Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 17, 2008

Roslan Aziz Hina PAS!!!

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Kurang Ajar!!!itulah bahasa yang paling lembut yang boleh kita gunakan untuk perbualan umum manakala ayat yang paling sesuai pula tak payahlah aku sebutkan disini...sesiapa pun akan berkata yang lebih lagi jika membaca kenyataan bebal sorang yang menjadi idola kebanyakan anak muda Malaysia yang hanyut!

Sibebal ini tanpa rasa segan melabelkan PAS sebagai parti senget yang ahlinya adalah para lebai-lebai yang baik.binatang apa yang ada didalam kepala otak jengkel si bebal Roslan Aziz ni?

Apa layaknya seorang yang berotak bebal yang jelas tidak tahu hukum agama bercakap soal agama?inikah didikan yang sibebal ini dapat selama ini?aku malas nak taip panjang-panjang lagi sebab aku khuatir si bebal ini akan lebih banyak dihina oleh aku...

Korang semua boleh baca laporan dibawah & tinggalkan komen korang :

Bantah konsert 'ego orang agama'
Jimadie Shah Othman
Jun 17, 08 4:59pm
Komposer terkenal Roslan Aziz menyifatkan tindakan Pemuda PAS Selangor membantah konsert penyanyi terkenal Ella dan Mas Idayu sebagai tindakan "ego" golongan agama dan bermotifkan politik.

"Orang yang tahu fasal agama, ego dia lebih tinggi. Cuba kita pergi pada seorang ustaz dan kata pada dia, hadis ustaz salah, sanad tak betul. (Awak) ingat dia boleh terima? Mereka ini hendak tunjuk suci," katanya.

Beliau diminta mengulas rancangan Pemuda PAS negeri mengadakan perhimpunan membantah konsert tersebut yang dijadual 6 Julai di Shah Alam.

Konsert itu, yang dilaporkan bersempena sambutan 100 hari Pakatan Rakyat mentadbir Selangor, diadakan sebelum perlawanan bola sepak Piala Sultan Selangor antara Singapura dengan pasukan negeri.

Menurut Roslan, bantahan itu terjadi disebabkan PAS sendiri yang ingin menggunakan agama untuk tujuan politik.

"Secara peribadi saya tidak setuju guna Islam untuk tujuan politik. Saya fikir (tindakan) ini salah. Biar orang kata Umno itu jahat tapi ia tidak guna Islam untuk tujuan politik.

ella"Masalahnya pada keseluruhan PAS itu sendiri. Sebab itu di Datuk Keramat, saya tidak pernah mengundi. Masalahnya nak mencari orang yang betul dalam parti yang betul.

"Dalam Umno yang baik ada orang-orang senget. Orang-orang alim, lebai-lebai yang baik pula dalam parti senget," tambahnya.

Bekas pengetua Akademi Fantasia musim lalu ini juga berkata campur tangan ahli politik seumpama Pemuda PAS Selangor itu sebagai sejenis "buli" akibat kegagalan seniman sendiri.

"Ia berpunca artis kita juga. Ada yang bongok, oleh kerana tak pandai belajar, jadi artis. Jadi, mereka tidak proaktif, tidak ada pengetahuan. Sebab itu orang suruh potong rambut pun tak apa. Kena buli pun tak apa.

"Dulu masa (menteri penerangan) Mohamad Rahmat nak potong rambut pun, saya tak bagi. Jangan potong, saya kata. Saya bukan beruk. RTM tak bagi tak apa," katanya.

Lawan Atau Beri Laluan???

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Rasanya baru sekali aku menulis tentang isu Kuda Trojan dalam blog ni...tak berapa pandai jugak nak ulas lebih-lebih pasal Kuda Trojan sebab masih kabur...yang pastinya Kuda Trojan dah mula "warming up" dah...dah start buat roadshow...dengar ceritanya Kuda Trojan mengulang lagi kenyataannya nak bertanding dengan Rajawali dalam mana-mana gelanggang tarung yang disertai oleh Rajawali.

Eh...betul ke baru-baru ni Kuda Trojan keluar negara?atas urusan apa ye?baru-baru ni Rajawali pun ada keluar negara jugak kan?macam ada persamaan la pulak...ada buat temujanji sulit ke antara Kuda Trojan dengan Rajawali masa keluar negara tu?musykil-musykil...

Kalau ada pertemuan sulit antara Kuda Trojan dengan Rajawali masa keluar negara hari tu,rasa-rasanya ada nampak sikit dah apa yang bakal berlaku nanti...agak-agak je la...aku kan suka berspekulasi...

Balik-balik dari luar negara je Kuda Trojan dah mula mengulang balik kesediaannya untuk berlawan dengan Rajawali dalam mana-mana gelanggang pilihanraya yang bakal disertai oleh Rajawali.tengok pada kenyataannya macam desperate sangat dah...kononnya Rajawali tu "punching bag" Kuda Trojan...cukup hebat Kuda Trojan...Rajawali pulak diam je...tak melawan,tak mengepak,tak menyambar...tenang-setenang- tenangnya...

Mungkin ada rancangan dah dicapai oleh Rajawali & Kuda Trojan sebelum ni..."rancangan sulit" mungkin...Kuda Trojan sedang meyakinkan parti raba-raba supaya permohonannya menjadi ahli parti raba-raba diterima & Kuda Trojan juga dalam road shownya berulangkali menegaskan bahawa dia bersedia berlawan dengan Rajawali dalam pilihanraya.cukup tegas & yakin Kuda Trojan...

MUNGKIN...Kuda Trojan akan diterima menyertai perti raba-raba kerana ketegasannya & MUNGKIN parti raba-raba akan mempertaruhkan Kuda Trojan untuk menangani Rajawali dalam pilihanraya nanti...segalanya MUNGKIN...

Ada lagi 1 keMUNGKINan...yang ni saspen sikit...

MUNGKIN Kuda Trojan bersungguh-sungguh meyakinkan parti raba-raba supaya "rancangan sulit" mereka(Kuda Trojan & Rajawali)akan dapat berjalan dengan lancar..."rancangan sulit"?apa tu?...ini cuma andaian aku je la...MUNGKIN rancangannya ialah mempertaruhkan Kuda Trojan kedalam parti raba-raba supaya dapat bertembung dalam pilihanraya - Kuda Trojan vs Rajawali jika Kuda Trojan mendapat kepercayaan dari parti raba-raba(siapa lagi yang mampu?).

MUNGKIN Kuda Trojan akan menjadi calon parti raba-raba kemudian menarik diri pada saat akhir & memberi laluan percuma kepada Rajawali untuk memenangi pilihanraya...MUNGKIN itu rancangannya...bukan "LAWAN" tetapi "BERI LALUAN"...segalanya mungkin dalam politik...

Siapa yang tak kenal Kuda Trojan sebelum ini?Kuda inilah yang berhempas pulas mencari jalan supaya Rajawali dilepaskan dari kurungan.tak ada Kuda lain yang lebih kuat usahanya selain Kuda Trojan...yang lain semuanya dari species Kuda Padi...dengar kurungan semua lari.

Apapun itu hanya pendapat & pandangan aku sahaja.MUNGKIN benar,MUNGKIN tidak...

Yang pastinya ialah,walau apapun rancangannya ia tidak akan menggugat Pakatan Rakyat yang diketuai oleh Rajawali sebaliknya kalau parti raba-raba terbaca pandangan ini maka,akan bertambah huru-haralah parti raba-raba.nak terima ke tak nak permohonan Kuda Trojan?kalau terima...besar risikonya kalau andaian ni benar,kalau tak terima,rugi pulak kalau andaian ni tak benar...kah kah kah kah kah...lepas ni parti raba-raba boleh bukak tender supply panadol...

Pakatan Rakyat...tenang...apapun yang terjadi,kita tetap disini...teruskan seperti biasa.tiada apa perlu dirisaukan...ada panadol lebih?kita sedekahkan pada parti raba-raba...kah kah kah...

Perbelanjaan "Berhemah" Ala UMNO.

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Kurang 2 minggu lalu KERAjaan Pusat mengisytiharkan harga baru bahan bakar yang menyaksikan kenaikan sebanyak 41% - 63.3% dengan alasan mahu mengawal aktiviti penyeludupan bahan bakar ke negara jiran & juga sebagai pelan penjimatan beban subsidi yang ditanggung oleh KERAjaan Pusat.

Selang beberapa hari selepas pengumuman tersebut KERAjaan mengisytiharkan pula pelan penjimatan yang seterusnya iaitu memotong elaun keraian para menteri sebanyak 10% yang diwar-warkan membabitkan penjimatan perbelanjaan KERAjaan sebanyak RM2billion...itu baru 10%!kalau 50% berapa?10 billion kot...banyak kepentingan lain dapat diselesaikan dengan jumlah sebanyak itu.

Langkah KERAjaan yang seterusnya pula ialah menghentikan projek-projek yang tidak penting...projek-projek yang tidak penting?o...sekarang baru kita tau,banyak rupanya projek-projek yang tidak penting diluluskan oleh KERAjaan selama ni...secara tak sedar rupanya KERAjaan flip flop mendedahkan penyelewengan yang dilakukan oleh mereka sendiri.bagus...satu langkah yang paling dekat kepada kehancuran KERAjaan pimpinan parti flip flop...teruskan mendedah pekong sendiri...

Di Perak pula dikhabarkan Mantan MB penggal lepas menolak jawatan ketua pembangkang yang mahu diwujudkan oleh kerajaan negeri PR dengan alasan ianya adalah 1 pembaziran.bijak berkata-kata tetapi kurang mengkaji fakta...inilah rupa seorang mantan MB.bagi aku,kalau jawatan tu bagus untuk memantapkan 1-1 kerajaan ianya tidak membazir.lagipun ketelusan sebuah kerajaan dapat dilihat dengan pengiktirafan jawatan tersebut.1 pembaziran ataupun tak mampu nak menjalankan tugas?biarlah kalau begitu...

Apa lagi langkah penjimatan ala UMNO?akan aku senaraikan kemudian...di Terengganu pula,bakal mantan PM mengisytiharkan bahawa KERAjaan pusat bersetuju mengembalikan wang royalti hasil bumi Terengganu sebanyak 5% seperti yang diterima dahulu.berita baik bagi rakyat Terengganu.hak anda dikembalikan.

Sorong papan tarik papan...pi mai,pi mai...tang tu jugak...itulah sebenarnya yang terjadi dalam pelan perbelanjaan berhemah ala UMNO...kalau diperhatikan,sebenarnya tidak ada perbezaan atau penjimatan yang dilakukan oleh KERAjaan.semuanya gali sana,kambus sini...gali lubang,tutup lubang...

Teliti balik berapa penjimatan atas pemotongan elaun keraian para menteri,campurkan dengan nilai projek-projek yang dibatalkan pelaksanaannya pastu tolak pulak jumlah gaji@elaun JKKK yang diwujudkan dinegeri-negeri PR(pembaziran yang nyata)pastu tolak pulak jumlah royalti yang bakal dikembalikan pada negeri Terengganu...

Aku tak nak tulis angka-angka perbelanjaan tolak campur tu tapi rasanya secara kasar kita boleh nampak macam mana pelan perbelanjaan "berhemah" tu sebenarnya tak pernah wujud & tak berlaku sebenarnya...apa yang berlaku sebenarnya ialah :
Dulu beli pisang rm5,cigar rm5,sukun@sukhoi rm5 & tempe rm5...jumlah rm20.........
Sekarang pulak pisang tak beli dah ganti dengan alat solek rm5,cigar dikurangkan beli rm2 je,setem rm3,sukun@sukhoi kurang jugak beli...beli rm4 je,rm1 beli kuda trojan pastu last skali beli minyak rm5...jumlah semua sekali rm20 jugak...

Rupanya depa kelentong kita...ceh...kalau bab belit,memang tuan punahsihat 20% otak kelas 1!!!patutnya dibagi anugerah menteri seputar paling berprestij abad ini.tak pun cadangkan aje nama-nama menteri kita dalam Guinness Malaysian Book Of Record sebagai menteri pembelit paling selambe dalam sejarah Malaysia.

Gitulah serba-sikit pelan penjimatan ala UMNO...entah apa yang jimat aku pun tak tau...

Tunggu la lagi apa pelan seterusnya dari menteri pasola & punahsihat 20% lepas ni.aku nak tengok je apa lagi akal depa...pemilihan agung parti raba-raba dah dekat dah ni...sempat lagi kot depa rancang pelan "20% aku punya" untuk buat modal tu...teruskan...last skali aku nak tujukan lagu "ular" dari Anita Sarawak khas untuk para menteri-menteri UMNO.

Do you know how much the Menteri Besar earns monthly?

Reactions: 
diciplak dari : LSF

I called a press conference in Seremban this afternoon to call on the Negeri Sembilan state government to cut down on allowances for the Menteri Besar and EXCO members as a sign of sharing the burden with the people after the huge increase in fuel prices. The PM and Cabinet Ministers had cut 10% of the their entertainment allowances and cap their yearly holiday to ASEAN destinations. This of course not sufficient given the lavish spending by those in power all this while. However, i want to focus on NS state government in this statement.
I call on the MB to cut at least 50% of his and other EXCO's entertainment allowance and freeze all overseas paid holidays immediately. Do you know how much the MB of Negeri Sembilan earns every month and other perks given to him? Let me just give you a breakdown of his perks:

MB's allowance : RM14,175.15
ADUN's allowance: RM 4112.80
Entertainment : RM5,500
Chairman of EXCO: RM4,400

Fixed allowance every month : RM28,187.95

Other perks:

Appointment allowance : RM10,000 (one-off)
Official residence
Furniture allowance : RM5,000 (yearly)
Household staff : real expenses or RM3000 monthly
Free water and electricity
Free telephine services in official residence
2 official car
Driver's expenses all paid for

On top of that, the MB can enjoy a yearly paid holiday:

2 first class air ticket (no limitation to which destination)
(a first class ticket using MAS for KL-LONDON-KL cost RM30,400)
Economy class ticket for 1 officer and 3 children
Living allowance while overseas RM500 daily
Meal allowance RM300 daily or real expenses
Hotel (no limit, according to receipt)
Winter clothing RM3000 (once every 3 years)

For an EXCO, the monthly fixed allowance are around RM15,222. The exco member also enjoy a free holiday once in a term. The maximum is equal to 2 first class ticket for KL-LONDON-KL or RM30,000 cash.

Do you agree that the MB and the EXCO member should at least slash some the allowances by half to demonstrate "leadership by example"? If even the Ministers have to limit their holidays in ASEAN, why can't the MB? Isn't the slogan "Cuti-cuti Malaysia" sounds familiar to you?