Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 03, 2008

Anwar does not expect tough fight in by-election

Reactions: 

KLANG, Aug 3 — Datuk Seri Anwar Ibrahim does not expect a tough fight in the upcoming by-election for the parliamentary constituency of Permatang Pauh, Penang. However, he is not resting on his newly-gained laurels either.

"We're not taking things lightly. If Umno and Barisan Nasional decide to go rough with bribery, then we have to be prepared," the 61-year-old Opposition leader said today at a press conference here after welcoming 2,097 new members into Parti Keadilan Rakyat (PKR).

The former deputy prime minister who lost his hometown seat 10 years ago when he was deposed and jailed on corruption and sodomy charges (later overturned) reminded reporters that the ruling government party had attempted similar tricks in another by-election in Ijok. He added that Umno will have to be "more circumspect in their methods" now that his current situation has been gaining increasing attention from the local and international media.

Anwar Ibrahim, flanked by wife Dr Wan Azizah and Datin Dr Tan Yee Kew, after the PKR rally in Klang today. — picture by Choo Choy May
"Because we have been getting enough national and international attention, people can judge. I believe my friends from all around the country (will continue to support me)." He remained unperturbed by rumours of his impending arrest and charge for sodomy, even after his accuser, Mohd Saiful Azlan Bukhari, a former male aide, recently posted comments on his blog that he helped broker deals for the de facto PKR leader.

"Have you heard anything new? I hope not! Look at the facts. If my alibi is foolproof...They have no basis, no reason, no grounds for me to be arrested," he said. Anwar continues to maintain that Saiful was nothing more than a "coffee boy".

Sabah Progressive Party (SAPP) president, Datuk Yong Teck Lee, had also revealed that he was in discussions with Anwar at the time he was allegedly committing the act.

-TMI

Razif ibarat kaduk naik junjung

Reactions: 
oleh - saleh gong

Salam,kali ni pok leh nok story pasal exco kanan kite,RAzif abd Rahman,Razif ni bekas guru,dia dipilih menjadi calon barisan nasional di kawasan seberang takir oleh kerana dato nasir terpaksa dipindahkan bertanding di parlimen kerana abang razif iaitu azmi telah digugurkan dalam pilihanraya baru-baru ini.Pada mulanya semua orang pelik mengapa Razif dilantik menjadi Exco kanan??

Razif masih baru,bagaimana dengan rozi,khazan dan lain-lain yang lebih berpengalaman dari Razif,rupanya terbongkar lah cerita,Ahmad melantik Razif sebagai Exco kanan adalah atas nashat dari sahabat beliau iaitu Dato Nasir Fikri.Nasir juga adalah orang yang bertanggungjawab membawa Azmi dan Razif kedalam bidang politik.Seperti yang dijangka jika si abangnya(azmi) dah derhaka maka adiknya(razif) pun ikot jugak,Razif telah mengarahkan supaya mana-mana cawangan yang belum mengadakan mesyuarat agung cawangan supaya mencalonkan beliau sebagai timbalan ketua dan Azmi sebagai ketua bahagian,adakah logik 2 beradik memegang jawatan tertinggi dalam parti???

yang lebih hangat,baru-baru ni razif ada bercakap kepada seorang vateran Umno,'kalau mu sokong Dato Nasir,aku kerat mu,aku dok beri mende-mende doh ke mung',ada pula yang menceritakan razif berkata 'saya adalah exco kanan negeri,sekarang mb ada di mekah,jadi sayalah mb,urusan mb semua saya uruskan,majlis mb semua saya pergi,jadi saya mb terengganu sekarang ni',apa sikap ni,baru jadi exco 2,3 bulan dah nak berlagak?pok leh dok paham dengan pemimpin kite lening,dok mcm dulu-dulu,ke guane???


TP - ni bukan kes kaduk naik junjung ni pok leh...ni kes kaduk nok kene pelempang nih...!!!

Pakatan Rakyat pilih Ketua Pembangkang baru minggu ini

Reactions: 

PETALING JAYA: Ketua Pembangkang di Parlimen, daripada kalangan parti komponen Pakatan Rakyat, akan diputuskan minggu ini.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali berkata, Pakatan Rakyat akan mengadakan mesyuarat mengisi kekosongan yang wujud ekoran keputusan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail melepaskan kedudukan sebagai Ahli Parlimen, dalam beberapa hari lagi.

“Tarikhnya belum kita putuskan lagi, tapi kemungkinan minggu depan (ini) dengan seberapa segera,” katanya ketika dihubungi.

Azmin yang sebelum ini disebut-sebut oleh beberapa pemimpin Pakatan Rakyat bakal menggantikan tempat Dr. Wan Azizah yang juga Presiden PKR bagaimanapun enggan membuat sebarang spekulasi.

“Saya tidak mahu buat sebarang spekulasi mengenainya. Apa yang penting ialah pemuafakatan sesama Pakatan Rakyat,” kata Ahli Parlimen Gombak ini.

Pakatan Rakyat terdiri daripada PKR, DAP dan PAS.

Datuk Seri Anwar Ibrahim yang akan bertanding di kerusi Permatang Pauh menggantikan isterinya, Dr. Wan Azizah merupakan Ketua Umum Pakatan Rakyat.

Difahamkan Anwar akan menghadiir mesyuarat itu.

Malah, sebelum ini disebut-sebut bahawa jika Anwar memenangi pilihan raya kecil itu beliau akan mengambil alih jawatan Ketua Pembangkang kelak.

Khamis lalu, Dr Wan Azizah mengumumkan letak jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh bagi memberi laluan kepada Anwar bertanding dalam pilihan raya kecil.

Azmin yang juga merupakan ketua whip Pakatan Rakyat beranggapan sekiranya dipilih menjadi ketua pembangkang, ia adalah satu tanggungjawab yang besar buatnya.

“Itu adalah satu tanggungjawab dan saya akan cuba buat yang terbaik untuk Pakatan Rakyat. Bagaimanapun baik kita serahkan kepada mesyuarat untuk tentukan,” katanya.

-mSTAR Online

The truth about bloggers

Reactions: 

Tunku Abdul AzizAS I settled down to start on my Sunday column, this time in the invigorating cold of the Melbourne winter, I wondered what I should touch on.

A thought crossed my mind that it could possibly be therapeutic for my soul to reflect upon the nature and purpose of being a mainstream columnist in today's Malaysian society.

Twenty-two years of tight control of the media have had the effect of creating public cynicism about government policies and intentions.

All this surely cannot be good for us in the long-term. That many more people repeat what the blogs are putting out as the absolute truth than those who quote mainstream media reports is symptomatic of the mood of the country as a whole during these unsettled times.

It is a dangerous development that must be addressed imaginatively on an urgent basis.

Governing the multiracial, multicultural and multi-religious nation that is Malaysia has never been a vicarage tea party or a Sunday picnic at the best of times.

In this current political environment, the difficulties are compounded by the government having to pit itself against "cyber guerilla" forces whose rights to operate in cyber-space are unmolested because of the protection given them under the law.

It seems to me that the government has again found its flank exposed; it is trapped in a protracted argument without end in a desperate search for answers to the Datuk Seri Anwar Ibrahim saga that the nation has a right to know.

Argument Without End is, of course, the title of a book by Robert McNamara on the Vietnam War in which he rationalised his role as its chief architect.

It is unfortunate that the present government has been left to reap, by default, what can be fairly described as a harvest of discontent, disgrace and dishonour. The years 2003- 2007 can only be viewed, against the circumstances that we now see developing before our eyes, as wasted years as far as effective reforms were concerned.

The credibility gap has now grown beyond control. And, on present form, judging by the clumsy, tentative and muddled attempts by ministers and other officials to isolate what they regard as truth from fiction, I am not in the least bit sanguine that the government still retains the initiative to effectively challenge the problem posed by the growing influence of the blogs.

What all this has done is to allow the bloggers -- the overwhelming majority of whom, sadly, are adventurers of sorts -- to set themselves up as the sole purveyors of truth.

It is not surprising that there are people who believe columnists are told what and how to write and that this is subject to censorship.

When I was invited to write this column two years ago, I asked if there were editorial restrictions on what I could write.

There were none, I was assured, except that if there were anything that could possibly be considered or construed as libellous, an article would be rejected. Media sceptics choose what they want to believe, but that is their right.

In the two years I have been writing, every Sunday without fail, I have only had two articles withdrawn for legal reasons, and I am grateful to the editors for educating me in pitfalls of the laws of libel.

If that is censorship, then I am all for more of the same. It is in honouring the rules and laws that govern the members of a profession that they will be able to conduct their work in an orderly and ethical manner.

This is what ultimately sets the mainstream media practitioners apart from the rest. This is the difference between a code of practice and the law of the jungle that seems to dominate cyber-space.

The sceptics should not allow their deep-seated ambivalent, or, worse still, their ingrained anti-establishment attitude, to impair and distort their ability to judge the actions of others on merit rather than preconceived ideas.

We, all of us without exception, have at some time or other, fallen prey to this human condition or frailty. We can cure it, though, if we are prepared to embrace the most important truth of all in this context, and that is, that which is apparent is not always real.

Malaysia is still groping in desperate search of identity. It is still very much a society in transition, subsisting in the main on suspicion, intolerance, and prejudice. It is still a society that is not totally at ease with its ability to make the transition from form to substance.

For all his perceived shortcomings, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi has given us the freedom and the space to go with it that we knew belonged to us.

For all that, the intolerance of dissenting views, a legacy from those unhappy years in the past, has now become a feature of public life in this country.

The government has an urgent responsibility to set the tone and develop a climate of confidence and trust before its legitimacy and effectiveness to govern is taken out of its hands, dictated and controlled by the new media buccaneers lurking behind the cyber-curtain.

Government by inaction is what the country can do without now, and that is why with all that is going on around us -- the ongoing Anwar saga, and the events surrounding the Altantuya case are just two examples -- it is a matter of concern that senior members of the government seem far more interested in their chances of winning coveted positions in the coming party leadership elections than in arresting the worsening state of affairs in our country in political, social and economic terms.

A balance has to be struck between personal and public interests.

The smart thing to do in the present climate is to err on the side of the public good.

And, while you are pondering the appropriate course of action to adopt to put matters right in our society, do come up with something imaginative to prove to all the sceptics out there that the bloggers, in spite of their claims, do not hold a copyright on truth.

The writer is a former special adviser to the United Nations secretary-general on ethics. He can be contacted at tunkua@gmail.com

-TMB

Support PR - RM2, Support BN - RM2.7...

Reactions: 

At the 5th Anniversary celebration of Parti Keadilan Rakyat (PKR) and Parti Rakyat Malaysia (PRM), 1,700 people signup to become members of PKR. The celebrations are being held in Klang.

At the gathering, Datuk Seri Anwar Ibrahim made the following statement: " I want to announce, today we form the government, tomorrow we drop the petrol price by 70 sen. You support PKR, you pay RM2.00. You support BN, you pay RM2.70."

More to come

15 Umno Cawangan Kelantan Usul Tengku Razaleigh Dicalonkan Tanding Presiden Parti

Reactions: 
TUMPAT, 3 Ogos (Bernama) -- Sebanyak 15 Umno cawangan di Bahagian Tumpat meluluskan usul mencadangkan anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah dicalonkan bertanding jawatan presiden pada pemilihan Umno Disember ini.

Ketua Umno Cawangan Padang Pohon Tanjung Mohamad Ismail berkata cawangannya dan 14 cawangan lain sebulat suara bersetuju Bahagian Tumpat mencalonkan Tengku Razaleigh bertanding jawatan presiden parti.

"Cadangan usul mencalonkan Tengku Razaleigh kerana dirasakan beliau orang yang layak untuk memulihkan Umno yang sedang tenat sekarang," katanya kepada Bernama hari Ahad.

Setakat ini, kesemua 116 cawangan Umno di Bahagian Gua Musang juga bersetuju mengusulkan Tengku Razaleigh dicalonkan bertanding bagi jawatan presiden.

MRR II ditutup ekoran keretakan laluan bertingkat

Reactions: 

[ MUTAKHIR ] KUALA LUMPUR: Laluan Jalan Lingkaran Tengah (MRR II) ditutup kepada kenderaan sehingga tempoh yang akan ditentukan kemudian ekoran keretakan yang wujud di laluan bertingkat.

Demikian diumumkan oleh Timbalan Ketua Polis Trafik Kuala Lumpur DSP Ng Fook Long hari ini.

Keputusan menutup menyebabkan kesesakan ke arah Gombak dan Batu Caves.

-mSTAR Online

Artikel Bangang dari siBeBaL melayunett

Reactions: 
Lama dah tak menaip...bukan malas, bukan bz, bukan jugak tak minat...tapi rilex...bertenang...aku perasan ada yang marah bila aku menaip...marah bila dedah kebenaran atau marah sebab "Bangang"??? rasanye marah sebab bangang...bila marah...sabotage blog aku...dasar pencacai x de telorrr...

2 minggu aku kutip tin aluminium carik modal nak angkat domain & skarang ni aku dah pakai domain sendiri...so sindri mau hengat...

sat ni mana-mana yang terasa boleh la tadah telorr tu bagi hanjing jilat...kurang-kurang ada la jugak gunanye telorrr tu daripada berkarat kat bawah perut tu...

Tadi aku bukak TKO, ada 1 artikel best dari melayunett ( jenis melayu yang terperangkap dalam jalur pemikiran sempit )...tajuk artikel - Mana Negara Kebajikan yang dijanjikan? antara isinya - Antara janji utama Pakatan Rakyat ialah Negara Kebajikan. Rakyat mempersoalkan di mana Negara Kebajikan yang dijanjikan memandangkan harga minyak yang dinaikkan mendadak oleh Pak Lah menafikan Negara Kebajikan yang ditawar oleh Pakatan Rakyat.

SAH melayunett bangang...dapat pemimpin bangang, yang sokong lagi la bangang sebab sokong orang bangang...jangan nak nafi kenyataan aku nih...buruk padahnya!

Negara Kebajikan??? malas aku nak jawab...korang pun tau jawapannya...kalau rajin korang jawab la...aku malas nak masuk campur...bukan x reti nak jawab...tapi bila dekat tajuk tu aku dah terang "level" orang macam melayunett ni jadi x payah la aku layan...sape yang layan dia...lagi teruk...

Aku ajar kira-kira politik ( yang ni aku pakai kitab Tajul Kulup ) -

1 - Pemimpin Bangang = Bangang
2 - Sokong Pemimpin Bangang = So Bangang
3 - Layan Penyokong Pemimpin Bangang = La...Ko Pun Bangang...!


1 + 2 + 3 = Pesal La Ko Bangang???


Jadi korang kene faham...x payah layan, tak payah nak terang...biar je depa...kalau depa tanya apa-apa soklan yang kita dah jawab banyak kali, korang tanya balik depa - bangun tido pagi tadi basuh "penis" / "ovari"(betui ke???) x? kalau depa tanya balik apahal...korang jawab je - masam...pas tu biaq depa pikiaq balik sendiri...

Dah...korang pun pikiaq la sendiri apahal aku bagi jawapan tu...malas aku nak terang...

Boikot saja, BN tidak akan menang: Idea bijak Annuar Musa

Reactions: 

PAGI-PAGI lagi saya mendapat panggilan dari seorang kawan, Azman di Kuala Terengganu yang memberi tahu tentang pandangan Annuar Musa berhubung pilihan raya kecil Permatang Pauh yang bakal diadakan. Kawan itu bertanya pendapat saya berhubung pandangan Annuar mengenai hal itu.

Katanya menurut akhbar edisi Pantai Timur yang beliau baca Annuar dilaporkan berkata, BN tidak perlu menyertai pilihan raya kecil berkenaan kerana membazirkan masa dan wang saja. Menurut Annuar BN tidak akan menang.

Saya setuju seratus peratus dengan pandangan Pengerusi Kada berkenaan. Memanglah BN akan kalah dalam pilhan raya kecil Permatang Pauh.

Saya sudah membuat analisa awal, bahawa Anwar Ibrahim akan menang dengan mudah. Silap hari bulan kalau gerak kerja Pakatan Rakyat kemas dan perpaduan yang ada hari ini masih kental, mungkin majoritinya melebih apa yang pernah diraihkan Presiden PKR Dr Wan Azizah. Dalam pilihan raya umum lalu Wan Azizah menang dengan majoriti lebih 18,000.

Lagipun pengaruh antara Anwar Ibrahim dengan Annuar Musa beza seperti lembah dengan gunung.

Abdullah Ahmad Badawi pun semalam dalam ulasan ringkasannya berkata BN tidak akan beri kemenangan mudah kepada PKR. Maknanya, kenyataan itu menjelaskan BN akan kalah.

Hanya Muhyiddin Yassin saja agak kabur politik sedikit bila mana menyebut BN berpeluang untuk merampas kerusi berkenaan. Jalan mana Din?

Cakap Muhyuddin itu tidak lebih dan tidak kurang seperti orang yang baru bangun tidur, muka belum basuh dan mulut belum kerbumur tetapi sudah masuk bercakap! Mulalah wok...wek...wokk.. bunyinya.

Berbalik kepada pandangan Annuar Musa tadi ia nampak benar dan betul. Satu pandangan yang tepat dan tulus. Annuar kali ini berada dalam kerangka berfikir yang tepat dan tidak mengigau seperti Muhyuddin itu.

Annuar ini dalam membuat pandangan politik ada juga kadang kalanya yang boleh dipakai. Bagaimana pun banyak juga yang hampas!

Misalnya dalam pilihan raya lalu dalam bacaan beliau, beliau akan menang bila bertanding di kerusi Parlimen Ketereh. Apa lagi lawan Abdul Aziz Kadir yang beliau anggap budaknya yang senang dilahapnya.

Maka direbut kerusi Parlimen itu dari Md Alwi Che Amat dan dilemparkan Alwi ke kerusi DUN Kok Lanas. Menangis Alwi dibuatnya.

Tetapi Tuhan tidak merestui perbuatan "cas genting" begitu dan Tuhan nampak akan keikhlasan dan kesetiaan Alwi kepada kawannya itu.

Annnuar kalah ditangan Abdul Aziz Kadir sebaliknya Alwi menang di Kok Lanas. Kalau pertukaran kerusi itu strategi Annuar untuk meleburkan politik Alwi, terjadi sebaliknya.

Annuar juga ada kalanya seorang gentleman dan berani mengkritik tidak kira siapa. Tengku Razaleigh Hamzah pernah dikritik dan diperendahkannya.

Dalam saat orang Kelantan mengagungkan anak Raja itu beliau mengambil simpang lain meninggalkan anak Raja itu dan sedia bertuankan kepada Dr Mahathir. Dalam hal ini Annuar seolah tidak percaya kepada semangat Kelantanis!

Ironinya lagi, selapas kekalahan teruk BN dalam pilihan raya umum ke-10 (1999) beliau mengkritik pula Dr Mahathir. Annuar secara terbuka dan dihadapan Mahathir mengatakan kekalahan BN itu ialah kerana Mahathir. Mahathir perlu bertanggungjawab katanya.

Perisitwa ini berlaku di rumah Mahathir. Beberapa hari selepas kekalahan teruk BN pada tahun 1999 itu Mahathir panggil beberapa orang menteri Kabinet datang ke rumahnya, termasuklah Annaur Musa juga hadir.

Secara dari hati ke hati Mahathir meminta pandangan jemaah menterinya itu kenapa BN kalah teruk dan apakah yang beliau harus lakukan.

Seorang demi seorang memberi pandangan dan pendapat masing-masing dengan alasan yang tidak sikit pun menyangkutkan batang tubuh Mahathir.

Tetapi bila sampai giliran Annuar tanpa berselindung dan segan silu beliau meletakkan kekalahan itu kepada Mahathir. Antara lain kata Annuar marfumnya; Datuk Seri sudah tidak relevan lagi, maka eloklah kalau Datuk Seri lepas jawatan Perdana Menteri.

Wah... terngagga khabarnya Mahathir dengan pandangan Annuar itu. Mahathir katanya tersinggung dan terkilan dengan pandangan Annuar itu.

Walaupun Annuar berkata dari lubuk hatinya, namun Mahathir tidak dapat menerima. Ego seorang Mahathir tidak boleh menerima bila kata-kata itu diluahkan secara berdepannya dan terkena ke atas batang hidungnya.

Peristiwa itu membutkikan keberanian Annuar dan menjadi ikon peribadi ketulusannya sebagai ahli politik.

Jadi berdasarkan peristiwa itu, pandangan beliau mengenai peluang BN dalam pilihan raya kecil di Permatang Pauh itu boleh dipercayai dan satu pandangan yang betul.

Annuar nampaknya membuat satu lagi kenyataan politik yang berani. Sudah pasti bagi pemimpin yang syok sendiri dan suka mendengar cerita BN menang akan marah kepada Annuar.

Bagaimana pun tahniah kepada Annuar. Kita berharap beliau akan terus bersikap gentleman dan bernai dalam membuat keputusan, dan berani berkata benar meskipun pahit.

Adapun begitu bagaimana sesuatu yang ada kaitan langsung dengan dirinya? Misalnya apakah beliau sedia menerima risiko atas sesuatu kekalahan kalau ianya langsung ada sangkut paut dengan dirinya? Mislanya kalau peluang sudah kabur untuk BN atau Umno menang sekiranya beliau terlibat, apakah beliau sanggup membuat muhsabah dan pembetulan?

Kita harap Annuar jangan bersikap dan bersifat double standard dalam hal ini.

Umum tahu Annuar sudah tiga kali kalah di kerusi Parlimen Ketereh. Pertama ialah tahun 1990 di tangan Muhammad Sabu. Kedua tahun 1999 ditangan Ustaz Muhammad Mustafa.

Dan ketiga pada 8 Mac lalu ditangan anak buahnya sendiri Abdul Aziz Kadir. Apakah dengan tiga kali kalah itu ia tidak boleh diletakkan tanggungjawab itu ke atas bahunya?

Kita tidak dengan apa-apa pandangan dan pengakuan ikhlas daripada Annuar mengenai kekalahannya secara hatric itu. Kalau setakat dua kali di kira ok. Kalah kali pertama boleh dikatakan tidak ada pengalaman.

Kalah kali kedua ialah kerana kesilapan. Dan kalah kali ketiga tentulah disebabkan diri kita tidak disukai dan ditolak oleh rakyat.

Sekiranya Annaur berpegang kepada prinsip berani, gentleman dan berterus terang tadi beliau seharusnya mengambil risiko atas kekalahan itu.

Kalau Mahathir beliau desak supaya berhenti kerana menjadi liabiliti kepada Umno, nah beliau juga seharusnya menyuruh dirinya sendiri berhenti daripada memegang jawatan ketua Umno di Ketereh.

Apakah beliau tidak sedar beliau sudah memegang jawatan lebih 30 tahun dan kini sudah menjadi liabiliti kepada bukan saja Umno Ketereh tetapi Umno Kelantan juga.

Apakah Annaur terlupa untuk membuat penilaian dan ulasan ke atas dirinya sendiri. Jangan kuman di seberang nampak, gajah yang menari-nari ronggeng di hadapan mata tidak kelihatan.

Kata arwah datuk saya dulu sebelum selak kain nak kencing tengah jalan perhatikan dulu kiri dan kanan takut-takut ada budak sekolah yang lalu lalang.

Penulis dilahirkan di Kampung Gual Nibong, Gual Periok, Pasir Mas Kelantan pada Feb, 1960. Mendapat pendidikan dan pengalaman kewartawanan di Indonesia awal tahun 1980-an. Berkecimpung dalam dunia kewartawan/penulisan buku politik sejak lebih 20 tahun. Sehingga kini telah menghasilkan lebih 45 buah buku politik semasa. Antara buku yang menjadi sebutan "Anwar Ibrahim: Mimpi dan Realiti, "Sumpah dan Airmata Reformis Bangsa:,"Saya Mahafiraun", "Hitam Putih: Darul Arqam" dan lain-lain. Blog beliau boleh dilayari di msomelayu.blogspot.com - Pengarang

RM1000 untuk satu pengundi, kurangkan majoriti

Reactions: 
Pilihanraya kecil di Permatang Pauh nanti bakal menjadi pilihanraya yang paling kotor dalam sejarah Malaysia. Menurut sumber yang berada di”dalam” parti pemerintah, misi utama BN hanyalah untuk mengurangkan majoriti kemenangan di Permatang Pauh.

Pada PRU 12 yang lalu, Dr. Wan Azizah menewaskan calon BN dengan majoriti 13,388.

Kerja-kerja jahat akan dilakukan bagi memastikan Anwar Ibrahim menang dengan majoriti yang rendah. Jika majoriti berkurangan satu undi sekalipun, BN akan mengatakan bahawa Anwar sudah tidak lagi popular dikawasannya.

Sumber dalaman tersebut memberitahu, agen-agen BN sudah berada dikawasan Permatang Pauh untuk melaksanakan kerja-kerja jahat ini. Bagi setiap satu undi, agen-agen ini akan membayar RM 1000.

Kepada pengundi di Permatang Pauh, jika ada agen-agen BN datang dan memberi duit, ambil duitnya. Tetapi undilah calon yang anda mahukan. Pemberi wang tersebut tidak tahu siapa yang anda undi kerana “UNDI ADALAH RAHSIA”.

Dan bagi penduduk Permatang Pauh yang terlihat akan kejadian pembelian undi, sila rakamkan dengan kamera, video atau gunakan telefon bimbit yang mempunyai kemudahan kamera dan video. Jika ada bukti pembelian undi dilakukan, boleh hubungi saya melalui email di amin.iskandar@gmail.com.

Kita akan dedahkan segala penipuan pilihanraya ke peringkat nasional dan antarabangsa!!!

-Black

Seekor Ezam Yang Menyimpan Rahsia Besar?

Reactions: 
"Berulangkali Ezam mengatakan beliau menyimpan rahsia besar yang boleh menjatuhkan maruah DSAI dan keluarganya. Apakah ianya sebagaimana rahsia-rahsia besar di dalam kotak-kotak simpanannya yang boleh menjatuhkan pemimpin kerajaaan suatu masa dahulu. Apakah rahsia itu akan meledak tepat berlakunya Deklarasi Permatang Pauh nanti?. Hanya Ezam dan tuhan yang tahu.

Kalau beberapa tahun dahulu ummah sangat berasa beruntung, kerana mempunyai sebilangan pendekar bangsa yang sangat hebat, tangguh, perkasa dan terbilang. Justeru bangsa ini merasa tidak miskin dengan pahlawan-pahlawan terbilang untuk masa depan.

Ezam!. Anda adalah sebahagian dari pahlawan terbilang itu. Anda telah membuktikannya dan seluruh rakyat berbangga dengan perjuangan gagah berani seorang Ezam.

Anda telah menghadapi perjuangan ini dengan penuh kekerasan dan kegetiran. Ho Chinh Ming pernah menyebut 'bahawa dari penjaralah, lahirnya pahlawan-pahlawan bangsa yang besar'.

Pahlawan yang besar wajar berjiwa besar. Kemana pun anda berada, anda bisa dinobat sebagai pahlawan seandainya anda benar-benar jujur dan ikhlas berjuang menentang musuh anda.

Musuh anda adalah korupsi. Musuh anda adalah barjouis yang tamak. Musuh anda adalah pemimpin yang tirani. Musuh anda adalah pembesar yang salah guna kuasa. Yang lebih besar, musuh anda adalah musuh Allah. Jangan sampai anda melupakan itu. Jangan sampai anda memusuhi ummah dan bangsa ini!.

Anda bisa menjadi Tengku Djohan Pahlawan, suaminya Chut Nyak Dien, pahlawan besar Aceh yang membingongkan sejarah. Tengku Djohan Pahlawan sesekali menyeberangi mendokong Belanda dan sesekali bersama pahlawan rakyat melawan Belanda. Terserah apa yang ingin anda teladani.

Sebagai muslim yang taat, anda harus bijaksana dan mengasihi dengan mendalam semua lawan dan kawan dalam perjuangan yang besar ini.

Percayalah, sesuatu itu akan dinilai di langit dan bukan di bumi ini.

Kalau benar anda menyimpan rahsia besar itu. Simpanlah dan gigitlah dengan geraham anda sekukuhnya, walau pun pahit menyengat rasa.

Bukankah kita beriman dengan Allah yang menjanjikan, akan menutup kesalahan kita nanti, seandainya kita menutup kesalahan orang lain.

Kalau anda berjiwa besar, tidak perlu mengikut jejak dan tunduk pada jejak-jejak ahli politik yang tidak bermoral dan tidak religi.

Teladanilah Sheikh Mujibur Rahman yang menyimpan di dalam laci maklumat skandal musuh politiknya Nehru dengan isteri Konsulat Inggeris di India, yang diserah oleh pihak intelejen kepadanya, sambil ia berkata" Aku sama sekali tidak tergamak untuk menggunakan perkara peribadi ini dalam menentang musuh politk ku ".

Ezam, anda masih mempunyai peluang dan masa untuk menjadi pahlawan bangsa masa depan."

TP - kalau tak jadi pahlawan bangsa, pahlawan "BANGSAT" pun boleh...tapi pahlawan "bangsa" ni nak pejuang "bangsa" apa??? bangsa KUDA ke bangsa LEMBU PAWAH???

Sumpah Liwat Si Say Fool

Reactions: 
aSatu Malaysia dah tahu yang Si Say Fool nak bersumpah, dan sudah tentunya sumpah ini akan disiarkan di saluran fitnah TV 3 suku dan TV TV lain yang bersubahat denganya. Rakyat satu Malaya juga bingung dan hairan apa yang nak dibuktikan si Say Fool hingga sanggup bersumpah seranah. Nak kata diliwat..Doktor dah mengesahkan bahawa dia tidak diliwat. Munurut laporan Doktor yang memeriksanya, pungkoknya still OK, tak ada apa apa tanda liwat. Mungkin budak ni nak cari nahas..

Baiklah, kalau nak bersumpah sangat..kita suruh semua sekali bersumpah termasuk IGP, DS Najib and Gani Patail menpertahankan yang mereka mereka ini tidak terlibat dalam konspirasi jijik ini. Beranikah mereka mereka ini bersumpah. Kalau budak Say Fool bersumpah, susah orang nak percaya kerana latar belakangnya tidak sesuci pungkoknya.

Sudah sudahlah...wahai insan insan dibelakang Say Fool, hentikanlah kerja kerja jijik anda. Nasihati budak Say Fool ni agar tidak meneruskan sumpah yang diragui itu. Tak molek didengar dan akibatnya besar terhadap imej agama Islam dan individu terbabit. Ongkos upahan yang kamu kamu dapat tu tidak berbaloi dengan azab Allah sekiranya sumpahan kamu itu dusta. Hentikanlah....

RAW
Astana, Central Asia

Hasil Terengganu dikaut,Idris Jusoh perhabiskan RM7 bilion

Reactions: 
KUALA TERENGGANU, 3 Ogos (Hrkh) - Sebanyak RM7 bilion wang royalti dan gas Terengganu telah dibelanjakan di zaman bekas Menteri Besar, Dato' Seri Idris Jusoh mulai tahun 2004 hingga 2008.

Perkara ini dijelaskan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Senator Dato' Amir Sham Abdul Aziz ketika ditanya Ketua Pembangkang, Dato' Seri Wan Azizah Ismail di Persidangan Dewan Rakyat, Kuala Lumpur, baru-baru ini.

Dipercayai wang sebanyak itu dibawa masuk melalui Dana Khas yang tidak diaudit oleh Ketua Audit Negara dan tidak dimasukkan dalam perkiraan Kumpulan Wang Disatukan dan dibentangkan dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri setiap tahun.

Dato' Seri Idris hanya berjaya menjadi menteri besar sepenggal sahaja selepas Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin tidak berkenan untuk Idris terus menjadi Menteri Besar Terengganu selepas keputusan pilihan raya umum ke-12, 8 Mac lalu.

Bagaimanapun ke manakah perginya wang begitu banyak itu?

Persoalan ini ditimbulkan oleh Pengarah Pilihan raya KeADILan, Saifuddin Natution ketika berucap di Kuala Ibai di sini baru-baru ini.

Saifuddin berkata, projek disalurkan ke Terengganu hanya dengan cara, taukeh-taukeh besar membawa surat dari Kuala Lumpur untuk diminta tanda tangan pemimpin kerajaan negeri itu (Dato' Seri Idris Jusoh). Surat itu dipercayai dari Pejabat Perdana Menteri, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi.

"Apa projek yang nak dibuat, bagaimana proses tender tidak dinyatakan dalam surat berkenaan,"jelas beliau mengulas kenyataan wawancara Menteri Besar Terengganu Dato' Ahmad Said dalam sebuah akhbar berorientasikan ekonomi baru-baru ini.

Projek yang dibawa tidak ada kena mengena dengan kebajikan rakyat negeri Terengganu, katanya.

Saifuddin menjelaskan bahawa yang menikmati hasil bumi Terengganu ialah orang luar dari negeri itu (Patrick Lim).

Ini katanya, adalah hasil dari hubungan rapat beliau dengan Abdullah.

Saifuddin turut memaparkan gambar-gambar melalui tayangan 'LCD' bagi menunjukkan bagaimana Abdullah meraikan taukeh-taukeh kaya termasuk Patrick Lim dalam satu majlis di kediaman rasmi Perdana Menteri itu di Kuala Lumpur tidak lama dulu. - mks._

Permatang Pauh: Majoriti lebih ketara,sokongan bertambah

Reactions: 
Selepas Presiden KeADILan, Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menghantar surat peletakan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, pelbagai pihak sudah mula memulakan gerakerja pilihan raya.

Sama ada Barisan Nasional (BN) atau Pakatan Rakyat masing-masing telah mula menggerakkan jentera pilihan raya. Dalam menghadapi situasi terkini, Wartawan Harakahdaily, Mohd Sabri Said meninjau lebih dekat persiapan dengan menemubual Pengarah Pilihan raya KeADILan Pulau Pinang, Mustaffa Kamal Mohd Yusuf. Ikuti pandangan beliau.

Harakah : Adakah KeADILan dapat rasakan bahawa Parlimen Permatang Pauh akan mengalami pilihan raya kecil?

ImageMustaffa: Peristiwa peletakan jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh, Dato' Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail menang telah kami rasai daripada cakap-cakap orang terdekat dengannya.

Maka, sebab itu kami telah bersedia dari awal iaitu sejak tiga bulan lalu untuk melantik beberapa jawatankuasa dan mengerakkan semua organisasi di peringkat peti undi.

Berbanding pilihan raya umum lalu majoriti yang diperolehi Dato' Seri Dr Wan Azizah begitu tinggi adakah majoriti itu dapat diulangi?

Saya yakin dan percaya keputusan pilihan raya kecil nanti setara dengan keputusan pilihan raya umum pada 8 Mac lalu. Bahkan, boleh tinggi daripada itu memandangkan sambutan rakyat berbagai bangsa terhadap KeADILan sejak itu.

Ramai anak muda gemar menyertai KeADILan dan perkembangan ini dapat dilihat ketika kami mengadakan pendaftaran ahli baru dalam setiap program parti.

Macamana sokongan masyarakat Melayu walhal dalam pilihan raya umum lalu ia agak kurang berbanding bangsa lain di Pulau Pinang khususnya di Permatang Pauh?

Masyarakat Melayu kemungkinan akan memberi undi kali ini kerana BN telah kekeringan idea yang bernas untuk pembangunan. Bukan sahaja itu malahan sanggup membatalkan tiga projek mega iaitu Lingkaran Luar Pulau Pinang (PORR), Monorel dan Empangan Mengkuang. Semua projek itu bermanfaat untuk rakyat. BN telah menyeksa rakyat disebabkan tidak memerintah Pulau Pinang.

Adakah isu membabitkan Dato' Seri Anwar akan merencatkan kemenangan dia untuk melangkah ke Putrajaya?

Kita mengakui memang ada sedikit sebanyak rakyat yang termakan dakyah Umno tetapi tugas kita ialah berusaha menangkis tohmahan yang sengaja dilemparkan bagi memasti kemenangani KeADILan.

Antara ke tiga-tiga Dewan Undangan Negeri (Dun) iaitu Seberang Jaya, Permatang Pasir dan Penanti yang manakah akan diberikan perhatian penuh?

Menyentuh mengenai perkembangan itu sudah pastilah kita memberikan perhatian pada Dun yang kita kalah iaitu Seberang Jaya. Ini bukan bermakna kita abaikan Dun Permatang Pasir yang dimenangi oleh PAS manakala Penanti oleh Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang 1, Mohamad Fairuz Khairuddin.

Peratus masyarakat Cina di Seberang Jaya agak tinggi berbanding dun lain maka penerangan harus digerakkan secara berterusan.

Langkah itu wajar untuk memberikan ingatan pada Adun di situ, Arif Shah Omar Shah bahawa kemenangan tipisnya kepada calon KeADILan, Ramli Bulat boleh diperbaiki.

Bagaimana pula dengan parti dalam gabungan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang?

Parti dalam gabungan Pakatan Rakyat di sini amat baik dan selalu mengadakan pertemuan sama membabitkan negeri atau atas nama parti.

Kita akan membentuk kerjasama ketika pilihan raya kecil itu kelak macam suasana pilihan raya umum lalu. Di mana hasilnya kita menang. - mks. _

-HRKH

Onus on Saiful's celebrated Anus

Reactions: 

Tun Seri Lanang wrote the ‘Sejarah Melayu’ or ‘The Malay Annals’ which detailed everything that had happened in the Malay States, especially in the Malay Peninsula and in its environs.


This wonderful book details the intricacies of the history of the Malays that has whatever intrigues that any human being could ever think of and more.


But barely less than 200 years since the book was written, yet, another chapter seems to want to gain space in it. It concerns the study of celebrated Malay Anals or Anus.


Unfortunately, it is not within the realm of medicine, but politics – Malaysian politics.


And the most celebrated Malay Anus must be Saiful’s.

For there is no one else in the Malay World and beyond, who willingly subjects his own anus for public view and discussion.

That one willingly admitting to being sodomized proves that one wants to claim fame proves that he is not made of rubber.


And what if another person had been sodomized by another unknown person? What can he go, and what can he get from it?


Therefore, it won’t be rude to say that those who had lodged such a unique report with the police may want to do it for a reason that is not within anybody’s comprehension that there are benefits accruing from having done so.


One gains celebrity status instantly, especially if the alleged sodomist is someone who many want to dispose of but can’t seem to find any other ingenious way to do it.


Charging a person for sodomy can now be registered as a New Malaysian Invention.


The person who killed John Lennon called Mark Chapman was a chap who was considered to be deranged and who longed to go down the grave as John’s murderer. This was his aim.


And other lesser known individuals might also have the same reasons for wanting to commit crime and admitting to some of them, such as by being sodomized simply because one thinks one’s greatest assets are not found in the grey matter of the brain, but somewhere much lower, in his behind, an organ which we often take for granted, since it is often used to reject our daily refuse.


Yet, Saiful, has brilliantly found a new use for it – to achieve some measure of fame by ‘defame’.


So the onus of his charge, therefore, must only be found in his anus, and nowhere else.


Any description of his tryst or being sodomized can therefore fall in the realm of the fantasy.


Bring on the DNA, mattresses, the sordid details, but they can be easily thrown out of court.


But if this is not what Saiful’s intentions are, then one can see how far he will go from having gone through this ‘trauma’.


To get a rough idea, ask Azizan, who also wanted to claim to have the most celebrated Malay Anus, ten years ago.


For those who do not remember him, he was the person who had also been involved in a similar issue in 1998.


He was Wan Azizah’s driver and could claim to be very close to the Anwar Ibrahim who was then the deputy prime minister of this country.


If there is anyone who wants to know where Azizan is or what he is doing, one needs to go to the small town in Melaka called Alor Gajah. He owns a company. Not bad for exposing his anus for all to see, and become rich because of that.


One does not know how far Saiful, the university dropout can fare, in the present circumstances, when mattresses, DNAs and other court parapanelia do not seem to add up anymore these days.


And till now Anwar has yet to be charged for anything. So all of us are playing the guessing game. When? Where? How? And Why?


In the meantime, Saiful gets an unnecessary inconvenience in the form of a medical report which says that he had not been sodomized, since his anus was not scarred.


The only thing that seemed to have been scarred is his reputation and those who were bent on using such a report to finally inflict the ultimate result of the police investigation and to charge Anwar in court.


But then, if everybody remembers, Sukma’s doctor, too, had conducted a medical report on him, or more exactly his anus, and found it to be scarred.


But the good doctor was kind enough to say that scarring of the anus can be due to a host of reasons, one of which he cited in court was because Sukma was suffering from constipation.


Now the police are the ones who are suffering from it – constipation – which some lesser-known Sages of the Modern Age describe as – The Thief of Time.


So even if Sukma’s medical report had stated that his anus had scars, the court could still not use it to charge him for having been sodomized by anyone or anything as it can happen on its own.


So with Sukma’s, there are now three celebrated Malay Anuses.


-Malaysia Today

Perang Sudah Bermula..!

Reactions: 
'PERANG BENDERA'... Baru tiga hari Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail meletakkan jawatan Ahli Parlimen Permatang Pauh bagi memberi laluan kepada suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding semula.

Tarikh pilihan raya kecil hanya akan ditentukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Rabu ini.

Bagaimamanpun parti-parti yang bakal bertarung sudah memulakan persiapan bagi menghadapi persaingan sengit pilihan raya kecil ini - yang pertama sejak 8 Mac lalu.
Barisan Nasional (BN) dan Pakatan Rakyat dijadual bermesyuarat minggu depan untuk menentukan strategi masing-masing.

Kapsyen:
BENDERA Parti Keadilan Rakyat, komponen Pakatan Rakyat telah pun memulakan 'perang bendera' dengan meletakkan bendera parti itu di kawasan Permatang Pauh menjelang kemunculan Anwar Ibrahim esok untuk melancarkan 'perjuangannya' bertarung di kubu kuat beliau itu. - foto The Star oleh MUSTAFA AHMAD

Ezam Mabuk Todi, UMNO Rasuah Lagi...

Reactions: 
Anwar memang bukan pejuang sejati - Ezam

KLANG 2 Ogos - Keputusan Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kawasan yang paling selamat iaitu di Parlimen Permatang Pauh membuktikan yang beliau bukan pejuang sejati seperti yang disangkakan penyokongnya selama ini.Bekas ketua Angkatan Muda PKR, Mohamad Ezam Mohd. Nor berkata, dengan memilih kawasan selamat, Anwar juga secara tidak langsung menunjukkan yang beliau tidak mempunyai keyakinan kepada diri sendiri.

''Selama ini orang semua kata Anwar ini seorang pejuang sejati atau pendekar dan saya pun dulu percayalah dia betul-betul pejuang. Tetapi semalam dia memang bukan pendekar... dia dah tunjuk dirinya yang sebenar.

''Kalau betul dia pendekar dia tak menyorok di kawasan selamat. Kalau dia pendekar dia sepatutnya pergi ke tempat paling sukar untuk menang dan di situlah tempat dia turun dan bertanding," katanya dalam ceramah perdana anjuran UMNO Bahagian Shah Alam di sini malam tadi.

Kelmarin, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden PKR mengumumkan peletakan jawatan sebagai anggota Parlimen Permatang Pauh berkuat kuasa serta-merta bagi memberi laluan kepada Anwar untuk bertanding pada pilihan raya kecil nanti.

Surat peletakan jawatan itu telah diserahkan kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia semalam.

Dalam perkembangan berkaitan, Mohamad Ezam sekali lagi menyatakan kesediaannya untuk berhadapan dengan Anwar pada pilihan raya kecil itu sama ada dia dicalonkan atau tidak.

"Kalau tanya sama ada saya bersedia untuk lawan Anwar, saya kata sudah tentu saya bersedia dan saya tak akan tolak.

"Menang atau kalah itu bukan perkara utama tetapi yang penting kita tentang Anwar sebagai satu pasukan.

"Jangan nak cabar saya kerana saya adalah pejuang dan saya akan lawan," katanya.

Mohamad Ezam juga mengingatkan orang India dan Cina supaya berhati-hati dengan Anwar.

"Anwar ini jenis manusia yang hari ini cakap lain, semalam buat lain.

"Dia sanggup gadaikan negara dan biadab dengan bangsa sendiri hanya semata-mata untuk berkuasa dan mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri," ujar beliau.

Pertarungan moral Lawan Anwar habis-habisan di Permatang Pauh – Mohamad Ezam

KUALA LUMPUR 2 Ogos – Barisan Nasional (BN) dan UMNO perlu menentang Datuk Seri Anwar Ibrahim habis-habisan dalam pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh kerana ia merupakan satu pertarungan moral.

Bekas Ketua Angkatan Muda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamad Ezam Mohd.Noor berkata, BN harus ‘masuk ke gelanggang’ dengan keyakinan tinggi kerana dari segi moralnya parti itu berada di pihak yang benar.

‘‘Justeru kita tidak harus melihat ini politik kalah menang sebaliknya satu pertarungan moral, satu pertempuran untuk mempertahan dan menegakkan kebenaran,’’ katanya kepada Mingguan Malaysia, di sini.

Mohamad Ezam mengulas persediaan yang harus dilakukan oleh BN bagi berhadapan dengan Anwar yang juga Penasihat PKR dalam pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh yang akan diadakan tidak lama lagi.

Kerusi berkenaan kosong selepas penyandangnya, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail mengumumkan peletakan jawatan berkuat kuasa serta-merta pada Khamis lalu.

Mohamad Ezam menegaskan, BN dan UMNO perlu mempertahankan hujah bahawa negara ini berada dalam keadaan bahaya berikutan politik baru yang dibawa oleh Anwar.

‘‘Tindakan beliau adalah satu ancaman yang boleh merosakkan struktur politik dan sosial negara ini. Dalam sejarah, kita tidak pernah diancam oleh struktur di mana orang bukan Melayu semakin berani mempersoalkan Dasar Ekonomi Baru (DEB) dan kontrak sosial,’’ katanya.

Oleh itu kata beliau, UMNO harus melihat pertembungan dengan Anwar dari sudut politik demi perjuangan bangsa dan agama.

Calon Ketua UMNO Seremban disyaki sogok wang ditahan

KUALA LUMPUR 2 Ogos – Badan Pencegah Rasuah (BPR) hari ini menahan calon Ketua UMNO Bahagian Seremban, Mohd. Nor Awang kerana disyaki memberi sogokan wang kepada seorang ahli UMNO untuk mengundinya pada mesyuarat cawangan.

Pengarah Siasatan BPR, Datuk Shukri Abdull memberitahu Mingguan Malaysia, Mohd. Nor ditahan ketika memberi sogokan RM500 kepada ahli berkenaan di Seremban pada pukul 4 petang ini.

Menurutnya, BPR akan memohon perintah tahanan reman daripada mahkamah terhadap Mohd. Nor esok.

‘‘Mohd. Nor ditahan kerana memberi wang suapan kepada seorang ahli UMNO untuk mengundinya dalam pencalonan jawatan Ketua UMNO Bahagian Seremban pada satu mesyuarat cawangan.

‘‘Mohd. Nor ditahan kerana kesalahan di bawah Akta Pencegahan Rasuah 1997,’’ katanya ketika dihubungi malam ini.

Difahamkan Mohd. Nor yang kini merupakan Naib Ketua UMNO Bahagian Seremban ditahan di sebuah pusat beli-belah di Ampangan, Seremban.

Penahanan beliau adalah kes pertama membabitkan calon yang bertanding bagi pemilihan UMNO untuk penggal 2008/2011 kerana dakwaan politik wang.

Dalam pemilihan UMNO Bahagian Seremban kali ini, Mohd. Nor mencabar penyandang jawatan itu, Datuk Ishak Ismail.

Sehingga hari ini, Mohd. Nor telah mendapat 13 pencalonan manakala Ishak memperoleh sembilan pencalonan daripada 22 cawangan yang telah bermesyuarat. Bahagian tersebut mempunyai 67 cawangan.

Pada pilihan raya umum lalu, Mohd. Nor yang menggantikan Datuk Zakaria Nordin bertanding mewakili Barisan Nasional (BN) tewas kepada calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rashid Latiff bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Ampangan.

Menuju Ke Putrajaya !!!

Reactions: 
Program Lawatan ke Negeri Pulau Pinang

Masa Aturacara

9.00pm ~ 11.30 pm

DSAI berucap di Ceramah Perdana Menuju Ke Putrajaya
Di Tapak Ekspo Pertanian Seberang Jaya, Pulau Pinang
Penceramah:

1)YB Husam Musa

2)YB Azmin Ali

3)YAB Lim Guan Eng

4)Datuk Seri Wan Azizah

5)Dato’ Seri Anwar Ibrahim

Untuk maklumat boleh Dihubungi:

En. Rozi Tel: 019-5252552

Najib berusaha gagalkan Anwar ke Putrajaya?

Reactions: 
BUKIT MERTAJAM, 3 Ogos (Hrkh) - "Sebenarnya persaingan Politik Malaysia pada hari ini adalah antara Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Dato Seri' Najib Tun Razak, " demikian tegas Majlis Pimpinan Tertinggi Parti KeAdilan Rakyat (KeADILan), Badrul Hisham Shaharin dalam ceramahnya di Ceruk To' Kon, Bukit Mertajam kelmarin.

Beliau yang lebih dikenali sebagai Cikgu Bard mengatakan, dunia pada hari sedang memerhatikan dua tokoh tersebut kerana Anwar dan Najib masing-masing sedang berhadapan dengan cabaran dan dugaan besar.

Menurutnya, Anwar sedang berhadapan dengan cabaran usahanya membentuk kerajaan persekutuan menjelang 16 September nanti manakala Najib pula sedang berhadapan cabaran berkenaan penglibatannya dalam kes pembunuhan Altantuya yang semakin terbongkar.

Oleh itu tegas beliau, Najib terpaksa mencari jalan mengagalkan Anwar dari sampai ke Putrajaya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Maka, sebab itulah tuduhan liwat yang membabitkan Anwar sengaja ditimbulkan bagi menghalang Anwar mendaki ke puncak kuasa,katanya.

"Pada 1998 Anwar difitnah dengan tuduhan liwat kerana beliau pada waktu itu sudah sedikit sahaja lagi akan menjadi Perdana Menteri Malaysia, kini 2008 situasinya sama di mana Anwar hari ini juga sedikit sahaja lagi akan menjadi Perdana Menteri, maka skrip lama berkenaan isu liwat itu diulang," katanya.

Tambahnya, tuduhan seperti Anwar agen Amerika Syarikat dicanang ke seluruh negara bagi memburukkan imejnya.

Badrul Hisham menjelaskan, bukan Amerika sahaja yang memberi perhatian pada Anwar tetapi seluruh dunia termasuk negara-negara Islam mengambil berat tentangnya.

"Semua taktik jahat ini dilakukan bagi memastikan kelangsungan politik Najib dan BN terus kekal dan selamat,"katanya lagi.

Badrul Hisham Shaharin menyampaikan ceramah tersebut sepena program 'Tour Merdeka Harapan Baru Anak Malaysia' yang berlangsung di Galeri Pejuang di Cherok To'Kun Bukit Mertajam.

Turut sama dalam program itu ialah Ahli Parlimen Padang Serai, Gobalakrisnan;, Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Uban, Raveentharan dan beberapa pemimpin Parti KeADILan Rakyat. - mks._

Sedekah maklumat kepada Umno

Reactions: 
Katakan anda seorang pemimpin tertinggi PAS. Hobi anda pula ialah berjumpa dengan pemimpin tertinggi Umno, tak kisahlah dalam terang atau dalam gelap. Anda juga rajin bersidai dengan pak-pak menteri dari Umno.

Tak kisahlah kalau anda rajin sangat bersidai dengan pak-pak menteri Umno. Bersidai dalam terang. Barangkali, apa salahnya. Barangkali.

Persoalannya, adakah anda akan bercerita begitu banyak perkara kepada para pemimpin Umno yang anda temui? Adakah ramah sangat mulut anda berbicara sehingga tak sedar terlalu banyak cerita dan maklumat yang anda tuangkan ke dalam telinga dan peti muslihat mereka?
Tidakkah anda terfikir betapa terkejutnya kawan-kawan lain, apabila kebetulan terserempak dengan pemimpin-pemimpin Umno berkenaan, mereka mendengar pula pemimpin-pemimpin Umno itu dengan bangganya bercerita tentang pelbagai cerita yang tak sepatutnya mereka ketahui mengenai PAS?

Mereka hanya mampu tersenyum sumbing...

(Hoi bakaq! Hang pun cerita macam-macam maklumat parti!!! Memang, saya bocorkan kerja dalam gelap. Kalau tak dalam gelap pun, kerja yang belum duduk sudah nak bersila. Belum ada keputusan mesyuarat PAS Pusat, sudah bertindak dahulu. Saya bocorkan perangai melawan keputusan parti. Saya bocorkan apa yang saya lihat membelakangkan parti. Atau pembohong).

~penarik beca

Zombi Umno di Permatang Pauh ?

Reactions: 
Beberapa anggota UMNO bahagian itu menyusun bendera Barisan Nasional (BN) dan UMNO di pejabat parti itu di sini, hari ini sebagai persiapan menghadapi pilihan raya kecil kawasan itu.
Umno yang menerima beberapa kali kekalahan berhadapan dengan PKR di Permatang Pauh masih mahu mencuba nasib entah buat keberapa kalinya !

Dulu pernah salah seorang zombinya mengamuk tendang ‘tong’ peti unti’ – kicked the bucket!

Ezam yang menawarkan dirinya (siap dengan sidang media!!) untuk bertanding menentang sifunya sendiri - Anwar ; di situ dan telah ditolak mentah-mentah , nampaknya tidak berselindung mendedahkan kemarahanya itu dengan mengeluarkan kenyataan memberi sokongan moral pula! :

Sementara Zombi Permatang Pauh , yang pernah tewas dua kali kepada Dr. Wan Azizah dengan majoriti 590 undi pada 2004 dan majoriti 13,388 undi pada pilihan umum yang lalu berkata :

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak akan menang mudah jika bertanding pada pilihan raya kecil di situ kelak.

-ALHUSSEYN

Umno man ( Monkey)....?

Reactions: 
As alledge by Datuk Abd Jalil Majid on STAR paper today(2/8/08)
Abd Jalil said a monkey could also defeat a tiger if the monkey was clever.

So those it mean UMNO is seeking for clever monkey to contest at Permatang Pauh,does the people of that division needs a monkey to be their Wakil Rakyat.Well,to us preferable A tiger than a monkey.