Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, January 11, 2009

Toyota Camry Untuk PPC - malaysiakini

Reactions: 
Post ni khas untuk Panglima Perang Cyber... rasanya tak yah tulis bebanyak... letak gambar je dah cukup... keh keh keh keh keh keh...


Jadi.... mintak tolong jawab lah ye???

Oit... aku dengar Pak Lah pi KT naik V6, Mat Said sambut pakai Merc... betoi ka??? sapa Pi Em oi? Mat Said Ka Pak Lah ???

kah kah kah kah kah kah...!!

Polis janganlah jadi BANGANG - malaysiakini

Reactions: 
Dari blog notoumno.

Tindakan Polis melarang sekumpulan rakyat memasang lilin di Dataran Merdeka malam tadi membuatkan aku rasa geli dan loya dan kadang kadang nak termuntah. Geli .. uwekkkk .... khaaiiittt...Ptui !!!

Kalau hendak di bandingkan dengan kegagalan pihak polis menyelesaikan banyak laporan yang dibuat, membuat kita tertanya, kenapa ujud jenis polis sebegini di negara kita? Adakah kerana jaga ketenteraman awam atau saje nak syok syok atau Barisan Nasional yang suruh tubuh?

Kalau di lihat pula pada sikap polis kebelakangan ini. Mungkin warna biru tu sesuai benar untuk di letakkan lambang dacing kat belakang uniform atau kat dahi masing masing untuk di perjelaskan tujuan di ujudkan polis kat negara kita.

Berapa ramai kumpulan yang memohon permit untuk berhimpunan menentang Israel di dunia ni? Mungkin kerana di kalangan mereka yang berhimpun adalah dari kumpulan JERIT, maka apa yang diorang buat semuanya tak betul? Weyyy ... guna la akal sikit bro. Itu lah menyebabkan polis ni di benci rakyat sendiri. Bertindak tak guna akal, tapi guna kuasa dan kepala lutut.

Israel serang Palestine pun tak tunggu permit Bro ... !!!

Kenapa tak di Pantau saje ... Kalau kalau mengganggu, baru lah di leraikan. Ni dok serbu semacam je. Tak ke bangang namanya tu?

Nak bertindak tu, biar lah gunakan akal. Jangan gunakan lutut. Mari aku ambil petikan ayat Quran untuk di baca oleh polis polis yang tunggu gaji dan arahan untuk hidup.

AMARAN !!! Baca ayat di bawah dengan mata dan akal, jangan guna kuasa dan cota.
''Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahannam kebanyakan dari jin dan manusia,mereka mempunyai hati,tetapi tidak dipergunakan untuk memahami(ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata(tetapi) tidak dipergunakanya untuk melihat(tanda-tanda kekuasaan Allah),dan mereka mempunyai telinga(tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar(ayat-ayat Allah).Mereka itu sebagai binatang ternak,bahkan mereka lebih sesat lagi.Mereka itulah orang-orang yang lalai''(Al-A'raf,ayat 179).

2-2 Bengong..!

Reactions: 
Individu yang tidak berpuas hati dengan undang-undang Malaysia boleh berhijrah menjadi warga negara lain, tegas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar.

Beliau menegaskan, jika individu terbabit merasakan undang-undang yang diguna pakai di negara ini tidak sesuai, mereka bebas membuat pilihan untuk menjadi warga negara lain yang disukainya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam mengenai seruan seorang pemimpin pertubuhan haram, Hindu Rights Action Force (Hindraf), P. Wayth Moorthy kepada kerajaan India agar mengenakan sekatan ekonomi terhadap Malaysia.

Erm... Syed Hamid sudah bikin negara Malaysia ni macam negara Mak Bapak dia, Moorthy pulak bikin macam dia tu somebody dekat India... 2-2 bengong... buduh & bangang...