Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 09, 2008

Syabas Terus Halang Pemberian Air Percuma.

Reactions: 

diciplak dari : no2umno

Selepas BPR, Syabas turut menekan Kerajaan negeri selangor di dalam usaha memberikan air percuma kepada rakyat negeri ini. Sudah kubilang, bukan mudah untuk meneraju negeri selagi Kerajaan Pusat tidak bertukar tangan. Yang salah dihentam ... itu biasa. Tapi yang baik pun di halang.
Selepas tiga hari Menteri Besar Selangor menjamin air percuma mula bulan ini, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) hari ini menolak terma-terma dan syarat-syarat pembayaran yang dijanjikan oleh Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) bagi pihak kerajaan negeri Selangor - Mystar
Kita kena berfikiran positif. Dengan tersebarnya berita seperti ini, rakyat perlu bijak menilai. Bukan Pakatan Rakyat yang tidak mahu, tapi Syabas yang masih berdolak dalik. Selepas ini ... anda tahu memilih siapa yang betul dan siapa yang salah. Pasti .... selepas ini, Bekas Menteri besar Selangor, akan terus menekan kerajaan baru untuk melaksanakan manifesto. Sedangkan dalang nya masih berkeliaran.

Anwar ...... seterusnya tanggungjawab kamu.

"Barang Naik" - Silent Killer!

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Masih lagi dengan isu "Naik Minyak"...berbagai pendapat dan Persoalan dibincangkan oleh semua warga Malaysia baik di alam cyber mahupun dialam nyata dari kedai-kedai kopi membawa kepada hotel-hotel 5 bintang tetapi saya perhatikan ada 1 golongan yang dinafikan haknya secara senyap malah langsung tidak ada diberi ruang untuk mereka menyuarakan pendapat mereka akhir-akhir ini seolah mereka-mereka ini tidak wujud atau memang mahu dihapuskan terus kewujudan mereka dibumi Malaysia.

Bercakap pada soal rebet minyak,kita sedia maklum bahawa para pemilik kenderaan yang terpilih akan menerima rebet atau "subsidi" dari kerajaan Barang Naik sebanyak seperti yang dimaklumkan."kami prihatin pada kesusahan rakyat dan pemberian rebet sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban rakyat"...itulah kata para menteri-menteri Barang Naik tetapi mereka lupa pada 1 golongan...

Samada mereka lupa atau mereka sengaja menidakkan kehadiran golongan-golongan ini,itu kita tidak tahu tetapi bagi saya menteri-menteri Barang Naik sememangnya mahu "membunuh" golongan ini!!!ini tuduhan terus dari saya dan saya amat-amat bertanggungjawab keatas tuduhan saya terhadap KERAjaan Barang Naik!!!saya ulang sekali lagi tuduhan saya - KERAJAAN MALAYSIA PEMBUNUH!!!

Saya jelaskan disini bahawa tuduhan saya ini amat-amat berasas dan faktanya saya jelaskan sekali disini.anda boleh berfikir,menilai dan terpulang pada anda samada bersetuju atau tidak dengan Fakta saya ini.

Siapa yang mahu "dibunuh" oleh KERAjaan Malaysia?selama hari ini tidak ada seorangpun yang membicarakan tentang golongan "miskin" di Malaysia.kenaikan harga minyak di Malaysia seperti yang diumumkan oleh KERAjaan Malaysia bagi saya akan membunuh golongan miskin di Malaysia.sejajar dengan kenaikan harga minyak dipasaran dan di Malaysia pasti akan disusuli oleh kenaikan harga barangan keperluan.

Bagi kita yang memiliki kenderaan sedikit sebanyak(padahal langsung tidak)akan meringankan beban kita sebagai pengguna dan pembeli kerana kita akan mendapat sedikit "subsidi@ehsan" yang dinamakan rebet tetapi apa halnya pula dengan golongan miskin atau berpendapatan rendah yang tidak mempunyai kenderaan?mana subsidi untuk mereka?apa pembelaan KERAjaan Barang Naik pada golongan ini?

Kita sama-sama "menikmati" kesan dari kenaikan harga minyak.barang keperluan naik,cas perkhidmatan naik,kos sara hidup naik,itu naik ,ini naik dan bermacam serbamakneka bakal naik dan kita mendapat sedikit "subsidi@ehsan" dari KERAjaan Barang Naik & dikhabarkan pula kemungkinan(MUNGKIN)cukai jalan dan tol bakal dimansuhkan atau dihapuskan terus(saya rasa tak mungkin)tetapi apa yang mereka(golongan miskin & pendapatan rendah)yang tidak punya kenderaan dapat?saya ulang - APA YANG MEREKA DAPAT?

Mereka hanya dapat kenaikan tetapi kesinambungan yang mereka dapat ialah kematian@pembunuhan secara terancang atau lebih manis kita panggil "silent killer"!hidup semakin terhimpit...maksud saya "terhempap" tetapi pendapatan tidak berubah.mereka menikmati hasil pendapatan yang sama tetapi mereka juga mendapat imbuhan beban kehidupan yang tak sama beratnya malahan semakin terbeban.

Ini kita panggil pembunuhan terancang.membunuh secara senyap.siapa pelakunya?sudah tentu KERAjaan Malaysia!kenapa KERAjaan Malaysia?sebab KERAjaan Malaysialah yang menaikkan harga minyak!!!senang kata mereka "ubah cara hidup" ada pulak yang lebih bangang mengatakan "naik tinggi-naik tinggi la...tapi kita bagi rebet!"...sungguh bodoh,bangang,bacul,tak sekolah ,dangkal,jumud dan sewaktu dengannya menteri yang mengeluarkan kenyatan tersebut.maaf...saya lupa...menteri-menteri KERAjaan Malaysia tidak ber"otak" maka soal itu tak wujud...

Setakat mana lagi kita nak minta golongan tersebut mengubah cara hidup mereka sedangkan sebelum kenaikan pun dah ramai yang kais pagi makan semalam,kais petang makan pagi tadi?bagi ibubapa pasti sanggup mengikat perut asal anak tidak kelapara tetapi perlukah sampai ketahap anak-anak pun perlu mengikat perut untuk kehidupan esok yang semakin menyusahkan?atau menteri-menteri Barang Naik dambakan kematian mereka-mereka ini?

Anda kesana kemari berkereta mewah.pagi menaiki jet peribadi untuk menikmati kopi beraroma di Brazil tengahari lunch di Dubai,malam menikmati steak di Amsterdam & tengah malam pulang kekatil empuk anda di Istana hasil rompakan rakyat marhain sedang rakyat yang dibawah KERAjaan anda hanya menikmati seketul ubikayu rebus untuk makan malam sahaja bersama air rebusan ubi tadi sebagai pembasah tekak dan juga airmata meratap kehidupan.prihatinkah anda syaitan-syaitan laknat?macam mana lagi perlu golongan itu berubah?

Apakah bila golongan ini berubah dari bernyawa kepada mayat baru menteri-menteri KERAjaan barang naik puashati?

Tuan,Puan para pembaca nilailah sendiri apa yang saya perkatakan benar atau tidak dan tepatkah tuduhan saya bahawa KERAjaan Malaysia adalah "pembunuh".kita tidak pernah sedar,mereka memang tidak akan sedar malah mereka langsung tak berminat untuk sedar.

Apakah ini yang kita harapkan?saya tidak menyalahkan semua kita yang "terlupa" tetapi ada antara kita yang tidak pernah melihat kebawah.kononnya menasihatkan supaya bersabar dan redha akan ketentuan Allah.ya...memang kita redha...memang itu kuasa Allah.tetapi Allah juga menganugerahkan kita akal,fikiran dan tulang empat kerat.Allah tidak mencampakkan kita memberi nyawa dan kehidupan semata-mata untuk menunggu ketentuan-Nya.

Gunakan anugerah Allah sebaik mungkin.itu perintah-Nya.KERAjaan ini tidak layak untuk mentadbir dan membela nasib rakyat negara Malaysia sebaliknya lebih kepada "membunuh" rakyat Malaysia secara terancang.

"Barang Naik" - Silent Killer!
"KERAjaan Malaysia - The Planner!

TUKAR KERAJAAN!!!
TUKAR KERAJAAN!!!
TUKAR KERAJAAN!!!

Minyak naik: Baik lagi hujan bom atom di negeri sendiri

Reactions: 

Rakyat Malaysia bukanlah cerdik sangat. Apabila harga minyak naik, bising satu negara. Kita kena faham, harga minyak dinaikkan apabila ada peningkatan dalam kos pengeluaran dan kos jualan petroleum di seluruh dunia.

Apa yang Abdullah Ahmad Perdana Menteri Malaysia lakukan adalah yang terbaik. Bukankah dia cucu ulama. Bukankah dia pemimpin negara. Dia mendapat undi majoriti penduduk Kepala Batas. Dia tahu apa yang terbaik untuk rakyat dan keluarganya.

Dia wajar membandingkan harga minyak di Malaysia dengan Thailand dan Singapura. Dua negara ini bukan pengeluar minyak berbanding Malaysia. Kos perkhidmatan naik di negara pengeluar minyak. Thailand dan Singapura membeli sahaja. Jadi, harga minyak perlu dinaikkan di Malaysia.

Berkaitan gaji di Singapura, pencuci tandas di sana mendapat RM2500.00 sebulan. Di Malaysia, PTD dan pekerja professionalnya mendapat gaji sebanyak itu. Tanyalah orang Permatang Manggis, Tasik Gelugor, Lahar Yooi dan Kepala Batas.

Apa ?

Ada yang tidak pernah ke Singapurapun. Mereka tidak tahu? Tidak mengapa. Kita tunggu rombongan Cik Kiah anjuran Reezal Merican.

Ini kebijaksanaan pemimpin UMNO dan BN mengurus negara. Rakyat Malaysia bukanlah cerdik sangat. Cuti-cuti Malaysia pun belum kesampaian hajat. Pemimpin Malaysia sudah ‘cuti-cuti dunia’. Mereka tahulah apa yang terbaik.

baca selanjutnya di [ sini ]

20 Strategi Menangani Krisis Barang Naik.

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Hari ni ceritanya pendek je...tak panjang...betul-betul tak panjang...petang kelmarin ada buat perjumpaan kecil-kecilan dengan rakan-rakan cyber...ada la dalam 8 orang yang datang...kira ok la tu...polis pun tak boleh nak claim perhimpunan haram sebab kurang dari 12 orang...

Bincang-bincang isu krisis Barang Naik...dapat la 1 keputusan sebulat-suara...pro BN setuju & pro PR lagilaaa setuju...ada 20 strategi semuanya...setuju tak?

1. Tukar KERAjaan

2.
Tukar KERAjaan

3.Tukar KERAjaan

4.Tukar KERAjaan

5.Tukar KERAjaan

6.Tukar KERAjaan

7.Tukar KERAjaan

8.Tukar KERAjaan

9.Tukar KERAjaan

10.Tukar KERAjaan

11.Tukar KERAjaan

12.Tukar KERAjaan

13.Tukar KERAjaan

14.Tukar KERAjaan

15.Tukar KERAjaan

16.Tukar KERAjaan

17.Tukar KERAjaan

18.Tukar KERAjaan

19.Tukar KERAjaan

20.Tukar KERAjaan

Aku yakin 41% + 63.3% + 18% = 122.3% strategi ni akan berjaya!!!

Rally 1 juta, turunkan minyak, jatuhkan UMNO/BN

Reactions: 
dipetik dari Tranungkite :

Dilulus terbit pada Sunday, June 08 @ 16:49:37 MYT oleh SongkokPutih
Oleh ulit_mayang

 Ole – ole ..

Menyokong penuh Perhimpunan 100,000 anjuran PROTES 12 julai nanti , di KLCC. Tetapi kenapa angka 100,000 , dah selalu dan acap kali sangat digunakan. Kenapa tidak dinaikkan sekali ganda atau 10 kali ganda , menjadi 1,000,000 , 1 juta ?

Angka tersebut elok diubah supaya menjadi satu perhimpunan 1,000,000 , bertempat di ibu Negara , dengan pergerakan dibuat dari segenap penjuru Negara , dari utara , timur, selatan , sabah dan Sarawak disamping kawasan tengah

Kalau untuk 100,000 rasanya setakat orang Kg Baru dan sekitarnya saja , so adakah penyokong – penyokong dari lain – lain kawasan dekat2 tu akan dihalang dari hadhir dan turut serta ke ?

Tak adil macam tu. Orang – orang dari kawasan lain kat Selangor juga pakai kereta juga , kena bayar harga RM2.704 juga untuk petrol dan RM 2.58 untuk diesel , begitu juga rakyat dari Melaka , Negeri Sembilan ,malah seluruh negara.

Bagaimana halnya pulak dengan penyokong – penyokong dari Utara , Penang , Kedah , Perak termasuk juga Perlis walaupun sokong UMNO , tapi kali ini bersatu menyatakan sokongan supaya harga minyak diturunkan semula.

Jangan lupa orang – orang UMNO juga nak ikut serta , menyatakan bantahan , kerana rata – rata yang ditemui ramai juga ahli – ahli UMNO yang miskin , papa kedana dan dalam katogeri miskin tegar, tidak setuju dengan kenaikan harga minyak ni, orang UMNO juga ada yang tak ada kereta , tapi harga barangan keperluan lain dah mula naik mendadak.

Orang – orang UMNO yang kaya raya Cuma tiga empat kerat sahaja , termasuklah Presidennya , Timbalan Presidennya , Bendaharinya , Ahli majlis kerja Tertinggi , Pengerusi Perhubungan Negeri , Exco – exco negerinya , Ketua – Ketua Bahagian , Ketua Pemuda dan exco – exconya , Ketua Puterinya dan exco - exconya sahaja.

Kerana orang – orang inilah yang duduk dekat katung duit. Lain – lain tu miskin macam rakyat teramai lah.

Berjalan kaki

Sebagai protes kenaikan harga minyak , jadi perhimpunan dicadangkan dibuat dan dimulakan dengan berjalan kaki dari segenap penjuru negara , secara berpasukan , dalam banyak kumpulan , macam larian obor olimpik tu lah.

Jika tarikh 12 julai dipilih untuk berhimpun sercara aman , walaupun Polis kata perhimpunan haram yang akan mencetuskan huru hara , maka sebaiknya perjalanan boleh dimulakan pada 5 Julai , dari Utara , Timur , Selatan , Sabah dan Sarawak , di samping kawasan tengah.

Pihak penganjur boleh mulakan nya dengan perancangan yang rapi , dari utara dan Selatan , kita penuhkan Lebuh Raya Utara Selatan dari Bukit Kayu Hitam dan dari Johor Bharu menghala menuju ke Kuala Lumpur.

Begitu juga dari Pantai Timur , boleh dimulakan dari Kota Bharu melalui jalan Gua Musang , Bentung seterusnya ke Kuala Lumpur.

Dari Kuala Terengganu , boleh melalui Lebuh Raya Jerangau Jabor ke Lebuh Raya Pantai Timur 2 ke Kuala Lumpur. Manakala dari Kuantan melalui Lebuh Raya Pantai Timur , dan bergabung dengan rombongan dari Terengganu di Susur Masuk LPT2 di Tol Plaza Jabor.

Ayuh , tunjukkan kesepaduan , kesepakatan rakyat marhaen. Turunkan minyak , jatuhkan UMNO/BN.

Urusetia

Urusetia di peringkat negeri di setiap negeri perlu dibentuk segera . begitu juga di peringkat daerah , dan di peringkat Parlimen , dan di peringkat DUN , dan di peringkat Bahagian , seterusnya di peringkat kampung.

Mesyuarat

Perlu dilakukan bermula dari sekarang. Urusetia dan jawatankuasa penganjur yang pernah mengendalikan Perhimpunan BERSIH di Istana Negara , sebaik saja selepas Perhimpunan Agung UMNO tahun lepas , perlu digerakkan sekarang. Masa sudah suntuk bagi menjatuhkan Pak Lah dan menurunkan harga minyak serta barangan.

Provokasi sb

Walaubagaimanapun , satu aspek yang sangat perlu dititikberatkan ialah sabotaj oleh polis cawangan khas. Pimpinan dan urusetia perlu memberikan sesi – sesi penerangan khusus dan khas , bagi menghadapi provokasi dan sabotaj dari SB – SB ini.

Menteri Dalam Negeri dah beri amaran jangan berdemostrasi , bermakna ada dua kemungkinan , PERTAMA polis akan membenarkan perhimpunan dengan mengeluarkan permit dan , KEDUA , pihak polis akan menguatkuasakan undang – undang UMO/BN , seperti biasalah.

Jadi perlu bersedia dari sekarang , seperti yang sudah – sudah , kumpulan yang dilatih khas dalam pasukan polis , bagi memulakan dan mencetus huru hara dan kekacauan, iaitu dari Cawangan Khas.

Jadi , langkah berhemah dan berhati – hati , antaranya perlu mengenali dan mengawasi orang – orang yang di sebelah kiri dan kanan serta di hadapan dan belakang kita , perhatikan mereka – mereka ini. Lakukan yang terbaik apabila mencurigakan.

Sponsor

Punggutan derma harus dan perlu digerakkan dari sekarang , bagi menampung sebahagian dan perbelanjaan menganjurkan perhimpunan 1,000,000 ini , disamping perbelanjaan sendiri oleh setiap seorang daripada kita. Ini adalah sekiranya perlu bagi menyediakan sedikit kemudahan , seperti air , minuman ringan , makanan ringan , T-shirt dan lain – lain.