Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 05, 2009

Kenali Ayahanda Lajin PEKIDA Ipoh - malaysiakini

Reactions: 
Ini adalah post yang akan menyakitkan hati sesetengah pihak yang gagal menggunakan akalnya yang waras dengan cara yang betul.

Jika anda merasakan bahawa anda tergolong dalam golongan yang gagal menggunakan akal anda yang waras dengan baik, maka anda digalakkan untuk meninggalkan sahaja post ini secepat mungkin. abaikan apa yang telah anda baca tadi.

Lihat gambar dekat bawah...
Individu dalam gambar diatas telah dikenal pasti sebagai Ayahanda Lajin yang dikatakan sebagai salah seorang ahli Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (PEKIDA). apa itu PEKIDA..?

Aku pun tak tau apa itu PEKIDA. tapi korang boleh baca dekat [sini].

Bila baca dekat situ macam best sangat PEKIDA ni.

Korang luang masa sikit baca Perlembagaan PEKIDA Malaysia dekat [sini]. lepas tu korang tengok lagi gambar tingkah laku seorang yang bergelar "Ayahanda" dalam PEKIDA Ipoh, Perak, Malaysia.
Korang perhatikan tangan Ayahanda Lajin... simbol apa tu? kalau tak jelas, korang klik dekat [sini] untuk imej yang bapak besor - gambar ihsan ANAK SENGAT.

Aku quot sikit dari Perlembagaan PEKIDA Malaysia.

2. TUJUAN/ MATLAMAT
:
  • 2.1 - Menegak dan memperjuangkan syiar Islam sesuai dengan ajaran Al-Qu'ran dan Hadis.
  • 2.2 - Mengujudkan taat setia yang kukuh dan tidak berbelah bahagi kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertua Agong, Sultan-Sultan, Dan Raja-Raja Melayu. Kerajaan dan Pemerintah dan mematuhi Perlembagaan dan Prinsip-Prinsip Rukun Negara.

  • 2.3 - Mengujudkan sumber kewangan masyarakat Islam dan menubuhkan Yayasan serta menggalakan ahli untuk bekerjasama memberi bantuan dan sokongan bagi meningkat dan meninggikan taraf kehidupan umat Islam di segala bidang serta mengadakan atau menebus harta, bangunan, dan lain-lain harta.
  • 2.4 - Menganjurkan kerja dan usaha amal kebajikan untuk faedah ahli-ahli.
  • 2.5 - Mempertahankan Negara dari ancaman musuh dan anasir jahat, komunis, dan golongan anti Islam.
  • 2.6 - Mendirikan institusi pendidikan dan menjadikan bidang pendidikan sebagai tugas penting dan utama yang perlu dilaksanakan untuk ahli, anak-anak mereka dan masyarakat umum.
Jadi... apakah amalan mencarut, maki-hamun, dan jugak angkat tangan tunjuk simbol carut macam dalam gambar dekat atas tu tertakluk dalam Perlembagaan PEKIDA Malaysia ke?

Aku baca pulak dan aku quot dekat sini Perlembagaan PEKIDA Malaysia bab...


3.7
LUCUT MENJADI AHLI :
  • a) Sekiranya ahli dengan sengaja melanggar Perlembagaan PEKIDA MALAYSIA. Keahlian adalah gugur dengan sendirinya dan Majlis Tertinggi berhak dan akan menghantar surat pemecatan rasmi sebagai ahli kepadanya.
  • b) Ahli yang didapati gila atau fikiran tidak siuman atau seumpamanya.
  • c) Gagal menjelaskan yuran tahunan selepas diberi notis selama tiga Bulan.
  • d) Menarik diri.
Jadi kalau ikut Perlembagaan PEKIDA Malaysia 3.7, Ayahanda rasanya dah melanggar Perlembagaan PEKIDA Malaysia fasa 3.7(a) dan juga tergolong dalam golongan yang disebut didalam Perlembagaan PEKIDA Malaysia fasa 3.7(b).

Terang-terang seorang yang bertaraf Ayahanda dalam PEKIDA perangainya samseng macam orang tak de akal. lain-lain gambar korang boleh tengok dekat [sini], aksi-aksi Ayahanda Lajin dalam misinya "Menegakkan dan memperjuangkan Islam sesuai dengan ajaran Al-Qur'an dan hadis".

Khak Ptuih...!!!

Orang-orang macam ni la yang bikin rosak PEKIDA... pimpinan PEKIDA pulak kalau benda-benda macam ni mana la nak ambik tau sangat. mungkin depa sibuk dok deal projek ngan UMNO. jadi tak heran la kalau hangpa baca dekat ruangan komen dalam mana-mana weblog, boleh dikatakan majoriti pengkomen manggelar PEKIDA sebagai PUKIDA.

Salah siapa? orang yang menggelar atau orang yang ada kuasa untuk perbetul tapi lebih suka dok diam? apa yang aku nampak sekarang ialah, pihak atasan PEKIDA langsung tak berminat untuk membersihkan nama PEKIDA yang makin hari makin buruk dan busuk dimata dan hidung kebanyakan rakyat Malaysia. sebab apa?

PEKIDA dah rosak macam UMNO/BN. 2-2 rasanya tak de beza. bernyawa semata-mata atas "kekuatan". "kekuatan" apa? kekuatan ahli-ahli yang SAMSENG. sape dapat nafikan bahawa PEKIDA dan SAMSENG dapat dipisahkan?

Kalau rasa nak dengar teguran ni, dengar. perbetul apa yang patut. kalau rasa hebat, tak payah dengar. buat macam tak de apa-apa yang berlaku. korang kan hebat? tapi hebat sangat ke korang berbanding Allah?

73 comments:

Obama said...

Apa yang difahamkan Pekida nie bawah naungan Pak Lah.. Aper komen Pak Lah??.. Penaung kepada kumpulan Gengster nie..

Ramai mempersoalkan Pekida ini adalah kumpulan samseng.. Antaranya penyanyi Awie (wing) telah dikatakan sebagai Ketua Samseng Kumpulan Naga.. Kes masih dalam Mahkamah.. Metro Ahad pernah mendedahkan pada umum tentang kumpulan Pekida.. Sekarang ini mereka sedang melaksanakan program pemutihan terhadap ahli songsang..

Banyak gangsterism dalam kumpulan PEKIDA nie...

Anonymous said...

haha...juak2 ameno n pekida xpercaya dgn gambaq tu...
diorang mesti akan kata...ini gambar superimpose...xbetul...fitnah
haha....
pape je la...dh terang dan nyata pekida gagal mencapai matlamat asalnya untuk membangunkan orang islam..

Anonymous said...

Dah pangkat ayahanda tu WAJIB pakai songkok tu.

Yg kiri kanan dia tu abang-abang pekida la tu.

Ayahanda kena lah tunjuk berani kat orang bawah dia. Itu yg lebih sangat samseng dia tu.

ABJ

kulatlapok said...

salam
Kalau nikutkan dia punya matalamat aku rasa NIK AZIZ lagi sesuai menjadi AYAHANDA besor.

cathenclox said...

betul2..tp xkan la tok guru nik aziz nk jadi ayahanda pekida kowt..

Sakuragi said...

Ayahanda ke bapakanda ke... aku tak gentar dan takut. Apa hal mamat ni? Dalam TV PAS lepas tu aku tengok, bila kena himpit dengan berpuluh ribu orang berasak-asak, menggelabah maut pulak aku tengok.... apa ke jadah? Mangkuk ke apa? Mula-mula tunjuk samseng, polis buat bodoh, lepas tu bila berasak-asak; "tolong, tolong" mintak tolong pulak... apa ke jadah punya samseng macam ni? Manja gila?!

Aku dah duduk di banyak negara, lagi banyak samseng aku pernah jumpa.... orang kapir lak tu... takde lak tunjuk samseng? Rileks je, guna akal fikiran bila bercakap. Mana ada turun tunjuk isyarat lucah pada orang??

Ini budak bukan ahli PEKIDA ni.... kalau macam ini perangainya.... PEKIDA pun dah tak dapat nak kontrol anak-anak buahnya.... mcm2 perangai ada....

apa-apa pun silalah ke blog saya utk berbincang secara berhemah:
http://alpinews.blogspot.com

nyok kukoq said...

Alahai masyhurnya nama pekida yang memang telah sedia gah sejak lama dulu. Di Kedah ni pekida ujud kalau ikut bahasa Kedah ialah "sejak zaman tok nadoq".

Memang dari dulu lagi perangai orang pekida macam tu. Dalam kepala depa hanya ada satu saja matlamat "TUNJUK SAMSENG DAN BERGADUH".

Aku bukan ahli gangster tu tapi pernah juga minta tolong depa selesaikan satu masalah yang agak rumit. Depa banyak kontek dan masalah aku pun settle. Tapi masalahnya depa minta ganjaran RM1000, aku kata banyak tu... Ketua dia kata nak buat macam mana, depa ramai.

Selepas tawar menawar, depa setuju R600. Rupanya depa pi tunggang arak kat nightclub di bandar Alor Setar.

Nama dakwah pada badan samseng tu hangpa fikirlah sendiri.

Bahaya pekida ni, beringatlah ketika berhadapan dengan mereka.

Tapi pekida ni takut juga dengan puak PAS sebab PAS tak akan berdiam diri kalau ahlinya dianiaya. Bersatulah kita menentang pukida ni.

Depa berani ketika ramai tapi bila kita pun ramai, depa lari.

Anonymous said...

ayahanda pekida berzina dengan gadis kolej islam?

http://img5.imageshack.us/img5/6765/pekida.png

memang tak boleh pakai ...

mountdweller said...

PEKIDA ni kalau nak ikutkan bagus tetapi menjadi cacat dan tercela kerana di pimpin oleh manusia yang tidak tahu batas agama, samseng dan manusia yang ada tahi minyak di kepala.

Anonymous said...

assalammualaikum...kepada semua ahli pekida ...setuju jika ayahanda di singkirkan!!!!....sebab kalau benar nak negara islam buat betul2...kalau nak raja dihormati kembalikan kuasa raja yang umno lucutkan...perkasa kan bahasa jawi dan melayu.
lagi satu sebilangan ahli pekida ni hanya berlakon baik saja...ada sebilangan mengaji alquran pun tak tahu!!!...
aku cabar ayahanda!!! sebab aku ahli pekida ...korang buat malu saja.....tujuan utama tertubuhnya bukan sekongkol dgn maner2 parti politik...kita bebas....asalkan tak lari dari landasan agama dan bangsa.
## zon selatan.

Anonymous said...

YA ALLAH, HANCURKAN LAH SESIAPA SAHAJA YANG TERGOLONG DALAM GOLONGAN YG CUBA MENYEKAT KEMARAAN ISLAM KHUSUSNYA UMNO, P*K*D* DAN SESIAPA SAHAJA YANG MENYEBELAHI MEREKA.

cik said...

ada sorg yg sgt dkt di hati saya penah hampir2 nak join pekida masa keje kat belah utara dulu. tapi alhamdulillah, sebbaik awal2 lagi dia dah nmpk perangai sbnr budak2 pekida kat area dia - tonggang arak la, tunjuk samseng la, tah hape2 lagi la...
dia kata setakat yg nmpk cam best sket tu mcm kena terlibat aktiviti rewang kenduri kawen ahli/anak ahli/sedara-mara ahli pekida, tp kalau setakat nak rapatkan silaturrahim (kunun2nya....), masuk persatuan penduduk pun dah ok...
bersyukurnya saya dia dah tak join budak2 pekida tu lagi. kalau tak mesti saya tak suka dia hehehe...

Anonymous said...

Salam semua,
Pada asalnya, PEKIDA merupakan pertubuhan yang baik dan bagus..
akan tetapi, setelah PEKIDA mengambil langkah menjadi BENTENG pertahanan kepada PM (sejak dulu lagi)maka peranan PEKIDA mula terhakis...

Dulu, hanya orang yang solat lima waktu, wara', reti ugama, yang boleh masuk PEKIDA tetapi, demi meramaikan ahli maka, PEKIDA membuka keahlian kepada tak kira sapa, yang perangai macam iblis pun boleh masuk PEKIDA.

Nak jadi AYAHANDA dulu bukan senang tapi sekarang kalau bagi RM2000 pun boleh jadi AYAHANDA (di sesetengah tempat la)

PEKIDA dilihat sudah lari dari perjuangan asal iaitu menegakkan AlQuran dan Sunnah Rasul.

PEKIDA KINI BERJUANG UNTUK MENEGAKKAN AL UMNO DAN SUNNAH PM.

Anonymous said...

pekida 2 short form bg perosak akidah..hahaha..mmg 2la tugas diorang..songkok jer tinggi akal tahap tapak kaki...aku pon heran yg budak2 pekida ni taat sgt ngn ayahandenyer...mcm la ayahandenyer leh tolong ms dlm kubur nt..baik taat kat ALLAH..comfirm senang dlm kubur nt...

Anonymous said...

Salah seorang orang kuat PEKIDA kat KL ni adalah seorang artis merangkap tokey PUB......pikir2 lah......

jeBAT durJANA said...

Ayahanda....ooooiii dapat gelaran ayahanda...ayahanda BABI boleh lah......perangai macam setan ada hati nak orang panggil ayahanda.....Ambik kau perangai BABI.....Ayahanda BABI Lajis, bawah balik la anak-anak babi ko tu balik masuk kandang....PEKIDA MENEGAKKAN SUNNAH?????? Menunjukkan lambang lucahtu salah satu dari sunnah rupanyaaa...baru aku tau...ni suku sakat ayah pin lar nih.......

Anonymous said...

geng pegidah ni ramai yang jadi bouncer kat kelab dangdut..takpon jadi tukang tarik kete....harap badan he cam hippo...akai takda...ayahanda la,bang long la,bang ngah la....diorang ni time reramai geng je bleh la tunjuk berani...time sesorang penakut cam tikus...nak je aku tampar sorang2...

p/s-wei topeng..bagi la info skit pasal demo PPSMI skit...nak turun town sabtu...

pembela Malaysia said...

PEKIDA memang bodoh..jangan caya pertubuhan sesat tu..same je cam ajaran sesat lain..tak amalkan ISLAM tapi mengamalkan sunnah syaitan dan iblis..itulah PEKIDA..nak jahanamkan melayu dan islam je tau..memang bangsat PEKIDA ni..cam sial je..aku rasa nak terajang sorang2 ahli pekida..nak gaduh biar sorang2..tak main pukul ramai2..pengecut..

Anonymous said...

Pakat pakat perati dan cam muka deme ni...

Mesti deme ni ada jalan sorang sorang...cuba cuba bawak bertanya kat dia bila jalan sorang nak tengok tolur dia menyuruk ke tidak...

Tanya jer jangan buat apa apa...deme ni kalau ramai berani le kalu sensorang mau jadi kura kura.

mummyrokiah

Anonymous said...

Isu tanah memang sensetif. Seperti di medan tempur, disaksikan adegan serang menyerang. Lantak la, aku bukan dapat apa pun. Then...Siapa aku untuk menjawab pihak Barisan atau Pakatan. Tapi aku nak bercakap gak tapi bukan dari sudut politik tapi aku cuba berfikir dari konteks hakikat. Tidak straight kepada isu. Aku anggap ia perkara khilaf.

BN menjual tanah melayu kepada cina dan Pakatan juga memberi kepada cina. Aku setuju sebab semunya nyata, nampak dari segi kenyataan pemberian tanah. Dari segi tujuan, aku rasa BN banyak bagi pada syarikat manakala Pakatan pada individu.

Kalau kata dapat untung sebab premium yang tinggi, jual barang bro, mana leh rugi. Kena plak tanah. Kalau nak kata untung rugi, aku rasa baik bagi pada syarikat daripada bagi pada individu. Kalau bagi pada syarikat, kerajaan dapat premium dan cukai tanah malah kerajaan boleh kutip cukai syarikat. Kalau dah buka syarikat, mesti ada pekerja so secara tidak langsung ekonomi akan berjalan dan yang lebih bagusnya rakyat boleh cari makan.

Apapun, memang sebenarnya kita kena adil terhadap semua bangsa. Tapi setahu aku, cina ni banyak duit dan pandai cari duit. Kekadang ni, cina lebih banyak tanah dari melayu. Jarang kita dengar tokei ladang orang melayu. Kebanyakannya cina. Aku bukan iri tapi jadikanlah ia inspirasi.

Inilah sebenarnya masalah pada melayu. Camne nak tolong. Bagi projek dia bagi kat cina. Bagi kuasa dia tolong cina tindas melayu. Camne melayu nak maju. Asyik iri pada bangsa sendiri. Kalau ko kata itu semua kroni umno, aku no komen la. Mungkin betul kot, tapi aku rasa dua kali lima sepuluh. Tak payah la nak berhujah. Geli bulu ketiak aku dengar......

Peluang ada tapi kita sering melepaskan peluang. Kenapa kita begini..? Kenapa kita tidak mengubah minda tapi sibuk berjuang mengubah sistem secara drastik. Walhal aku rasa kita perlu mengubah corak berfikir dan bukan berjuang mengubah struktur pentadbiran.

Aku faham, salah satu elemen penting dalam untuk maju ialah pentadbiran yang bagus. Tapi kalau kita mengubah secara drastik mungkin kita tidak mampu mengawalnya. Lihatlah keterbukaan Pak Lah yang membawa kepada pelbagai masalah. Keterbukaan yang drastik umpama air dalam empangan yang membawa bah pada kampung di hilir.

Modal insan seperti mempertingkatkan intrigriti adalah jalan yang terbaik dari kita sibuk mengubah dasar. Intrigriti adalah umpama tiang pada bangunan. Andai lemah maka roboh la bangunan itu walau ia hanya menampung para yang kosong.

Kalau diteliti, bagaimana kita harus memberi tanah pada syarikat melayu. Biasanya bila kita bagi pada melayu dia akan jual. Bagi lembu dia jual, bagi baja pun dia jual. Kalau bagi tanah lagi la dia gadai.

Sesuatu tempat perlu dibangunkan. Andai tidak dibangunkan maka bagaimana kita harus terus hidup dan mencapai kemajuan. Andai kemajuan tidak penting, maka sama la di Kelantan. Rakyat Kelantan tidak kisah tentang pembangunan tapi mereka tidak sedar, mereka terpaksa berhijrah keluar untuk menampung kehidupan.

Kalau tidak percaya, sekarang jalan lengang tapi bila cuti panjang, jalan sesak macam ada pesta keramaian. Dulu mereka tak kisah tiada kompleks membeli -belah tapi sekarang mini kompleks pun mereka berpusu-pusu melepak.

Kalau diamati, Malaysia dah bagi kat cina pun. Syarikat yang semua memajukan kawasan adalah cina. Jarang kompeni melayu yang mampu berbuat demikian. Agak-agak la, kalau kita tak jual tanah kat cina, Malaysia ni camne.?

Apapun, melayu kena berubah. Tapi berubah secara waras dan bukan mengikut hati. Orang politik yang bertanggungjawab ialah jangan gadaikan kepentingan bangsa untuk mengejar cita-cita.

dua line je said...

pangkat pekida..ayahanda la,bang long la,bang ngah la..naik 'bebulu' aku bak kata faisal tehrani

sukeri said...

Anony 10:45,

Apa nak buat.. orang melayu nie dah lama sangat kena jajah.. itu yang jadi gitu.. dijajah bukan oleh penjajah.. tapi oleh BANGSA SENDIRI..

UMNO semua boleh.. orang lain semua tak boleh.. hanya UMNO yg boleh memerintah.. orang lain tak boleh.. dan byk lagi laa.. aku suka UMNO tapi aku tak suka players dia.. kenapa dulu UMNO boleh diterima sekarang dihina?? sendiri pikir..!!!

kita kena keluarkan diri kita, keluarga kita, sahabat kita, jiran kita dari terus DIJAJAH ..

Anonymous said...

Alaa..baru tunjuk jari kelingking dah marah...mahaguru nik aziz ngan suku-sakat pas mencarut korang x kata apa pun.

Anonymous said...

yang mengata dengan yang dikata berkongsi tempat yang sama di akhirat nanti... NERAKA...

Anonymous said...

Hmmm,,

Nak wat camne...

UMNO ni penakut..

'konon' beragama pula..

wat malu ngan kapir2 je..

nape tak terus pakai serban???baru r orang ingat dia ni 'pembela' agama..

hahaha..

buduuuuyyyy,memang buuuuddduuuuuyyy..

ada akal, x mau guna..ikut nafsu, jadi cenggini r..

"pembela agama" konoooooonnnn

Anonymous said...

Tindak tanduk ahli Pekida ini memalukan islam.Harap songkok je tinggi akal tarak!!!

Anonymous said...

Pekida konon, adik beradik konon, Ayahda lah, Abang Long lah salam cuit lah . Adik beradik sendiri(darah daging) tak terjaga nak jaga adik beradik yang tak kenal keturunan mana . Dahlah kaki samseng pakai otaklah ahli pakida, konon samseng sangatlah yang pakai songkok tu.

akira said...

matlamat PEKIDA memang bagus tapi ahli2nya teruk. kalau orang utan kat bukit merah tu lagi baguih akhlaknya....... bertaubatlah wahai saudara2 ku...... jangan megah dengan kekuatan dunia.... di SANA takdak ayahda yang nak tolong kamu kecuali amalan kamu di dunia ini saja yang mampu membantu......

nyok kukoq said...

anonymous 2:09 hang bodoh ke tak cerdik..??

Ini bukan fasal tunjuk jari, ni fasal akhlak. Jangan hang bandingkan orang pekida dengan Nik Aziz. Orang pekida mentedarah arak, pukul orang, zina dan macam kerja mungkar.

Nik Aziz adalah Penaung PAS, Menteri Besar sebuah negeri. Beliau menyampaikan kuliah agama, mendidik rakyatnya mengamalkan cara hidup beragama. Mentedarah air setan tak ada dalam kamus hidupnya.

Selain dari tak cerdik atau bodoh, hang ni buta ke pekak...???

Anonymous said...

Memang patut pun PEKIDA ni tukaq ka PUKIDA. Wat malu la woiii ngan pangai hangpa ni. Setakat jadi kaki tonggang, kaki tarik kereta, bouncer kelab dangdut yang tu hangpa cakap pembela agama. Sedaqlah woiii, kalu ayahda pun dh lagu tu punya setan, anakanda aku tak taulah lagu mana. Aku memang menyampah ngan PUKIDA ni. Pangai macam haramjadah. Sikit2 pukui org. Apa hangpa ingat ngan salam cuit hangpa tu hangpa baguih sangat kaa... Apa hangpa ingat geng-geng ramai tu baguih sangat kaa??? Nasehat chek senang ja. Kalo betui hangpa samseng gaduhlah sorang-sorang. Tak payah pakai geng-geng ni. Wat semak ja... Pegi MAMPOS lah ngan PEKIDA.....

Anonymous said...

ayahnda ipoh?
hahaha...
pekida ke pukida ke sejagat ke..pegi mamposla kalau korg jd suku-sakat umno..
ni nak bgtau...kami dari lembah kelang punya sejagat sudah standby teguh dibelakang kpimpinan PAS..korg yg nak ikut set2 pekida yg sebenar meh aaar...yg set2 menggelabah ni korg toksah pdulik...

Anonymous said...

hahahhaha.......apa sangat dgn pekida ni....kalau berani dtg sensorang lah nak gaduh mati...kalau ramai2 dtg pistol pun kalah....heheh...geng2 pekida ni dh mcm gengster cina dan india...ramai2 berani ler...sbb ilmu diorg sekadar baca muhkadam je...belum hafal dan paham maksud alquran....dahulu org pekida ni ramai duk kat masjid dan surau...sekarang ni kt kedai toto dan pusat hiburan....sbb aku kecewa dgn pemimpin pekida menerima kemasukan ahli yg tak tahu agama...ini adalah kenyataan sebenar....sapa ahli pekida korang paham je lah.....ilmu didada kalau tak cukup jangan harap menjadi anak jantan berlawan tanpa senjata...

zulkj said...

but*la pukida,,nk tunjuk ganster blala..bacul polis back up lu beranila..amar makruf nahi mungkar konon..haktuih.ayahanda lajin badan gemuk nk jadi gangster..meh cni dtg kg baru kl

mohd muhaimin said...

aku pun pekida jugak tapi aku pun meluat tengok orang duk tunjuk samseng sebagai ahli pekida kita kena perjuangkan islam mcm mana pas perjuangkan islam bukan jadi samseng.ayahnda taik kucing kalau mcm tuuuu

Anonymous said...

PEKIDA!! apa barangg..dgr2 PEKIDA ne cuba2 kontrol sabah pla skrg ne tpi syngnya bukan local urg2 dia tpi kebanyakan PTI.. cuma 1 ja amaran dri anak jati sabah..jgn kacau KAMI.. kalau kacau jga..SIAP!! cara kasar boleh cara halus lagilah kami pakar.. proud to be sabahan "united we stand"

momotarosan said...

cayala sabahan... next PRU ..PR conquer Sabah..baa

Anonymous said...

Setau sy, ipoh adalah dari geng merah yg lebih bersifat utk cari mkn. Sy sokong ayahanda ni di singkirkan sj dr PEKIDA. Buat malu aje.. Wassalam///30

Anonymous said...

Salam, weh aku kenal ngan si lajis ni... geng 36. bukan 30.

3viL X eIjI said...

Kahkahkah

abes la kite weh..

mesti si lajis ni pakat2 suruh anak2 dia carik kita.

korang ramai ke?

kitorang tak ramai..

tapi kitorang ada Allah..

insyallah..

berani?

Anonymous said...

Buat ayahanda lajin.Hentikanlah buat benda2 yang tak berfaedah ni.Sekarang apa yang ayahanda dapat selain dari penghinaan kemana2 nanti ayahanda pergi seluruh malaysia orang pakat dok kata Pukida Lajin.Buat malu diri sendiri aje .he he he.

Anonymous said...

pekida?/???
ayahanda???
memang betul orang pekida ni semua sama...
kaki pukol,,samseng taik kucing..
membela agama???
abama apa depa bela???
mangkok hayun betul pekida nie...
woi juak umno....pm umno....jangan kau nak tunjuk lagak kau lah....
nak tunjuk hero kat atas dunia...
nak tunjuk bangsat kau orang pekida...
pekida bangsat sebenarnya...
sebangsat bangsat pertubuhan adalah PEKIDA.....

Anonymous said...

SETAHU AKU..PEKIDA KE OR PERGIDAH??
NI BEBUDAK DIA..TAKDE PELAJARAN TINGGI....PALING BAGUS PUN SPM LULUSAN SAP OR PANGKAT 3....TU YG AKU TAU LAA KALAU TGK BEBUDAK PEKIDA KAT AREA AKU...HOBI DORANG LAK MEREMPIT...GADO..TOGAK TODI...KACO BINI ORG...KALAU GANERAL PAKEDI TERBACA NI..AKU CADANG KO KO BUANG JE SEMUA ANASIR2 DLM PAKEDIA TU...BIOR AHLI SIKIT TAPI KUALITI BAGUS...

Anonymous said...

di ipoh ni, ada sorang kawan wa , sangat 2 la baik , santun orangnya. tiba 2 bertukar jadi cepat naik angin. wa jd heran bin ajaib. dia ni termakan pil gila ke atau termakan burit mak nyah?
baru lah aku tau , dia dah jd ahli pekida. aiseymen...lagak macam samseng kampung je. dgn bag silang nya. dgn bangle aluminium nya. dah kira terror la. meluat aku tengok depa ni.

Anonymous said...

x payah cakap banyak bubarkan saje....
wat memorendom....
pakat ramai2....
bantah ttg persatuan kotor nie...
takot nnti lagi ramai bangsa2 kotor macam nie membiak.....
bak kata orang nk hapuskan biar dari akar umbi.....
kalau yg cakap tentang segelintir saje yg bermasalah persatuan x ade msalah tuu hentikanlah yer....
tanpa ape2 persatuan pon korang boleh jadik diri sendiri....
jangan ikot orang...
wasalam

Anonymous said...

sokong tindakan atas tuu...
pakat ramai2.....
hentikan persatuan ini...
macam kita hapuskan ajaran sesat....
pekida nie lebih kurang jgk...
pelik2 je gaya dia orang.....

Anonymous said...

PAK LAH ketua PERGIDAH..Patutlah anak buah berperangai macam tu.. BOSS asyik tidur jer, manalah ada masa nak jaga anak buah!!
GURU KENCING BERLARI, MURID KENCING MENARI!

PENGHUNI ATAS POKOK said...

PADA PAK LAH, NAJIP DAN TOK MID, TAK CUKUP KE MEMPERGUNAKAN POLIS UTK MENINDAS RAKYAT, NI DITAKUTKAN DG GANGTERISM PEKIDA PULAK.
KASIHANLAH PADA RAKYAT JELATA, SAPERTI ORANG TERJATUH,INGAT KATA NAK TOLONG ANGKAT..TAK..DIPIJAK-LANYAKKAN PULA..MAMPUIH TERUS!!!
HARAP-HARAP BERTAMBAHLAH SAHAM UMNO BN DIMATA RAKYAT..!
AMEEN...

Anonymous said...

Salam///, di harapkan agr pihak tertinggi PEKIDA dpt ambik tindakan ke atas ayahanda ni. Tindakan yg memalukan. Tp ape nk heran, 3 line ipoh ni geng 36/77. Mmg perosak dlm PEKIDA. Malah suma org dh tau cmne rosaknya PEKIDA Perak. Klu ayahanda rosak, apatah lagi yg kt bwh. wassalam///30

Janda said...

Rafida, Hamida, Ghasida, Pukida.. Jalan Da...

Hahahaha

Anonymous said...

PEKIDA; SATU LAGI AJARAN SESAT DI MALAYSIA. HARAP JABATAN-JABATAN AGAMA ISLAM HARAMKAN SEBELUM LEBIH RAMAI PEMUDA ISLAM YANG RTERLIBAT DENGAN PEKIDA.
Tapi taktau lah kalau PUKIDA ni satu dari program ISLAM HADHARI ajuran PAK LAH.

Anonymous said...

RUPANYA PEKIDA NII...LEBIH BAHAYA DARI HINDRAF....!!!!

Anonymous said...

hahahaha...
korang ni outdated betui la

pekida yg registered punye, dh kene bubar dah baper tahun lepas..

kalo xcaye, tgk kete2 yg pakai sticker pakeda, sume kena tahan dgn polis, sbb dah illegal.

so, yang ada ni, yg x rasmi je la. so, tak termaktub dengan perlembagaan asal pekida..

dah sama taraf dgn hindraf la...

so, org PR duk back up HINDRAf. Org UMNO duk back up PEKIDA...
tu statement x berasas la..

ramai je ahli PR duk jadi member PEKIDA. Ramai gak ahli PR xsuke HINDRAF. Ramai je ahli UMNO xsuke PEKIDA.

So, penulis ni try main politik la plak dgn sume2 hal... idup la ko dlm tahi politik ko ni admin oi... pastu buat andaian sendiri. perasan best..org lain sume salah..
adoiiiiii...

buya_best@yahoo.com

p/s: 101% confirm admin akan delete

Anonymous said...

Sepanjang Pengetahuan saya, Website yang kita rujuk (www.pekida.org) adalah website rasmi unit RND yang juga tidak sebulu dengan aktiviti-aktiviti samseng Pekida ni. Melihat tohmahan Pekida merangkumi seluruh negara, maka saya terpanggil untuk membetulkan sedikit kekeliruan - itupun jika boleh.

Apa yang di paparkan di website itu memang genuine dan sesuatu yang hak. Tidak sesiapa pun boleh nafikan hak dan kebenaran apa yang diusahakan oleh unit itu.

Anda akan merasa berdosa dan menyesal jika turut menfitnah unit itu yang berusaha sedaya upaya membuat usaha kebajikan dan dakwah mereka dengan cara yang tersendiri dan bersungguh-sungguh. Kita tidak mungkin menemui kesungguhan dan keunikan seperti mereka di mana mana ranting atau cawangan Pekida lain.

Mereka tidak rakus mencari ahli dan mengumpul kekuatan fizikal. Tetapi kekuatan mental dan keikhlasan mereka dalam usaha dakwah ini saya tabik. Kurang percaya cubalah hantar email, minta nak masuk jadi ahli unit itu, anda akan dapat tahu apa pendirian mereka. Saya berani cakap kerana saya dah cuba...

Anonymous said...

Alahaiiiii.... Dasat bebeno komentar-komentar dari pengkritik2 yang x dikenali ni.. Kalo lagu nih ler AAR (Aidin Aman Ramli) x bleh cari makan lhooooo.. huhuhu

Apa2 pun bahasa kita nk kene jaga gak... Marah, geram, sakit hati atau apa2 ke kena jaga bahasa dan tulisan kita. kalo tdk kita pun sama spesis dengan depa tuuuu... cheq ooiiii...

Saya mmg bersetuju sesangat dengan komentar-komentar demo ni pasai PEKIDA. Apa2 pong kite tau depa ni xde maruah pasai org2 atah demo main pake amik jer utk memeriahkan suasana...huhuhu... Sodih den, tapi apo nok buek buah compodak dah jadi nangko...huhuhu

Berubahlah... pada bapak2, ayahanda2, Abe2, Bang ngah2, Bang long2 oooiiiiiiiii.. Jangan jadi jagoan tak bertempat.

Dari Bapak Juragan...

Anonymous said...

ckp lebih laa penulis ni..
ckp x bertapis langsung...
lagi mau burokkan nama pekida..
ingat baik sangat pkr ni??
lg nau rskkan negara ade laaa..
hampeh..
ckp blakang brani mai dpn tengok..
org pkr nii mcm lalang taw x..
negara nak maju korang ni penghancur!!!!!

Anonymous said...

butoh la anonymous kat atas nih. sembang macam berani sangat, tapi pakai nama anonymous. kalau berani, letak la nama penuh. nombo ic sekali la. pukida!

Anak Muda Ipoh said...

yg gambar ni mane datang nama Ayahanda Lajin?? kalau nama dia Raki aku percaya la.. Israqi? heheheh jeng jeng jeng!

Anonymous said...

kepada rakyat malaysia,jgnlah terpedaya dgn pekida neh.. mber2 aku hbs hncr disbbkan oleh pekida neh.. aku hlg kwn.. klu salam kena cucuk,MAZHAB mana pekida WOII!!!! pukimak la korang.. apa faedahnya korang main buah???mana panji-panji korang??? mana lailahaillah?? aku heran sapa yang reka semua buah tu,buah ni.. mcm sial.. daje tol.. ayahanda muda dr anak2.. yg anak2 tua2,tapi kena salam cium tgn.. masyallah.. minum arak,zina,pukul orang.. korang klu rmi2 bran lar,sorang2 hilang telor beb!! bdak2 KL skang rmi LANGSI... klu dulu2 pya pekida aku sokong,tapi skrang bertopengkan manusia tapi berperangaikan SETANNNNNNN!!!! sikit2 nak tumbuk.. yang buat amal jariah tu xder mslh,yg rosak2 neh..

BIGBOZZ said...

Askum, wahai sahabat-sahabat semua... kenapa korang semua marah bila kononnya saper nama makhluk Allah dalam gambar ni...oh ye "Ayahanda Lajin"...tapi rasanya bukan tu namanya...mencarut dan sebagainya... bukan ke Tuan Guru korang yang keluarkan fatwa bahawa Tuhanpun mencarut...inikan pulak manusia bernama "Ayahanda Lajin"...ahak... namapun salah... pastu korang buat fitnah lagi... orang yang korang panggil "Ayahanda Lajin" ni bukannya Ahli Pekidapun... pening ke? Dia bukan jemaah PEKIDA tau tak? Tapi Dia Jemaah PEKIMA!!! tapi perjuangan dia adalah untuk Islam, Melayu dan Negerinya.

Diapun manusia biasa...yang sayangkan Agama Bangsa dan Tanah Air. Kalau dah ada sekumpulan orang yang mengganggu gugat perjuangan dia...memang la dia marah... Ada Agama Islam diberi Ustaz Nga Ngeh Gobalakrishnan dan banyak lagi main-main ayat suci kita...demi kepentingan politik...
siang ceramah agama malam minum arak makan babi... korang lupa ke masa bulan posa tahun lepas...kat tengah tengah dataran tu diorang (DAP) buat pesta minum arak yang dihadiri oleh MB korang sendiri si Nizar Pengkhianat Bangsa tu?
aduh kenapa la korang ni buta hati? Bila Islam diperkotak katikkan oleh kafir laknat semua korang bertepuk tangan...aduh...

Bangsa kita...lagi la... bidang ekonomi melayu kita tak mencapai penguasaan yang boleh diterima lagi... bukan sebab apa sebab kita sendiri... ada yang berjaya tapi dikatakan kroni UMNO la itula inila...setakat kedai runcit setakat jual buku setakat jual kat pasar malam bila nak kuasai ekonomi bukan aku mengutuk penjaja-penjaja tapi itu adalah rezeki diorang...tapi orang melayu tak boleh setakat itu sahaja... orang kafir laknat kuasai industri... nak minta kerja pun mesti tau cakap mandarin apa tujuannya? dah letih dengor sana-sini... kalau pasal kerja anak melayu kita kena tindas sebab apa? sebab warna kulit... takkan korang tak pernah dengor?

Tanah Air kita... orang melayu hanya tinggal tanahlah harta terakhir...kalau semuanya dimiliki oleh kaum kafir laknat selagi ada bulan dan bintang macammana? kita nak merempat di tanah tumpah darah kita sendiri? sekrang kita tak sedar tapi jangan sampai anak cucu kita kencing atas kubur kita nanti!!!

jadi sedarlah wahai umat islam sekelian alam...

Anwar Ibrahim keluar-keluar penjara terus pergi jerman pergi america jumpa sekurang-kurangnya 15 orang pemimpin tertinggi yahudi amerika dalam masa 6-7 hari sahaja untuk apa? kalau anwar bukan orang penting diorang untuk apa?

Duit korang beli payung beli topeng(DULU KATA HARAM TOPENG SKRG?) beli memacam yang semakin banyak nyata semua rakyat nampak dari mana? kalau dari Anwar...cuba pikirkan dari mana duit tu duit yahudi ke duit orang islam ke duit saper? tapi aku rasa duit .....ahak lu pk la sendiri!!!

Kita nanti nak jadi pengeksport Babi terbesar di dunia ke?

aku ada dengor hasrat nak buat Naval Base US kat sini? itu bukan ke juai negara namanya?

nak jadi singapore? PAP sedara DAP...

Tahniah la kat korang bila sok kita nak Azan pun tak leh kuat kuat nanti ada t.cock bising marah marah kaco dia tengah ehem ehem... dah la ayat jawipun dia tukar...

Aku ini ahli sunnah wal jamaah... aku sedih bile dapat tau... dalam pas pengaruh Syiah semakin berleluasa... buktinya masa perarakan bersih ke perarakan ppsmi ke... ada gambar ahli-ahli Pas menjunjung Gambar Pemimpin Syiah...astaghfirrullahalazim... apa dah jadik ni? Ajaran Sesat...
sekurang-kurangnya "Ayahanda Lajin" tu semayang...ngucap dua kalimah syahadah, ahli sunni...

lu pk la sendiri!!! ///

allied proxy said...

Alhamdullilah..ade agk rakyat malaysia yg melayu ni sedar mcm BIGBOZZ ni..aku suke die nyer komen telus dan benar..apa yg die ckp tu betul..sume org pun ade silap tak kire la umno ke pas..aku dulu suke gak dgn perjuangan pas tapi sejak join pr ni dah mcm ape ntah..mule2 lps pru12 ade lak mb pas ni berebut nk dpt projek ternakan khinzir..BETUL TAK..kalo tul pun aku tak rase korang akan ngaku..tak kisahla ape pun yg penting korang sume unite la..same2 MELAYU..pas jgnlah tunduk kay DAP mcm BIGBOZZ cakap tu..skang dorang perlekeh kan islam pas wat senyap je..dulu kate UMNO yg takut nk tegakkan syiar isalm tapi skang pas pun same je..

Anonymous said...

hidup melayu..
hidup melayu...

tp kita dah berpecah...
cina dan india tetap bersatu..
walaupun depa lain2 bendera..
tp bila bisnes tetap satu meja..
apa yg melayu ada semua depa sapu..


tahniah admin.. byk komen org kita kat sini...

ada yg meluahkan perasaan..
ada yg mencetuskan minda...


buatlah sesuatu untuk bangsa kita..
harap kita dpt bersatu..
atas dasar satu agama, satu pegangan,dan satu tanah tumpah darah..
mungkin berbeza politik tp kita tetap satu bangsa ingat tu...

yang kuat tlg yg lemah..
yang pandai teruskan usaha..
yang bodoh byk bertanya...
yang penting ikhlas, kita akan diberkatiNya..

semoga melayu kita gah di mata dunia...
jika hari ni kita menggunakan teknologi dunia luar..
semoga suatu hari nanti dunia pula akan ingin kan teknologi kita..

tgn melayu mana yg akan bina semua ini..

itulah kita dan anak2 kita kelak..
melayu yg lepas terima kasih kerana dpt kami jadikan panduan dan sempadan...

Anonymous said...

Papehal pon, korang suruh la peliwat saiful tu ambek tindakan bile dh jd PM nnti, k? Hahahaha!!!

pertubuhan paling kotor adelah pertubuhan korng! hahahaha!!!

chapakiyai said...

salam..aku baru baca benda niii. pekida ni kalu nak lawan dia kena dgn beberapa teori;
1.wujudkan satu organisasi lagi yang mirip pekida tapi yang sokong 100% PR
2.mesti lagak samseng gak utk mempertahankan Pemimpin-2 PR
3.pemimpin PR selalu memberi perhatian kepada organisasi yang mirip pekida ini supaya dapat memberi saingan kepada PEKIDA.

masa tu baru Pekida bengong ni tauu,,,langit tinggi ka rendah...

Aku cadangkan nama GARUDA ...Gabungan RUH dan JASAD RAKYAT..
Allahuakbar

Anonymous said...

salam..

PEKIDA atau Persatuan Dakwah dan Islamiah Malaysia merupakan sebuah persatuan ISLAM. Asal penubuhan PEKIDA adalah bertujuan untuk membela nasib orang ISLAM. Tetapi dengan kewujudan anasir-anasir luar seperti mafia melayu dan campur tangan ahli PEKIDA dalam politik telah mencemari kemurnian matlamat asal PEKIDA. Ahli-ahli baru PEKIDA yang tergolong dari golongan remaja bawah umur telah menodai persatuan ini. Pesatuan ini lebih dilihat sebagai 'Geng' atau kumpulan untuk mendapatkan perlindungan. Oleh yang demikian, berlakunya pergaduhan dan pertelingkahan di antara ISLAM dan MELAYU. Ini menyebabkan banyak pihak memandang serong persatuan ini. Niat PEKIDA untuk melindungi hak melayu adalah wajar ini kerana dengan kebanjiran bangsa lain di Malaysia telah menggugat sedikit sebanyak keistimewaan Melayu. Kemana melayu akan pergi selapas 20 tahun akan datang? dengan kepesatan ekonomi bangsa mereka, mereka telah menggugat status ekonomi bangsa Melayu. Kita sebagai bangsa tuan negara ini jangan cepat melatah. Ketepikan perselisihan faham di antara bangsa kita, jangan jadikan itu sebagai satu isu yang menghancurkan bangsa kita sendiri. Saya menyeru semua bangsa melayu untuk bersatu, jangan bezakan antara parti politik, fahaman mahupun status. Mari sama-sama kita bangkit bangun bersama menentang bangsa lain yang mula menjajah negara kita..

saya baru berusia 20 tahun.
tp saya sudah boleh fikir semua ini..
jadi saya harap abang-abang semua dapat memahami maksud yg ingin saya smpaikan..

andai terlajak kata,
maaf dipinta..

salam..

matobefx said...

bagi aku la geng2 ni mmg ada bagusnya ialah sapa la nak tolong budak2 melayu yg dok lepak tak tentu hala buat keja kacau sana sini, jadi bila dah masuk geng 3 line ni baru la keja depa tu dapat pengiktirafan dari ayahanda dan abang kawasan depa hahahahha mmg depa ki samseng barua umno dan kat ipoh ni paling byk depa ni jadi kaki tarik keta pastu kaki pow pastu kaki dangdut ahahhahaha yg budak muda lak depa bagi layan daun ketom dgn alasan utk kesihatan porah la depa........tapi dalam byk2 hal ada satu perkara yg aku cukup tabik kat ayahanda geng ni bila bersalam dgn anak buah siap cium tangan tu budak2 kat ayahanda pekida tu.....mana punya ajaran sesat la depa ni, bapak yg ada kat rumah tu pun salah cium tangan masa raya je tapi kalau dgn ayahanda bukan main lagi dok cium pelok macam bapak sendiri lak......hampa ni kalau nak buat benda baik tu kena la pada tempatnya........nama tu dah bagus tapi perangai sebahagian besar ahli pekida ni mcm setan......ada sapa berani bantah sila lah kerana aku bercakap ni bukan kerana ada bukti tapi mmg dah terbukti 1malaysia hahahahhahahahah hampeh hencing haprak haram jadah je depa ni.........

Anonymous said...

Aku nak tanya skikit tentang pekida.. Pekida ni betul ke tolong orang melayu?? Kenapa aku dapati ada indon yang masuk pekida?? Indon tu melayu ker?? Ke korang dah tak reti nak bandingkan melayu dengan indon?? Lebih2 indon yang dah masuk pekida. pastu tunjuk besar kepala.. Buat malu kaum melayu je..

Anonymous said...

kpd org ats nie..indon pn org melayu..pekida is pekida..lajin ni more to kongsi gelap..mafia..jgn sala tafsir dgn pekida..btw..the fact..pekida ditubuhkan utk melindungi MAHATHIR daripada segala kegiatannya..sbb to Mahathir xde sape brani kacau dulu
..

wahai bangsa ku said...

aku percaya yg tulis komen dalam blog ni semua orang melayu...tak kire la PEKIDA ke bukan PEKIDA ke,UMNO,PAS ape semua fahaman politik,semuanya ade persamaan yaitu MELAYU!!!...
buat malu bangsa je kamu semua kutuk mengutuk diantara satu sama lain.ME-LAYU.bangsa yang sedang layu.bangsa yg semakin mundur.tergelak2 cine dgn india bile bace blog ni tgk kamu semua mcm budak2 kecik mengutuk,mengejek,menghina diantara satu sama lain!.BANGUN LA BANGSAKU...BANGSAKU MELAYU..TEGAKKAN SYIAR ISLAM.AMALKAN SUNNAH JUNJUNGAN BESAR RASULLULLAH S.A.W...ini PEKIDA ape sume ni isu kecik je.
cube tgk pulak isu bangsa kafir laknatullah hina NABI!hina ALLAH!hina ISLAM!ape yg kamu sume buat bile dieorg hina islam???
kepada ahli2 PEKIDA yg sesat lagi menyesatkan,korang sebenarnya jadi bahan ketawa oleh bangsa lain.nikata2 yg aku dgr dari mulut gengster cine!malu aku!.aku harap,korang sedar la.KIAMAT NAK DEKAT.da banyak sgt da tanda2 kiamat tu.kalo mcm ni la perangai org melayu,alamatnya nanti suatu hari,negara x mustahil akan diperintah oleh cina.dieorg da rangka strategi nak dapatkan tanah melayu...bermula dari pulau pinang...cine berkerjasama dgn singapura...

Anonymous said...

Yang penting ayahanda neyh patut dilucutkan jawatan .. pakai songkok je songkok .. langsung xde akhlak

Anonymous said...

salam............. tidak perlu terlalu gah apabila bersemuka dengan individu sebangsa dan seagama dan usah menggunakan nama pertubuhan, tambahan pula saya yakin perbuatannya tidak mewakili pertubuhan disertainya.ahli Pekida memahami tujuan sebenar penubuhan pertubuhan terbabit dan menjalankan pelbagai program berfaedah demi kebajikan Melayu. Cuma segelintir, dilaporkan sering menggunakan nama pertubuhan untuk meraih kepentingan individu. Memang ada ahli kumpulan ini yang begitu mendabik dada dengan nama kumpulan mereka. Seolah2 menjadi ahli kumpulan ini, mereka boleh berbuat apa saja.tp masih ade lg ahli pekida yg btul2 mengikut tujuan sebenar pertubuhan ini,dan mereka pun tak setuju dgn ape yg dah terjadi kepada pertubuhan ini dan ahli-ahli yang dah jd mcm samseng dan mereka yg menggunakan nama pekida untuk tujuan yg tak elok.inilah yang dikatakan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.kalo ade sahabat2 saya dalm ni yg tak puas hati dgn cara pertubuhan ini atau ahli2 pertubuhan ini sila rujuk ke pejabat pekida wilayah persekutuan dan pejabat pekida sg.petani untuk ape2 sahaja pertanyaan,cadangan,nasihat,kemuskilan atau untuk tahu ape sebenarnya tujuan pertubuhan ini dan ape aktiviti2 yg sering dijlnkan oleh pertubuhan ini ataupun melaporkan salah laku ahli2..

Anonymous said...

PUKIDA ke PERKIDA? tgk cara mcm PUKIDAA...kalo masuk tmpt aku org mcm ni mmg mampos kena tembak, Aku Cabar Puwak2 Perkida kalo depa ada telor, datang cari aku la Kg. Simpangan, Tumpat. Nama aku Mohd Kahar, aku jemput puwok2 PEKIDA kalu berani...tapi ingat! aku tak jamin kalu mu balik sama ada dalam keadaan baik atau Polis bawak balik mayat mu. nak tau jgk samseng setakat mano, samseng kebal ko dok, mu mari kg aku, mu tnyo jah namo tu kat org kg. sana...kita bertempur la nk test gengster setakat mano PUKIDA ni...

Anonymous said...

Senang cerita org yg sedap mengutuk kt dlm ni xda otak dn x bleh berfikir matang manusia mesti ada wat silap.x thu la yg kutuk2 dlm ni sekali pun x pernh wt silap kira tinggi btul martabat dia.pekida ni pertubuhan yg tlg org malayu dn menegakkn agama islam tp manusia rmbut sm hitam hti lain2 jdi kita x blh slhkn atas 1 nama kna fhm wahai bangsaku yg bodoh yg suka cri ksalhn org lain.klu xda pekida org kita x blh bt apa.semua kna pau duit dgn gengster ada fhm.jdi pekida ni memantau supaya org kita x dibuli di tanah sendri.lg 1 korang x thu yg bangsa lain pun ada pertubuhan masing2 jdi pekida ni xnk pertubuhan lain tu menindas hak agama dn kedudukan kita.hrap semuaberfikiran matang skit dlm menilai

Anonymous said...

Salam,

Saya nak bagitau individu dalam gambar tu bukan ahli Pekida. Utk pengesahan boleh rujukkan fb rasmi Pekida Ipoh sendiri iaitu http://www.facebook.com/pekida.daerah.ipoh

Jgn main tudah dan fitnah ja dan jgn sampai pihak Pekida membawa perkara ini ke muka pengadilan. Sblm kyar sebarang artikel rujuklah dari sumber yang sah. Semak dulu betul atau tak individu tu btl2 ahli sah Pekida. Jadi sila romove artikel ini sbelum pihak Pekida membuat laporan polis dan tundakan saman. Harap maklum.