Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 20, 2009

Surat Misteri Kes TBH

Reactions: 
Aku dapat dari sorang sahabat... baca boleh, percaya..? ermmm... kene fikir dulu... nak cakap betul pun boleh, nak cakap tak betul pun boleh... ini 1Malaysia..!
Klik sini untuk besarkan...
Klik sini untuk besarkan...
Klik sini untuk besarkan...
Klik sini untuk besarkan...
Klik sini untuk besarkan...

71 comments:

matstimketum said...

kejayaan atau kegagalan 1malaysia? siasat jangan tak siasat!

Anonymous said...

dah macam gila talak..
ni baru talak satu..

UMNgOk BoNgok said...

mampus lah ko Khir Toyo.... mampus lah ko TP (Topeng perak ker?)hahaha..
mampus lah ko...makan tak habis lah lepas ni... makan penyepak lah ko pas ni... ha ha ha ha haram jadah punya UMNgOk!

Anonymous said...

imam zali bersabda bahawa rasuah halal di malaysia

Anonymous said...

yahudi suka rasuah

john said...

pr buleh berusaha macam-macam la..tapi sampai ke peringkat atasan but dek jer...dia kata surat palsu..surat layang...habis korang..semua melopes.....

Anonymous said...

ni betul ke?

Anonymous said...

ni betul ke?

JgnMudahPercayaBulat2 said...

kami org PR bila membaca kami bukan nya suka percaya bulat2...


kami akan menkaji lepas kami rasa takot tertipu...


kami bukan org umngok yg suka percaya bulat kata2 atau cerita2 yg tidak pasti ianya fakta atau auta..



so...di sini surat yg bertulis
KEGIATAN RASUAH, SALAHLAKU DAN PENYELEWENGAN PEGAWAI ATASAN SPRM SELANGOR..


Amat2 sukar utk percaya...
tapi x salah klu kami menkaji dahulu sblom kata ianya palsu..


biasanya benda2 mcm x dpt nk di pastikan ini adalah PALSU...


Tapi xpe..Surf Internet Dan Cari fakta ttg surat ini...itu bkn lebih baik???


Negara Malaysia Mmg Kuat Rasuah So Apa Nak Di Herankan Sangat Klu Surat DiKatakan Rasuah SPRM!!

Anonymous said...

SPRM. suruhanjaya pengambilan rasuah Malaysia.

Anonymous said...

tengok saja prosedur siasat banglo khir toyo.tak ada pun pegawai,setiausaha politik,khir toyol atau isteri toyol dibawa ke pejabat sprm.sprm ni memang tak adil pun..

Anonymous said...

ha3..mampuih laa toyo...ku sangka toyol dah tak aktif...rupanya toyol kembali menganas..ha3,...

Anonymous said...

sprm ni tali barut yahudi..

Anonymous said...

sprm telah menjatuhkan hukuman mati kepada teoh boon hock..

Anonymous said...

sprm dan pdrm bukan badan bebas tapi bangkai yang dibebaskan

Anonymous said...

bangkai yang busuk,macam babi yang sudah jadi virus H1N1

Anonymous said...

tubuh segera suruhanyaja diraja dan suruhanjaya bebas dari luar negara

Anonymous said...

KHIR TOYO KUAR NAMA PLAK...HAHAHHA KITA TGK SAPER YG KENA....

Anonymous said...

Menakutkan apabila tgk kes2 cam nie. memang sial punya UBN. akhirat nanti terimalah balasan kamu. toyol n SPRM

Anonymous said...

siasat...
bongkar...

Kebenaran Pasti Datang
Keadilan Diutamakan

Jahanam UMNO !!

kame said...

Siapa yg nak kena siasat sprm ni? adakah sprm jgk...? hehehe.
walaupun benda ni surat layang, tp dlm sprm ianya masih boleh diguna pakai untuk tujuan siasatan....apa lagi, siasatla ngok...Takkan nk tggu PR memerintah malaysia baru nk siasat...

Anonymous said...

siapa PKPj I Hishamuddin bin Hashim??
tunjuk muka sikit, tengok macho ke tidak ?! Ganas sangat ker..?!!


Mudah-mudahan pegawai2 SPRM yang amanah dan jujur akan diberi kekuatan untuk tampil mendedahkan serta membuat pendakwaan secara terbuka demi keadilan dan kredibiliti agensi kerajaan dan negara Malaysia..Ameen.

Anonymous said...

alaahaiii...

sape tak kenal pr,pr tu.. ai ~ai tu pr.. kaki kalentong.. kaki pembohong!,munafikinn
kwn geoerge soros yahudii,yahudii..

laknatul-Allah...

budak tadika pun boleh karang surat macam tu.. yer! ke tidak!

apa pun keranamu 1malaysia ~siasat.. jgn tak siasat!

surat ni tak hebat laa.. surat layang kut..

box office show this week,kawang2 nampak tak? hero filem tamil di pp ~dengan jab tangan kiri terkena mask h1n1 he.. he.. he..

Anonymous said...

ha ha ha...susa aku nak percaya ngan surat ni tapi lagi susah aku nak percaya bila khir toyo nafikan dia terlibat....ha ha ha..lihat je apa sprm buat kat kerajaan PR di selangor, surat layang pun dorang mcm kilat siasat tapi Khir Toyo punya kes, baiduri senyap sampai sekarang...ehem ehem...ada apa2 ke. Xpe, buat je apa yg UMNO nak buat, buat la tapi setiap sen yg ko makan bagi anak bini hasil duit rasuah, maka selama-lamanya keturunan ko akan di aibkan...

bodik said...

SEKIRANYA BENAR NANTIKAN SEKSAAN ALLAH SWT KELAK. TP SPRM DLM DUNIA NI DIA BLH LARI SEKUAT MANA YG DIA SUKA...MCM NAJIBLAH (ANTATUNYA)...INGAT BILA NAK MATI NANTI BARU DEME TAHU!!!

rosmah jarjis said...

Lagi Sumpahan Dari Umnobn Bagi Menyelesaikan Kekalutan

Bernama melaporkan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir Rohaizat Othman supaya memberi kenyataan bersumpah jika perlu bagi menjelaskan kedudukan sebenar isu pembatalan lesen guaman sivilnya.

"Apa pun yang mustahak, kita bagi kenyataan yang betul. Saya telah bagi tahu Rohaizat bahawa kalau perlu beliau akan bagi kenyataan bersumpah untuk menjelaskan kedudukan sebenarnya supaya tidak ada pihak yang menyelewengkan kenyataan. Saya tidak tahu apa agenda Majlis Peguam sebab dengan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) tidak ada masalah, Majlis Peguam agak terlalu sibuk sangat dengan hal ini."

- Tan Sri Muhyiddin Yassin, Timbalan Perdana Menteri

Anonymous said...

Duit palsu ada, pasport palsu ada, MyKad palsu ada, surat beranak palsu ada, spare-part palsu ada, MC palsu ada, macam-macam palsu ada...gigi palsu, rambut palsu dan kaki palsu pun ada.

Surat misteri itu kemungkinan palsu.

Tapi pada TP dan ahli/penyokong PR dan ahli-ahli JEMAAH SYURGA NIK AZIZ, surat misteri tersebut TIDAK PALSU!!!! tanpa usul periksa, tanpa pengesahan dari hasil siasatan, walau pun palsu, mereka akan menolak hasil siasatan nanti dan akan bertegas bahawa surat itu adalah benar, begitulah rumusan mangkuk-mangkuk kat atas tu..Lantas, sessi tuduh menuduh, maki hamun, hina menghina pun bermula..SPRM, SPRM, SPRM...

zahid hamidi yahudi said...

pesuruhjaya SPRM (YAHUDI) yg baru adalah khir toyol penyapu sial..

Anonymous said...

tak ada manusia kat malaysia ni yang boleh guna kepala surat SPRM kecuali kakitangan sprm penyapu sial

Anonymous said...

khir toyol nafikan terlibat..

pemandu teksi said...

Permainan SPRM memang hebat..kita tunggu pulak permainan dari Allah Taala..!

Anonymous said...

media perdana tak pernah lapor khir toyol penyapu sial disoal siasat oleh sprm,berapa jam disiasat..

Anonymous said...

Salam 2 all.

Dalam satu riwayat disebut, "akan datang suatu masa nanti orang yang paling buruk akhlaknya akan dilantik menjadi pemimpin dikalangan kamu".

Kata Tan Sri Muhyiddin, calun Be End dalam pilhanraya kecil N.11 Permatang Pasir Rohaizat Othman adalah calun terbaik yang ditawarkan oleh UMNo/ Be End untuk memimpin rakyat Permatang Pasir!

Kita dengar apa kata tokoh veteran UMNo sendiri YTM Tengku Razaleigh Hamzah, Ahli Parlimen Gua Musang (sila baca kenyataan rasmi YTM Ku Li dibawah).

Dalam bahasa undang-undang, ada satu prinsip di res ipsa loquitur, "things speak for itself". Kalau seorang peguam yang telah disabit dengan kesalahan pecah amanah dengan menyalahgunakan wang kliennya sendiri dinobatkan sebagai calun yang terbaik yang boleh dikemukakan oleh UMNO/ Be End, kita tidak tahulah apa jenis spesis lagi yang tinggal dalam UMNo/ Be End!

Adios amigos.

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
29 Sya'ban 1430
20 Ogos 2009

perompak harta rakyat said...

Nampaknya tiada pilihan kedua untuk merungkai permasalahan yang amat besar ini, BN dilihat sudah tidak lagi mampu untuk membongkar salah laku pegawai kerajaan yang menberi makan anak bini menggunakan cukai yang dibayar oleh rakyat marhaen tetapi menyeleweng dari tugas dan amanah sebenar yang terpikul dibahu mereka melainkan kerajaan yang ada sekarang WAJIB diganti dengan satu Parti lain yang masih baru dan bersemangat untuk bekerja untuk rakyat serta masih tidak mengenal apa itu rasuah.

buat sementara ini hanya Pakatan Rakyat sahaja pilihan yang ada untuk rakyat Malaysia pilih bagi menggantikan rejim Yahudi yang sudah 52 tahun menjajah tanahair kita yang tercinta ini sekiranya kita mahu melihat penyeleweng-penyeleweng yang menjadi penjawat awam berpangkat besar di Malaysia disiasat secara adil dan dijatuhi hukuman setimpal sekiranya didapati bersalah.

Selagi rakyat Malaysia membutakan mata dan hati dan terus memangkah colon BN maka Perompak-Perompak seperti Al-Malikul Sembab Muhyidin anak Yasin yang melacurkan 51,170 hektar tanah di Johor kepada Singapura dan Pasangan lanun Toyol-Zaharah, Suami Perompak bini Pencuri akan terus diwar-warkan sebagai 'Pembela Melayu' dan HERO Rakyat Malaysia yang sebenar yang mahu membebaskan rakyat dari jajahan Parti Yahudi BNatang Perompak Khazanah Kekayaan Negara ini yang terus merompak selagi diberi kuasa iaitu DSAI akan diputar belitkan sebagai peliwat dan pengkhianat walaupun terbukti Saipul Penjual Bontot, bontotnya masih suci, belum pernah ditusuk oleh mana-mana zakar termasuk zakar Najib.

Oleh itu marilah kita berkempen bermula dari sekarang bagi menerangkan pada sahabat terdekat yang masih belum bernasib baik berpeluang mendapat kisah sebenar yang haram tidak akan dipaparkan oleh akhbar pencacai yang kerjanya mengampu, mengampu, mengampu dan teruuuuuussssss mengampu parti pemerintah tak kira betul atau salah

dan bukannya melaporkan suatu peristiwa berdasarkan apa yang sebenarnya berlaku dan jangan kita mudah percaya walau sepatah perkataan pun yang keluar dari mulut puak2 gerombolan united malay national organisation ni

(yang penting masyuuuuukkk!!!)

ANAK KOMANDO REJ 1 said...

KALAU BETUL KENYATAAN INI LUAHAN PEGAWAI2 SPRM YG DAH XTAHAN DGN KARENAH INI MAKA DENGARILAH MALAYSIA MASIH ADA MEREKA2 YG BERIMAN DI DLM SPRM INI. TERIMA KASIH KEPADA PEGAWAI2 SPRM YG BERANI INI. INSYAALAH ADA BALASAN YG BAIK UTK ANDA DI AKHIRAT NANTI

habibRMC@yahoo.com.my said...

khir toyol kata dia tak tahu apa yang berlaku

macam yo..yo
jangan pandang belakang congkak

dia dah curi duit orang...dia tak tahu apa yang berlaku

SPRM kalau diterjemahkan dalam bahasa kebeti... bermaksud
kelab penyokong umno

Anonymous said...

Pukimak punya Toyo, kerja kau buat kerja jahat saja, haram jadah punya Jawa tak sedar diri.

Metedarah duit haram bela anak bini, lepas tu kau mengaku warak, kau ni manusia jenis ape. Barua betul.

Anonymous said...

tuan blog...
aku tak kenal la siapa pkpj Hishamudin Hashim nih. Ada sesapa yg dpt kompom dia ni kampung mana, asal mana, anak dia siapa, lulusan unisiti mana, tahun berapa...

beritakabur

Anonymous said...

nasib baik salinan surat ni kuar kat blog ni.. kalu nak harap utusan meloya & berita hairan..jgn harap le..

kembara putih said...

Patut la tak jumpa cap jari di tingkap, dah dicuci bersih rupanya. Ujian semula DNA perlu dilakukan ke atas TP ni. CCTV mesti rakam jam berapa TP ni keluar dari pejabat SPRM. Jadi misteri pukul berapa Teoh mati hampir terungkai.

Stesen minyak milik TP ni stesen Petronas di sebelah kubur cina tu. Patut lah nampak grand.

Pegawai2 SPRM yang menghantar surat ni patut dijamin keselamatannya di bawah parlimen ataupun kuasa sultan dan Agong.

Anonymous said...

SPRM... suruhanjaya perlindungan rasuah malaysia

Anonymous said...

SALAM SIASAT

POLIS SIASAT SPRM
SPRM SIASAT POLIS

PEROMPAK SIASAT LANUN
LANUN SIASAT PEROMPAK

HAHAHAHAHAHAH
BAGI HARTA

Alizul said...

Kita tidak sepatutnya terburu-buru membuat rumusan. Surat berkenaan tidak mempunyai tandatangan. Jika tiada tandatangan, bolehkah ia dikatakan sah di sisi undang-undang? Jika dirujuk kepada kes pertukaran kerajaan Perak baru-baru ini, kita dimaklumkan bahawa surat yang tiada tandatangan tidak boleh dikira sah di mahkamah.

Surat itu diberitakan menggunakan kepala surat (letterhead) rasmi SPRM, namun kita semua tahu surat yang tiada kandungan (blank) berserta dengan logo agensi pemunya (dalam kes ini, SPRM), mudah diperolehi jika seseorang mempunyai sumber dalaman. Ia juga mudah dicipta sendiri atau disalin semula melalui teknologi komputer.

Oleh itu, kita tidak boleh menolak kemungkinan bahawa surat ini adalah palsu.

Anonymous said...

Tafsiran Puak2 penyokong UMNO/BN>>
>>RASUAH = REZEKI...tula pasal dia orng restui....sebab bagi puak2 ni rezeki=halal...sapusial jer la...

Anonymous said...

Silalah siasat dulu surat tersebut...
Baru boleh dikatakan palsu atau sahih..Jng buang terus dlm tong sampah..butiran telah di sebut dng jelas sekali..tunggu apa lagi..siasat jng x siasat
Jng la pulak tunggu Khir Toyol bagi arahan siasat baru nak siasat.!

Anonymous said...

http://sd-malaysia.blogspot.com/

-blog yg ntah ape-ape ntah.aku pn tergelak tgk gelagat penulis blog ni.
bole rohaizad di agung2 kn???

http://www.youtube.com/watch?v=Tgw-DgS13YE

-singgah2 la melihat rosmah part1 - part5.xpenah dalam sejarah bini PM masuk youtube sbb mengetepikan keluarga sendiri.sampai kn adik sendiri kena lari dari malaysia sbb xbole nk mencari pekerjaan di malaysia angkara rosmah!

Anonymous said...

cilaka SPRM... yg barua UMngokkkk

PEACE ALWAYS said...

Saya bukan ape, cume nak mengulas sikit. jika benar pegawai2 sprm tu buat kenyataan,mengapa perlu takut untuk buat pendedahan?? mengapa perlu takut untuk kebenaran. mengapa perlu buat surat sebegini. kalau berani, buat pebgakuan di tv. dan buat mogok.. mengapa perlu takut.

berkenaan surat tu, ayat yang digunakan tu seperti orang cina cakap bahasa melayu. Mengapa ada, kami yang menurut perintah, apakah die disuruh berbuat surat tersebut?? pelik, jangan jadikan politik sebagai kepentingan. DAP aku anti. PKR tengok jugak pemimpin. PAS pun x semua pemimpin PAS ok, UMNO pun ada yang tak ok. jangan jatuhkan negara dengan politik. I love this country.

Anonymous said...

Kalau jadi pada kita..beranai ke kita tunjuk muka??? Dorang ada kuasa,ada samseng,ada duit..macam2 boleh dorang boleh buat pada keluarga dan hidup peg.SPRM yang dedahkan penyelewengan SPRM kat TV. Aku pun heran kenapa tak ditubuhkan suruhanjaya diraja,kalau peg SPRM ni rasuah dan salah guna kuasa...SAPE NAK SIASAT EK??? TOYOL SIASAT??? HISHAM LEMBUT SIASAT??? MUSANG HASSAN SIASAT??? GUNI BERTAHIL SIASAT??? JAWAB LA ORANG MELAYU UMNGOK!!!!

Anonymous said...

Format surat rasmi mesti ada aku atau kami yang menurut perintah sebelum tandatangan itu WAJIB!!! Puak UMNGOK tak reti tulis surat rasmi kot?? Memang la tak reti...selalu guna UNDANG UNDANG RIMBA!!! bab surat memang haram jadah tak tahu...kah...kah...kah!!!!

Anonymous said...

Format surat rasmi mesti ada aku atau kami yang menurut perintah sebelum tandatangan itu WAJIB!!! Puak UMNGOK tak reti tulis surat rasmi kot?? Memang la tak reti...selalu guna UNDANG UNDANG RIMBA!!! bab surat memang haram jadah tak tahu...kah...kah...kah!!!!

Anonymous said...

kalau aku pun yg tulis surat tu.. aku pun taknak tulih nama aku dan dedahkan identiti aku.. taknak jadi macam subramaniam.. last2 1 family lari ke indiaa..

itu laa Malaysia Boleh.

chot said...


khir toyo lagi...mampus lagi mamat niiiii...

dah le kalah ketua pemuda..dah pencen MB

rumah dapat beli murah..

ni ada share ngan SPRM laks...

hahaha...gempaks2

politikus_sak said...

ONE QUESTION??

APA KAITAN NYA TP TUE NAK BUNUH TEOH

Anonymous said...

Abang sekalian.

Desperate benar tindakan pihak PR guna surat begini untuk mengkelirukan orang/penduduk Malaysia. Dalam surat khabar pun masuk gak cerita ni. Tapi fikir la sikit. Kenapa baru sekarang perkara ini timbul? Kenapa selepas popularnya t4tbh.blogspot.com surat ini timbul? Kerana blog t4tbh telah menimbulkan rasa sangsi terhadap orang penyokong PR sendiri. Jadi pihak PR ambil tindakan untuk menimbulkan masalah dengan propoganda surat ini.

Abang sekalian.

Kita baca balik surat ini. Kenapa di kaitkan banyak isu yang selalu ditimbul oleh pihak PR untuk dihubungkan dalam satu surat yang mengatakan bahawa ianya berhubung antara satu dengan lain.

1- Surat ini beria sangat ingin menjatuhkan nama TP
2- Surat ini menimbulkan rasa sangsi dangan siasatan TBH
3- Surat ini hendak menimbul rasa sangsi terhadap MACC secara keseluruhannya.

Abang sekalian kita boleh fikir siapa yang tulis surat ini sebenarnya. Dan apa tujuan. Kita lihat sahaja dimahkamah nanti pasti siasatan akan dilakukan dan masa akan dipanjangkan supaya yang betul akan sekali lagi terhalang oleh pihak peguam yang pandai dalam memesong undang undang.

Anonymous said...

mari kita beramai-ramai berpakat, jangan jejak kaki ke stesen petronas di lebuh raya persekutuan tu... lama2 dia akan BANKRUP sendiri... ada sokongan?

kita tak berpangkat dan berkuasa, jadi ini sahaja boleh kita lakukan. MAri kawan2, kita boikot stesen minyak milik kroni Khir Gampang...

Anonymous said...

hi..

apa lah nak sibuk2 dengan surat layang@surat palsu tu.. tapi takper memang ni kerja rakyat malaysia

yang pakar cipta propaganda@fitnah@membunuh pun sanggup sebab nakkan hidangan nafsu serakah don-nia! politik, kuasa, kemaruk sangat nak memrintah@nak jadi pm@pengkhianat melayu

..pr@pakatan rakus@peguam ramai hmmm hmmm kerja peguam ni smua tahu kaki putarbelit@putaralam sebab nak menang kes!

pr@peguamramai ni pun smuanya pembawa virus h1n1 pengemar si kembang hidung ngok ngokk `yang sedih melayu.. jadi tunggangan

tapi saye tak kisah ler melayu ni memang budu tak ingat dan buta sejarah, melaka runtuh sebab melayu budu 'singapura di ganyang,sebab melayu budu jgak!

apa2 pung surat palsu ker,surat layang ker.. dah ade surat siasat lah jangan tak siasat! hanya yang pelik nya naper nak mention kepada tp jer and kt ada aper2 ker dengki,sakit hati ??? Allah SWT jer yang tahu

ok.. by d v,saye setuju dengan kawang seorang tu.. starring tamil gk@gobalakrisnan betol2 cam filem tamil big boss..

Anonymous said...

hi..

apa lah nak sibuk2 dengan surat layang@surat palsu tu.. tapi takper memang ni kerja rakyat malaysia

yang pakar cipta propaganda@fitnah@membunuh pun sanggup sebab nakkan hidangan nafsu serakah don-nia! politik, kuasa, kemaruk sangat nak memrintah@nak jadi pm@pengkhianat melayu

..pr@pakatan rakus@peguam ramai hmmm hmmm kerja peguam ni smua tahu kaki putarbelit@putaralam sebab nak menang kes!

pr@peguamramai ni pun smuanya pembawa virus h1n1 pengemar si kembang hidung ngok ngokk `yang sedih melayu.. jadi tunggangan

tapi saye tak kisah ler melayu ni memang budu tak ingat dan buta sejarah, melaka runtuh sebab melayu budu 'singapura di ganyang,sebab melayu budu jgak!

apa2 pung surat palsu ker,surat layang ker.. dah ade surat siasat lah jangan tak siasat! hanya yang pelik nya naper nak mention kepada tp jer and kt ada aper2 ker dengki,sakit hati ??? Allah SWT jer yang tahu

ok.. by d v,saye setuju dengan kawang seorang tu.. starring tamil gk@gobalakrisnan betol2 cam filem tamil big boss..

Anonymous said...

anak komando Rej 1,

kalau sudah sah masih ada pegawai2 sprm yang beriman, maka saya pulak masih menunggu bila lagi akan lahir ahli2 umnongok yang masih mengaku mereka beriman!. Buat masa ni, yang saya boleh pastikan adalah YBM Tengku Razaleigh Hamzah aje yang terluah sifat keimanannya!.

Baik penyokong dalam beberapa website mereka dan disini dan cyber trooper mereka, masih berpusing2, terbelit2 lidah dan tergaru kepala nak memberi hujah mengatakan Khir toyo tu alim, bersih, murshid!, sanggup sumpah dia tak kenal TP Hishamudin Hashim tu!. Para pemimpin pun sama jugak. Pak din pun nak membela loyer penipu tu sampai habis prk permatang pasir!. Najib dok senyap. Biasalah, kepalanya tukang rancang, barua2 yang membela, semua dibayar dengan projek!. Jadi terpaksalah putar2, pusing2, garu2....macam berok2 kat zoo tu.

Inilah nasib ahli dan penyokong umno. Bangsa sendiri pandang sepi pada mereka. tipu tak abis.

modal yang tinggal cuma bangsa melayu dan raja melayu sebagai ramuan menyokong hujah. agama Islam sudah lama mereka perkosai. Agak2 kalau esok Allah SWT membuka hati beberapa pemimpin Cina dan India memelok agama Islam, kat mana pemimipin2 ME-layu umno ni nak letak muka mereka?. Mereka terlupa, Islam nya mereka adalah hadiah keturunan!. Allah boleh kurnia IMAN pada sesiapa yang DIA hendak!....yang melayu, lagi jauh dari akidah yang sahih!.....makan rasuah, menipu, berkomplot, membunuh!.....kat mana Islam mereka ni?. Raja2 habis dirasuah sekali. Mufti ikut masuk kelong boleh ditimbang kati!.

Apa lagi KEMUSNAHAN yang umno ingin lakukan ATAS NAMA ME-layu mereka?

UMNgOk Barua MCA dan GERAKAN said...

lepas ni ada lah tu 'Kambing Hitam'... tgk jer lah nnt... pemimpin UMNgOk ni kan part time jd pengembala kambing2 hitam... ha ha ha ha haram jadah punya UMNgOk BoNgok!

Anonymous said...

Anon August 21, 2009 3:15 PM

Aku orang biasa je. Tak mengaku apa apa pun. Kami menggunakan laman blog ini seperti kamu juga memperjelaskan pandangan kami. Sebelum ini ramai antara kami "silent majority" tapi aku dah fed up ngan blog blog khabar angin (puting beliung) yang secara mikro atau makro memutar belitkan fakta, dengan sedar atau pun tidak sedar.

Anonymous said...

Dari pandangan saya, surat ini mungkin ade kebenarannya kerana ramai yg tahu Khir Toyo bukanlah seorang menteri yg bersih ketika pemerintahannya, sy pun bukan ingin memfitnah beliau namun sekiranya ape yg dibongkarkan itu adalah benar pihak SPRM harus menyiasat perkara ini...walahualam.
Namun pembaca semua harus sedar surat ini diserahkan ketika berlaku prosiding kematian Teoh dan diserahkan oleh Gobind sendiri. Tahukah saudara semua kes Teoh melibatkan salahlaku anggota DAP dan ramai yg tahu buktinya adalah jelas didalam blog T4TBH. Tindakan Gobind cuba memesongkan kes ini kepada salah laku Khir Toyo adalah cukup bijak. Seperti yg sy katakan bukan tidak benar apa yg dibuktikan di dalam surat ini tp surat ini cuba untuk mengalih pandangan salah laku pemimpin DAP kepada kpd kes Khir Toyo! Dan akhirnya yg cuba bertelagah kesasihan surat ini adalah bangsa Melayu sendiri samada puak PAS( Parti Ahli Syurga) ataupun UMNO (Umat Masuk Neraka Onthespot). Cuba lihat feedback masing2 same2 melayu bertelagah yg untungnya DAP.
Apa yg sy seme ingin smpkan jgn kita Melayu terus diperbodohkan dengan Gobind Dol ni. DAP sekarang tgh bergelut dalam kes salahlaku mereka. Hakikatnya tiada bukti yg memihak kepada mereka sekarang cuma serangan2 dari teori yg xberasas. Biarkan kes Teoh slesai dulu kemudian baru dibicarakan kes salah laku Khir Toyo ini.. Keadilan mesti ditegakkan!
PS:(Jgn tekejut plak nanti gurlfren Teoh deliver baby anak keling, anak gobind haha..patutla Teoh frust bunuh diri kuikui...)

Anonymous said...

Depa duk permain sangat issue kematian TEOH, nanti fungshui tak baik baru tau.

Kat Indo/India dah ada anak dua kepala dan dua muka.

Mai satni keluaq anak tiga kepala baru tau, satu pakai turban, satu serban satu lagi kepala porcupine!

Gobind pun sama, satni keluaq anak sekok lagi muka macam TEOH, baru tau!

Dont't play play with the dead la!

Bota

Sasha2020 said...

Surat layang macam ni pun ada jugak orang yg boleh percaya.

Kononnya ditulis oleh staff SPRM itu sendiri.

Yang peliknya, surat ni tiba -tiba muncul semasa inkues telah berjalan. Banyak fakta-fakta yg ditulis dlm surat ni, seolah-olah menafikan fakta-fakta yg diberikan semasa inkues. Contohnya, bila pihak polis kata kesan cap jari yg ditemui di tingkap tak dapat dibaca, dalam surat misteri (layang) tu pulak ada mengatakan, TP menyuruh orang bawahannya memadam cap-cap jari tersebut.

Nampak sangat surat ini direka berdasarkan fakta-fakta yg diberikan semasa inkues untuk menyokong teori si lawyar bodoh Gobind S.Deo yg mengatakan Teoh dibunuh padahal, siasatan bedah siasat oleh pakar forensik dari Hosp klang dan UMMC mengatakan kemungkinan besar beliau membunuh diri.

sasha2020 said...

Tak payahlah nak kaitkan Khir Toyo dalam hal ni. Dia dah byk kali disiasat oleh SPRM. Disebabkan beliau tahu beliau berada dipihak yg benar, maka beliau sentiasa memberi kerjasama dlm siasatan.

Berbeza dengan parti gangster dan rumah urut (DAP). Mereka tahu mereka memang buat byk salah dan rasuah. Sebab tu takut. Bila dah takut, tak nak bekerjasama. Lepas tu buat kecoh macam beruk.
Bodoh punya parti. Semua orang tahu siapa pemimpin DAP yg sebenar. Memang kaki penipu, rasuah, ada hubungan dgn kongsi gelap dn rumah urut.

sasha2020 said...

Pelik sebenarnya kat Selangor ni. Yang buat laporan kepada SPRM tentang salah laku ADUN DAP ialah orang mereka jugak. Ingat tak apa MP Wangsa maju dari PKR kata dan jugak MP Azmin Ali.

Kenapa pulak UMNO atau BN yg dituduh macam-macam. Padahal, SPRM hanya menjalankan tugas berdasarkan aduan dari pihak PKR/PR itu sendiri.

Fikir-fikirkanlah wahai penyokong PAS dan melayu PKR. Jangan hanya jadi balaci kepada mereka. Memang kamu yg bagi DAP menang. Sekarang ni tengoklah sendiri, macam mana teruknya mereka..

MB Selangor sekarang langsung tak guna. Dia pun dah jadi puppet kepada DAP dan bukan melayu dlm PKR. Yg lantang bersuara dan berkuasa dlm pakatan rakyat ialah Cina DAP dan pemimpin bukan melayu dlm PKR. Orang PAS dan pemimpin melayu dlm PKR, hanyalah jadi balaci dan kuda tunggangan..

Contohnya macam Hasan Ali. Pemimpin Pas, EXco Selangor. Harapkan suara aje yg keras dan kuat tapi tak ada isi. Ingatkan dia akan bertegas dgn DAP, rupanya lembik jugak.

Betul, ramai kawan dlm PAS kata, si Hasan Ali ni keras mula-mula aje, tapi lepas tu lembik dan kelu tak boleh berkata-kata bila berdepan dgn DAP.

sasha2020 said...

Aku teringat dgn kata-kata yg mengatakan sekiranya orang melayu islam dlm UMNO dan PAS bersatu, maka mereka boleh menggoncang dunia.

Dulu, masa Mahathir kutuk yahudi israel depan-depan kat PBB, mereka dah mengetahui betapa orang melayu adalah satu kaum bangsa yg berani.

Sebab itu, yahudi/israel tidak mahu melihat orang melayu islam dlm UMNO dan PAS bersatu. Maka dihantarnya atau diupahnya agen mereka untuk memastikan UMNO dan PAS tidak bersatu. Saya rasa semua orang dah tahu, siapa orang ni? Orang inilah yg telah memporak perandakan PAS. Beliau hendak memastikan, PAS tidak bergabung atau bersatu dgn UMNO.

Wahai kaum muslimin dan muslimat sekalian, marilah kita menyokong usaha kearah perpaduan antara UMNO dan PAS. Marilah kita berdoa dibulan ramadhan yg muia ini, semoga doa kita dimakbulkan oleh allah dan semoga allah menghancurkan sekalian musuh islam dan gerakan yg merosakkan umat islam. Amin...

Anonymous said...

aku dh bosan sgt dengan gaduh sesama melayu nie...siapa boleh pasti yg dok kutuk mengutuk dlm blog ni adalah org melayu sendiri. entah2 kapir mana dok menyamar tulis kutuk melayu hebat2 sambil makan chiok..

Ya Allah....bantulah kami dlm menegakkan agamaMu...selamatkan lah bangsaku yg mudah lupa dengan sejarah dijajah dahulu.

mohd said...

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).


ceh bkn men berapi lg dgn ayat quran
tp ape yg ko post ni btl ke sume?
surat layang ni btl ke?
btl ke sprm pembunuh?
mahkamah lum tentukn lg
so awat pki logo sprm pembunuh?

malu la ade org islam mcm ni
bkn men hebat guna ayat kalam tuhan
tp xreti nk phmkn dl

Ietek Malaya said...

haahaaaaaahahahhaahha...kaakakakkakakaaakkakakaak... haahahahahahahah

sungguh bodoh orang yg merencana surat layang ni.. siap bole kumpul ramai2, lepas tu tulis surat hantam tp..ayat cantik pulak tu.. surat layang, ayat tersusun..

haahahhaahahahhaahahhaahahahah.....

tp x punch out pon, dia bukan boleh claim ot.. haahahahaaahaahhaahahahah

bodoh2.. sgt bodoh ini permainan..

berkhidmat untuk negara dicintai??? haahahahahahhaah

butoh nenek2 korang...

cine sekor mati abes duit rakyat konon buat siasatan.. baik bg mak temah hujung kampung biaya anak dia blaja kt universiti..

Anonymous said...

u tu yg bodoh,u pggl org sekor so blhla u ni d pggl sekor..malay sekor ni mmg lngsung tak sek kut smpi otak tak blh jln..i ni bkn islam n bkn jga cina tpi blh pula i hormat org tanpa mengira fahaman..fikir-fikirkan..agaknya nilah akibat terlalu menjadi pengikut UBN...