Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, July 03, 2009

Babi Merajuk: Hang Jadila Babi Tunggal...!!! - Malaysiakini

Reactions: 
Sumber : Motor Cabok

Wakil rakyat tunggal DAP di Kedah Lee Guan Aik hari ini mengisytiharkan dirinya sebagai ADUN bebas dan berkecuali dan tidak lagi menjadi penyokong kerajaan PAS Kedah. Sebagai ADUN bebas dan berkecuali katanya, beliau juga tidak akan menyokong BN tetapi sebaliknya hanya menyokong pihak yang benar sahaja.


kalau setakat nak berpolitik tentang "kebabian"... elok sangat la jadi "babi tunggal" dalam dewan. babi tunggal yang "berani berani bacul "... ni ha buktinya...

Lee, ADUN Kota Darul Aman itu, berkata pendirian DAP negeri untuk keluar dari pakatan pembangkang Kedah telah dimaklumkan kepada DAP pusat menerusi sepucuk surat dua hari lepas.

"Bagaimanapun, kita tidak menghantar surat kepada Menteri Besar Kedah (Datuk Seri Azizan Abdul Razak)," katanya kepada Bernama di sini hari ini.
yang lanjutnya... hampa klik mstar

Awat tak hantaq "surat cerai" kat MB... bacul! takut gila talak ker?... atau masih mengharap "ada panas di petang hari... peeeeegiiiiidah!!!...

YB yang menyokong politik "kebabian" tak akan mempengaruhi penyokong DAP yang lain. penyokong DAP yang matang berpolitik akan tetap bersama PR. pembentukan dan persefahaman dalam PR tidak bertunjangkan "kebabian" seperti ini. bukan semua penyokong DAP makan babi. dan... jika ada pun yang makan babi... pastinya ada alternatif lain untuk dapatkan babi salai... bak kuh teh... dan sup babi dari tempat-tempat lain...

Motorcabok yakin dengan kebijaksanaan kepimpinan DAP pusat. depa tak akan mencemarkan "ukhwah" yang dibina bersama rakan-rakan lain dalam PR hanya kerana politik "kebabian" ini.

Buktinya... selama ini sudah ada... segala isu dalam PR ditangani bersama secara berhemah. PKR dan PAS dengan "gaduh kecil"nya berebut kerusi bukit selambau... akhirnya... selesai dan PR menang di sana....

PAS dengan krisis dalaman nak bentuk kerajaan perpaduan dengan biru karat... last-last... krisis selesai aman damai... biru gigir jari!

La ni... politik "kebabian" ini wujud... pasti DAP pusat dapat selesaikannya juga... siapa yang sokong politik "kebabian" ni... silakan jadi "babi tunggal"...

PR tidak perlukan yb yang politiknya hanya babi...

Babi punya babi!

Mampuih pi hang!

22 comments:

Anonymous said...

LEPAS NI AKU PASTI PUAK2 UMNO/BN PASTI NAK BELI BABI TUNGGAL TU...MAKLUM LAA BABI TUNGGAL SPESIS SEKAWAN NGAN UMNO....

YANG PASTI BABI TUNGGAL TU TAK PERJUANGKAN PENGUNDI KAWASAN DIA...SEBAB AREA DIA ORG PANGKAH DAP SEBAB ATAS NAMA PAKATAN RAKYAT BUKAN ATAS NAMA INDIVIDU....

LEPAS DAH JADI BEBAS PASTIKAN ANDA MENGAWAN NGAN BABI UMNO PLAK...SURE DAPAT BAKA YANG TERBAIK LAGI BINGAI...

AKU RASA KALAU KERAJAAN BN MEMERINTAH LAGI PASTI PUSAT TETAK BABI TU ADA MERATA RATA KAT ALOR SETAR...

Tungaklangit said...

SALAM SDR ANON

DALAM UMNO ADALAH AHLI YANG BERAGAMA ISLAM DAN TIDAK MAKAN BABI..

BABI ADALAH BINATANG YANG DIHARAMKAN DALAM ISLAM BAIK MENYENTUH MAUPUN MEMAKANNYA..

OLEH JANGANLAH DIBUAT PERUMPAMAAN UMNO SEBUAH PARTI YANG AHLINYA ISLAM DENGAN SEEKOR BABI...

ALLAH DAN RASULNYA MELARANG SESEORANG ISLAM MEMBERI GELARAN BURUK KEPADA SESAMA ISLAM...

KITA PUN TAK BOLEH MEMALUKAN SESAMA INSAN WALAU ATAS ALASAN APA SEKALIPUN...

SAUDARA NI AGAMA APA???

MINTA MAAF BERTANYA SEBAB DALAM ISLAM ORANG UMNO TAK JUMPA SIKAP SEBEGINI DAN TAK MUNGKIN PULA PAS BERPERANGAI MACAM NI...

MELANGGAR SURUHAN ALLAH!

TAPI KALAU KAMU KAFIR MAKA TERPULANGLAH KE ATAS KAMU... KERANA KAMU BUKAN ORANG ISLAM TAPI CUMA HORMAT SIKITLAH PERASAAN ORANG LAIN OK...

MUNGKIN SDR ANON AHLI KELAB PENYOKONG PAS YANG BERAGAMA KAFIR KOT...

SALAM

tok iskandar said...

Tok nak sentuh sikit tentang apa kebendanya wacana ilmiah yang dipromosikan pemuda PAS kepada pemuda UMNO.Pada hemat tok,eloklah direntikan dan fokuskan kepada PRK Manek Urai terlebih dahulu.Ada jugak faedahnya daripada menimbulkan kekeliruan pada jemaah parti.Media totok umno bazir masa je korang salahkan pasal korang sendiri tahu keja media totok umno ni.Macam citer P Ramlee dalam 3 Abdul.Sorang tu penyangak sorang lagi penyamun.dah kena dah penyamun jual penyangak.Tok tak kata pemuda PAS penyangak..ini tok ambik contoh dalam citer P Ramlee.

Lain kali buat lah keja yang menampakkan kebijaksanaan korang dan kesian tok tengok TG Nik Aziz yang bermati-matian menolak kerajaan perpaduan @ UG.Lepas ni berentilah citer pasal kerajaan perpaduan@UG atau wacana ilmiah.Tumpukanlah dulu kepada prk manek urai.

Hari ni kecoh pemuda umno melaka serang pemuda PAS dan DAP pasal bukak kaunter pendaftaran ahli di pasar malam.ini tindakan tak cerdik pemuda umno dan nampak sangat tak kreatif.kenapa korang tak bukak kaunter pendaftaran kat shopping complex ke,arkib mara ke...ada gak faedahnya daripada serang pemuda PAS dan DAP kat pasar malam.

Ada lagi ke mereka yang cerdik dalam pemuda UMNO sekarang.Spesis macam ni Pemuda PAS nak buat wacana ilmiah...bazir masa adalah.

Kat negara kita fenomena babi semakin menggemparkan.Bukan setakat selsema babi,siap kandangnya sekali jadi sajian utama media totok umno.Patutnya selsema babi jadi fokus utama mereka.Kandang babi tu sebenarnya dari zaman kerajaan BN x ada permit.Tok heran kenapa x mintak permit pulak.Tok tak nak komen lebih pasal bab makanan ni perut masing-masing.cuma jangan sampai menyusahkan orang lain.Patut boleh bincang secara bijaksana.Bagi umat islam babi tu haram tapi bagi bukan islam itu makanan mereka dan ada yang dah jadi makanan ruji mereka.Macam tok kata tadi berbincanglah secara berhemah.Dulu DAP Kedah pernah persoalkan tindakan kerajaan negeri PAS Kedah laksana polisi kuota 50% untuk bumiputera dalam sektor perumahan.siap komen dalam media totok umno lagi.cubalah hormat-menghormati sesama rakan komponen.Masa kerajaan negeri Pulau Pinang yang diterajui GERAKAN buat banyak kondo sampai orang melayu kena pindah dan keluar dari pulau,DAP tak bising pulak.Kita tahukan siapa yang mampu beli kondo.berapa kerat sangat melayu yang mampu beli kondo.Masa PRU yang lepas DAP pernah berebut kerusi dengan PKR dalam parlimen Pokok Sena.Tak salah tok kerusi Dun Derga.pasal tak ada kompromi,DAP dan PKR letak calon masing-masing bertanding dan akhirnya calon GERAKAN menang tipis.jika dicampur kedua-dua undi mereka,PR akan dapat satu kerusi Dun lagi.nasib baik Mahfuz Omar menang sebagai MP Pokok Sena.Tentang nasib babi ni tok tak nak ulas panjang.Setahu tok babi kat melaka lagi banyak.Dulu pernah guna FRU tapi satu kandangpun mereka tak berani robohkan kerana keprihatinan mereka khususnya KM mereka Ali Rustam.Apa kata Tok Ali offer buat kandang babi untuk babi Kedah ni.Dulu orang kata masa JE,banyak babi Negeri 9 dipindahkan ke Melaka.Sejauh mana kebenarannya tok tak dapat nak sahkan.Puluhan tahun kandang babi di melaka beroperasi tanpa permit.dahlah dekat kampung orang melayu yang memang sensitif dengan babi.Ada jugak gossip kalangan Melayu kat sini,babi Singapurapun ada dibela di sini.Cubalah kerajaan pusat dan negeri cari penyelesaian yang bijaksana tentang isu kandang babi yang jadi buah mulut orang ramai dan negeri-negeri yang jadi tumpuan seperti Selangor,Kedah,negeri Sembilan dan Melaka.dalam masyarakat majmuk kena ada sikpa saling hormat menghormati.Sikap pentingkan diri sendiri perlulah diketepikan.Apapun kena settle dulu kes selsema babi tu.

Kadang-kadang kita kalah kat BN kerana kurang cerdik serta bodoh sombong.Jika inilah yang berlaku,BN akan memerintah negara ini 50 tahun lagi....percayalah.Kenapa?tak percaya.....

tok iskandar said...

UMNO dan BN atau sinonimnya UBN gagal memenuhi aspirasi rakyat dan semakin menuju zaman kepupusannya.Rakyat yakin dan penuh percaya dan PRU yang lepas boleh dijadikan kayu pengukur betapa UBN kini semakin lemah dan goyah.

Kemampuan UBN memerintah negara semakin dipertikaikan setelah gagal menangani skandal PKFZ,kenaikan harga mintak,kemelesetan ekonomi global,krisis politik di Perak,PPSMI,pengambilalihan air di Selangor,10 subjek dalam SPM dan banyak lagi.Polisi-polisi yang dilaksanakan oleh UBN pula dilihat dilakukan secara tergesa-gesa dan kurang cerdik seperti PPSMI dan 10 subjek dalam SPM.Ada juga yang dilaksanakan tanpa mengambilkira kepentingan rakyat dan lebih memihak kepada golongan korporat seperti pengambilalihan air di Selangor.

UMNO yang terdorong untuk mempertahankan hegemoni dan kroninya cuba mencari talian hayat dengan ayat-ayat manis dan power bagi memikat hati rakan-rakan melayunya dalam PAS dan PKR.Gula-gula kerajaan perpaduan diharapkan dapat membuka ruang kepada kerjasama atau usahasama untuk agenda perpaduan Melayu sedangkan ramai yang melihatnya sebagai memperkukuhkan UMNO.Ramai yang tertanya-tanya jika usaha ini gagal,apakah UMNO akan meminda perlembagaan partinya dan membuka keahlian kepada semua.sama-sama kita tunggu dan lihat.

tok iskandar said...

Perpaduan nampak sedap tapi pedas bagi Melayu PAS dan PKR kerana sebelum ini merasakan mereka dianiaya oleh rakan sebangsa dalam UMNO.

Ketika UMNO tumbang di Kelantan,hutang piutang yang ditinggalkan bukan setakat satu untuk kau dan satu untuk aku tapi lebih lagi sehingga mencecah hampir RM 1 bilion.Beban yang terpaksa ditanggung oleh TG Nik Aziz sebagai MB Kelantan yang baru.Ada sumber yang menyatakan,Kelantan satu-satunya negeri yang terpaksa hutang dengan interest 1% kepada kerajaan pusat.dahlah hutang dibuat oleh UBN,PAS pulak yang kena bayar sipa interest 1%.Geran perkapita pula sengaja dilewat-lewatkan pemberiannya oleh kerajaan pusat dan kita semua boleh agak tindakan ini untuk menyusahkan kerajaan negeri PAS Kelantan.Walaupun Kelantan diakui sebagai salah sebuah negeri pengeluar minyak tapi kerajaan pusat tidak pernah memberikan royalti minyak yang dianggarkan mencecah RM1 bilion.
Itulah nasib yang diterima oleh Rakyat Kelantan kerana mengundi PAS dan barangkali itulah hukuman yang perlu diterima.

Di Terengganu,ketika PAS memerintah,pemberian royalti minyak bernilai lebih RM 1 bilion ditarik semula kerana bimbang dengan kebijaksanaan pemimpin PAS membelanjakan wang royalti itu untuk kepentingan negeri dan rakyat.Penyokong PAS di Terengganu melihat idea ini dilontarkan oleh bekas MB Terengganu,Idris Jusoh.
Itulah nasib yang diterima oleh Melayu Terengganu kerana mengundi PAS yang ketika itu baru sahaja menghapuskan bayaran tol dan cukai pintu.

tok iskandar said...

Di Kedah,hutang yang ditinggalkan UBN cukup banyak.Kalau semua rakyat Kedah setuju bayar hutang Kedah guna duit poket sendiri,setiap seorang kena bayar RM11 ribu.Hutang UBN ketika meninggalkan Kedah dianggarkan melebihi RM1 bilion lebih.Pointernya tok tak ingat.
Itulah Melayu UMNO yang lupa bangsa sendiri ketika kemaruk kuasa tapi bila hilang kuasa tak dapek den nak kobarkan.Lu pikirlah sendiri.

Kakitangan awam yang menyokong pembangkang juga dapat saham ditukarkan ke pedalaman serta-merta atau notis 24 jam.Biasiswa ditarik dan macam-macam lagi penganiayaan diberikan untuk menyusahkan penyokong pembangkang khususnya Melayu PAS dan PKR.Melayu UMNO memang dah lupa tapi Melayu PAS dan PKR susah nak lupa.Dahlah tak minta maaf senang-senang je ajak bicara pasal perpaduan.macam nak ajak pegi tengok wayang je.

Di Pulau Pinang dan Selangor pula masalah yang dibuat UBN diserahkan kepada kerajaan negeri PR seperti kandang babi dan pengambilalihan air di Selangor dan kampung buah Pala di Pulau Pinang.

Rakyat dah hilang kepercayaan kepada UBN dan tak heranlah ketika PRU yang lepas calon-calon bidang terjun yang diletakkan oleh PR boleh menumbangkan calon bertaraf menteri UBN.Calon Bebaspun boleh menang seperti yang berlaku di Dun Bukit Selambau,Kedah.

Percaya atau tidak ketika ini UBN memerlukan talian hayat daripada melayu dalam PAS dan PKR yang satu ketika dulu dianiaya teruk oleh mereka dan ketika ini giat mempromosikan kerajaan perpaduan.

Percaya atau tidak ketika ini PR adalah pilihan terbaik rakyat untuk menumbangkan UBN.PR masih baru dan di sinilah terletaknya kebijaksanaan pemimpin-pemimpin PR untuk memenuhi aspirasi rakyat memerintah negara ini dengan suasana harmoni,toleransi dan mesra rakyat.

Tok akhiri komentar tok dengan satu soalan ke manakah wang keuntungan Petronas yang setiap tahun diperolehi dan dianggarkan melebihi puluhan bilion ringgit dibelanjakan dan berapakah simpanan dan asetnya ketika ini.

Usah khianati kepercayaan rakyat hanya untuk menjadi menteri atau dikaburi wang ringgit.Perlukah kita menunggu 50 tahun lagi melihat UBN berjaya ditumbangkan.

tok iskandar said...

motor cabuk tok nasihatkan janganlah emosi sangat.kita melayu ada adabnya ketika bagi komen kat sini.

Anonymous said...

Tunggaklangit,
Macam mana kita tak umpamakan umno sama ngan babi, tengok sajalah peristiwa di mana beberapa ekor babi pemuda umno mengamuk dan merosakkan meja dan tempat pendaftaran permohonan menyertai Pas dan Dap kat Melaka baru-baru ni.Macam ni nak bermu buazakar ngan umno...lu pikirlah sendiri.

tok iskandar said...

Kaum cinapun ada yang setuju kandang babi itu dirobohkan.boleh baca komen mereka dalam the star online hari ni.tajuknya penduduk lega langkah roboh tempat sembelihan babi.

Janganlah pemimpin DAP Kedah cuba ambik kesempatan untuk agenda politik peribadinya sendiri.

Dah berpuluh tahun kandang babi itu didirikan dan aduan telah dibuat oleh penduduk kampung berdekatan.

Tok harap pemimpin DAP Pusat dapat menangani isu ini dengan teliti dan bijaksana.Sepatutnya ketika ini kita risaukan tentang selsema babi

Anak Lawin Papulut said...

Buat Tungak langit,jangan dok tunjuk macam geng umnongok hang bagus sangat...lupe ke hoiii .....puak umno selangor makan duit komisyen babi...bila dah kalah barulah terbongkar semuanya..malah bukan pakatan rakyat yang bongkarkan kisah sensasi nie..tapi MCA,parti komponen BN...yang umno dan MCA tidur sebantal...mimpi lain-lain tapi ade juga yang mimpi sama...contohnya komisyen babi...judi.....arak.....samseng....

Sudah la tungak Langit jangan dok bingai sangat...kerajaan Kedah telah membuktikan bahawa rayuan,rungutan penduduk keseluruhannya tentang babi didengar,diambil tindakan,dilaksanakan....


Maacam mana babi kat Melaka????? Hoi Tungak Langit macam mana Melaka??? kenapa kes babi Melaka tak selesai...memang sah UMNO tungangan MCA...penakut!!! bacul!!!!

Kami dulunya memang kuat UMNO.....tapi ketegasan kerajaan negeri Kedah membuka mata kami bahawa pakatan rakyat lebih telus dan berani bukan macam UMNO

Tungak Langit.....ade faham ke????

Mana orang kampung Anak Lenggong...aku tau la tak ade babi kat Lenggong...tapi betapa lemahya umno terpaksa guna isu babi untuk menarik sokongan ramai...Melayu? sorry la kerajaan Pakatan Rakyat Kedah lebih telus...cina??? Dap??? memang la umno benci maklumlah blogger umno kata komunis......

mtgbertam said...

Terpulang kalau nak samakan perangai sesetengah UBN dengan menatang ekoq pendek tu. Tapi yg pasti ketua DAP kedah tu akai babi.
Isunya bukan MB tak bagi makan babi. Isu di sini ialah 1) tempat tu takdak lesen dah 30 tahun sejak zaman BN. Bayangkan dalam 30 tahun MBAS tak amek tindakan pada pusat semeleh babi tu walau takdak lesen...ni mesti bergantang duit rasuah dah masyukkk. Bukankah DAP dok jaja `rule of law' ??

Lagi satu, isunya kebersihan. Pasai apa penduduk s'pore tak menentang pemerintah walaupun tak benarkan ternak babi di s'pore?

Elok negara kita dah mula ikut kaedah s'pore. Import saja, berapa banyak hampa nak lantak, ikut suka.

Moralnya.....DAP cakap tak serupa bikin.

Anak Lawin Papulut said...

Sudah la mtgbertam.....kawan MCA ko pun apa kurannya cakap tak serupa bikin juga lu

CUPING MERAH said...

Pemuda Umno akui pecah meja DAP

Pemuda Umno Bukit Katil mengaku ahlinya telah bertindak memecahkan sebuah meja dalam kekecohan dengan DAP dan PAS di pasar malam Taman Melaka Baru, malam tadi.

Selain seorang wakil rakyat DAP didakwa mengalami luka-luka..

inilah saudara islam USTAZ TUNGAKLANGIT NGAN ZALI

KhaL said...

Tunggak langit lahanat nyer binatang bertopengkan manusia pastu masuk cni tunjuk kebodohan berhujah sebijik macam pecacai UMNO..lagi hang hujah lagi nampak kebodohan hang..baik hang blah secara terhormat..tak pernah tgk orang tak tau malu macam hang ni..tau la ni alam maya..tak leh nampak muka bodo hang tu tapi takan takdak perasaan malu kot??..macam ni ka orang UMNO??.kalau macam ni memang patutla rakyat tolak UMNO..
kalau hang nak tau aku orang UMNO gak tapi malu dengan cara hang dok berhujah kat cni..species macam hang la buat orang lagi meluat dengan UMNO...akai ada ka???berlagak sombong macam hang ja betui tapi habuk pun tarak..

lunas oh lunaih said...

Ramai ahli UMNO Pendang dan Sabah makan babi...........haha

Depa ni siam dan kaum Iban...haha

Anonymous said...

Bro seekor babi tunggal betina terlepas di perak 5 bln lepas, sekarang seekor babi tunggal jantan pulak nak menyondol di kedah, bahaya tu...

Jeffry said...

KEHKEHKEH APE NK DI HERANKAN SGT?..DAP PERJUANGKAN BABI...PKR PERJUANGKAN HIDUP BABI..PAS GALAKKAN MKN BABI..SO?..JADI LA PAKATAN BABI UNITED!..TAK GITU? HUHUHU

madkri said...

Jeffry lain kali kalau nak tuduh PAS galakkan mkn babi fikir la dulu..UMNO perintah Kedah dah lama tapi pusat sembelih babi nie tak selesai hinggalah PR memerintah....kalau tanya budak darjah satu pun depa boleh bagi jawapan parti mana yang sokong babi nie..

daaksaytunk said...

Yang pastinya pimpinan pembangkang serta penyokong yang mengkangkang bodo tak tau perlembagaan negara...

ramisma said...

bangang...AP melayu islam BN menyindir pAS pasal kerjasama yg kononnya erat dgn DAP dikedah...eeh knpa soal tu yg disentuh..knapa AP BN tak terus terang yang mengatakan AP BN melayu islam tak sokong pusat peyembelihan babi haram dikedah dirobohkan...

Anonymous said...

Aku berharap selsema babi tak dapat dikawal sehingga menyebabkan WHO menyarankan penduduk dunia tidak memakan babi dan babi2 diharamkan dan dibunuh. Aku tak heran hanya pemakan babi yang dijangkiti. Virus selsema babi anggap pemakan babi H1N1-friendly. Bagi kita manusia virus berbahaya, tapi bagi virus mereka hanya mencari tempat tinggal.

Anonymous said...

Baguih punya 'toke', ada ka dia kata kita smua bole maki n dosa kita tanggung..?? Lu ni Islam ke hapa ?? Kalu lu galakkan org buat dosa mgumpat, makihamun n apa lg FITNAH, lu ingat lu bole lepas gitu je n ada alasan nk jawap depan Allah nanti?? Jgn main2 dgn dosa/pahala.. Skrg bole gelak2 tapi nanti d Padang Mahsyar.. kita smua akan thegeh2 cari Rasul saw, cari sukusakat nk d psalahkan.. Bukan senang nk Kaya, apa lg nk masuk Syurga..?? Kenapa Rasul saw sndiri hari2 b'istigfar xkurang dr 70 kali?? Berani lu nk galakkan umat2 islam mmaki2, umpatkeji n fitnah2 ?? INSAFLAH..!!