Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 19, 2008

UMNO Permatang Pauh Facing Extinction

Reactions: 

UMNO Permatang Pauh Chief, Dato’ Abdul Jalil Abdul Majid had tendered his resignation as The Division Head. According to Kickdefella’s Sources within UMNO Tasek Gelugor, Jalil took the action after he was not chosen as BN Candidate for Permatang Pauh By Election.



The decision to chose Dato’ Arif Shah Omar Shah, which was endorsed by Najib Razak did not go well with Jalil and his supporter. Arif Shah who is also the State Assemblyman for Seberang Jaya was the contender for Permatang Pauh Division Head who the incumbent is Jalil himself.



According to an exco for UMNO Youth of Tasek Gelugor, Arif Shah supporter saw this decision to choose Arif as an endorsement by Najib for Arif Shah as this will be translated as Najib’s signal for delegates of Permatang Pauh Division to vote for Arif Shah in the coming Division Assembly.



Arif Shah also seen as rubbing salt to Jalil’s wound when he was quoted by mainstream media as saying that He will only back-off from toppling Jalil as Division Head if he won the By Election. Where else everybody knew that Arif Shah would never win the By Election.



Jalil and his supporter took Arif Shah’s words as a sign of how adamant Arif is to topple him. Thus, Jalil who garnered strong support from at least 14 branches in Permatang Pauh has made public his dissatisfaction by tendering his resignation.



Abdullah Ahmad Badawi saw this latest eruption in UMNO Permatang Pauh as a sign of continuous disability by Najib Razak to solve the problem in the grassroots and have taken the task himself by making a surprise stop over in Permatang Pauh after the nomination day to consult Jalil and his supporter. Till this posting is written nobody is willing to confirm whether Jalil has retract his resignation letter.



Meanwhile, my same source from UMNO Tasek Gelugor also informed me that Nor Mohamed Yakcob, The Second Finance Minister and Member of Parliament of Tasek Gelugor has openly saying that “Arif Shah is a gone case” during the Nomination Day in Institut Perguruan Tuanku Bainun in Bukit Mertajam.



The remarks came while Nor Yakcob watched Arif walking passed him towards the Astaka for the official announcement by the Returning Officer.



Nor Yakcob was also heard laughing and said, “There goes another friend of us…”



-Kickdefella

Musa Hassan Selamat Jalani Pintasan Jantung

Reactions: 
(Kemaskini) - Berita terbaru mengenai Musa Hassan...harap-harap lepas sembuh nanti dapatla kiranya mamat ni muhasabah diri...taubat...

Cukup la bersekongkol dengan kezaliman..!

Ketua Polis Negara selamat jalani pembedahan pintasan jantung di IJN

19/08/2008 4:41pm - KUALA LUMPUR 19 Ogos - Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan selamat menjalani pembedahan pintasan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) di sini hari ini.

Beliau menjalani pembedahan tersebut pada pagi ini, atas nasihat doktor yang merawatnya selepas melakukan pemeriksaan rutin minggu lalu.

Beliau kini dilaporkan dalam keadaan stabil setelah selesai menjalani pembedahan itu kira-kira pukul 12 tengah hari.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar ketika dihubungi hari ini mengesahkan perkara itu dan berkata, Musa kini sedang bercuti rehat.

“Beliau selamat menjalani pembedahan pintasan jantung dan sedang berehat,” katanya.

- Utusan

IGP undergoes bypass
KUALA LUMPUR: Inspector-General of Police Tan Sri Musa Hassan had successfully undergone a heart bypass surgery at National Heart Institute (IJN) on Tuesday.

It is learnt that doctors advised him to do the operation following a routine medical checkup conducted a week earlier at the same hospital.

Musa is currently recuperating at the intensive care unit (ICU) and doctors have put in place a strict no-visitors policy for him to rest.

- The Star Online

PENGESAHAN BERITA MUSA HASSAN KOMA.

Reactions: 
email dari : hide

Sebenarnya bukan TS Musa yang koma tetapi ada sedara dia yang koma di hospital yang sama. Saya telah mendapatkan info ini dari saudara yang rapat dengan keluarga ini.

Jadi berita mengatakan TS Musa Hassan koma adalah tidak benar.

Harap Maklum

Terima Kasih kepada pemaklum.Jadi, Kes selesai... BUKAN MUSA HASSAN koma tapi salah seorang saudara Musa Hassan

Berita sebelumnya : [ sini ]

Kempen tema Anwar 'memerdekakan rakyat'

Reactions: 
(FOKUS BERITA): Datuk Seri Anwar Ibrahim yang turun gelanggang untuk kembali sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh, melancarkan tema kempennya - "Merdeka - Dari Penindasan dan Kezaliman" pagi ini dengan memberi amaran akan membatalkan semua projek mewah termasuk projek jalur lebar bernilai RM15 bilion dilaksanakan oleh Barisan Nasional (BN).

"Bila kita memerintah, kita akan membatalkan projek ini (projek jalur lebar)," kata Anwar yang menyifatkannya sebagai tidak memanfaatkan rakyat secara langsung.

Ia merupakan antara beberapa projek yang digariskan oleh Anwar, calon yang bertanding dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh. Ketika ditemui wartawan selepas majlis pelancaran tema kempennya beliau menyenaraikan beberapa projek lain yang memerlukan kajian semula.

Ia termasuklah projek landasan berkembar kereta api.

Hari ini merupakan hari keempat kempen formal berlangsung.

"Kita belum betul-betul merdeka. Negara kita belum-belum merdeka. Kalau ikut hukum undang-undang, undang-undang yang sama perlu digunakan oleh semua," kata beliau ketika berucap pada majlis pelancaran di Seberang Jaya.

Rata-rata beliau menekankan tema itu dipilih untuk memfokus kepada usaha membebaskan daripada penyelewngan, penindasan dan penyalahgunaan kuasa.

Anwar merupakan Ahli Parlimen Permatang Pauh dari 1982 hingga 1999 dan kemudian disandang oleh isterinya, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail sejak 1999 hingga 31 Julai lalu.

Umumnya keluarga Anwar menjadi wakil rakyat Permatang Pauh selama 26 tahun.

Anwar menyandang kerusi itu sejak 1982 sebagai wakil Barisan Nasional (BN).

Tema itu menjelaskan "negara ini bukan milik Umno atau BN, tetapi milik seluruh rakyat."

Bagaimanapun BN pula berpendapat pihaknya mahu "memerdekaan Permatang Pauh" daripada penguasaan Anwar dan keluarganya.

Seorang pemimpin kanan Umno Bahagian Permatang Pauh berkata, "kami hendak memberi peluang kepada pemilih Permatang Pauh membebaskan Permatang Pauh daripada pihak yang tidak membawa pembangunan."

Ia merujuk kepada kepimpinan Dr. Wan Azizah selama hampir 10 tahun.

"Siapa yang hendak memerdekaan kezaliman? Kami mahu Permatang Pauh kembali kepada pemerintahan BN dan Umno," katanya lagi.

Permatang Pauh terdiri daripada tiga Dewan Undangan Negeri (DUN) - Seberang Jaya, Penanti dan Permatang Pasir.

Ini pertembungan antara dasar tentang dasar masa depan, kata pemimpin Umno ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri kerusi Seberang Jaya, Datuk Arif Shah Omar Shah berhadapan dengan Anwar.

Kata Anwar, rakyat negara ini belum mendapat kemerdekaan sepenuhnya daripada semua segi termasuk menikmati hasil kekayaan dan pembangunan secara saksama.

Pendirian Anwar membatalkan projek-projek tidak memanfaatkan rakyat secara tidak langsung merujuk kepaBNda kemungkinan beliau akan menjadi Ketua Parlimen dan Pakatan Rakyat membentuk kerajaan, sekali gus menjadi Perdana Menteri.

Tiga hari lalu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, pilihan raya kecil
Parlimen Permatang Pauh bukannya medan untuk pembangkang mengambil alih tampuk pemerintahan dan menentukan bakal Perdana Menteri.

"Biarlah pilihan raya umum sahaja yang tentukan individu yang layak menjadi Perdana Menteri. Pilihan raya umum ke-12 sudah buat keputusan beri tampuk pemerintahan kepada BN.

"Walaupun kalah di Pulau Pinang dan beberapa negeri lain, kita (BN) masih boleh tubuhkan kerajaan, jadi apa perlunya pilihan raya kecil ini," katanya.

Pilihan raya kecil Permatang Pauh diadakan 26 Ogos ini berikutan pengunduran Dr. Wan Azizah, yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Anwar sebelum ini beberapa kali menyatakan hasratnya untuk menubuhkan kerajaan baru dengan mengambil alih pentadbiran di Putrajaya.

-mSTAR Online

Anwar can debate the 2009 Budget if he wins by-election

Reactions: 
KUALA LUMPUR, Aug 19 - Should Datuk Seri Anwar Ibrahim win the Permatang Pauh by-election, he will be able to debate the 2009 Budget that will be announced on Aug 29.



Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia gave this assurance today based on the fact that the debate would only commence in the next sitting which takes place after the fasting month.



"There is plenty of time for him to be sworn in. If not during this session, then there is the entire Ramadan period," he said.



He told the press that "in politics, anything is possible" to suggestions that the winner of the by-election could be sworn in the day after the Aug 26 polling.



He said that the Election Commission would have to inform him formally before he could liaise with the winner on a suitable time for the swearing-in and that it did not necessarily have to be done in the Dewan.



In a press briefing regarding media coverage for the Budget speech this morning, head of parliament administration Datuk Kamaruddin Mohamed Baria mentioned in passing that it would be a busy period due to the swearing-in of the Permatang Pauh MP, sparking speculation that should the PKR leader win the by-election, his first appearance in parliament would be during the prime minister's Budget speech.



Pandikar Amin also said that the opposition coalition would have to furnish him with a letter informing him of the selection of an opposition leader to replace Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, who resigned as Permatang Pauh MP to make way for her husband.



"I received a letter saying Wan Azizah would be opposition leader back then and I will need a similar letter. Otherwise, I would have to decide it on my own."



However, the issue may be moot if Anwar delivers on his promise of forming a new federal government by Sept 16. However, PKR vice-president Azmin Ali yesterday said a new opposition leader would be decided on Aug 27, despite the fact that this parliamentary sitting ends on Aug 29.



-TMI

Najib Nak Kelentong Hangpa oi..!

Reactions: 
BUKIT MERTAJAM: Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan boleh menurunkan harga minyak dalam tempoh terdekat jika harga bahan bakar itu kekal pada AS113 setong.



"Sehari dua ini, mungkin ada berita baik. Harga minyak boleh dikaji semula," katanya ketika berucap pada majlis bertemu rakyat di Permatang Tengah di sini hari ini.



Najib yang juga Timbalan Pengerusi BN berkata tidak perlu menunggu Penasihat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri bagi menurunkan harga minyak, sebaliknya kerajaan juga boleh berbuat demikian jika harga minyak kekal pada paras itu.



"Kalau harga minyak dunia turun, kerajaan boleh turunkan harga minyak. Ini boleh ditunaikan," katanya.



Selain itu, katanya kerajaan juga akan mengumumkan berita baik untuk rakyat pada pembentangan Belanjawan 2009 pada 29 Ogos ini.



"Ada berita baik nanti dalam belanjawan. Tunggulah," katanya.



Najib berkata langkah kerajaan itu bertujuan bagi mengurangkan beban yang ditanggung rakyat ketika ini berikutan peningkatan kos hidup.



"Kerajaan tidak mahu rakyat dalam kesempitan hidup," katanya yang meminta supaya rakyat tidak terpengaruh dengan janji-janji pembangkang yang belum pasti boleh ditunaikan.

TP - tang rege minyak naik, beruk-beruk dalam kabinet tak kaji... tang minyak turun, beruk-beruk kabinet sibuk "akan" kaji. kaji menatang hapa? kaji jubur depa..? Tapi aku 100% yakin - kalau UMNO/BN menang di P-044 rege minyak turun 10sen... kalau kalah... hangpa tunggu je la... mampuih tak turun-turun nya rege minyak tu... sebelum PRU12 dulu Najib yang keluar kenyataan rege minyak tak naik lepas PRU12... ni sebelum PRK P-044 Najib jugak kuar kenyataan "akan" turun... mampuih aku tak caya dah baka skuad pengebom nih..!

Khak Ptuih..!

Ramlang Porigi Pengundi Berdaftar P-044..!

Reactions: 
Nah ni lagi satu kebetulan...

--------------------------

Kad Pengenalan : 790726-12-5443

Nama : Ramlang bin Porigi

Tarikh Lahir : 26 Jul 1979

Jantina : Lelaki

Lokaliti : 044 / 12 / 06 / 005 - Pondok Penanti MK 20

Daerah Mengundi : 044 / 12 / 06 - Penanti

DUN : 044 / 12 / - Penanti

Parlimen : 044 - Permatang Pauh

Negeri : Pulau Pinang

-------------------------------------------------------------

Agak-agak korang la...ada tak kemungkinan adanya 1 komplot nak menggagalkan usaha DSAI memenangi PRK P-044? ikut apa yang aku perhatikan, macam ada je... majlis sumpah buat secara tergesa-gesa... yang terlibat pulak menyamar sebagai Imam Masjid Wilayah padahal cuma pembantu Hal Ehwak Agama je... Dah tu yang menyamar & bersekongkol tu pulak... PENGUNDI BERDAFTAR P-044.

Lu fikir la sendiri..!

Govt contributes RM81,965.75 for Bar Council dinner - Zaid

Reactions: 

Datuk Zaid IbrahimKUALA LUMPUR, Aug 18 - The government has contributed RM81,965.75 to the Bar Council to organise a dinner on April 17, said Minister in the Prime Minister's Department Datuk Zaid Ibrahim.

He said the dinner was held to enlighten the Bar Council on the government's commitment on the call for judicial reform and reversing the negative perception of the judiciary since 1988.



"This is part of the government long-term plan to strengthen and restore the credibility of the judicial system," he said in a written reply to Wee Choo Keong (PKR-Wangsa Maju) at the Dewan Rakyat here Monday.



To other questions from Wee, Gobind Singh Deo (DAP-Puchong) and Karpal Singh (DAP-Bukit Gelugor), Zaid said the conduct of High Court judges could not be discussed in parliament unless a notice on a specific motion was submitted.



"The notice on the specific motion must be submitted by at least one-fourth of members of parliament under Article 127 of the Federal Constitution," he said.

Wee, Karpal and Gobind wanted to know whether action would be taken against High Court judge Datuk Ian Chin and Court of Appeal judge Datuk Low Hop Bing.

On June 26, former prime minister Tun Dr. Mahathir Mohamad had asked the government to set up a tribunal to investigate Ian Chin for allegedly breaching the code of judicial ethics for having heard a case in which he (Ian Chin) had a personal interest.

Zaid said as the country practiced the separation of powers doctrine, the executive would not interfere in the judicial affairs.

"However, the government is aware of the importance of the case to the people. I will bring up the matter to the Chief Justice for his attention and action," he said.

-TMB

Musa Hassan Koma Di HUKM..?

Reactions: 
Aku baru sampai kat office aku...baru je duduk, on PC dapat call dari kawan maklumkan Tan Sri Musa Hassan ada di HUKM dalam keadaan Koma...

Betul atau tak aku tak dapat nak sahkan lagi...sape-sape yang ada akses info ke HUKM tolong sahkan maklumat ni...

Minggu lepas beberapa hari sebelum si Say Fool angkat sumpah aku ada siarkan artikel [ ni ] & hari ni mungkin perkembangan dari berita lepas...kita tunggu seterusnya...

Sementara tu aku bawak korang imbas balik beberapa info tentang Musa Hassan :

Musa Hassan


Tan Sri Musa Hassan is Malaysia's Inspector-General of Police. He has served with the Royal Malaysian Police for 38 years.[1] He took over the post from Mohamed Bakri Omar in September 2006; Hassan had previously worked as Deputy Inspector-General under him.[2] He was investigated on allegations of corruption related to the release of three members of illegal betting syndicates; however, Attorney-General Abdul Gani Patail ordered the Anti-Corruption Agency to close the investigations in July 2007 for lack of evidence.[3] Two months later, it was announced that he would receive a two-year extension of his term to 13 September 2009, despite having reached the mandatory retirement age.[1]

On 29 June, 2008 Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim announced that he had recently gathered evidence implicating Inspector General of Police Musa Hassan and Attorney General Gani Patail of misconduct and fabricating evidence against him. He mentioned this after the Malaysian police had reported that Anwar was accused by a man of sodomizing him. [4]

Family

Musa Hassan is the eldest son of Hassan Azhari, a Koran teacher and famous Qiraati in Malaysia. He received his education in Kuala Lumpur, and has two younger brothers: Fuad Hassan, a youth leader and politician, and Jalaluddin Hassan, an actor.[citation needed]

sumber - [ sini ]

Iklan PRK P-044

Reactions: 
Kah kah kah kah kah..!Ringkas Padu, tapi jangan diikut..!

Ariff Shah Doktor A.Y.A.M..? Kioookkk..!

Reactions: 

 I cut and paste part of article dari Malaysiakini. Please check Ariff Shah Calon UMNO di Permatang Pauh ni betul ke buat PhD. Atau ini jenis PhD yang ramai artis2 di Malaysia dapat. Sekarang ni ramai artis dah ada PhD. Entah bila lah mereka ni sweat it out buat PhD.

An Old Timer:
I read in one of the local papers that the BN candidate for Permatang Pauh, Arif Shah has a diploma in civil engineering from Grabel International and is currently pursuing a Ph.d from Edison University of Technology.



I did a quick Internet search and could not find any information on either of the institutions.



Could it be that Grabel International is one of those unaccredited private colleges located in one those shophouses in Chow Kit Road and could it be that Edison University of Technology one of those many diploma mills churning out Bachelors, Masters and Phd degrees at prices ranging from US$100 to US$1,000?



I believe Permatang Pauh voters want to know the truth about this guy's real academic qualifications for they want their MP to be honest with himself and the public. If one does not have any real diploma or degree, just honestly say so.



TP - Maklumat kat atas tu betul...kami ada semua bukti-bukti yang mengesahkan bahawa Datuk Ariff shah hanyalah sekadar Doktor A.Y.A.M.mamat ni dulu study dekat kolej yang tak de certificate untuk keluarkan PhD.tapi sebab kemaruk sangat nak jadi doktor...kene jadi pelacur la...lacurkan maruah,pi beli PhD...contoh yang baik bagi seorang wakil rakyat UMNO/BN...sebab tu la awal-awal dia dah sebut tak nak serang peribadi DSAI,dia tak nak bende ni didedah...tapi aku peduli apa..?tak de dalam rekod aku...nak tolak ansur pun tak de dalam rekod aku...sorry bro...sebelum hari Jumaat ni akan kami dedah...tunguuu...kita tunggu macam mana "Imam Masjid Wilayah" tu jawab dulu...bagi depa kalut.

Polis tambah anggota, SPR bimbang 'panas' Lunas, Ijok berulang di Permatang Pauh

Reactions: 

(Dikemas kini) PERMATANG PAUH: Ketegangan pilihan raya kecil Ijok dan Lunas bakal muncul di Permatang Pauh kali ini?

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak menolak kemungkinan tersebut walaupun tempoh berkempen masih di peringkat awal.

"Nampaknya daripada pemerhatian kami, keadaan agak panas... sama seperti di beberapa pilihan raya kecil seperti di Ijok, Sanggang, Lunas dan Pendang," kata

Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar ketika dihubungi mStar Online hari ini.



Pilihan raya kecil Permatang Pauh ini sudah pun mencatatkan rekod himpunan penyokong iringan terbesar dalam mana-mana pilihan raya kecil di negara ini.

Kempen pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh masuk hari ketiga hari ini. Penamaan calon berlangsung kelmarin manakala pengundian 26 Ogos ini.

Kempen sebelah pagi hari ini agak terjejas ekoran hujan lebat sejak 9 pagi lagi.



Sejak semalam rondaan anggota polis telah dipertingkatkan.



mStar Online difahamkan kempen yang agak dingin sepanjang dua hari lalu akan agresif dan lebih rancak selepas ini memandangkan lebih ramai penyokong parti-parti politik yang bertanding akan membanjiri Permatang Pauh.

Sehubungan itu Wan Ahmad menegaskan, para penyokong parti politik harus menghormati undang-undang dan tidak bertindak menguatkuasakan undang-undang.

"Jangan ada mana-mana pihak yang bertindak menjadi polis... biarkan pihak polis yang buat kerja," kata beliau.



Sejak 2000, Lunas, Pendang, Sanggang dan Ijok dilihat sebagai antara pilihan raya kecil paling panas, sekali gus menyaksikan pertembungan antara penyokong parti-parti yang bertanding. Malah kaum wanita juga tidak terkecuali daripada kejadian-kejadian kurang senonoh.

Meskipun parti-parti yang bertanding berjanji bahawa akan berusaha mengelak sebarang bentuk provokasi dan kekasaran ketika kempen tetapi insiden buruk telah direkodkan tidak sampai dua jam selepas sesi penamaan calon berakhir Sabtu lalu.

Wan Ahmad ditanya pendirian suruhanjaya berhubung perkembangan kempen sejak Sabtu lalu dan ekoran kekasaran yang dilaporkan dialami pekerja-pekerja BN dan wakil media.

Pada Sabtu lalu, jurugambar Kumpulan New Straits Times Press, Mohd Sairen Mohd Nafis, 26, dan Halim Berbar dari HBL Press News di Perancis diserang sekumpulan lelaki dekat pusat penamaan calon di pekarangan Institut Tuanku Bainun, Mengkuang, Bukit Mertajam.

Semalam Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, adalah tidak adil untuk menuding jari ke arah pihaknya berhubung insiden tersebut.

Anwar yang juga calon PKR dan Pakatan Rakyat memberitahu, siasatan polis perlu dikendalikan dan perlu diambil tindakan tidak kira parti mereka wakili.

Sementara itu, dalam sesi ceramahnya di Bukit Jelutong di Permatang Pasir dekat sini, Anwar menasihati penyokongnya agar tidak bertindak di luar batasan dan sentiasa memberikan kerjasama kepada polis.

"Saya ini bukanlah antipolis. Jadi kita buatlah apa yang mereka suruh asal jangan bertentangan dengan apa yang kita mahu. Kita bukan mahu keganasan, kita mahu satu perubahan," katanya kepada kira-kira 5,000 hadirin.

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi ketika berada di sini semalam juga menyifatkan tindakan sekumpulan yang dipercayai penyokong PKR memukul dan mencederakan dua petugas media yang meliputi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh kelmarin sebagai amat memalukan.

Perdana Menteri berkata, perbuatan mereka itu adalah serius dan boleh dibawa kepada pihak berkuasa untuk dikenakan tindakan menurut undang-undang jenayah.

Semalam Pemuda Umno juga membuat laporan polis, mendakwa pekerja-pekerja BN telah dihalang daripada menaikkan poster dan kain rentang.

Ketika ditanya mengenai tindakan SPR, jelas beliau, pihaknya akan memastikan proses pilihan raya berjalan dengan lancar tanoa sebarang suasana tegang wujud.

"Saya rasa pemimpin-pemimpin parti dan penyokong perlu menghormati tugas dan tanggungjawab polis.

"Saya rasa membimbangkan (apabila mendengar ada perkembangan tidak sihat) tapi SPR akan terus menjalankan tugas untuk memastikan kelancaran proses pilihan raya.

"Kalau orang ramai bimbang akan berlaku keganasan dan ada orang tidak peraturan, ini akan menyebabkan minat orang ramai untuk mengambil bahagian dalam pilihan raya akan terjejas," katanya.

Dalam pada itu, Pengarah Strategik Pilihan Raya Kebangsaan PKR, Saifudin Nasution Ismail berkata, pihaknya menolak keganasan dan kesal dengan berlaku setakat ini.

"Kami menolak keganasan, kesal dengan apa yang berlaku, mahu siasatan... faktanya kekal, dalam sejarah pilihan raya kecil di Malaysia, yang pernah mati bukannya penyokong BN, yang pernah maut adalah penyokong pembangkang.

"Saya merujuk kepada pilihan raya kecil Padang Terap 1986, dalam tragedi Lubuk Merbau, semasa lawatan petang Datuk Seri Najib (Tun Razak), ketika itu Ketua Pemuda, di Felda Lubuk Merbau.

"Penyokong Pas yang mati dipukul dengan batu-bata ialah Osman Talib, 33. Dia adalah ahli Pas yang dipukul oleh samseng Umno. Itu adalah fakta yang jangan dilupakan," kata pada sidang media harian PKR di Penanti dekat sini.

Tambah Saifudin, dalam pilihan raya kecil Indera Kayangan, beliau selaku Pengarah Pilihan Raya Pemuda telah membuat 43 laporan polis sepanjang 10 hari berkempen.

"Bagaimana penyokong kita dipukul, dihalang berjumpa pengundi. Itu fakta, boleh semak dengan Ibu Pejabat Polis di Kangar," katanya.



-mSTAR Online

Puteri tubuh unit IT pantau 'blog phorno"

Reactions: 
PP: Selain kempen dari rumah ke rumah, Pergerakan Puteri Umno turut mengambil pendekatan memantau beberapa blog yang boleh menjejaskan persiapan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya kecil di Permatang Pauh 26 Ogos ini.

Naib Ketua Puteri Umno, Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata Puteri Umno telah menubuhkan satu unit teknologi maklumat (IT) bagi memantau blog-blog yang disifatkan sebagai 'nakal' itu.



"Kami sedar blog-blog ini sudah wujud dan mereka cuba menjatuhkan kredibiliti BN dengan pelbagai tuduhan dan tohmahan," katanya di sini hari ini.



Rosnah yang mengetuai jentera pilihan raya Puteri BN di Permatang Pauh berkata, pilihan raya umum Mac lepas membuktikan blog-blog seperti itu dapat menarik perhatian pembaca muda.



Katanya Puteri Umno menambah kekuatan jentera pilihan rayanya semasa tempoh berkempen sekarang.



"Lebih kurang 600 lagi anggota Puteri Umno akan turun dalam masa terdekat bagi membantu 1,500 ahli jentera Puteri Umno yang sudah berkampung di sini," katanya.



Beliau berkata tambahan anggota Puteri dari seluruh negara itu merupakan permintaan anggota sendiri itu yang terpanggil untuk membantu jentera BN.



Katanya Puteri Umno masih meneruskan kempen dari rumah ke rumah bersama Wanita Umno dan juga mengadakan lebih banyak program kemasyarakatan termasuk daripada segi pendidikan.



Selepas dua hari penamaan calon, Rosnah berkata maklumat balas daripada penduduk di Permatang Pauh mengenai calon BN Datuk Arif Shah Omar Shah adalah sangat positif.



"Calon kita bukan calang-calang orangnya dan tidak boleh diperkecilkan. Karektor beliau yang telah berkhidmat sebagai ADUN Seberang Jaya merupakan satu kelebihan," katanya.



Mengenai kejadian anggota Puteri Umno diraba dan diludah semasa penamaan calon Sabtu lepas, beliau berkata kejadian itu tidak menjatuhkan semangat jenteranya dan menganggapnya sebagai cabaran untuk mereka bekerja lebih keras.



Pilihan raya kecil itu melibatkan pertandingan tiga penjuru antara Arif Shah, Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim dan calon Angkatan Keadilan Insan Malaysia (AKIM) Hanafi Mamat.



-KLpos



TP - agak-agak korang la...blog yang macam mana la yang dikategorikan sebagai blog nakal tu?aku bila dengar blog nakal ni teringat pulak dekat blog-blog phorno yang banyak kat dalam cyber ni...Puteri UMNO tengah pantau blog-blog tu ke?"nakal" jugak Puteri-puteri UMNO ni ye...sanggup tubuhkan unit IT semata-mata nak pantau blog-blog phorno...agaknya berlendir-lendir la pondok-pondok panas depa tu dek kerana ke"nakal"an mata ye...sambil-sambil pantau, sambil-sambil "merantau"...huhuhu...tak abis-abis melucah bebudak puteri nih...

Siapa Rapuh? Siapa Reput?

Reactions: 
Pakatan Rapuh atau UMNO/BN Reput..?*Wakil PAS DUN Paroi...Bersama Pakatan Rakyat
Pagi lagi aku bukak laman web Utusan Meloya Online...memang meloya bila baca berita... Ni depa tengah pelaga sesama Pakatan Rakyat... konon PAS & PKR tak sehaluan.depa lupa... depa tak ingat apa jadi masa hari penamaan calon...

Pakatan ni bukan Pakatan rapuh macam yang depa war-warkan tiap-tiap hari.kalau Pakatan ni cuma Pakatan Rapuh yang menanti belah...kenapa tiap-tiap hari 24jam 7hari seminggu media KERAjaan nak kena canang dekat seluruh Malaysia Pakatan ni Pakatan Rapuh?

Kalau dah Rapuh buat apa nak UMNO/BN nak kene serang Pakatan ni tiap-tiap hari?

Sebenarnya yang rapuh tu UMNO/BN...depa kata kita rapuh...tapi kenapa depa takut sangat dengan Pakatan Rapuh ni?apa depa lagi rapuh dari kita ka?

Hang pikiaq la sendiri..!

Anwar and Arif: Two very different campaigns

Reactions: 

Hard at work the Permatang Pauh Umno campaign headquarters.

SEBERANG JAYA, Aug 19 — The crowds who throng Datuk Seri Anwar Ibrahim’s nightly ceramahs number in the thousands, but Datuk Arif Shah Omar Shah’s ceramahs only muster a few hundred — most of them party workers.

By way of explaining the poor turnout, Barisan Nasional loyalists say they prefer house-to-house campaigning, claiming that big rallies do not necessarily translate into votes.



The problem is this is the same answer BN candidates gave during the March 8 general election campaign. And back then, former MP Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail, who was contesting in Permatang Pauh, did not hold nightly rallies like her husband is doing now. And she ended up winning with a 13,000-plus majority.



Even Prime Minister Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi admitted the BN campaign machinery had yet to kick into high gear since nomination day on Saturday.



So why the lacklustre campaign for the BN’s Arif Shah?



No one on the BN side wants to admit anything, merely arguing that there’s still a week to go before polling.



Yet Umno campaigners are confident that the sentiment on the ground will be in the BN’s favour soon; even better than it was during the recent general election.



“In the last general election we couldn’t even get to into some voters’ houses but now we can. At our mini rallies, there are more people than before,” said Permatang Pauh Umno division secretary Ahmad Shahar Shuib.



When met at the party’s campaign headquarters near Bukit Mertajam yesterday, he was sorting out campaign materials, going through the electoral roll and co-ordinating the campaign schedule.



BN and Umno flags criss-cross the road outside the Permatang Pauh Umno campaign headquarters.

Ahmad Shahar, however, believes that it is too early to judge how the people are going to vote on Aug 26.

“I don’t want to make any assessment for now, let us concentrate on convincing the people first. Our campaigners are very enthusiastic,” he added.



“If we hold big rallies, there will be a lot of supporters but not necessarily local voters,” he added.



When Arif Shah walked into a restaurant in Sunway City here on Sunday evening, he was greeted by diners who rushed to shake his hand. He’s popular in his urban Seberang Jaya state constituency.



But he is having a tough time in the more rural state constituencies of Penanti and Permatang Pauh where Anwar and his wife Wan Azizah are very popular.



Yet Arif Shah is confident. “On nomination day, my chance of winning was 60-40 but after two days, the odds are 55:45, still in favour of Anwar but I can sense the change in voters’ sentiments.”



Hardcore Umno supporters believe Anwar can never bring down the petrol price, even though the PM is planning to do the same thing early next month. They tend to repeat statements made by earlier by either the PM or his deputy Datuk Seri Najib Razak.



“I don’t believe that he can reduce the petrol price,” said housewife Rahmah Mohamed, 56 of Kampung Sungai Semambu, who added that the increase in oil price was a global trend. “Anwar promises to be the prime minister, it shows that the campaign is about him.”



For Habibah Ismail, 53, of Kubang Semang, she believes the country would be in turmoil if Anwar becomes prime minister although she couldn’t really say why.



While Umno-BN ceramahs are fewer in number, many supporters are banking on the mainstream media, particularly the major TV stations, to highlight the campaign especially those attended by Najib and other senior ministers campaigning for Arif Shah.



Perhaps that’s the reason why the workers at the Permatang Pauh Umno division office were so laidback when approached yesterday. They appeared confused when asked about the daily campaign schedule and while some were seen doing some serious work, others were either reading the newspapers or enjoying snacks served at the centre.



And while Arif Shah himself does not touch on the sodomy allegation against Anwar, almost all the BN leaders including Najib have been highlighting the issue in their nightly ceramahs in the constituency.



A flash flood yesterday caused a number of programmes by both candidates to be cancelled, and they took the advantage to meet affected local residents.



Today Anwar will launch a special Merdeka campaign, adding yet another dimension to his already popular ceramahs and walkabouts around the constituency.



-TMI

ON SHIT AND ONE SHIT BAG.

Reactions: 
THIS post is disgustingly dedicated to PARIAHS who call their fellow-human beings Pariahs. Pariahs are commonly referred to dogs without certificate. Pariahs have their origin as being the untouchables in the Indian caste system.Being social outcasts, they are employed in the most unmentionable jobs like excreta collectors. However some from this caste do inch up a little bit and have "acquired" (I did not say they bought anything....I said acquired) certification into some professional bodies.

But coming from where they originated, they are full of shit and these shit bags contribute nothing but shit to society. One such shit bag, last night called my friend Raja Petra a pariah. He called, I was reliably informed, a member of the Selangor Royal Family, the cousin of HRH The Sultan of Selangor, a pariah on TV.

The Sultan of Selangor should do a favor for his state subjects by banishing this shit bag from Selangor. Before the proverbial shit hits the fan, the Sultan should do us this favor. This shit bag has insulted the royal family gig time. The Sultan should shit-can this shit bag before it explodes in this premier state of Selangor. The State has already been mired by one late istana Zak; we got rid of one cosmetically fair-faced top dog, and now we have this shit bag. Must things come in threes in this state of Selangor?

The mainstream media was surprisingly kind enough to inform us with a few shitty mouthing from this shitty-bag:
He challenged RPK to sue him and advised that RPK could appoint his own judge in the process.Now this shitbag is saying that any judge can be bought. This shitbag should be debarred. Revered members of the Bench, you still allow this denigrating defamation? Shame on you all if you do not take this shitbag to the cleaners for shitting on you all. Then he accuses RPK of hiding behind his spouse Marina Lee. When shit bags cannot hold anymore shit they want to shit on anything and do the meanest.....defecate on their victim's next of kin. wife of their victim. This is abhorrent. This is despicable. This is pure unadulterated shit, such that discerning maggots would not want to come near this type of shit.


The Bar Council should strike off this shit bag that has polluted their registry. Lingam seems an angel compared to his shitbag shit head. This shit bag must be relegated to pariah status - a social outcast, for bring disrepute to the Council. Don't sweep it under the carpet. It will still stink.

I posted this pic yesterday and it climbed the popularity chart astronomically fast such that a few readers have emailed me and asked me to dedicate this pic to this shit bag. I will do it but his ass may reject the intrusion....anyway I do listen to my readers for fear that they may throw this shit bag in my direction.

-zorro-unmasked

Hari Kebebasan Bermula Di P-044

Reactions: 
Permatang Pauh
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bongok
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bahalul
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Biul
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bodoh
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bengap Sangap
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bobrok
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Bebal
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Biadap
Kaulah yang mensejarahkan Anwar jadi Yang Batang Tegang

Permatang Pauh
Kau sudah tua dikotori Anwar
Kau sudah tua disampahi Anwar
Kau sudah tua dibusuki Anwar
Kau sudah tua dimunduri Anwar
Kau sudah tua diberaki Anwar
Kau sudah tua dinajisi Anwar

Permatang Pauh
Kini kau ukir semula sejarah bistari
Menggunung harapan ahli syurgawi
Mendoakan tanahamu agar jadi bersih suci
Dari kotoran sang penghisap nafsu dajjali
Kau diledakkan semangat Melayu Muslimin sejati
Kau akan menjerit ke serata dunia ke setiap pelusuk bumi
Sang durjana akan kau terajang dari tanah kudusmu ini
Oleh tangan-tangan para pengundi
Memangkah menolak kejahatan oleh Anwar Syaithani
dan akhirnya....
Tertanamlah Anwar di sini seperti ditimbus Qarun ke dalam bumi


Sajak kat atas tu aku cilok dari blog Perak Bangkit...

Aku nak tanya korang semua terutama pengundi-pengundi & rakyat Permatang Pauh...

Sehina itukah engkorang semua?

Sebelum DSAI digulingkan dalam keadaan yang paling hina dalam sejarah Malaysia,batang tubuh itulah yang mewakili Permatang Pauh.siapa yang memilih batang tubuh itu?tak cerdik ke korang semua bila memilih batang tubuh itu menjadi wakil rakyat Permatang Pauh satu masa dulu?

Cetek sangatke fikiran korang semua masa korang memilih batang tubuh itu mewakili korang semua?Buta ke mata korang masa korang semua memilih batang tubuh itu mewakili korang?

Kalau korang tak cerdik, kalau akal korang cetek, kalau korang buta...masakan ada tangan-tangan yang terpaksa berhempas pulas, bekerja keras siang dalam malam mengatur kejatuhan pemimpin pilihan korang?

Tak...korang semua tak bodoh...yang bodoh tu puaka-puaka UMNO/BN yang tak reti bahase menjatuhkan batang tubuh yang korang pilih 1 masa dulu...yang pendek akal tu puaka-puaka UMNO/BN yang tak sudah-sudah memikir cara nak menjatuhkan balik batang tubuh yang semakin hampir ke destinasi...

Ingat...bila hujan turun lepas penamaan calon tempohari...aku dengan beribu-ribu yang datang memberi sokongan teringat apa yang berlaku 10 tahun lepas...

Disinilah batang tubuh itu meniti puncak...

Disinilah batang tubuh itu menabur bakti...

Ketika batang tubuh itu mewakili rakyat kawasan inilah dia diaibkan sedemikian rupa...

Bila batang tubuh itu diaibkan, Permatang Pauh turut sama diaibkan sekali...seolahnya rakyat disini tak pandai memilih wakil rakyat mereka...seolahnya pilihan rakyat Permatang Pauh itu pilihan yang salah...

Disini juga kita melihat pencabulan sistem demokrasi berlaku bilamana wakil rakyat Permatang Pauh dinafikan haknya disisi undang-undang negara...

Semua tu berlaku 10 tahun dulu...pagi 2 september tu pun hujan macam hari ni...

Aku terfikir sendiri aku...

10 tahun dulu...batang tubuh itu dituduh makan belakang...batang tubuh itu dizalimi tanpa mendapat keadilan...masa tu hujan...itu 10 tahun dulu...

10 tahun kemudian pada hari ini...batang tubuh itu sekali lagi dituduh makan belakang...tapi mungkin hari ini demi keadilan...menghapus kezaliman...dalam sore hujan...10 tahun selepas "dulu"...

Kalau kezaliman bermula disini, kenapa tidak keadilan juga bermula disini?

Hari pembalasan hampir tiba...10 tahun dulu kita lihat wayang yang sama dengan hari ini, tapi kita tak mampu berbuat apa-apa...tapi tidak hari ini...

Bangun semua penghuni Permatang Pauh...masa depan Malaysia ditangan anda...harapan seluruh rakyat Malaysia & pendokong keadilan...tumbang kezaliman disini, seluruh Malaysia berhutang dengan Permatang Pauh.

Tumbang kezaliman disini, Tak mungkin ada esok hari untuk kezaliman...

Andai UMNO/BN terkubur disini, tak usah disiapkan keranda jenazah, kubur & nesan pun tak perlu juga...biarlah UMNO/BN mati tanpa kuburan & tanpa nesan...untuk apa kita menanda-nanda sesuatu yang tidak baik?

Biarkan hilang ditelan zaman..!

Selesaikan terus...tamatkan kisah UMNO/BN 26hb ini..!

Sumpah Jembalang...Siapa Ramlang Porigi?

Reactions: 
Sape pulak Ramlang Porigi?

Apa kene mengena Ramlang Porigi ni dengan "Sumpah Mubahalah"?

Betul ke Ramlang ni Imam macam yang akhbar laporkan masa Say Fool buat sumpah mubahalah?

Aku berminat nak selidik beberapa individu yang terlibat dalam majlis sumpah keramat Say-Fool tu bila aku perhatikan ada beberapa kemusykilan berlaku dalam majlis tersebut.

Keliru yang pertama - majlis diadakan secara tertutup sedangkan sedari awal dikhabarkan bahawa akan diadakan secara langsung.

Keliru ke-2 - majlis diadakan secara tergesa-gesa.pada awalnya dimaklumkan bahawa Say Fool akan memaklumkan tarikh majlis sumpah mubahalah akan diadakan tetapi sebaliknya pula berlaku dimana majlis mengumumkan tarikh sumpah mubahalah bertukar menjadi majlis sumpah mubahalah...kenapa tergesa-gesa?dah lah dari awal lagi ambil masa yang lama untuk umumkan tarikh, sampai masa saat akhir tiba-tiba terus sumpah mubahalah seolah tiada persediaan & juga seperti desperate.

Kalau nak ikutkan perbicaraan dimahkamah belum bermula, tekanan dari mana-mana pihak pun boleh dikatakan tak de pun.kalau yang ada tu cuma pertikaian biasa macam yang berlaku dalam mana-mana kes berprofile tinggi...kenapa desperate sangat?

Keliru ke-3 - majlis yang sepatutnya disiarkan secara langsung seperti yang dijanjikan sebelum ini menjadi 1 majlis tertutup & khabarnya wartawan dihalang untuk turut serta dalam majlis tersebut.tetapi akhirnya ada juga yang berjaya meloloskan diri & membuat liputan bertulis & beberapa snap gambar manakala rakaman video pula khabarnya hanya diambil dari tak lebih dari 3 video camera & lokasi kamera video pula hanya menghadap beberapa individu berkepentingan.

Keliru ke-4 - 15hb.Ogos lebih kurang jam 5 petang, ada sahabat dari Permatang Pauh msg.katanya sebelum ni jarang UMNO/BN naikkan layar putih dekat pondok panas depa kecuali kalau ada ceramah tapi kali ni lain sikit.belum penamaan calon depa dah naik layar putih.

Rupa-rupanya lepas Say Fool angkat sumpah pondok panas UMNO/BN pakat-pakat tayang berita TV3suku malam tu...patut la...depa macam dah tau dah Say Fool nak angkat sumpah, jadi depa standby peralatan awal-awal untuk siarkan kat pondok panas...kebetulan ke?

Balik dari Permatang Pauh aku dapat 1 sms maklumkan bahawa Imam Masjid Wilayah tak terlibat dalam majlis sumpah Say Fool...aish...lagi la aku keliru...setahu aku semua media melaporkan bahawa majlis tersebut disertai oleh Imam Masjid Wilayah...

petikan berita awal - KUALA LUMPUR 15 Ogos – Mohd. Saiful Bukhari Azlan hari ini mengotakan janjinya untuk bersumpah laknat (mubahalah) mengikut syariat Islam bagi membuktikan kebenaran dakwaan dirinya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dalam upacara yang berlangsung di Dewan Solat Utama Masjid Wilayah Persekutuan, Jalan Duta di sini pada pukul 6.25 petang, Mohd. Saiful, 23, melafazkan sumpah itu disaksikan oleh bapanya, Azlan Mohd. Lazim dan salah seorang imam masjid itu, Ramlang Porigi.

Aku pun mula search & result yang aku dapat -

Info 1 - Timbalan Penyelia : Us. Ramlang bin Porigi
H/P : 019-356 9680/012-5708143 - rujuk [ sini ]

Info 2 - Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Ramlang bin Porigi
Jawatan : Pembantu Hal Ehwal Islam
Telifon :
03 6201 8780 ext :158 - rujuk [ sini ]

Dari sumber diatas tak de satu pun yang mengesahkan bahawa individu bernama Ramlang bin Porigi ni memegang jawatan Imam Masjid Wilayah.dari carian yang aku buat, cuma ada 3 nama yang memegang jawatan Imam Masjid Wilayah - 1 jawatan Imam besar & 2 Imam sahaja.mereka-mereka yang memegang jawatan Imam ialah :-

Cawangan >> Pejabat Imam Besar
Nama : Tn. Hj. Abdul Malek bin Salleh
Jawatan : Imam Besar
Talian Terus :03 6201 8780 ext :137 - rujuk [ sini ]

Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Moghni bin Israni
Jawatan : Imam
Talian Terus :03 6201 8780 ext :123 - rujuk [ sini ]

Cawangan >> Sumber Ilmu & Maklumat
Nama : Mohd. Zulkhairi bin Zulkifli
Jawatan : Imam
Talian Terus :03 6201 8780 ext :142 - rujuk [ sini ]

Kalau betul maklmat yang aku dapat ni, hangpa pikiaq la sendiri.orang kalau dah jawatan lain tetiba menyamar isytihar diri lebih dari jawatan yang disandang ni jenis manusia apa?apa kepentingannya nak kene menyamar sebagai Imam?

Zaman sekarang ni agama cuma mainan bagi setengah-setengah puaka.nantikan balasan diakhirat kelak..!

Ini bukan keseluruhan drama...ada lagi yang bakal aku & blogger2 seangkatan bongkarkan...buat UMNO/BN - korang yang mulakan "Game" ni & kami menyahut cabaran korang..!ahli-ahli & penyokong-penyokong UMNO/BN boleh korang nak bodohkan, tapi tidak kami..!

Kita lihat siapa yang kena!

Fikir-fikirkan...