Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, January 17, 2009

Pakatan Rakyat Semakin Hampir ke Putrajaya - malaysiakini

Reactions: 

Pakatan Rakyat Menang Lagi di Kuala Terengganu !!!
Kemenangan sedang diraikan di jalan-jalan, rumah-rumah di Terengganu dan seluruh malaysia dan dunia.
Inilah hasil dari kerjasama erat di antara parti-parti Pakatan Rakyat.
Rakyat Terengganu Sudah Humban UMNO/BN ke Laut Cina Selatan!!!
alhamdulillah!!!!
Terima kasih semua para pejuang rakyat!!!


Bloggers Network Malaysia


Serah Tugas: Keputusan Terkini PRK P-036 - malaysiakini

Reactions: 
Badan aku tak sihat... aku nak pi klinik... mekasih untuk kengkawan yang rajin dok update dekat aku berita...

Mungkin lepaih ni aku tak dapat nk online... aku serahkan tugas-tugas update dekat rakan-rakan lain...

Korang boleh dapatkan keputusan terkini dekat bloggger-blogger bawah ni... klik je link depa tu...

Aku hantaq hangpa direct dekat depa... mekasih semua... mintak maaf, badan betul-betul tak sihat...

http://prkkualaterengganu2008.blogspot.com/

http://rockybru.com.my/

http://harismibrahim.wordpress.com/

http://mt.m2day.org/2008/

http://aminiskandar.wordpress.com/

http://dinmerican.wordpress.com/


http://zorro-zorro-unmasked.blogspot.com/


http://anakcucunabiadam.blogspot.com/

http://edyesdotcom.blogspot.com/

http://notoumno.blogspot.com/

http://myadha.blogspot.com/

http://politikbanjar.blogspot.com/

http://pemudakemehe1.blogspot.com/

http://skuaddunbatucaves.blogspot.com/


Tu la lebih kurang... lain-lain mintak maaf kalau aku tak ingat link blog hangpa...

Salam Perjuangan... TAKBIR...!!!

Keputusan 8 malam : PAS 2 BN 3

Reactions: 
BN mendahului PAS dengan 3-2 ! Gerombolan makin rancak mengunyah gula-gula !

N13 - WAKAF MEMPELAM

LOSONG DATO' AMAR
BN - 554
PAS - 214

PULAU RUSA
BN - 600
PAS - 625

SEBERANG BARUH
BN - 495
PAS - 320

KAMPUNG PALUH
BN - 1,335
PAS - 619

WAKAF BERUAS
BN - 447
PAS - 250

Laporan terus kiraan undian dari Kuala Terengganu - update

Reactions: 
8.00 mlm - Setelah 43 Ribu undian di kira, PAS mendahului 1500 undi. Lebih 50% undi sudah dikira sehingga kini.

7.50 mlm - Menurut sumber DS Najib sudah pun balik ke KL pada pukul 7.40 mlm tadi.

7.35 mlm - Pilihanraya Kecil Kuala Terengganu : Setelah 35 ribu undi dikira, PAS mendahului dengan 400 undi. Keseluruhan undi ialah 79.73 peratus - SK

7.27 mlm - Berita terkini,Wan Farid tewas di BUKIT BESAR dengan majoriti 61 undi.Wahid Endut mendapat majoriti 777 undi manakal Wan Farid mendapat 716 undi.Setakat ini hanya keputusan ini yang dah disahkan...yang lain akan menyusul!! - sya-reformis melapurkan.

7.19 mlm
Lapuran dari harakah - Terkini setakat jam 7 malam ini, menurut maklumat tidak rasmi PAS mengatasi Barisan Nasional dengan kelebihan 457 undi berdasar kepada jumlah undi yang dibilang setakat ini.

PAS ketika ini mendapat 16,475 undi berbanding BN - 11,516 undi. Manakala calon Bebas - 90 undi.

Di peti undi Chabang Tiga Dun Wakaf Mempelam, calon PAS mengatasi BN bagi saluran dua sebanyak 86 undi. Bagaimanapun dua lagi saluran masih dalam pengiraaan

7.14 mlm
Keputusan pening. Ada yang kata PAS leading, ada yang kata BN leading. Tapi kalau siapa pun leading, undi semula akan dibuat. Korang letak kopi tepi komputer sambil hisap rokok.
Pengiraan akan berlanjutan ...

Tapi budak budak rempit kat K. Terengganu dah menjerit jerit. Bunyikan HONK sambil bawak bendera PAS. Semua tengah suspen .....

7.09 mlm
Keputusan tidak rasmi - PAS mendapat 14,802 undi manakala BN mendapat 14,644undi. PAS menang di semua dewan undangan negeri, kecuali Ladang. PAS mendapat majoriti terbesar di Wakaf Mempelam dan Batu Burok. - Mkini

7.02 mlm
Keputusan tidak rasmi - berdasarkan pengiraan setakat ini, Barisan Nasional (BN) mendapat 11,112 undi manakala PAS mendapat 11,000. Ini bermakna BN mendahului dengan 112 undi. Calon bebas mendapat 65 undi. - Mkini

Tapi kawasan kawasan PAS masih belum mendapat keputusan.

5.40 ptg Proses pengiraan undi pilihan raya kecil kerusi Parlimen Kuala Terengganu ini kini sedang berlangsung.

Peluang PAS untuk rampas Parlimen Kuala Terengganu cerah - malaysiakini

Reactions: 
Berdasarkan kepada peratusan keluar mengundi, dan jumlah pengundi yang membuat semakan daftar pemilih serta mood dan respon pengundi, PAS mempunyai peluang yang cerah untuk merampas kembali kerusi Parlimen Kuala Terengganu daripada BN. Peratusan keluar mengundi adalah sekitar 79%.

Sekarang ini proses penjumlahan undi sedang berjalan di semua tempat membuang undi dan keputusan penuh dijangka dapat diketahui selewat-lewatnya jam 10.30 malam.

Keputusan seawalnya dijangka pada jam 8.30 malam.

Reactions: 
Keputusan awal Pilihan raya Kecil Kuala Terengganu dijangkakan seawalnya akan diketahui pada jam 8.30 malam apabila pusat pejumlahan yang dipusatkan di Pusat Tarbiyah Pas Kuala Terengganu di Kuala Ibai dapat mengumpulkan semua keputusan penjumlahan di pusat pembuangan undi .

Pada masa ini penjumlahan undi sedang rancak dijalankan di pusat pembuangan undi sebelum ianya disahkan dengan rasminya oleh Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) di Stadium Negeri malam ini.

Dijangkakan sekitar jam 10.30 malam keputusan rasmi akan diumumkan oleh SPR.

P-036 TERKINI - malaysiakini

Reactions: 
TERKINI Pilihanraya kecil P-036.

Setelah lebih 43.000 kertas undi dikira, PAS mendahului dengan kiraan lebih 1500 undi.

Pengundian masih berjalan. ebih 50% kertas undi telah dikira sehingga kini.

-Zack Rockstar P-036

PAS mendahului BN dgn 3 -0 !

Reactions: 
Pusat Pembuangan undi di Sekolah Kebangsaan Pusat Kuala Ibai menyebelahi calon PAS, Hj. Abdul Wahid Endut. Pusat mengundi yang mempunyai 2675 orang pengundi itu mempunyai 5 saluran mengundi.

Sebentar tadi setelah 3 saluran selesai dikira , maklumat tidak rasmi yang diperolihi mendapati calon PAS mendahului majoriti di tiga saluran tersebut, saluran 1 majoriti 61, saluran 4 majoriti 160 dan saluran 5 majoriti 144.`

Saya menyaksikan banyak pondok dan khemah BN telah dikosongkakan oleh penyokong masing-masing, sedangkan pondok dan khemah PAS masih dipenuhi oleh penyokongnya.

Beberapa maklumat tidak rasmi juga mendapati banyak saluran dan pusat mengundi yang telah dimenangi oleh calon PAS. Seandainya maklumat itu benar saya menjangkakan kemenangan akan menyebelahi calon PAS dengan majoriti melebihi 5000 undi, InsyaAllah.

Jalan utama menuju ke stadium juga telah ditutup oleh pihak keselamatan.

-al-banjari online 2009

BERITA AWAL PILIHANRAYA!!

Reactions: 
Berita terkini, Wan Farid tewas di BUKIT BESAR dengan majoriti 61 undi.Wahid Endut mendapat majoriti 777 undi manakal Wan Farid mendapat 716 undi.Setakat ini hanya keputusan ini yang dah disahkan...yang lain akan menyusul!!

Dicatat Oleh sya ke sya~reformis di 1/17/2009 07:07:00 PM

MANA EZAM??? - malaysiakini

Reactions: 

DATO HUSAM DI LOSONG

Ni soalan yang aku nak tanya pada EZAM...Mana dia pergi selepas buat CABARAN pada DATO HUSAM..Aku petik kata dia kalau Husam tak jawab sebelum 17 hb dia nak pusing satu KELANTAN nak cari Husam.Ni Husam dah ada di TERENGGANU mana EZAM si SESUMPAH yang selalu berlidah fasih namun hanya omongan KOSONG!!Takan sembunyi dalam kotak kot!!!

Tak perlu rasanya dia gebang akan pusing satu KELANTAN nak cari HUSAM,ni dia dah ada kat sini tak menyorok dan berkokok macam si pendekar melayu hampeh tu!!

Ezam aku harap minyak kereta diisi penuh sebab nanti takut tersesat nak cari DATO HUSAM sebab yelah kan nak pusing keliling...!!!

Dato Husam dah offer Ezam berdebat dan berbincang,so kalu anak jantan mari beradu ditempatnya.Bukan baling batu sembunyi tangan!!!

FIKIR-FIKIR KAN LAH.......

Dicatat Oleh sya ke sya~reformis di 1/17/2009 06:48:00 PM

Petanda awal kemenangan untuk calon PAS - malaysiakini

Reactions: 
Penjumlahan undi di Pusat Pembuangan undi di Sekolah Kebangsaan Pusat Kuala Ibai menyebelahi calon PAS, Hj. Abdul Wahid Endut. Pusat mengundi yang nmempunyai 2675 orang pengundi itu mempunyai 5 saluran mengundi.

Sebentar tadi setelah 3 saluran selesai dikira , maklumat tidak rasmi yang diperolihi mendapati calon PAS mendahului majoriti di tiga saluran tersebut, saluran 1 majoriti 61, saluran 4 majoriti 160 dan saluran 5 majoriti 144.`

Saya menyaksikan banyak pondok dan khemah BN telah dikosongkakan oleh penyokong masing-masing, sedangkan pondok dan khemah PAS masih dipenuhi oleh penyokongnya.

Beberapa maklumat tidak rasmi juga mendapati banyak saluran dan pusat mengundi yang telah dimenangi oleh calon PAS.

Seandainya maklumat itu benar saya menjangkakan kemenangan akan menyebelahi calon PAS dengan majoriti melebihi 5000 undi, InsyaAllah.

Jalan utama menuju ke stadium juga telah ditutup oleh pihak keselamatan.

-Cina Islam

SPR Buat Hal...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Waktu ni aku dah pun balik berehat,malam karang aku akan cuba keluarkan keputusan penuh Pilihanraya disini.Namun apa yang boleh aku katakan keadaan pilihanraya disini sedikit hambar dan kurang menyerlah.Hanya disesetengah kawasan terlihat kemeriahan dan kehangatannya.

Ada juga disesetengah tempat memang betul-betul hangat,sampai ada yang gaduh!Perang mulut jangan cakap la memang berapi.Tahniah dan Syabas harus diucapkan kepada semua yang betul-betul comited sepanjang hari ni,tanpa mengira waktu,cuaca,umur janji semangat mau kuat.

Ni aku nak cakap sikit pasal SPR yang memang HAMPEH dan HAMPEH! Pasalnya aku yang sepatutnya diberi kad Media SPR dinafikan hak. Malam semalam pukul 12.30 malam aku bersama-sama beberapa teman memanjat ke banggunan SPR semata untuk mendapatkan TAG MEDIA namun jawapan yang diterima ialah `PEJABAT KAMI DAH DITUTUP' sedangkan dari maklumat yang aku dapat pejabat tu beroperasi 24 jam. Ketidakadilan dapat dilihat apabila hanya MEDIA yang PRO KERAJAAN diberi ruang sepenuhnya namun kami yang disebelah sini ditutup dari mendapat maklumat yang sepatutnya.

Aku nak tanya maklumat yang kami nak bawak ni untuk sapa,kalu bukan RAKYAT!! UMNO tak nak RAKYAT dapat maklumat sepatutnya sebab nak RAKYAT jadi BODOH!!! Padahal hangpa UMNO/BN memang BODOH!!!! Walaupun tanpa TAG MEDIA hangpa tu aku tetap dapat jalankan tugas aku dengan baiknya,sebab yang penting NAWAITU bukan KEPENTINGAN NAFSU!!! SPR memang BALACI UMNO/BN.

Aku berdoa dan berharap malam ni PAKATAN RAKYAT akan menang dan KERAJAAN ZALIM yang ada ni akan BUNGKUS bersama-sama dengan KEBONGKAKAN mereka!!!!

ALLAH HU AKHBAR...ALLAH HU AKHBAR!!!!!!

Dicatat Oleh sya ke sya~reformis di P-036, Kuala Terengganu.

Dari Kuala Ke Kuala - malaysiakini

Reactions: 
(kemaskini) PENGIRAAN undi masih berlangsung dan semakin rancak. Peti-peti undi dari pusat penggiraan undi dari ke empat-empat DUN terus di bawa masuk ke pusat penjumlahan undi di stadium negeri.

Dari 44 peti undi yang sudah dijumlahkan calon BN, Wan Ahmad Farid Wan Salleh mendahului calon Pas, Abdul Wahid Endut dengan kelebihan kira-kira 670 undi. Wan Farid mendapat 7,902 undi manakala Abdul Wahid mendapat 7,235 undi.

Setakat ini calon bebas Azaharuddin Mamat hanya mendapat 44 undi.
Masih ada kira-kira 100 peti undi yang masih belum dikira. Bersambung.... [7:50 malam]

JIKA indikator awal yang diletakkan Pas sekiranya peratus mengundi rendah sekitar 80 peratus dan tidak melebihi 85 peratus ini bermakna kerusi P36 Kuala Terengganu kemungkinan akan ditawan Pas kerana peratus keluar mengundi selepas pusat pengundian ditutup sekejap tadi disekitar 80 peratus saja.

Dari sumber yang belum disahkan peratus keluar mengundi sekitar 80 peratus dan tidak melebihi 85 peratus.

Pas menyatakan keyakinan mereka kalau peratus keluar mengundi rendah kemenangan akan berpihak kepada mereka. Sebaliknya kalau peratus tinggi apa lagi menepati sasaran yang diletakkan Suruhanjaya Pilihan Raya iaitu 90 peratus Pas merasakan harapannya untuk menang tipis.

Dengan peratusan yang tidak rasmi itu Pas yakin menang dengan majoriti sekitar 1,000 undi sahaja. Keputusan tidak rasmi dari bilik Gerakan kedua parti dijangka akan diketahui sekitar jam 7:30 malam. Sementara itu menurut seorang jurucakap bilik Gerakan Pas menguasai 80 peratus undi Cina di DUN Bandar.

-MSO

Terkini dari PRK P36 - Kuala Terengganu - malaysiakini

Reactions: 


Kuala Terengganu, 17/1/2009 , 5.00 Petang .

Liputan dari Peti Undi Kuala Ibai, DUN Batu Buruk,  SMK Sultan Sulaiman.

Dari hasil risikan, pemantauan dan penyiasatan kami, Sudah 4 penggal peti undi ini memihak kepada Pakatan Rakyat, bahkan dapat menampung peti-peti undi lain untuk memihak kepada Pakatan Rakyat.

Cuaca di Kuala Terengganu amat baik, panas dan berangin. Helikopter PDRM berlegar-legar di ruang angkasa memantau suasana pengundian.

Wan Farid Kena Boikot dengan ahli UMNO sendiri - malaysiakini

Reactions: 
Terkini dari Medan Perang P36 Kuala Terengganu.

Wan Farid kena boikot dengan jentera UMNO sendiri.

2/3  Jentera UMNO/BN pulaukan Wan Farid.

Beliau kelihatan berjalan bersama penyokong beliau dalam jumlah yang amat mengecewakan,


- Topeng Perak Xinwug
Melaporkan dari P36 Kuala Terengganu.

Pengundi dari Jalan Pusara, Kuala Terengganu - malaysiakini

Reactions: 

Kuala Terengganu -

AWAS!!!! Zombie bakal keluar dari gerbang ini!!!

Apakah motif UMNO meletakkan bendera UMNO dan BN di gerbang ini
makluman: jalan pusara, kuala terengganu menempatkan tanah perkuburan bukan islam.

Gelombang Rakyat di ceramah pakatan rakyat, Kuala Terengganu - malaysiakini

Reactions: 

ini adalah gambar Gelombang Rakyat di ceramah anjuran pakatan rakyat, Kuala Terengganu, semalam.