Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, January 29, 2009

Hoit DSAI..! Baca Ni Dulu Sebelum Pi Bota..! - malaysiakini

Reactions: 
Di dalam kekecohan isu YB Datuk Nasaruddin Hashim meninggalkan Umno kita dapat mengesan sesuatu yang mengambarkan PKR Perak sendiri bergolak secara langsung dan tidak langsung.Esok Ketua Umum Keadilan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengunjungi ke Bota Kanan.

Harap Datuk Seri Anwar akan menanyakan kemana perginya dua exco PKR menghilang semasa sambutan YB Nasaruddin ke pejabat MB semalam.Inilah gambaran apabila orang lain yang berusaha sapi dapat nama.Saudara Usaili yang berusaha keras menarik YB Nasaruddin pun tidak di jemput.Tanyalah orang DUN Bota siapa yang tak kenal Hj . Usaili dari wakil rakyat dulu sampai sekarang tetap mengutamakan parti dari kepentingan sendiri.Wakil rakyat orang mati dan wakil rakyat orang kawin mengambarkan betapa mesra rakyatnya beliau.Teman kawin pun dia datang hehehe...

Rakyat melihat dan tahu susur galur perkembangan PKR Perak,siapa yang kuat dan bagus buat kerja telah ramai di ketepikan.Teman bukan ahli PKR mahu pun PAS tapi tahu akan talam 18 muka dalam PKR Perak.Budaya cantas mencantas di bawa dari Umno.Harap Datuk Seri Anwar menilai dari pelbagai sumber dan jangan bersandarkan kepada orang sekeliling sahaja.2 exco dari PKR telah gagal menjalan tugas,untuk PRU akan datang carilah golongan yang codek sikit ilmunya dan mulia sifatnya.PKR Perak telah membuang ahlinya yang berkemampuan dan mengambil mereka yang pandai membodek seterus mengutamakan kepentingan peribadi.

Lihatlah AMK Perak bergerak bertopengkan AMK dan berusaha melahap apa yang boleh membuncitkan perut..bukan semua AMK Perak tapi ia semakin membarah.Bagi peringkat negeri terlalu perlahan program yang mendekati masyarakat.Harap dalam ceramah malam esok Datuk Seri Anwar bagi teguran sedikit buat PKR Perak.

Kita jangan hanya dilamun mimpi indah dengan kemasukkan YB Nasaruddin,kerana dua exco ini tiada semangat pakatan rakyat.Yang betul-betul kuat PKR telah keluar jadi bloggers macam MSK dari Perak Express...otaknya jauh kehadapan memang express tak terikut deme...penyudahnya kene humban oleh PKR sendiri.Udah menjadi satu kerugian..kita kena berjuang demi kepentingan ramai bukan sendiri...

Teman bukan nak kempen untuk Hj . Usaili dan Mat Saman Kati,tapi itulah antara contoh-contoh insan yang berguna untuk rakyat..banyak lagi yang memerap dalam dan luar parti..malas nak turut serta dalam kepartian kerana masalah dengki mendengki ni masih subur dalam ahli PKR yang beranak di dalam Umno dulu..

-Telok Bakong Online

Tolong Jangan Potong "Sayap" UMNO..! - malaysiakini

Reactions: 
Aku dapat email lawak... cadangan yang agak "BERNAS" ( bukan Beras Nasional )...

Salam,

Rasanya tidak perlu dipotong kedua-dua sayap itu.

Apa kata kalau ditambah sayap-sayap baru seperti Bayi AMno, Belia Amno, Balu/Janda Amno, Ustaz Amno, Ketua Kampung Amno, Mat Rempit Amno dan macam-macam Amno lagi.

Sekadar beri candangan saja.

Sekian.

-abdul said

Kah kah kah kah kah kah...!!!

Majlis Penyerahan Borang Ahli PKR Dan Pembubaran UMNO Bota Esok! - malaysiakini

Reactions: 
Salamun'alaik Warahmatullahi Ta'ala Wabarakatuh...

Salam serta selawat ke atas Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam, ahli keluarga baginda serta salam kepada para sahabat yang berjuang menegakkan Islam di muka bumi ini.

Kepada anak2 Perak, khursusnya asal Bota / Parit, anda dijemput balik malam ini ataupun pagi esok, kerana, DSAI akan turun ke bota untuk menerima penyerahan borang beramai-ramai keahlian PKR dan pembubaran Cawangan UMNO Bota.

Kemungkinan juga (mungkin) kemasukan ADUN lain.

Sekian...harap maklum.

-virusinside.com

Sudahkah UMNO Ditempeleng? - malaysiakini

Reactions: 
Pak Karamu: Pada pandangan saya hanya ada satu jalan sahaja iaitu hijrahkan UMNO dari semangat bangsa kepada dasar islam dan saya yakin islam itu boleh dan mendapat jaminan daripada Allah, jika kita yang sudah islampun tidak yakin dengan islam itu boleh maka lebih baik kita tidak usah mengakui sebagai seorang islam, di mana keimanan kita kepadaNya? ( ummi hanni memetik di [sini] )
Mungkin kata-kata Pak Karamu itu benar tetapi tertanya pula di benak, bagaimana pula DAP mahu di "Islam" kan? Jangan asyik bercerita perihal jiran sedangkan anak sedang berzina di bilik belakang (sekadar metafora). Jangan ulangi kesilapan pemimpin UMNO mutakhir. Harimau fikir, kita sorot sedikit perihal kekuatan dan kelemahan parti UMNO.

Biar Harimau mulakan dengan persoalan ini, mengambil contoh sebuah kereta lumba Ferarri yang paling laju di dunia yang gagal memenangi sebarang perlumbaan sepanjang tahun. Menurut data teknikal, sememangnya tiada pesaing terdekat atau paling hampir dengan kehebatan Ferarri namun kegagalan memenangi perlumbaan adalah kesalahan pemandunya.

Soalan Harimau, adakah kita akan menukar kereta atau pemandu? Tentunya pemandu.

Seperti UMNO, dasarnya agak bagus dan sifatnya yang perkauman adalah tuntutan biasa mana-mana parti yang berteraskan sesuatu kaum. Ia sama dengan mana-mana parti lain seperti MIC, MCA dan sebagainya. Konsep ini bukan baharu malah telah bermula sejak sebelum merdeka.

Tanyalah Anwar Ibrahim, adakah beliau akan menentang UMNO jika beliau tidak diaibkan oleh Tun Mahathir dahulu? Percayalah, jawapannya adalah "Tidak sama sekali".

Masalah pokok UMNO adalah sikap. Sebutlah apa sahaja sikap-sikap Mazmumah maka ia terlalu sinonim dengan UMNO. Sebutlah apa sahaja jenayah, maka pemimpin-pemimpin UMNO mutakhir tidak lari dari dikaitkan. Itulah kesilapan dan kelemahan UMNO yang paling nampak dan besar.

Bagaimana pemimpin UMNO mahu mencari kekuatan diri sedangkan kelemahan itu adalah diri pemimpin itu sendiri? Umpama mata yang celik namun tidak mampu memandang dirinya sendiri melainkan dengan bantuan cermin.

Pakatan Rakyat semakin kuat dan hebat kerana mereka respon kepada permasalahan rakyat. Rakyat rasa amat dekat dengan Pakatan Rakyat dan rasa terpinggir dengan UMNO yang bersifat bangsawan dan elit.

Peng"Islam"an UMNO bukan perkara pokok kerana UMNO itu majoritinya Islam cuma seperti biasa, UMNO sering dilihat gagal dalam pelaksanaan bukan sahaja dalam parti malah dalam pentadbiran kerajaan. UMNO tempang dalam memperjuangkan isu hudud namun perkara yang serupa juga telah mula berlaku di dalam Parti PAS. Kerana apa? Kerana Melayu memang terkenal dengan sifat tolak dan ansur.

Kesimpulan mudah adalah, UMNO tidak lemah tetapi sedang mereput kerana terlalu menguna-pakai kelemahannya. Umpama budak tadika, tidak akan sedar bahawa kenakalan mereka terlalu jelik sehingga lah ditampar dan ditempeleng di muka.

Sudahkah UMNO ditempeleng?

-Bila Harimau Sudah Menaip

Pegawai Wanita Tekun Menipu - malaysiakini

Reactions: 
Seramai 200 orang mendakwa ditipu seorang pegawai Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) yang meminta mereka membayar RM100 seorang bagi mempercepatkan permohonan pinjaman.

Selepas menunggu enam bulan, mereka berasa telah ditipu pegawai wanita itu dan membuat laporan polis di balai polis Taman Pelangi, Johor Bahru semalam.

"Setiap seorang daripada kami membayar RM100 kepada pegawai wanita ini untuk mendapatkan pinjaman antara RM50,000 dan RM70,000 daripada sebuah koperasi," kata seorang pengawal keselamatan yang mewakili mangsa-mangsa tersebut.

"Sampai sekarang kami masih belum mendapat pinjaman itu walaupun sudah beberapa kali menelefon beliau," katanya lagi.

Hisham berkata pembayaran tersebut dibuat di sebuah restoran di Simpang Renggam pada Jun tahun lalu dan dijanjikan ia akan diluluskan dalam masa sebulan.

Namun ketika ditemui dua bulan kemudiannya, wanita itu berdalih dengan mengatakan pinjaman itu memerlukan masa tiga bulan lagi untuk diluluskan.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan dan Koperasi Johor Datuk Maulizan Bujang dipetik sebagai menyarankan agar mangsa membuat laporan di pejabat Tekun.

"Apabila laporan telah dibuat, siasatan dalaman akan dibuat ke atas kes ini dan jika didapati benar maka tindakan akan diambil ke atas pegawai tersebut," katanya.

Ketua Polis Daerah Johor Baharu Selatan Supt Zainal Baharom mengesahkan laporan itu dan akan membuat siasatan ke atasnya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenainya boleh menghubungi polis di talian 07-22 12 999 atau balai polis berdekatan.

JAKIM Berdepan Tindakan Saman - Ramlang Porigi

Reactions: 
Bekas imam Masjid Wilayah Persekutuan yang dipecat daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) atas alasan berkempen untuk Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengambil tindakan saman.

Ramlang Porigi, yang berceramah dan mengadakan sidang media bersama PKR ketika pilihanraya kecil Permatang Pauh tahun lepas, diberhentikan perkhidmatannya minggu lepas.

Dalam surat bertarikh 20 Januari, ketua pengarah Jakim Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz menyatakan bekas imam muda itu didapati "bersalah dan dikenakan hukuman buang kerja".

Lembaga Tatatertib Kumpulan Sokongan (No 1) Jakim yang dipengerusikan oleh Wan Mohamad mengambil keputusan itu dalam satu mesyuaratnya pada 16 Januari lalu.

Dihubungi Malaysiakini hari ini, beliau bagaimanapun akan terlebih dahulu mengemukakan rayuan kepada Jakim - selewat-lewatnya minggu depan - untuk mempertahankan haknya.

-malaysiakini

Bukan Game Over, tapi Starting Game ... - malaysiakini

Reactions: 
Ini bukan isu konspirasi, bukan juga kerana cemburu, jauh sekali ada dalang pemimpin tertentu mahu jatuhkan Fairus.

Isunya yang sebenar ialah Fairus tidak layak memegang jawatan nombor dua dalam kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, kerana 'attitude problem' yang menjadi darah dagingnya sejak azali.

Sikap buruk Fairus telah merobek, mencemar malah merosakkan imej keADILan di negeri ini. Ramai kecewa, kerana slogan Harapan Baru Untuk Pulau Pinang dipandang remeh, dek salahlaku Fairus.

Sebahagian kecil sikap buruknya kami telah dedahkan. Akan ada pembongkaran lebih besar menanti TKM 1 itu yang mendakwa Alahai ... menfitnahnya.

Kami akan bongkar siapa Fairus sebenarnya !

Fairus mendakwa, malangnya dipercayai oleh segelintir pemimpin negeri bahawa dia teraniaya. Fairus menuding jari, kononnya rakan exconya Abdul Malik Kassim sebagai dalang untuk menjatuhkan dirinya. Fairus merekacipta kononnya Abdul Malik cemburu dan mengidam jawatannya.

Tuduhan berat itu, diuar-uarkan kepada sesiapa sahaja yang ditemuinya, bukan sahaja dalam mesyuarat bahkan kepada tetamu luar yang tidak dikenalinya. Fairus menagih simpati.

Semuanya gara-gara dia tidak berupaya melaksanakan amanah, menunaikan tanggungjawab sebagai TKM 1.

Justeru, seperti biasa, Fairus menuding jari menyalahkan pihak lain. Menududh orang lain menikam dirinya dari belakang. Dalam konteks ini, rakan exconya Abdul Malik Kassim menjadi mangsa !

Fairus memperalatkan beberapa pemimpin negeri yang mempunyai kepentingan peribadi untuk mempertahankan kedudukannya.

Cuma kami ingin mengingatkan kepada para segelintir pencacai Fairus, jika sayangkan parti sila buang jauh-jauh perangai buruk Umno yang masih membaluti jiwa kalian.

Masa depan parti lebih penting, bukan batang tubuh Fairus yang baru kalian kenal dua tiga hari lalu.

Kami tidak pernah melobi, apatah lagi untuk mengangkat pemimpin tertentu untuk dijadikan TKM 1. Itu bukan tugas kami, itu juga bukan bidang kuasa kami, malah kami tidak berminat kerja-kerja sebegitu.

Kami tidak peduli siapapun akan menggantikan Fairus, asalkan pemimpin berkenaan sebenar-benar pemimpin berjiwa rakyat, yang tidak khianat amanah rakyat, yang bertanggungjawab terhadap rakyat dan tidak menipu rakyat. Pemimpin yang bukan hanya mementingkan perut dan bawah perutnya semata-mata.

Tugas kami adalah membetulkan kembali kesilapan memilih Fairus, agar kebobrokannya nanti tidak menjahamkan Pakatan Rakyat khususnya keADILan pada pilihanraya akan datang.

Pada kami, sesiapa sahaja yang menjadi TKM 1, jika dia menyeleweng dari amanahnya, dia menjadi musuh rakyat, dia menjadi musuh kami....
keADILan kena berani berubah.

Ini bukan Game Over, tapi Starting Game.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !

-Alahai... FAIRUS TKM 1 Penang !

Kenyataan Blogger BangsaMalaysia Berkenaan Hukum Hudud

Reactions: 
Kenyataan Blogger BangsaMalaysia (ahli BPN Blogger Pembela Negara) berkenaan Pelaksanaan Hukum Hudud Di Malaysia.

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM..


mengenai isu hudud ini, saya sebagai seorang muslim memanglah sangat2 bersetuju agar hudud ini dilaksanakan kerana hudud ini adalah hukum ALLAH..

tidak ada undang - undang yang lebih baik dan berkesan melainkan dari hukum yang telah ditetapkan ALLAH..
  • 1 ) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : sebab takut kena potong tangan!

bangsamalaysia : sebab ko nak mencuri, sebab tu ko takut!!
  • 2 ) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : sebab takut kena rejam dengan batu sampai mati!!

bangsamalaysia : sebab ko nak berzina, sebab tu ko takut, kan, kan , kan????
  • 3) mengapa kamu takut hudud?
jawapan : nanti kena bunuh!!

bangsamalaysia : sebab ko nak membunuh orang!!!!

( pandangan aku bukanlah pandangan BPN secara keseluruhan, ini adalah pandangan peribadi aku )

soal pelaksanaan : tidak kira lah sape2 yang memerintah, silalah terapkan nilai2 dan undang2 islam secara perlahan2 dan semoga 1 hari nnti malaysia menjadi negara islam yang undang2 nya adalah undang2 islam..

TP - Alhamdulillah... dalam ramai-ramai ahli BPN, ada jugak yang faham... yang lain macam mana?

SPRM Pun Nak Jadi Samseng? - malaysiakini

Reactions: 
  • Seorang ahli UMNO membuat laporan polis mengatakan bahawa beliau dikasari semasa dalam tahanan oleh pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) negeri Pahang pada 23 Januari lalu.
  • Halimi Kamarulzamman, 46, mendakwa kejadian tersebut berlaku di dalam lokap tahanan Tingkat 10, Wisma Persekutuan di pejabat SPRM Kuantan, Pahang.
  • Dalam laporan polisnya, Hamidi berkata beliau telah menyerah diri pada pagi 23 Januari berhubung siasatan rasuah melibatkan pemilihan UMNO di negeri tersebut.
  • Menurut laporan polis yang tersebar melalui email itu, Halimi, seorang kontraktor, mendakwa beliau dipukul oleh tiga pegawai SPRM semasa proses soal-siasat.
  • Selain dipukul, mangsa juga mendakwa dibogelkan dan di minta berguling-guling di atas lantai.
  • "Bakul sampah yang kotor telah diletakkan di atas kepala saya, dan saya dipaksa untuk menyanyikan lagu Negaraku berkali-kali, lagu UMNO berkali-kali dan disuruh menyebut Rukun Negara berulang kali. Semasa saya dipaksa berbuat demikian bakul sampah di atas kepala saya diketuk berkali-kali," katanya dalam laporan polis yang dibuat pada 28 Januari.
TP - Hah..! SPRM??? SPRM tu Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia ke hapa?

Woi..! tukar l nama tu woi..! tukar jadik Suruhanjaya Penyeksa Rakyat Malaysia la woi..!

Hari tu Polis dera tahanan sampai mampus, ni SPRM pulak dah..!

Woi..! Malaysia ni negara pa woi..? Negara penyangak ke???

Merentas Semenanjung Bersama Ustaz Ramlang Porigi - malaysiakini

Reactions: 
Pilihanraya kecil Parlimen 044 mencatat sejarah awal kejatuhan UMNO/BN akibat kesilapan sendiri akibat keangkuhan dan sifat rakus dalam memenangi isu politik tanahair Malaysia.

Silapnya UMNO/BN ialah bila ada makhluk perosak didalam parti "melayu" terbesar itu yang memendekkan akal dengan menggunakan Ustaz Ramlang Porigi sekadar untuk memenangi dan menjuarai tuduhan dan dakwaan Say Fool Bu Kari terhadap DSAI.

Hasilnya UMNO/BN kalah besar di Permatang Pauh.

Kalah kerana kebodohan mereka sendiri. kalah kerana keangkuhan mereka sendiri. kalah kerana muaknya rakyat pada mainan politik jahat para puaka-puaka UMNO/BN.

Sedikit hari lagi kita akan menghadapi Pilihanraya kecil Parlimen Pensiangan dan tak salah kalau aku katakan bahawa Pakatan Rakyat akan meraih kejayaan dalam Pilihanraya kecil yang seterusnya untuk penggal ke-12.

Signal awal telah mula terlihat. sekali lagi peluru UMNO/BN bakal memakan diri sendiri. sekali lagi UMNO/BN memberi bola tanggung untuk Pakatan Rakyat. tinggal untuk di "SMASH" sahaja! kerana dendam kesumat, UMNO/BN bakal mencipta 1 lagi sejarah kekalahan dan kali ini di kubu kuat UMNO/BN.

Jarang sekali kita lihat peluru yang memakan tuan gagal tembus dan menumbangkan tuannya.

rujuk berita semalam -
  • Bekas imam Masjid Wilayah Persekutuan - mendakwa diarah menjadi saksi sumpah laknat seorang pemuda yang menuduh diliwat Datuk Seri Anwar Ibrahim - dipecat daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).
  • Ramlang Porigi, yang ditukar serta-merta ke jabatan tersebut September lalu tidak lama selepas berucap dalam satu kempen politik ketika pilihanraya kecil Permatang Pauh, mendapat surat pemecatan itu minggu lalu.
  • Dalam surat bertarikh 20 Januari, ketua pengarah Jakim Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz menyatakan bekas imam muda itu didapati "bersalah dan dikenakan hukuman buang kerja".
  • Tindakan itu dipercayai dengan sebab Ramlang dianggap telah "mencemarkan nama perkhidmatan awam" setelah naik pentas politik dalam kempen Anwar pada 24 Ogos lalu.
Ya... kali ini pelurunya masih peluru yang sama... siapa Ustaz Ramlang Porigi..?

-pengundi berdaftar DUN Penanti dan juga Parlimen Permatang Pauh.

Dari mana Ustaz Ramlang Porigi berasal sebelum dia berpindah ke Semenanjung Malaysia?

-Sabah?

Hmmm... ada penyokong UMNO/BN dah tepuk dahi... anak Sabah diperkotak-katik Kerajaan... relakah Sabah menerima perkara ini? seorang Ustaz dari Sabah diperkecil-kecilkan...

Selamat berjaya UMNO/BN dalam Pilihanraya Kecil Pensiangan.

Untuk UMNO/BN...

-bawalah KJ untuk "Lebong" di Sabah nanti... - 60:40
-bawalah Ezam untuk "Bongkarrr" di Sabah nanti... - 80:20
-bawalah hadiah untuk rakyat Sabah...

Kita lihat siapa yang kena..!

Berita Fitnah..! Jangan Percaya - malaysiakini

Reactions: 
  • Datuk Seri Mohd Tajol Rosli Ghazali meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Badan Perhubungan Umno Perak kerana rasa bertanggungjawab terhadap tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bota, Datuk Nasaruddin Hashim, keluar daripada Umno dan menyertai Parti Keadilan Rakyat (PKR).
  • Sambil menyifatkan tindakan Nasaruddin sebagai tanda undi tidak percaya terhadap kepemimpinannya, bekas Menteri Besar Perak itu berkata, kejadian itu memalukan Umno Perak terutama selepas Barisan Nasional (BN) kalah di negeri ini dalam pilihan raya umum lalu.
  • "Saya bertanggungjawab terhadap apa yang berlaku ketika ini," katanya pada majlis perjumpaan bersama Pemimpin Umno Bahagian Parit dan ketua cawangan dalam bahagian itu di Bangunan Umno Parit di sini, lewat petang kelmarin.
  • Tajol Rosli berkata, surat peletakan jawatannya itu diserahkan kepada Timbalan Presiden Umno merangkap Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada jam 4.30 petang, Isnin lalu.
  • Dalam ucapannya, beliau juga meminta Nasaruddin memikirkan semula keputusannya dan menyertai semula Umno demi kepentingan bangsa Melayu di negeri ini.
  • "Saya meminta sahabat handai dan saudara maranya supaya memujuknya semula untuk kembali kepada Umno demi perpaduan bangsa Melayu," katanya.
  • Menjawab soalan seorang ahli Umno mengenai tindakan yang diambil Badan Perhubungan Umno negeri terhadap Nasaruddin, Tajol Rosli mengibaratkan kes itu umpama isteri meninggalkan suami.
  • "Mungkin tindakan pantas si suami ialah menjatuhkan talak, namun pendekatan yang diambil oleh Badan Perhubungan Umno negeri lebih kepada memujuk supaya si isteri kembali kepada suami. "Kita tidak mahu, tindakan menjatuhkan talak itu akan menyebabkan si suami akan kehilangan isteri dan anak-anak serta saudara maranya," katanya.
TP - Ini adalah berita fitnah yang paling dahsyat pada tahun ini, aku tak percaya ada pemimpin UMNO/BN yang sanggup bertanggungjawab atas apa-apa yang berlaku dalam parti.

Woi..! UMNO tu parti melayu no-1 dekat Malaysia woi..! mana boleh parti no-1 dekat malaysia bermasalah..?

Ini mesti fitnah jahat "pembangkang" yang cuba nak buruk-burukkan UMNO!

Woi..! TPM sendiri dah cakap woi... UMNO/BN tidak terjejas. korang tak paham ke? kalau tak terjejas, maknanya tak de masalah..!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah..!
  • "Saya meminta sahabat handai dan saudara maranya supaya memujuknya semula untuk kembali kepada Umno demi perpaduan bangsa Melayu,"
Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah..!

Woi..! perpaduan bangsa Melayu aje ke woi..? bangsa lain macam mana woi? bangsa lain bukan rakyat Perak jugak ke woi? bangsa lain tak de yang Islam jugak ke woi?
  • "Tajol Rosli mengibaratkan kes itu umpama isteri meninggalkan suami."
Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah..!

Isteri meninggalkan suami? tak terjejas? pujuk? kah kah kah kah kah kah kah..!
  • "Kita tidak mahu, tindakan menjatuhkan talak itu akan menyebabkan si suami akan kehilangan isteri dan anak-anak serta saudara maranya,"
kah kah kah kah kah kah kah..!

Woi Tajul ... Najib cakap tak terjejas la woi! kau tak paham ke? kah kah kah kah kah kah kah..!

Woi Tajul..! 31hb. Ogos apa cerita woi??? tak jadi ke woi???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah..!

Perlukah Ustaz Romlang dipecat? - malaysiakini

Reactions: 
Ustaz Romlang Porigi yang bertugas di Masjid Negara, terkenal satu masa dulu kerana menjadi saksi sumpah Qur'an dalam kes tuduhan liwat ke atas DSAI menjelang pilihanraya kecil Permatang Pauh.

Petang ini, saya berpeluang bercakap talipon dengan beliau. Benar, beliau telah menerima satu surat pertuduhan mengandungi empat dakwaan ke atas beliau. Antara lain, kerana naik atas pentas pembangkang menjelaskan penglibatan beliau dalam sumpah itu. Sefaham saya, tidak ada dalam pertuduhan itu yang menyebut kenyataan Ustaz Ramlang dalam isu sumpah adalah tidak benar.

Penjelasan Ustaz Ramlang tidak memuaskan pihak atasan. Beliau telah pun menerima surat pemecatan. Kini, Ustaz Ramlang akan merayu.

Benar. Ustaz Ramlang telah muncul di pentas pembangkang dalam masa kempen. Tetapi kemunculan beliau ialah untuk menyatakan kebenaran dalam isu yang penting itu dalam masa kritikal. Itu memang suruhan Islam. Berkata benar terutama dalam soal kesaksian, walaupun pahit dan mengundang risiko.

Pegawai seperti ini patut diberi pertimbangan berbeza. Kecuali beliau memfitnah, berbohong atau memutarbelitkan fakta.

Melibatkan beliau tanpa kesedaran secara mendalam terhadap duduk perkara acara 'sumpah' itulah yang telah menyusahkan beliau. Kerana itu, beliau harus dilindungi, bukan didera dengan pemecatan seperti itu. Kecuali, Kerajaan BN marah tembelang konspirasi mereka terbongkar dan bertindak melepaskan geram lantaran konspirasi itu dibongkarkan Ustaz Ramlang.

Itu kejam.

Ternyata, Ustaz Ramlang berani, jujur dan menjunjung kebenaran tanpa menghiraukan risiko.

-Weblog Husam Musa

Jumlah pengunjung laman blog PPK1 menggalakkan - malaysiakini

Reactions: 
Saje tolong promosikan blog sahabat kita...

Alhamdulillah, walaupun sebagai blog kerdil dan serba kekurangan, Laman Blog Pemuda PAS Kemahang 1 (PPK1) tetap berjaya menarik perhatian pengunjung. Dengan purata kunjungan sekitar 30 orang sehari, ianya adalah satu rekod yang agak membanggakan. Terima kasih atas semua kunjungan anda.

Sebarang komen/idea/artikel/pendapat yang ingin anda lontarkan melalui laman blog ini, bolehlah emailkan kepada pemudakemehe1@yahoo.com

Klik [sini] untuk lawat blog PPK1. banyak info-info menarik boleh didapati disana.

Blogger UMNO Kena Gantung Keahlian - malaysiakini

Reactions: 
Seorang bloger UMNO (http://sangkut.org/) dan ketua Puteri cawangan antara lima yang digantung keahlian antara satu hingga enam tahun kerana didapati bersalah melanggar perlembagaan Umno dan tata etika ahli.

Bloger berkenaan yang juga Ahli Jawatankuasa Pemuda Taiping, Muzamir Ismail digantung keahlian setahun bermula 23 Januari lalu.

Wahai Blogger UMNO, ayuh menyertai Pakatan Rakyat. ADUN BOTA dah sertai...anda bila lagi... Dari kena gantung tak bertali... Tunjukkan anda juga ada maruah

Antara kenyataan maaf dalam posting terbaru dalam blognya ialah

Permohonan Maaf Terbuka

Saya Mohon Maaf Kepada Ahli-ahli UMNO January 22nd, 2009 by admin Asalamualaikum warahmattullahiwabarokatuh, Saya Muzamir Bin Hj Ismail, Pemilik weblog sangkut (www.sangkut.org) dan sangkut2.blogspot.com, sebagai seorang ahli UMNO memohon maaf dan menarik balik segala posting dalam blog blog saya, memohon maaf dengan penuh kesal kepada UMNO Malaysia, Pemimpin pemimpin UMNO dan ahli ahli UMNO secara keseluruhannya. Saya mengakui segala kesilapan saya semasa mengkritik kepimpinan Dato Seri Abdullah haji Ahmad Badawi. dan saya menarik kembali segala kata kata nista dan tuduhan terhadap UMNO dan Ahli ahli umno dengan sekesal kesalnya. Secara terbuka dan lapang dada saya sesungguhnya memohon maaf kepada semua Ahli ahli UMNO malaysia kerana kelantangan saya selama ini sedikit sebanyak telah menguris hati sesetengah ahli ahli UMNO. Saya juga akan menutup blog blog saya dan saya telah memadam segala artikel artikel yang telah saya tulis selama hampir 4 tahun. Segala salah dan silap adalah dari saya sendiri dan saya mengakui dan memohon maaf sekiranya menguris sesetengah pihak baik dalam dan luar UMNO khususnya. Dengan penuh kesal dan rendah diri saya berserah takdir kepada yang Esa, sekiranya apa apa tindakan yang akan diambil kepada saya. Para sahabat seperjuangan UMNO doa doakanlah kesejahteraan buat pemimpin pemimpin umno terdahulu. InsyaAllah, kita semua akan dilindungi Nya. Salam Perjuangan dari Saya Muzamir Bin Hj Ismail Ketua Pemuda Umno Cawangan Taman sri kota Bahagian Taiping 22 Januari 2009 Jam 3.18 Petang Jalan Air Kuning Segala pertanyaan boleh ditujukan kepada muzamir.ismail@gmail.com

-PEMUDA BESUT

TP - kah kah kah kah kah... aku dah habaq dah... UMNO ni cerita je lebih... konon kalau pimpinan buat salah, mintak tolong tegoq...

Ni bila kena tegoq, langsung depa pi gantung...

Kah kah kah kah kah... Nasib baik Che Det awal-awal cabut dari UMNO... kalau tak aku ingat berselirat tali gantung ket tengkok Che Det...

kah kah kah kah kah kah... Hampeh UMNO...

Tak lama dah tu...

MyKMU Sebar Fitnah Terhadap ADUN Selat Kelang - malaysiakini

Reactions: 
Semalam saya telah membuat laporan polis berhubung dakwaan dalam forum di sebuah laman web Gerbang Tempur Maya UMNO bahawa saya telah ditangkap basah.

Perkara ini adalah tidak benar dan merupakan satu tuduhan berniat jahat dan mahu mengaibkan saya selaku aktivis Muslimat PAS.

Saya menafikan sekeras-kerasnya tuduhan itu, malah perkara tersebut juga telah disangkal oleh penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) di mana tiada serbuan atau tangkapan dibuat oleh pihak JAIS sepanjang minggu lepas. Sehubungan itu saya telah menghubungi Peguam PAS dan kami telah membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Klang petang semalam (27/01/09).

Dakwaan palsu itu disebarkan dalam laman web Mykmu.net oleh Jamilisa yang menggunakan nama ‘Brigade Commander Selangor’ mempunayai lokasi di Shah Alam dengan tajuk "Kecoh, Adun Selat Klang kena tangkap basah"

Jamilisa dalam ruangan forum politik Malaysia pada 25 Jan 2008 telah memulakan thread mendakwa beliau dimaklumkan rakannya dari Kampung Idaman yang Adun Selat Klang itu ditangkap basah di sebuah hotel di sekitar Pelabuhan Klang.

Tuduhan yang dilemparkan kepada saya itu tidak masuk akal selain menjatuhkan maruahnya sebagai wanita, wakil rakyat dan juga Exco kerajaan negeri Selangor. Kg Idaman bukan di bawah DUN Selat Klang dan Hotel Crystal Crown adalah dalam kawasan Pandamaran.

Saya adalah wakil rakyat Pas, sudah tentulah yang saya dokong ini adalah Islam dan sebagai Exco Pembangunan Modal Insan sudah tentulah kita hendak memerangi perkara mungkar dan maksiat ini secara jamaei atau berkumpulan.

Bagaimana pula saya boleh terjebak dalam perkara yang mungkar dan maksiat di tempat sendiri. Tuduhan itu juga sama sekali tidak berasas sedangkan pada masa yang dinyatakan itu saya berada di Bukit Kuching, Kuala Selangor kerana diundang menghadiri Program Forum Perdana sebagai ahli panel.

Saya telah dimaklumkan tentang tulisan mengenai diri saya di laman web mykmu.net oleh seorang pengunjung blog saya ini pada pagi 26/01/09. Saya mengucapkan berbanyak terima kasih di atas keprihatinan beliau.


Sehubungan itu, saya amat berharap agar pihak polis dapat menjalankan siasatan menyeluruh terhadap pemilik, penulis blog dan ‘Brigade Selangor’ dengan segera mengikut Seksyen 509 / 298 Kanun Keseksaan.

Saya berharap pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia mengambil tindakan yang sewajarnya bagi menghalang penyebaran berita palsu atau fitnah seperti ini yang jelas menjatuhkan maruah mereka yang tidak bersalah.

sumber [sini].

Laporan selanjutnya SINI

Merubah Alam. Merubah Manusia

Reactions: 
Yang ni menarik untuk dikongsi dengan semua...

Komen dari jomsertaipas dalam blog Perak Bangkit -

Bismillahirrahmanirrahim.

Merubah gunung lebih senang daripada mengubah perangai manusia.

Merubah hutan yang tebal menjadi pekan atau bandar lebih mudah daripada merubah tabiat seseorang.

Laut diubah menjadi daratan lebih mudah daripada mengubah sifat jahat manusia kepada baik.

Dalam masa tiga atau empat tahun di suatu tempat sudah bertukar suasana.

Suasana yang lama sudah tidak ada, suasana yang baru pula menjelma.

Kalau kita tidak balik kampung asal kita sepuluh tahun, apabila balik suasana lama sudah tidak ada

Berubah segala-galanya, dengan wajah dan suasana yang baru.

Rupanya dunia ini lebih mudah dirubah daripada penghuninya di kalangan manusia.

Setengah orang daripada kecil kita berkawan, kemudian dipisah oleh desakan hidup selama tiga puluh tahun.

Kemudian bertemu kembali setelah berpisah begitu lama.

Kita pun terkejut perangai dan tabiat lamanya yang negatif masih wujud.

Sedangkan dunia sudah berubah, dia tidak pun berubah.

Dunia sudah menjadi cantik dan indah.

Manusia masih lagi berperangai buruk dan jelik.

Kerana itulah di zaman ada rasul, untuk mendidik manusia Tuhan datangkan rasul.

Di zaman tidak ada rasul, Tuhan utus ulama yang berwatak rasul.

Ertinya untuk membangunkan dunia siapa sahaja boleh lakukan.

Tapi untuk membangunkan insan bukan calang-calang orang untuk memimpin.

Bahkan ada kalanya pemimpin itulah yang merosakkan manusia yang memang sudah rosak.

Manusia pun bertambah rosak dan jahat.

Kerana dipimpin oleh pemimpin yang rosak dan jahat.

Yang mana pemimpin itu pun tidak berubah perangai jahatnya sejak kecilnya.

Sedangkan alam sekitar sudah banyak kali berubah.

Sungguh susah hendak mengubah perangai manusia.

Tidak seperti alam semulajadi mudah sahaja berubah