Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, July 08, 2008

AWAS...!!! 2 orang Lagi Bakal Hilang...

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

5hb.Julai jam 5 petang R Kumaresan 27thn melaporkan kehilangan bapa saudaranya Balasubramaniam beserta isteri & 3 orang anak-anaknya.menurut Kumaresan, Bala tidak dapat dihubungi seharian & kehilangannya secara tiba-tiba menjadi misteri.*rujuk [ LPKB ]

7hb.Julai pula R Kumaresan mendedahkan bahawa segala isi-isi dalam [ akuan bersumpah Bala ] telah diberitahu kepadanya sejak 6 bulan lepas.*rujuk [ BTASMA ]

Adoh...satu lagi pendedahan yang mengelirukan & menambah lagi spekulasi dalam politik Malaysia.mana 1 yang betul?kalau mengikut pada kenyataan terakhir Bala sebelum kehilangannya, akuan sumpah tersebut dibuat setelah dipaksa melakukannya manakala mengikut kenyataan R Kumaresan pula isi-isi akuan tersebut telah dibuat sekian lama tanpa paksaan mana-mana pihak...pening...

Setakat ni yang mana 1 kenyataan yang betul belum dapat disahkan oleh sesiapapun termasuk pihak polis & menurut 1 kenyataan dari pihak polis,mereka akan menyiasat kesahihan ke 2-2 akuan tersebut tapi penyiasatan nampaknya terbantut kerana kehilangan Bala...

Bala hilang?macam mana Bala boleh hilang?aku rasa kehilangan Bala mesti ada kaitan dengan akuan bersumpah yang dia buat.maksud aku akuan bersumpah yang mula-mula sekali Bala buat.aku yakin mesti ada kena mengena dengan akuan bersumpah tu.entah-entah ada pihak yang ugut Bala...sape tau kan?

Mana tak nya...masa Bala buat PC pendedahan akuan bersumpah dia yang pertama aku tengok muka dia ceria je...tiap soalan dari wartawan Bala jawab sendiri dengan penuh keyakinan.pakaian Bala hari tu pun smart & nampak sangat-sangat terurus & sesuai dengan kerjaya Bala sebagai seorang PI.

The next day bila Bala buat pengumuman dia tarik balik akuan bersumpah yang pertama & sub akuan bersumpah yang kedua,aku tengok Bala macam kena "bala"...cukup tak terurus,sugul,selekeh,kotor,lembab & jawab soalan wartawan pun semuanya bukan dia yang jawab.semuanya peguam baru Bala yang jawab...what has happened???

Lepas semua tu Bala hilang...anak sedare Bala pun tak tau & tak dapat nak kesan mana Bala pergi.yang paling risaunya dengan anak-anak & bini sekali hilang terus tak dapat dihubungi.sape yang tak risau?tapi Pak Lah cakap, negara Malaysia selamat.selamat macam mana kalau makin ramai rakyat dari yang kecik sampai besar asyik hilang je?bukan saja rakyat Malaysia yang hilang...yang datang berurusan pun hilang jugak...tau-tau kene bom...selamatnya Malaysia..!

Kemungkinan besar lepas ni anak sedare Bala pulak akan hilang sebab dia dah buat kenyataan bahawa Bala dah jelaskan pada dia tentang isi akuan bersumpah tu & satu salinan lagi Bala dah serahkan sebelum ni pada adik Kumar, Segar...jadi lepas ni korang jangan terkejut kalau Kumar dipanggil untuk bagi keterangan dibalai polis lepas tu Kumar pun hilang...2-3 hari lepas tu Segar pulak kena panggil pergi balai bagi keterangan pas tu Segar pun hilang...mampuih la...

Malaysia ni aku rasa dah jadi macam segitiga bermuda pulak dah...kalau hilang je,peratusan untuk jumpa memang dibawah 1%...pendek kata kalau hilang tu tak payah buat report hilang da...lagi bagus pergi buat report mati terus.lepas buat report mati boleh buat talkin...tak payah nak buang masa.

Buat apa nak buang masa nak report pas tu nak susah-susah cari?korang sape?korang kene ingat...polis Malaysia adalah antara polis terbaik didunia...kalau dah yang terbaik didunia pun tak boleh nak setel, nak cari balik orang hilang & nak selesaikan 1-1 kes, apalagi korang yang entah apa kelayakan korang tu???jangan buang masa...kalau hilang...buat talkin terus...hati pun tak sakit!

Tak tau la aku apa nak jadi dengan negara Malaysia ni...macam-macam benda bodoh berlaku.yang kita bagi amanah & tanggungjawab serah balik tugas tu pada kita.bila kita report,depa siasat kita pulak...aduan kita tu depa tak pi siasat pulak...ni dah sampai tahap dunia mengalahkan hutan dah.apa-apa report "akan" disiasat..."akan" je la...siasat laporan belum tentu yang confirmnya tukang lapor mesti kene siat-siat...

Benda ni macam dah jadi normal dah kat Malaysia...dah la...aku dah muak dah dengan semua ni...kebanyakan yang berlaku macam kita dah boleh baca dah...skrip dah ada depan mata...aku dah muak...

Harap-harap lepas ni kita dapat jumpa Bala yang masih bernyawa, bukan serpihan tubuh badan Bala...

Kronologi penglibatan Pemuda mengenai Himpunan PROTES 7 Julai 2008

Reactions: 
adiciplak dari : tranungkite

Dilulus terbit pada Tuesday, July 08 @ 07:47:31 MYT oleh greenboc

Oleh rusly_islam

Mesyuarat Protes pertama – Wakil Pemuda tiada dalam mesyuarat awal PROTES yang menetapkan Pengarah Pengisian Himpunan adalah Hishamuddin Rais.-

- 19 Jun 2008 Mesyuarat ke 3 jam 1 tgh di Parlimen.

DPP Pusat pertama kali hadir dalam Jawatankuasa Pelaksana program. Sdr Kamaruzaman hadir mewakili DPPP. Mempersoalkan pengisian program yang terlalu panjang serta perubahan lokasi.

- 20 Jun 2008 (Jumaat) Mesyuarat ke 4 jam 5 ptg di tkt 5 Bangunan PAS.

DPP Pusat tidak hadir. Justeru tiada bantahan. Hishamuddin Rais meneruskan program persembahannya. Antara yang dimasukkan ialah persembahan kumpulan-kumpulan Underground.

- 30 Jun 2008 (Isnin)

Ust Nasrudin Hassan, Timbalan Ketua DPPP di dalam blognya mempersoalkan pengisian program dalam Himpunan tersebut terutamanya kehadiran kumpulan band underground dan menimbulkan polemik di kalangan aktivis pemuda dan PAS. DPP Pusat mengadakan Mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Pemuda pada sebelah malam dan membincangkan isu tersebut. Mesyuarat memutuskan untuk membantah kehadiran kumpulan underground dalam program tersebut dan bersetuju untuk menarik sokongan Pemuda kepada program Himpunan tersebut sekiranya tuntutan pemuda tidak dilayan. Mesyuarat mewakilkan Sdr Kamaruzaman (Ketua DPP Wilayah Perskeutuan juga Exco DPP Pusat) bersama Khairul Faizi Ahmad Kamil (Ketua DPPN Johor yang juga Exco DPP Pusat) ke mesyuarat PROTES pada keesokannya.

- 1 Julai 2008 (Selasa (siang))

Mesyuarat ke 5 Protes di bangunan PAS. DPP Pusat menyuarakan bantahan keras terhadap penganjuran program (pengisian) yang ada unsur hiburan (konsert kumpulan underground) . Hishamuddin Rais sebagai Pengerusi Persembahan menjanjikan untuk membuang senarai nama kumpulan tersebut atas bantahan DPPP. Protes meminta DPPP berbincang lebih lanjut dengan Hishamuddin Rais untuk mendetailkan aturcara baru.

- 1 Julai 2008 (Selasa (malam))

Pertemuan DPPP yang diwakili oleh Sdr Kamaruzaman Mohamad bersama beberapa Exco DPP WP. Mesyuarat bersetuju menukar persembahan kumpulan rock kepada kumpulan nasyid dan dikir barat. Sekali lagi Hishamuddin Rais memberikan jaminan dan berjanji bahawa kumpulan underground tidak akan membuat persembahan. Sdr Kamaruzzaman menegaskan sekiranya berlaku persembahan yang tidak menepati kehendak seperti yang dipersetujui pihak Pemuda akan membatalkan penyertaan Pemuda PAS

- 4 Julai 2008 (Khamis)

DPPP berpuashati dengan penjelasan Sdr Kamaruzaman dengan aturcara himpunan yang baru dan jaminan kawalan persembahan yang baik. DPPP telah mengarahkan kehadiran seluruh pemuda termasuk petugas AMAL di seluruh negara melalui SMS dan pengumuman dalam Sistem komuniti UKJ.

- 6 Julai 2008 (Ahad)

- Dari jam 9.00 pagi – 1 tengahari.

Himpunan Protes berlangsung. Sebelah pagi program berlangsung dengan baik dan aman. Persembahan yang moderate sehingga jam 1 tengahari. Pemuda PAS dan pasukan AMAL bertugas di segenap penjuru daripada petugas keselamatan, protokol, sehingga kepada Pengerusi Majlis.

- Jam 2.30 petang.

Program sesi petang dimulakan dengan persembahan kebudayaan India (Hindraf) disusuli dengan persembahan berat rock band (kumpulan rock). Walaupun judul lagu dianggap patriotik dan bersifat satira politik, pemuda PAS keseluruhannya mula keresahan. Melihat kepada penonton yang hadir kebanyakannya dari kalangan aktivis PAS (muslimat, golongan agamawan dan lain-lain). Sdr Kamaruzaman cuba menghentikan persembahan dan mengadakan rundingan dengan Hisamudin Rais untuk menghentikan persembahan band tersebut tetapi gagal. Program terus berlangsung dengan 3 buah lagu rancak. Sdr Kamaruzaman berbincang dengan Ust Azman Syapawi Abdul Rani (Naib Ketua DPP Pusat) dan DPPP membuat keputusan untuk memboikot dan menarik diri dari menjadi petugas himpunan Protes tersebut. DPPP mengarahkan seluruh petugas AMAL dan pemuda keseluruhannya menarik diri.

- Jam 7.00 petang.

DPPP diberitakan berlaku insiden tunjuk punggung oleh kumpulan Karburator Dung.

Yang benar,
Ahmad Sabki Yusof
Setiausaha DPPP

Bala told all six months ago: Nephews

Reactions: 
diciplak dari : sun2surf

Charles Ramendran

KUALA LUMPUR (July 7, 2008) : The nephews of missing private investigator P. Balasubramaniam claimed today that their uncle had revealed to them months earlier all the details he had stated in his first statutory declaration (SD) which alleged that Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Razak had links with murdered Mongolian Altantuya Shaariibuu.

Brothers R.Kumaresan, 27, and Segar, 24, of Batu Caves said their uncle had shared with them about what he had mentioned in his first SD about six months earlier, and they believed he would one day make it public.

Kumaresan, an information technology (IT) professional said his uncle had expressed relief after he made his first statuatory declaration public on Thursday but what he did the next day by denying it had shocked the siblings.

Balasubramaniam who had made public his first SD on Thursday based on what political analyst Abdul Razak Baginda -- one of the accused in the Alatantuya murder case -- had told him, on Friday retracted his allegations via a second SD, claiming his first SD had been made under duress.

The brothers spoke to reporters at the Gombak district police headquarters with their lawyer R.Surendran yesterday after giving a statement to investigators over a police report he lodged on the disappearance of his uncle, aunt and three cousins on Saturday.

"He claimed he made the first SD under duress, but from the expression on his face on that day, it was clear that he was not, everyone could see that," said Kumaresan.

"But when he retracted the SD and replaced it with another the next day, the expression on his face showed that he was really under duress. Compare his face on the first day with the second day.

"We are very close to our uncle and know him very well. There is no way he would have disappeared like this without informing us first." he said adding that his family strongly believe Balasubramaniam and his family had not gone into hiding but are being detained at an unknown location.

Kumaresan said had his uncle planned to go into hiding or feared for his safety, he would have done so on the very first day, after making the first statuatory declaration.
"But everything was normal after he made the statement on Thursday; and then Friday he goes missing with his family." he said.

Kumaresan said he also had no idea of who M Arulampalam, the lawyer who accompanied his uncle when he made the second SD is.

"We are worried about their safety. My aunt is a like mother-figure to me. I do not even know if they are still alive." he said.

Segar, an engineer said his uncle had also handed him an envelope two days before he made his first SD and told him to pass it to Kumaresan.

"He told me to tell Kumarasen to open it two days later but after he made public his first SD, we opened it and found that it was a copy of the SD," he said.

Meanwhile lawyer R.Surendran said the main concern of Kumaresan and Segar was the safety of his uncle and his family and not the statutory declarations he had made.

"I hope the police will look more into the angle that Balasubramaniam may be held against his will, as it does not seem that he has gone into hiding." he added.

Mari Nyanyi Menjilat...Tahniah Pakatan Rakyat..!

Reactions: 
Assalamu'alaikum...

Gamat, gamat & gamat...kecoh seantero Malaysia bila Perhimpunan Sejuta Rakyat dicemari dengan adegan "terlondeh seluar" semasa persembahan kumpulan muzik underground bergelar Carburator Dung semalam...

Sebenarnya apa yang nak dikecohkan? aku tak nak bersekongkol dengan geng-geng Pakatan Rakyat yang nak jadi hero dalam membantai penganjur acara tersebut.dalam hal ni aku nak bawak korang semua & maksud aku SEMUA pembaca pro PR & juga pro BN untuk pandang dari satu sudut lain kejadian tersebut.

Bacalah sampai habis supaya korang semua faham pandangan aku.lepas tu kalau tak puas hati...korang bantai la pulak aku ramai-ramai macam korang bantai pimpinan yang menganjurkan acara tu...insya-Allah aku terima setiap teguran korang semua.


Setinggi-tinggi tahniah buat penganjur


Pertamanya aku nak ucapkan setinggi-tinggi tahniah buat para penganjur Perhimpunan Sejuta Rakyat yang pada pandangan aku, walaupun tak menepati sasaran sejuta rakyat tetapi cukup berjaya.semua halangan dapat dilalui dengan amat-amat berhemah.salute dari aku.


Apa yang korang tak nampak?


Masuk pada isi utama yang aku nak sampaikan.setakat mana "sensitif"nya kita semua pada kejadian yang berlaku? Pada aku, tak ramai yang dapat menghayati apa sebenarnya yang tersurat dalam kejadian tersebut.berapa ramai yang menulis sekadar menulis sahaja & berapa ramai yang menulis selepas pemerhatian & penilaian? tak ada...hampir tak ada langsung bagi aku.

Kenapa kebanyakan dari kita sekadar melepas geram & sekadar menghukum? tak nampak ke kita kebaikan yang ada disebalik kejadian tersebut? pada aku...kejadian tersebut adalah satu rahmat buat Pakatan Rakyat.satu rahmat buat PKR,PAS & DAP...kenapa satu rahmat pulak?rasanya aku masih waras lagi bila aku katakan yang kejadian tu adalah satu rahmat.tapi pandangan aku bersebab & aku yakin korang akan setuju dengan pandangan aku...

Kita lihat 2 kejadian selepas 1 "kejadian" yang menjadi insiden.


PAS


Sebaik berlaku kejadian yang amat memalukan, PAS melalui badan amalnya yang berjumlah lebih kurang 700 orang bertindak menarik diri dari terlibat dalam acara tersebut serta-merta dan ini membuktikan bahawa PAS tidak sekadar "menyalak" bila mengingatkan penganjur bahawa pihak PAS akan bertindak jika terjadi sesuatu perkara yang tidak disenangi & bertentangan dengan dasar perjuangan Parti Islam SeMalaysia.

Tahniah buat PAS kerana telah membuktikan pada semua rakyat Malaysia bahawa perjuangan & dasar parti PAS tidak pernah lari & tidak pernah berubah seperti yang diwar-warkan oleh KERAjaan UMNO/BN.


PKR


Selepas mendapat bantahan rasmi & tindakan menarik diri serta-merta dari parti PAS melalui unit amalnya PKR & NGO-NGO yang terlibat ternyata bertindak bijak & rasional dalam menghadapi sebarang masalah hatta dari rakan seperjuangan & pada aku ini adalah 1 sikap & tindakan yang terbaik yang pernah ditunjukkan oleh para pemimpin-pemimpin yang diharapkan oleh sekelian rakyat yang selama ini menyokong perjuangan mereka.


Juga ucapan setinggi-tinggi tahniah dari aku buat para pimpinan yang terlibat secara langsung & tidak langsung dalam insiden ini kerana sentiasa berfikiran positif dalam perjuangan masing-masing.selama aku aktif dalam politik, tak pernah lagi aku tengok pimpinan KERAjaan tanpa segan silu memohon maaf pada audien secara terbuka sebaik terjadi apa-apa insiden yang memalukan...selama ni kita cuma akan dengan kata-kata - pihak kami akan mengkaji insiden tersebut & kita akan mengambil tindakan yang sepatutnya...akan kaji je la...nak mintak maaf???jauh panggang dari api...

Dari 2 insiden spontan diatas, apa yang dapat kita lihat ialah ketelusan,kesepakatan & kesungguhan yang ada dalam Pakatan Rakyat.sesama parti komponen baik PKR,PAS,DAP atau sesiapa sahaja yang berkenaan bebas membuat teguran jika sesama Pakatan membuat kesilapan.PAS bebas menyuarakan ketidak puasan hati kepada rakan dalam pakatan manakala yang ditegur pula mengambil teguran itu sebagai sesuatu yang positif.kenapa nak melatah???

Aku nak tanya korang semua, kalau perkara sebegini berlaku dalam UMNO/BN...ada tak parti komponen yang berani menegur & mengambil tindakan sebagaimana yang PAS lakukan?100% aku yakin tak ada...berani nak tegur & ambil tindakan???awal-awal dah kena ugut dek UMNO,silap-silap dapat surat tunjuk sebab kenapa tak boleh diambil tindakan macam parti SAPP kene tempohari...


Rilex la korang semua...pada aku la...insiden tu memang sepatutnya berlaku & berlaku tepat pada masanya.dari insiden tu masyarakat dapat nilai sendiri betapa dalam Pakatan Rakyat tidak wujud sindrom "yes bos"...ambil yang positif & pandang dari 1 sudut yang kita tak pernah pandang.kita lihat dari situ, walaupun PAS bukan "main" parti dalam Pakatan Rakyat tetapi PAS masih mampu bersuara & hak PAS untuk bersuara tidak dinafikan langsung oleh parti PKR.

PKR
pula walaupun menjadi parti yang memegang majoriti dalam jumlah pegangan kerusi Parlimen masih tidak bongkak dengan majoriti yang ada malahan mengambil positif teguran yang diberi & tanpa menunggu lama terus memohon maaf tanpa perlu menunggu hasil siasatan sepertimana yang diamalkan oleh UMNO/BN.

Ini adalah kelebihan yang ada dalam Pakatan Rakyat & tahniah dari aku kerana masing-masing berjaya mengatasi situasi tersebut dengan amat bijak & rasional tanpa perlu mangambil masa yang lama.rakyat sentiasa menilai anda & anda telah mendapat kredit yang besar disebalik insiden yang berlaku.

Aku gariskan 3 perkara yang wajib kita nilaikan & timbangkan supaya kita lebih jelas lagi dengan hikmah yang berlaku disebalik insiden tersebut...

1 - PAS tetap konsisten dalam dasar & perjuangannya selama ini & ini jelas menafikan tuduhan-tuduhan liar yang mengatakan bahawa PAS telah menukar dasar & perjuangannya dari hantu-hantu pro UMNO/BN.terbukti juga bahawa PAS telah mengotakan janjinya untuk mengambil tindakan jika berlaku perkara-perkara yang bertentangan dengan dasar perjuangan PAS dalam acara tersebut.Tahniah buat PAS.

2 - PKR pula membuktikan bahawa kuasa yang ada pada mereka tidak mengangkat mereka jauh dari rakyat & juga langkah yang diambil oleh mereka dalam insiden tersebut membuktikan bahawa PKR "mendengar suara rakyat" seperti yang dilaung-laungkan oleh mereka selama ini.Juga ucapanb Tahniah buat PKR.


3 - DAP pula dilihat sebagai teman seperjuangan yang bersikap sebagai "rakan seperjuangan" yang boleh digelar sebagai "sahabat seperjuangan" apabila mengambil sikap tidak menyebelahi mana-mana pihak baik PAS ataupun PKR dalam insiden ini & ini menafikan pandangan sesetengah pihak yang mengatakan bahawa DAP tidak menghormati parti PAS & perjuangan Islam PAS.kalau DAP benar bagai yang diwar-warkan oleh sesetengah pihak, sudah pasti DAP akan mengherdik PAS dengan agenda sosialis nya...Tahniah juga buat DAP.

Aku harapkan selepas ini akan berlaku lagi beberapa insiden-insiden yang akan menguji Pakatan Rakyat & besar harapan aku agar komponen yang ada dalam Pakatan Rakyat menangani setiap insiden yang bakal datang dengan penuh berhemah & penuh sikap terbuka...

Terbukti dalam insiden semalam, Pakatan Rakyat adalah pilihan yang tepat buat aku dan semua penyokong-penyokong Pakatan Rakyat...Tahniah buat kami kerana telah membuat pilihan yang tepat dalam PRU12 tempohari...yang masih berada diatas pagar...bukalah mata & minda korang luas-luas & terimalah kenyataan bahawa Pakatan Rakyat tidak sekadar bermain kata.

Gambar2 Koleksi Sekitar Himpunan Sejuta Rakyat ( last part )

Reactions: 
Last part & kat sini aku attachkan antara yang menarik sepanjang petang sampai malam...

YB Batu saudara Tian Chua & juga YB ISA Saudara Mat Sabu.

MB Khalid sempat meluang masa mengunjungi gerai-gerai sekeliling stadium MBPJ sambil beramah-mesra dengan rakyat yang datang.

Saifuddin Nasution & wakil DUN Paroi.

Ronnie Liu pun ada...tetiba timbul celah-celah orang ramai...gua pun apa lagi...panggil la...

Muslimin & muslimah sempat solat berjemaah dihujung padang.

PROTES jangan tak PROTES!!!

GERAMM

Peminat PAS.

Anwar Ibrahim Fan Club.*kelab kipas Anwar Ibrahim???

Protes sampai turun!

Hasil luahan seniman jalanan.

Lagi hasil tangan seniman jalanan.

"Hotel" kru Malaysiakini.

Kreatif bebudak nih...

kenapa lambang dacing tu lain macam je???mata aku rosak ke, dacing yang rosak???

Klik [ sini ] untuk gambar seterusnya.