Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 15, 2008

Najib...Lu Kene Beb!!!

Reactions: 
diciplak dari : malaysiakini


Jun 15, 08 9:55pm Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata peralihan kuasa bukan akan berlaku dalam masa satu, dua atau tiga bulan akan datang.

Ekoran itu, katanya, beliau akan mempertahankan jawatan presiden Umno pada pemilihan parti yang dijadualkan pada Disember ini.

Beliau berkata tiada alasan bagi beliau untuk tidak bertanding, demikian menurut laporan Bernama.

Semasa ditanya mengenai tarikh peralihan kuasa kepimpinan, Abdullah berkata ini akan dibincangkan dengan timbalan beliau Datuk Seri Najib Tun Razak.


"Kami masih belum bersetuju secara tepat tarikh peralihan kuasa itu. Bukan dalam masa satu, dua atau tiga bulan akan datang," kata beliau pada dialog dengan kira-kira 30 ketua media Forum Ekonomi Dunia di Putrajaya.

Kelmarin Abdullah berkata beliau dan Najib telah sepakat menentukan masa yang terbaik untuk peralihan kuasa itu.

Berucap dalam satu majlis di Kelantan, Abdullah berkata, beliau dan Najib telah bermuafakat dan mereka berdua bersetuju bilakah masanya beliau bersara dan Najib mengambil ambil alih sebagai perdana menteri."


Bagaimanapun semalam, Abdullah berkata tarikh tepat berhubung peralihan kuasa kepada timbalannya masih belum ditetapkan lagi.

Sebaliknya, kata Abdullah, beliau akan menyerahkan jawatannya itu kepada Najib apabila tiba masanya sepertimana yang difahami oleh kedua-dua mereka.


Nampaknya bermimpi disiang hari la Najib..."peralihan kuasa"...kah kah kah...lepas ni boleh la tengok macam mana si Najib kene pukulan TKO dari Pak Lah.agaknya Pak Lah ni dah gian nak menipu dah agaknya...rakyat kena tipu,menteri kena tipu,sat ni TPM Najib pun kena tipu...nasib hang la Najib..."peralihan kuasa macam mana ya?

Kalau Pak Lah gagal pertahankan kerusi presiden,confirm la tak kan ada "peralihan kuasa"...hehehe...melopong la Najib...eh...dapat ke Pak Lah pertahankan kerusi Presiden?dengar ceritanya Ku Li dah cukup jumlah pencalonan...

Apa-apalah Pak Lah...apa-apalah Najib...kalau tertonggong pun,korang berdua...tertonggeng la cepat-cepat...kubur BN dah lama dah depa gali ni...tunggu hangpa je...

Air Asia & airasiana.

Reactions: 

Assalamu'alaikum...

Selepas tarikh 13hb.jun,2008 berbagai berita tentang perhimpunan awal menentang kenaikan harga minyak dilaporkan disana-sini dari utara hingga keselatan berbagai bantahan awal dapat kita perhatikan oleh rakyat marhaen yang tidak berpuas hati dengan kenaikan harga bahan bakar tersebut.dalam media cyber lebih meriah lagi tidak seperti media perdana yang masih segan hendak melaporkan berita-berita benar tersebut beserta dengan bukti bergambar.

Dalam kebanyakan laporan perhimpunan yang diadakan,saya amat tertarik dengan 1 artikel dari laman web Tranungkite Online.artikel bertajuk
Perjuangan rakyat tercatat di Muadzam Shah hasil laporan jinbukitridan amat biasa sahaja sebenatnya dengan laporan ringkas perhimpunan dan beberapa gambar sebagai bukti laporan yang benar.apa yang menarik pada artikel tersebut ialah pada ruangan komen pembaca...

Komen pertama dari pembaca yang menggunakan nick airasiana berbunyi begini :
Jangan biarkan harga diri anda jatuh akibat perhimpunan haram sebegini.Harga minyak tidak akan jatuh jika anda memekik di tempat awam atau ditepi-tepi jalan...sebaliknya maruah anda dan tahap keselamatan diri anda semua akan jatuh di paras paling rendah dan anda semua akan tanggung akibatnya..Biarlah badut-badut parti pembangkang itu hendak buat sarkis...anda tak perlu ikut serta...tengok aje dari jauh dan jaga keselamatan dan kehormatan diri anda...Hak anda sebagai rakyat malaysia tetap ada tetapi mestilah ikut prosedur yang betul dan tertib bukanya cara tak tentu hala sebegini...Hakikatnya ada orang yang cuba ambil kesempatan dari harga minyak ini menanam rasa kebencian terhadap kerajaan untuk kepentingan parti politik murahan mereka...Adakah mereka fikirkan keselamatan diri anda ketika mereka buat perhimpinan haram ini??

saya sebagai rakyat malaysia yang patuh pada undang-undang negara, akan membuat lapuran polis terhadap setiap perhimpunan haram sebegini demi keselamatan orang ramai. Saya harap pihak polis akan berada di hadapan rumah badut-badut sarkis ini seawal 6 pagi untuk tindakan lanjut dan tegas...Insaflah!!

Apa yang menarik?saya suka pada penggunaan beberapa ayat seperti :

1 - Harga diri jatuh akibat perhimpunan awam.
2 - Harga minyak tidak akan jatuh jika memekik ditempat awam atau tepi-tepi jalan.
3 - Maruah & tahap keselamatan akan jatuh pada "paras" paling rendah
4 - Tanggung akibatnya
5 - "Badut-badut" parti pembangkang.
6 - Tengok dari jauh,jaga keselamatan & kehormatan diri.
7 - Hak sebagai rakyat ada,tetapi ikut prosedur cara tertib.
8 - Ada "orang" mengambil kesempatan menanam rasa benci pada KERA jaan.
9 - Kepentingan parti politik murahan.
10 - Akan membuat laporan polis demi "keselamatan" orang ramai.
11 - Badut-badut sarkis.

Kenapa perlu saya listkan patah-patah ayat tersebut?

Kerana saya perhatikan ayat-ayat tersebut amat sinonim dengan seorang "tokoh tingkat 4".saya banyak mengikuti sessi ceramah "tokoh" tersebut didalam laman YouTube dan pembaca juga boleh menangkap siapakah "tokoh" yang saya maksudkan...apakah "dia" pun sudah menjadi peminat TKO?

Tinggalkan tentang "dia"...tak perlu ulas panjang-panjang..."airasiana" topik utama kita...apa kene mengenanya "harga diri" dengan perhimpunan?maruah & keselamatan akan "jatuh pada tahap paling rendah"...wah...lawak abad ini...rupanya maruah & keselamatan pun ada bacaan meternya dan ada pula tahap-tahapnya ye?macam meter graf ekonomi pulak...hebat lawak yang ini.

Yang lain-lain tu saya tak mahu ulas lagi sebab rasanya dah teruk tersimpul taliperut saya & rakan-rakan yang membaca komen dari "airasiana"...airasiana & air asia,cukup rapat nama tu ye..?rupanya ditingkat 4 pun ada juga peminat TKO...

Akhir kata dari "airasiana" -
saya sebagai rakyat malaysia yang patuh pada undang-undang negara, akan membuat lapuran polis terhadap setiap perhimpunan haram sebegini demi keselamatan orang ramai. Saya harap pihak polis akan berada di hadapan rumah badut-badut sarkis ini seawal 6 pagi untuk tindakan lanjut dan tegas......

Ini bahagian yang paling seronok sekali...saya harap lepas ni "airasiana" akan bersedia untuk pergi kesemua balai-balai polis di seluruh Malaysia sebagai tanda keprihatinan anda & demi membuktikan kata-kata anda "
akan membuat lapuran polis terhadap setiap perhimpunan haram sebegini demi keselamatan orang ramai.laporkan setiap perhimpunan & jangan satu pun terlepas dari laporan anda!rasanya anda mampu!

*untuk airasiana - sempat ke hang nak kumpul alamat para demonstrator 1 persatu?hang kan nak
pihak polis berada di hadapan rumah badut-badut sarkis ini seawal 6 pagi untuk tindakan lanjut dan tegas...... kalau ada 1juta demonstrator camane ye?x pe...usaha tangga kejayaan,tak kene cara anda jadi bangang!

Sebuah Parti Komponen Akan Keluar BN - Ku Li.

Reactions: 

diciplak dari : harakahdaily


Sun | Jun 15, 08 | 7:29:53 am MYT

KUALA TERENGGANU, 15 Jun (Hrkh) -Meneruskan siri kempennya di Pantai Timur, Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah semalam mendakwa sebuah parti komponen Barisan Nasional (BN) akan meninggalkan parti itu sebelum hujung bulan ini.

Buletinonline memetik bekas Menteri Kewangan itu berkata dalam jelajah kempennya selepas mengunjungi Terengganu sejak kelmarin, bagaimanapun tidak menamakan parti yang dikatakan akan keluar dari BN itu.

"Saya mendapat berita bahawa satu parti akan keluar daripada BN sebelum hujung bulan ini," dakwanya ketika menghadiri majlis Perhimpunan Cawangan-cawangan Umno Pahang di sini.

Turut hadir pada majlis itu ialah bekas Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Sabaruddin Chik.

Sementara itu, dalam program anjuran NGO di Kuala Terengganu, beliau telah menyatakan kesedihannya kerana kesilapan kerajaan telah menyebabkan Pulau Batu Putih diserahkan kepada Singapura baru-baru ini.

Kelemahan persiapan kerajaan menghadapi perbicaraan mahkamah antarabangsa telah menyebabkan Pulau yang sah dari segi sejarah itu berpindah milik kepada Singapura. - mks._

Cyber Trooper's dan Raja Lawak.

Reactions: 

Assalamu'alaikum...

Mutakhir ini berbagai cara digunakan oleh pihak pemerintah besar yang "kununnya" besar pada kuasa pemerintahannya tapi hakikatnya kecil pada ruang sokongannya.lapuk pemikiran membuat pemerintah besar "terkebelakang jauh"dari gerakan yang dikatakan tiada kuasa tetapi amat ditakuti oleh pemerintah besar.

Terakhir,strategi pemerintah besar ialah melalui satu kumpulan lawak yang digelar "cyber trooper's",hebat pada nama tetapi lemah dari segi hujah dan pengetahuan.entah apa matlamatnya kumpulan lawak ini digunakan dan apa tujuannya kita pun tak faham.

Saya perhatikan kumpulan"cyber trooper's" ini terbahagi kepada 3 kumpulan...mungkin juga 1 kumpulan sahaja tetapi dengan "nick" yang berbeza.

Kumpulan 1 - geng CT yang menyusup masuk ke yahoogroups2 yang kebanyakan ahlinya pro Pakatan Rakyat.dalam setiap isu yang diperbincangkan mereka-mereka ini akan menyampuk dengan cara yang paling kelakar & hujah yang paling tak bertamadun...kerapkali hujah mereka ialah - Anwar ejen Yahudi,TGHH balaci Karpal,DAP nak rampas Malaysia tapi bila diminta penjelasan hujah & bukti jawapannya 1 je - aku tau la sebab aku dulu kerja dengan sipolan-sipolan tak pun bukti ada tapi tunggu masa je nak lepas,kalau bos aku cakap on,aku lepas...*tunggu bos tu yang tak tahan tu!tunggu bos reka bukti ke?kalau ada bukti lepas je la...tak payah la nak buat lawak bodoh!

Kumpulan 2 - geng CT yang menyusup masuk ke forum-forum terutamanya TKO...ahli-ahli CT yang ni kebanyakannya datang dari MyKMU...hujahnya pun sama...derang ni tak de modal lain ke?geng ini yang lebih kelakar dari geng-geng CT yang lain...depa banyak hujah & modal ayat-ayat Al-Qur'an...hujah depa selalunya begini - PAS dah lupa pada perjuangan Islam,PAS bersekongkol dengan kafir,TGNA kene tegur si anu-si anu seolahnya merekalah penyokong PAS yang paling "taksub" sekali tapi secara terang-terangan "mendewakan" Che'Det...kelakar tahap 100 petala langit.

Kumpulan CT 1 selalunya akan terus hilang dari pandangan kita selepas dibalas dengan tembakan "maut" ahli groups(ada yang membalas dengan gambar sahaja).hujah mereka dapat dipatahkan semudah itu.jawab dengan gambar,kemudian kelibat mereka akan hilang begitu sahaja macam tak pernah wujud.yang peliknya hilang 1,x sampai sehari lepas tu akan timbul seorang ahli baru dengan hujah & font letter yang sama - tukar nick & email je...

Kumpulan CT 2 pulak modus operandinya lain sikit...depa ni datang dengan bersalam...tak ada apa yang ditimbulkan oleh geng ni sebab depa cuma tunggu isu dari "orang atas".oarang atasan akan timbulkan isu di media perdana & geng CT 2 akan mengambil peranan masing-masing...pakai hujah yang sama dengan bos mereka tadi kemudian buka thread dalam forum...pun kelakar juga geng-geng ini...hujahnya sebiji dengan hujah bos mereka cuma perlu copy & paste sahaja ke forum sebagai jawapan...bila hujah mereka dipatahkan oleh forumer lain,depa lawan balik dengan ayat Al-Qur'an & hadis...Islamik betul...tapi depa ni tolak perjuangan PAS...

Rujukan mereka ialah Al-Qur'an & hadis tapi terang-terangan menyokong parti yang menolak Al-Qur'an & Hadis...ertikata lain - lantang bercerita tentang kelazatan buah kurma & kelebihan-kelebihannya tapi tak suka makan kurma.boleh bagi anugerah Raja Lawak Forum.

Ada juga antara pro PR yang rajin mencari posting-posting lama para CT 1&2,mereka-mereka ini(CT 1&2)selalunya terperangkap dengan hujah mereka yang tidak konsisten,sekejap kata betul.sekejap kata tak betul & dikantoikan oleh para pro PR yang rajin buat "homework"(ini kelebihan pro PR - rajin mencari rujukan)dan akhirnya setelah kantoi ayat yang selalu digunapakai oleh para CT 1&2 ialah - kita ni cuma manusia biasa bukan Nabi mahupun Rasul...jadi kesilapan itu adalah dari kami kerana kami hanya manusia biasa...tak pun - aku bukan penyokong mana-mana parti...yang betul kita sokong yg salah kita tegur...ewah...sedap ayat tu...tapi jangan cuba-cuba nak kondem Che'Det!!!

Insaf betul bila baca kenyataan tu,tapi lepas tu mereka akan ulang balik hujah yang sama jugak...copy & paste...lawak,lawak & lawak...

Tapi saya merasakan para pro PR sikit pun tak merasa yang para CT ini mengganggu-gugat kedudukan PR kerana saya perhatikan kehadiran mereka-mereka ini memeriahkan lagi gelanggang IT pasca PRU12.sebelum ini kita hanya berforum dalam keadaan yang sedikit serius tanpa ada selingan hiburan(kalau ada pun tak menarik macam sekarang)tapi dengan kehadiran CT-CT ini suasana telah menjadi semakin ceria...setiap masa kita tertunggu-tunggu apakah lawak yang seterusnya akan dipersembahkan pada hari ini?

Wajar bagi kita mengucapkan ribuan terima kasih pada para CT kerana kehadiran mereka menceriakan suasana.lawak mereka amat bermutu & kemahiran mereka didalam menebalkan muka mereka setelah dikantoikan wajar dijadikan contoh jika anda mahu membuta-tuli.

Tahniah pada pro PR kerana rajin buat "homework".