut hak kami.kami jugak menuntut hak kamu sebab kami tahu hangpa Polis semua penakut nak tuntut hak kamu.kamu cuma berani sebab uniform kamu je.kami tau!kalau tak de uniform tu pun kami tau Polis pun akan join kami berdemo menuntut hak masing-masing!!!

Ayuh Polis!!!beri kami permit untuk berhimpun sebab kami nak menuntut hak kami & hak kamu jugak!hangpa polis ingat tak demo BERSIH tahun lepas?BERSIH & teratur kan?demo yang seterusnya akan berjalan dengan lebih BERSIH & tersusun lagi seandainya pihak Polis mengeluarkan permit untuk kami.kami bukan buat salah pun...kami cuma nak mintak KERAjaan turunkan harga minyak balik!!!