Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 24, 2008

Zamil Keluar PKR..?

Reactions: 
Yang ni bukan cerita sensasi kalau hangpa dok di Permatang Pauh.

Untuk pengetahuan korang, Zamil tak pernah keluar dari Parti KeADILan Rakyat sebaliknya mamat ni TELAH DIBUANG DARI PARTI KEADILAN RAKYAT hampir setahun yang lalu atas kesalahan melanggar disiplin Parti.

Berita mamat ni keluar parti cuma kecoh dalam kem UMNO je tapi dalam kem Pakatan Rakyat, semua depa dah tau mamat ni dah kena buang hampir setahun dah...sapa tak kenal Zamil ni?

Hangpa tanya la geng-geng Permatang Pauh...

Hangpa nak tau sapa Zamil ni? meh aku bagi klu...

Ingat tak kes doktor tertinggal tiub dalam perut lepas pembedahan di Hospital Sungai Petani? BINI ZAMIL LA TU KALAU HANGPA NAK TAU..!

Doktor habaq mamat ni bawak lari bini dia dari Hospital...hangpa ingat tak statement dia lepas doktor dedah dia bawak lari bini dia dari hospital TANPA MEMBAYAR BIL RAWATAN???

Zamil cakap - saya tak lari...bini saya sakit...macam mana saya nak lari?kami jalan selor-selor.........

Khakhakhakhakhakhakha..!!!

Lawak lawak lawak...

Sesumpah + Lawak = Laaaaaa...sumpah-sumpah...

berita awal hangpa klik kat [ sini ] pas tu hangpa cari la sendiri...tak kan aku nak bagi semua?usaha la sikit..!

Alahamdulillah...Ustaz Ramlang Masih Dikalangan Yang Beriman...

Reactions: 
Aku dapat 1 call kejap tadi...gempar...

Malam ni Ramlang Porigi akan berada atas pentas ceramah PKR.maklumat awal mengatakan bahawa Ramlang mengakui bahawa cara sumpah Say Fool tidak betul menurut Islam & dari apa yang aku dapat, Ramlang mengaku bahawa dia diarah untuk hadir semasa Say Fool bersumpah.

Sebelum ni aku pernah suruh somebody call Ustaz ni untuk tanya apa yang berlaku, & kalau ikut penjelasan dia dalam perbualan talifon dengan geng aku tu, kenyataan dia masa perbualan tu dengan apa maklumat aku dapat hari ni tak bercanggah...

Hasil perbualan geng aku Ustaz tu maklumkan bahawa dia diarah untuk hadir semasa majlis sumpah lakhnat Say Fool sebab masa tu cuma dia sorang je yang ada kat masjid tu & pada hari kejadian berlaku, Ramlang bertugas sebagai jurunikah di Masjid tersebut.

Aku cerita detail sikit bagi korang tau & lepas ni kita tengok kenyataan dia dalam telifon tu sama tak dengan apa yang bakal dia dedahkan malam ni.

Pada 15hb, ogos untuk pengetahuan korang sebenarnya Say Fool bercadang untuk bersumpah di Masjid Negara/Negeri(aku tak ingat) tapi mendapat bantahan dari Imam & AJK masjid tersebut menyebabkan majlis terpaksa dialihkan ke Masjid Wilayah.

Sampai ke Masjid Wilayah, Imam & AJK Masjid Wilayah pun membantah jugak untuk adakan majlis bersumpah di Masjid tu dengan disaksikan oleh mereka...

Tapi oleh kerana masa dah teramat singkat, majlis diteruskan juga di Masjid tersebut tanpa kehadiran Imam Masjid.Ramlang Porigi yang kebetulan bertugas sebagai jurunikah di Masjid Wilayah pada hari tersebut telah mendapat arahan dari individu yang namanya terpaksa dirahsiakan untuk hadir dimajlis tersebut.mengikut penjelasan Ramlang dalam perbualan talifon tersebut, dia hadir bukan sebagai saksi tetapi atas arahan pihak tertentu.

Berkenaan dengan jawatan Ramlang pula, Ramlang mengesahkan bahawa jawatannya adalah Pembantu Hal Ehwal Islam dan tugasannya pula mengikut arahan pihak atasan.

Yang lain-lain, hangpa tunggu penjelasan dari dia sendiri...ni baru dapat call, khabarnya Ramlang akan hadir bersama-sama TGNA di Masjid Perda.sama-sam kita tunggu selanjutnya...aku tak dapat pi sebab dah lewat...confirm traffic jam...nanti aku update lepas dapat call member-member yang p sana.

Belit Mingguan Percuma Hari Ini...

Reactions: 
Salam dari Permatang Pauh...

Hari ni habis 1 Permatang Pauh aku ronda...kat mana aku ronda hangpa jangan tanya.yang aku tau, aku ronda 1 Permatang Pauh...tu je...

Pagi tadi dalam pukul 11 lebih aku lepak dekat markas PKR kat area mana-mana tah...tengah lepak lepak tetiba datang sebijik van toyota kaler putih bedebab, depa lempaq sebundle surat belit...

Tekejut semua orang...salam tak bagi, hapa pun tak bagi tetiba bedebub...main lempar gitu je...kalau kene dekat markas puteri UMNO sah-sah tak sampai semenet markas kene kuarantine dekat unit poor and sick...

Bom...sah..!

Abis bab bom...(pinjam ayat puteri)...

Belit Hairan...dia tulis situ - 2 EXCO Perak didakwa...baguih punya tajuk.

Aku baca berita dia tulis (aku ringkaskan je) - semalam depa bawak semua kes tertuduh skandal konspirasi rasuah ke mahkamah semalam untuk didakwa...

Aku pening...aku tanya geng-geng dari Perak - mahkamah kome kereje ke hari sabtu?depa maki balik aku...mike ni bengong ka?hari sabtu gomen manenye kereje yop..!

Aku pun bukak kotak rokok, cucuh sebatang layan...

Aku kene tipu...cih...rupanya depa ada pakai kuasa magic...mahkamah tutup pun boleh dakwa orang...tapi aku tak perasan depa dakwa kat mahkamah mana...mungkin mahkamah Zimbabwe kot...

Aih...aku nak pi toilet jap...nak muntah lak...

Appa Punya TURRR..!

Reactions: 
Hangpa tengok elok-elok 3 keping gambaq ni...perati betoi-betoi......
.........???
apa yang tak kene...???
Lanoisan Nasirab Halidnu
Apa punya TURRR da..! lenkali kalau tak reti baca jawi, jangan dok memandai-mandai nak buat banner kot bahse jawi..! malu kat oghang cina & india...
Wharkhakhakhakhakhakhakha... sebab tu awai-awai aku dah tebalikkan gambar PM ngan TPM.! tu pun depa tak perasan...bangang..! bukan depa tau bende betoi ka tak betoi...

UMNO Bongok Terdesak, Aku Tersedak......

Reactions: 
Hari ni hari apa?

Mahkamah bukak ke hari minggu?

Hangpa kalau nak buat gila pun... pakai la otak sikit..!

Hangpa terdesak... Aku tersedak...Pungkoq betoi......

Projek 2P: UMNO Perguna Pelajar Sekolah

Reactions: 
Mesti korang dah baca berita pasai penangkapan beberapa individu ketika sedang mengedar risalah memfitnah Pakatan Rakyat.aku ronda semua markas Pakatan Rakyat & berjaya dapatkan risalah tersebut.

Bagaimanapun individu yang ditangkap terpaksa dilepaskan dengan amaran kerana masih dibawah umur...

Adohai...yang tua-tua pandai reka cerita je... nak harap gerak buat kerja sendiri hampeh...jalan penyelesaian, upah budak sekolah...baling batu sembunyi tangan...dasar pengecut.

Khak Ptuih..!




Ju..!Kepong Kangaroo Cakap Bodoh..!

Reactions: 
Beberapa kerat soalan yang aku
tujukan dekat korang & korang boleh jawab sendiri ikut keikhlasan hati korang.

1 - Apakah bentuk imbuhan yang korang mahu sekiranya korang diminta mengaku diceroboh belakang tanpa rela?
a.sebijik banglow mewah di Australia
b.sebidang tanah di Australia
c.kerakyatan Australia
d.tiada satu pun diatas

2 - Apakah Imbuhan yang korang mahu sekiranya korang diminta bersumpah bahawa belakang korang diceroboh tanpa rela?
a.wang tunai 1 juta
b.wang tunai 10 juta
c.wang tunai 100 juta
d.tiada satu pun diatas

3 - Apakah korang berani bersumpah atas sesuatu yang korang tak pernah lakukan atau lalui?
a.berani
b.tak berani
c.berani kalau imbuhannya...WOW..!
d.tiada satu pun diatas

4 - Kalau korang berani untuk bersumpah dengan pulangan imbuhan yang...WOW..!berapa harikah agaknya masa yang akan diambil oleh korang untuk menghafal skrip sumpah?
a.1 minggu
b.2 minggu
c.3 minggu
d.tiada satu pun diatas

5 - berapa orang jumlah saksi yang akan berada bersama anda ketika anda berlatih menghafal skrip sumpah selepas persetujuan anda bersumpah dengan pulangan imbuhan yang...WOW..! ?
a.4 orang
b.40 orang
c.400 orang
d.tiada satu pun diatas

Jawapan yang tepat korang carik sendiri pakai kitab tajul muluk...hahaha...

UMNO Lancar Gerakan Edar Risalah Fitnah.

Reactions: 
Hasil susupan aku dalam markas UMNO petang tadi, aku dapat maklumat arahan dari UMNO untuk mulakan 1 gerakan penyebaran risalah mefitnah DSAI & Pakatan Rakyat.

Apa bentuk risalah tu aku tak tau sebab aku tak dapat tengok lagi & bilik gerakan UMNO pun tak keluarkan lagi.

Arahan meminta supaya jentera pemuda & puteri UMNO menyebarkan risalah-risalah fitnah tersebut dibeberapa tempat stategik antaranya di jalan-jalan utama yang sesak, kawasan-kawasan tumpuan & beberapa tempat yang akan diberitahu kemudian.

Kemungkinan juga risalah-risalah tersebut telah ditaburkan kebeberap tempat utama sekitar Permatang Pauh ketika ini.

Petang tadi jugak petugas Pakatan Rakyat telah berjaya menahan sebuah lori yang sarat membawa banner yang cuba melaga-lagakan komponen Pakatan Rakyat.tadi aku dah ambik dah gambar banner-bannernya tapi sebab kesilpn sendiri, aku terdelete pulak dalam camera aku.

Tapi tak pe...karang aku akan ambik balik gambar tu & aku akan update kat sini sebagai bukti.

Permatang Pauh Bandar Paling Tinggi Jenayah.

Reactions: 
Kalau hangpa nak tau, Permatang Pauh sekarang dah jadi bandar paling tinggi kadar jenayah di Malaysia.hangpa tak percaya hangpa datang tengok sendiri kat sini...

Kalau hangpa bawak kereta, hangpa boleh jumpa sekurang-kurangnya 5 orang pulis setiap 1 km.roadblock merata-rata,pulis dimana-mana.

Hangpa pi makan, ada pulis kat kedai makan, hangpa pi supermarket, ada pulis dekat supermarket, hangpa pi stesen minyak, ada pulis kat stesen minyak, hangpa pi ceramah, ada FRU, unit SB, pulis lalulintas & pulis baju biru dekat ceramah, hangpa pi hotel, ada pulis kat hotel...kat bendang aku tak sempat nak singgah lagi...nanti ada free aku pi check ada ka tak tak pulis.

Siang kemarin kat haiwey aku jumpa dekat 10 bijik terak pulis bawak kuda pulis...aku agak mungkin kat tengah bendang pun pulis dok ada jugak pasai aku nampak depa ada bawak kuda scrambler kaler ijo ataih terak tu...

Pak Tani lepaih ni tak payah risau nak halau burung ngan belalang dah.pihak pulis sekarang dalam rangka memperkasakan perkhidmatan depa & salah satu dari rancangan memperkasakan perkhidmatan depa ialah mewujudkan unit penghalau burung dibendang.

Mana-mana pak tani yang perlukan perkhidmatan depa boleh kebalai pulis berdekatan untuk mengisi borang permohonan perkhidmatan memantau sawah bendang.

Aku tak pasti pulak depa nak tangkap burung-burung yang mencuri hasil bendang ni dengan apa...

Korang kat luar dari Pulau Pinang kena bersabar buat masa ni.kemungkinan akan berlaku sedikit kesulitan kat tempat-tempat korang kalau berlaku jenayah.hangpa kalau buat report pastu lambat dapat feed back dari pulis tu korang kene sabar la...depa sekarang tengah kekurangan anggota sebab kebanyakan anggota terpaksa ditugaskan ke Permatang Pauh.

Aku rasa dengan kecekapan pulis raja di Malaysia segala kejadian jenayah di Permatang Pauh akan dapat diselesaikan selewat-lewatnya pada 27hb, ogos...

Aku dengar kalau DSAI menang dekat Permatang Pauh,pihak pulis akan bersegera menyerbu kawasan radius 5km sekitar Parlimen pulak sebab unit risikan pulis akan menerima khabar angin yang mengatakan bahawa adanya rancangan pihak tertentu untuk mengadakan perhimpunan resakse.

Hangpa tak percaya hangpa tunggu.

Kalau 26hb ni DSAI menang kat Permatang Pauh, 27hb ogos aku nasihatkan dekat korang terutamanya yang dekat Kolumpo supaya pergi kerja seawal jam 3 pagi untuk mengelakkan korang dari terperangkap dalam traffic jam kesan dari festival sekat jalan.

Markas Puteri UMNO Kena Bom?

Reactions: 
Lewat petang semalam lepas aku sampai, kecoh dekat markas puteri UMNO kununnnya depa dapat panggilan telipon cakap ada bom kat markas depa.

Macam biasa, unit forensik spin tayar cepat-cepat ke markas puteri UMNO (padahal depa nak pi usha puteri yang geletik-geletik) kununnya untuk buat penyiasatan...akupun sama naik jugak spin tayar member aku ke markas puteri UMNO berhampiran Yayasan Aman...aku tak bawak van forensik, aku tak bawak hanjing, aku tak bawak kamera, aku tak bawak kondom tangan...aku cuma bawak kepala otak ja...

Tak tau apa unit forensik dapat hasil siasatan depa, aku malas nak ambik tau...yang aku tau aku pun siasat jugak & hasil siasatan aku :

Puteri UMNO tak bayaq sewa tapak markas.

Tuan tanah mengamuk sebab depa tak bayaq sewa, jadi tuan tanah halau depa & suruh depa alehkan markas tu tak pun runtuhkan teruih.

Puteri UMNO nak cover malu kat orang kampung jadi depa reka cerita kununnya dapat panggilan ada bom kat situ.

Hangpa semua yang percaya kat situ ada bom semua kena tipu kat puteri UMNO termasuk unit forensik pun kena tipu dekat puteri UMNO.

Depa ingat depa boleh tutup cerita sebenaq tapi depa tak tau aku berani masuk kawasan depa risik cerita sebenaq.

Yang nak mengundi nanti, hangpa pikiaq la sendiri...puteri pun dah pandai menipu...sapa ajaq?nu ha...pak ketam nu dok ajaq depa menipu...kalau hangpa pecaya cerita bodo puteri tu, aku tak tau nak kata apa...kalau hangpa tak pecaya, hangpa pi tanya sendiri orang2 yang dekat kawasan tu.hangpa orang Permatang Pauh tak kan hangpa tak tau Yayasan Aman kat mana?pi tanya sendiri...jangan tanya orang UMNO, hangpa pi tanya orang yang hangpa agak x dak parti.
Pas ni puteri UMNO pindah markas...kalau orang tanya, depa akan cakap markas tu ada orang nak bom... *takkan nak cakap kena halau sebab tak bayaq sewa?

Puteri UMNO...hangpa bengong..!

Najib Mengamalkan Ajaran Hindu

Reactions: 
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah bersumpah diMasjid Jamek Guar Perahu, didalam Parlimen Permatang Pauh, pada hari Jumaat lepas mengatakan beliau tidak tahu menahu ataupun mempunyai hubungan dengan wanita Mongolia, Altantuya Sharibuu yang dibunuh diPuncak alam, Selangor pada tahun 2006. Najib memberitahu bahawa beliau bersumpah walaupun ianya bukanlah satu sumpah rasmi menggunakan Quran.

“Wallahi, Wabillahi, Watallahi, saya bersumpah bahawa saya tidak tahu dan tiada hubungan dengan wanita Mongolia. Saya tidak tahu kalau orang lain mahu bersumpah atau tidak tapi saya tahu saya tidak melakukan apa-apa kesalahan. Ini diantara saya dengan Tuhan” kata beliau (Bernama, 23 Ogos 2008)

Pada hari yang sama, Thagarajoo a/l Thangavellu juga bersumpah, melalui Akuan Bersumpah, bahawa Najib dan isterinya, walaupun dilahirkan sebagai muslim, mengamalkan ajaran Hindu. Apakah sumpah Najib ini, yang dilakukan secara ‘Islamik’, sah diterima?

Berikut adalah terjemahan surat Akuan Bersumpah Thagarajah a/l Thangavelu.

Saya, Thagarajah a/l Thangavelu (K/P: 590821-10-6033), seorang warganegara Malaysia yang dewasa dan menetap di No.20, Jalan BK 4/1F, Bandar Kinrara, 47100 Puchong, Selangor Darul Ehsan dengan ini menyatakan dengan benar perkara-perkara berikut:-

Saya bekerja sebagai pemandu.
Sekitar tahun 1995, saya memulakan kerja dengan Datuk K.S Nallakaruppan (“Datuk Nalla”) sebagai pemandu merangkap pengawal peribadi. Saya bekerja dengan beliau selama 5 tahun. Kemudian saya menyertai Datuk Kenneth Eswaran. Datuk Kenneth Eswaran menetap di Johor dan saya menjadi pemandu untuk ibunya yang tinggal di Petaling Jaya. Kemudian saya bekerja sebagai pemandu untuk Datuk kenneth Eswaran.

Datuk Kenneth Eswaran adalah kawan rapat Datuk Seri Najib bin Tun Razak, Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada masa ini.

Datuk Kenneth Eswaran amat rapat dengan seorang bomoh Hindu, yang saya kenali sebagai Mr. Ji. Mr. Ji ialah seorang warganegara India, yang tinggal diKerala, India dan sering datang keMalaysia diatas undangan Datuk Kenneth Eswaran.

Melalui Datuk Kenneth Eswaran, Mr. Ji telah diperkenalkan kepada Datuk Seri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor. Saya telah beberapa kali membawa Mr. Ji kerumah Datuk Seri Najib. Datuk Kenneth Eswaran mengiringi Mr. Ji. Mr. Ji selalunya membawa bersama beberapa peralatan sembahyang mengikut ugama Hindu untuk melakukan upacara dirumah Datuk Seri Najib. Upacara ini dilakukan setiap bulan semasa ‘Ammavasi’, yang mana merupakan masa dimana bulan tidak kelihatan. Upacara ini merupakan upacara Hindu dimana melibatkan jampi mentera menggunakan peralatan sembahyang menurut ugama Hindu seperti kunyit, vibuthi, kum kum, limau, kapor barus, susu lembu yang diletakkan diatas daun pisang. Api sembahyang akan dinyalakan didalam rumah dan kedua-dua Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah akan duduk ditengah-tengah dan Mr Ji menjalankan upacara pemujaan. Kedua-dua Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah kemudiannya dimandikan dengan susu. Selepas upacara pemujaan, sebahagian daripada bahan-bahan pemujaan dibawa keluar rumah dan ditanam untuk menghindarkan mereka dari kerja-kerja kejahatan.

Seperti yang saya katakan, semua bahan-bahan pemujaan ini dibawa oleh Mr. Ji, dibantu oleh saya kerumah Datuk Seri Najib, baik diJalan Duta atau pun dikediaman rasmi di Putrajaya. Saya juga pernah membawa susu lembu dan bahan-bahan pemujaan lain didalam kawasan kediaman Datuk Seri Najib. Saya hadir disetiap upacara bilamana Mr. Ji melakukan pemujaan. Semua ini berterusan sehinggalah saya berhenti kerja denga Datuk Kenneth Eswaran.

Saya percaya bahawa upacara pemujaan ini masih berterusan.

Semasa pilihanraya kecil Ijok yang lalu, saya membawa Mr. Ji kepekarangan tempat mengundi diIjok dimana Mr. Ji meletakkan bahan-bahan pemujaan ini untuk memastikan kemenangan calon MIC, K. Parthiban.

Saya percaya perbuatan yang sama akan dilakukan untuk meletakkan bahan-bahan pemujaan adat Hindu ini dan tangkal didalam ataupun pekarangan tempat mengundi diPermatang Pauh.
Saya juga mempunyai maklumat bahawa doktor yang menyediakan laporan perubatan untuk Razak Baginda, tertuduh didalam perbicaraan Altantuya, wanita Mongolia, yang sedang berlangsung, adalah palsu kerana Datuk Kenneth Eswaran telah mengarahkan doktor untuk memalsukannya. Arahan tersebut dibuat semasa saya sedang memandu untuk Datuk Kenneth Eswaran.

Dalam beberapa peristiwa, Datin Seri Rosmah Mansor meminta Datuk Kenneth Eswaran, meminta pertolongan Mr. Ji untuk menjauhkan mereka dari perkara-perkara jahat. Didalam satu ketika, Datin Seri Rosmah memanggil Datuk Kenneth Eswaran, menyatakan kebimbangannya kerana Datuk Seri Abdullah Badawi akan mengahwini Datin Seri Jeanne Abdullah. Datuk Kenneth Eswaran berjanji kepada Datin Seri Rosmah bahawa dia akan meminta Mr. Ji untuk melakukan pemujaan untuk menghalang perkahwinan tersebut.

Saya membuat Akuan Bersumpah ini kerana terdapat beberapa perkembangan melibatkan Datuk Nalla, Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah dan Datuk Kenneth Eswaran yang saya kenali semasa saya bekerja sebagai pemandu. Peristiwa yang melibatkan kehilangan Penyiasat Bebas, P. Balasubramaniam merisaukan saya.

Dan saya membuat pengakuan ini dengan penuh kebenaran seperti yang termaktub didalam peruntukan Akta Akuan Bersumpah, 1960.

(Terjemahan ini dibuat secara bebas oleh Mat Saman Kati berdasarkan artikel Raja Petra, Najib: Muslim By Birth, Hindu By Practice. Sekiranya terdapat keraguan, sila rujuk kepada artikel asal)

-Malaysia Today

Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak on Friday night swore in Masjid Jamek Guar Perahu near here (Permatamg Pauh) that he did not know or had any connection with Mongolian woman Altantuya Shaarribuu who was murdered in 2006 in Puncak Alam, Selangor. Najib said he was making the swearing although it was not an official swearing made on the Quran.

"Wallahi, Wabillahi, Watallahi (With Allah as my witness) I swear I do not know or have any connection with the Mongolian woman. I do not know if others want to swear or not but I know I did no wrong. This is between me and God," he said. (Bernama, 23 August 2008)

That same day, Thagarajoo a/l Thangavellu also swore, through a Statutory Declaration, that Najib and his wife, who may be born Muslims, are practicing Hindus. Would, therefore, Najib’s oath, performed the so-called ‘proper’ Islamic way, be valid after all?