Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, February 09, 2009

Arumugam letak jawatan Adun Bukit Selambau

Reactions: 
  • Selepas melepaskan jawatan exco kerajaan negeri Kedah, V Arumugam turut meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau.
  • Perkara itu diumumkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak malam ini.
  • Menurutnya, peletakan jawatan Arumugam itu berkuatkuasa serta merta.
  • Sehubungan, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah akan memaklumkan kekosongan kerusi tersebut kepada Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk membolehkan pilihanraya kecil diadakan dalam masa 60 hari.
  • Siang tadi, Azizan mengumumkan bahawa Arumugam telah melepaskan jawatan exco kerajaan negeri.
TP - adusss pening... lepas hilang, letak jawatan...

Ape bende la antu kopek dah bikin..?

Aru Pula Hilang..!: Hantu Kopek Mengganas Lagi - malaysiakini

Reactions: 
  • Anggota Exco Kerajaan Negeri yang telah disahkan meletakkan jawatan, V.Arumugam “menghilangkan diri” tanpa sebarang berita.
  • Bekas Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Hal Ehwal Masyarakat Siam, Perpaduan, Pekerja Ladang dan Hal Ehwal Masyarakat India itu gagal ditemui dan tidak menjawab sebarang panggilan telefon termasuk daripada Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.
Nah... aku dah habaq dah... mesti ada filem baghu lagi lepaih filem & evening in Perak...

Awas woi...!!! hantu kopek mengganas lagiiiiiiiii......!!!!!!

Arumugam letak jawatan exco, kekal Adun

Reactions: 
Kemaskini 4:08PM V Arumugam meletak jawatan sebagai exco kerajaan negeri tetapi masih kekal sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau.

Perkara itu diumumkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.

Katanya, Arumugam telah menghantar surat melepaskan jawatan exco kepada Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah.

"Surat itu (peletakan jawatan sebagai Exco) dihantar dari Kuala Lumpur ke alamat pejabat Tuanku di Wisma Darul Aman dan sepatutnya diterima hari ini," kata Azizan dalam sidang akhbar di pejabatnya di Wisma Darul Aman di Alor Star

Menteri Besar berkata beliau dimaklumkan oleh pembantunya pagi ini bahawa Arumugam menelefon pembantunya itu untuk memaklumkan mengenai keputusan elepaskan jawatan exco.

Sementara itu, sumber-sumber pejabat menteri besar berkata, Azizan menghadap Sultan Kedah jam 5 petang ini, untuk memaklumkan peletakan jawatan Arumugam sebagai exco, berkuatkuasa semalam (8 Februari).Keputusan Arumugam hari ini ekoran spekulasi sejak kebelakangan ini bahawa beliau akan menamatkan karier politiknya.

Baru-baru ini, beliau mendakwa berdepan dengan ugutan supaya meninggalkan Pakatan Rakyat untuk menyertai BN.

Sumber-sumber PKR memaklumkan kepada Malaysiakini bahawa Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR di Kedah, V Arumugam telah mengemukakan surat peletakan jawatan, dan memberi laluan untuk pilihanraya kecil diadakan bagi kerusi Bukit selambau.

Difahamkan Arumugam tunduk ekoran dakwaan tekanan hebat terhadapnya dan keluarganya supaya melompat menyertai Barisan Nasional (BN).

Arumugam, 54, tidak dapat dihubungi untuk mengesahkan perkara itu, tetapi sumber-sumber tertinggi PKR berkata, parti itu akan membuat kenyataan mengenainya hari ini.

Difahamkan juga Arumugam telah mengemukakan surat peletakan jawatan kepada Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah semalam dan kini berada di luar negeri.

Peletakan jawatan Arumugam, jika disahkan hari ini, akan mengesahkan spekulasi sepanjang bulan ini bahawa beliau mahu atau dipaksa menyertai BN.

Awal bulan ini, Arumugam telah membuat laporan polis mendakwa, antara lain, terdapat percubaan untuk menculiknya.

Arumugam juga mendakwa beliau dan pegawainya telah menerima banyak ugutan.

"Semua ini dilakukan untuk memaksa saya meninggalkan PKR dan menyertai BN," dakwanya dalam laporan polisnya itu.

Katanya, selain ugutan, beliau juga ditawarkan dengan tawaran lumayan untuk memujuknya meninggalkan PKR.

Minggu lalu, desas-desus timbul semula mengenai Arumugam akan meninggalkan PKR, apabila beliau tidak dapat dihubungi. Rakan-rakannya dalam PKR berkata Arumugam sedang bercuti.

Kedah turut tumbang kepada pembangkang dalam pilihanraya umum lalu.

Pakatan Rakyat memerintah selepas memenangi 22 daripada 36 kerusi di DUN negeri. BN pula mempunyai 14 kerusi.

Daripada 22 kerusi tersebut, 16 dimenangi PAS, PKR (5) dan DAP (1).

Arumugam yang bertanding sebagai calon bebas, kemudiannya menyertai PKR dan dilantik sbagai ahli exco kerajaan negeri.

PRK Bukit Selambau seperti yang digembar-gemburkan hari ini tidak akan diadakan kerana Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR di Kedah, V Arumugam tidak meletakan jawatan sebagai ADUN tetapi hanya meletak jawatan sebagai EXCO Kerajaan Negeri Kedah.

Adusss... pening... apa sudah jadi?

Main-main haaa...???

Tiada Pilihanraya Kecil Di P-059...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Khabar angin bertiup kencang...

Khabarnya Pilihanraya Kecil tidak akan diadakan di P-059 demi mengelakkan pembaziran wang rakyat oleh kerana krisis ekonomi...

Gerombolan sedang memujuk pihak berkenaan di Villa Kinta supaya Pilihanraya Kecil tidak perlu diadakan...

Kata wakil Gerombolan Isteri Rosmah a.k.a hantu kopek, gunakan sahaja kuasa veto Yang Maha dan lantiklah sesiapa sahaja yang kami cadangkan... itu lebih mudah dan menjimatkan...

Gerombolan telah berjaya dengan taktik itu beberapa hari lalu, apa salahnya kalau digunakan lagi taktik ini buat kali kedua??? kata BikMama a.k.a hantu kopek a.k.a Suami Najib...

Yang Maha pening... tiba-tiba BikMama a.k.a hantu kopek a.k.a Suami Najib menyampuk lagi...

Yang Maha jangan bimbang... jam 3 nanti rakyat gerombolan akan datang menyatakan sokongan yang tak berbelah bagi dihadapan villa Kinta...

Seluruh rakyat Perak diminta bersabar... gerombolan sedang merancang strategi seterusnya... yang pasti, nama PILIHANRAYA KECIL memang amat menakutkan hatta bagi seekor HANTU KOPEK...!!!

Si Tampok Manggis, Tuah & Jebat... - malaysiakini

Reactions: 
-Si Tampok Manggis

Salam semua.

Hebat kesah Tuah dan Jebat di Perak seminggu dua ni..

Aku kesal dgn yang mereka yg bermain aci lut di koridor kuasa. Tanpa memperdulikan nasib dan kebajikan kita, rakyat. Asal saja dapat habuan untuk temolok sendiri, persetanlah apa pun nak jadi pada negara, bangsa dan masa depan anak2 kita.

Bayangkan lah kalau Tuanku Sultan boleh memberi perkenan kepada Najib merampas kerajaan Perak dgn cara yang telah dipertontonkan minggu lepas, apa akan jadi kepada negara kita?

Apakah kalau aku ada RM 15 juta aku boleh pulak menyogok ADUN2 di Negeri Sembilan dan membentuk kerajaan aku di sana. Atau aku mintak bantuan US untuk USD 20 bil supaya boleh aku beli 40 MP BN melompat ke PR supaya Anwar pujaanku boleh jadi PM. Sorang MP tu aku kasi USD 500juta. Banyak sangat tu!!! Rasanya USD 5 juta (RM 20 juta) sorang pun dah cukup. Jumlahnya baru USD 200 juta. Woww USD 200 juta (RM 700 juta) untuk sebuah negara. Untung Petronas tahun lepas pun tak kurang dari RM 70bil. Nanti aku suruh Anwar trade off jer Petronas untuk bayar balik USD 200 juta tu. Tapi kalau nilai sebegitu tak payah nanti US, Singapore yang tak der minyak tu pun pasti berminat.Mak datukkk. kecik dan murahnya nilai negara kita. Ehhh sekejap. Kalau beli satu Dewan Parlimen dengan YB Pendikar Speaker tu sekali baru USD 1 bil jer. Yer lah aku beli semua 200 kerusi parlimen, tiap satu berharga USD 5 juta. Mamat yang beli team EPL Man City hari tu pun mampu beb..

Inilah yang disebut orang bahawa 'hilang maruah hilang segala'. Analisis di atas menunjukkan betapa maruah dan harga diri lebih berharga dari segala-galanya. Dalam hal ini aku heran mengapa orang yang bukan Islam, atau kadang2 tiada pegangan ugama pun lebih mementingkan maruah dan integriti dari kita orang melayu Islam. Kita dengar pemimpin di US, Jepun Korea dan negara bukan Islam lain letak jawatan, atau kadang2 bunuh diri bila di tuduh rasuah. Tak gaduh nak pertahankan atau tunggu sampai 'provent guilty' oleh mahkamah. Ini kita, sogok menyogok, terima dan amal rasuah di buat terang-terangan tanpa sedikit pun rasa malu atau bersalah. Rendah benar harga diri dan maruah kita.

Kalau ADUN Behrang tu aku tak heran. Mungkin kesempitan hidup, hutang, ugutan dan sebagainya menjadikan dia rela menggadaikan maruah dirinya. Tapi aku cukup takut, apa akan jadi kalau orang yang akan bergelar Perdana Menteri Malaysia kurang dari dua bulan lagi pun sanggup menggadai maruah demi keangkuhan kuasa. Lebih teruk dari itu aku kesal kerana pasti nantinya tak ada lagi manusia yang berintegriti dan bermaruah, kalau manusia bernama DYM Tuanku Sultan Azlan Shah termakan atau memperkenankan tindakan Najib. Bukankah Baginda Sultan Azlan ini mahsyur seantero dunia kononnya sebagai orang yang tinggi pekerti, bermaruah, berpendidikan, komited dengan prinsip keadilan sejagat? Orang yang mempertahan dan memelihara Rule of Law? Bukan ker selama ini ini yang dijaja kemana perihal Baginda. Itu yang aku baca. Atau semua itu sekadar bahan baca-bacaan tidak lebih sebagai 'bedtime story' untuk anak-anak aku sahaja. Selama ini sebagai rakyat Perak, aku berbangga dengan raja aku ini. Kalau Baginda pun boleh diperlaku begitu, alamatnya negara kita akan dijual beli macam team bolasepat di liga EPL atau liga Spanyol aje ler

Ayuh kenkawan! Bila keadaan dah jadi begini, kitalah yang bertanggungjawab membetulkannya. Pada diri kita tekatkan bahawa kita akan mempertahankan maruah dan harga diri kita. Biar kita terhina kerana tidak berharta, jangan kita terhina kerana tak punya maruah dan harga diri. Semaikan nilai yang sama kepada anak-anak kita. Mereka nanti akan merencanakan masa hadapan negara kita. Ajak dan nasihati rakan taulan dengan cara yang paling berhemah. Katakan kepada mereka ini bukan perkara parti aku Parti Pakatan Rakyat, Parti engkau Parti Barisan Nasional. Perkara ini untuk masa depan kita bersama. Ini melibatkan maruah negara dan bangsa. Sebelum terlambat kitalah yang kena berusaha merubahnya. Mari kita sama2 tolak pemimpin yang walau dari parti mana pun kalau mereka memberi dan menerima rasuah. Kita hindarkan diri dari manusia yang tidak bermaruah. Biar pun manusia itu dari golongan istana yang telah berkurun berdaulat kononnya. Ini bukan mohon derhaka, tetapi harga diri dan maruah kita sebagai manusia.

Jika tidak !. Tunggulah masanya bila nanti negara kita tergadai. Masa itu harganya dijaja dengan nilai di sebut dollar, dinar, yen, rupee, won atau dolar Singapura. Masa itu kita tak mampu lagi menyebut 'hangpa buat ler aper pun, asal aku boleh cari makan'. Kerana masa itu anda tidak lagi kisahkan pasal cari makan, tapi anda melihat anak-anak anda lari mencari perlindungan dari hujan dan ledakan peluru. Masa itu segala yang anda bina semasa MENCARI MAKAN dulu telah berkecai semuanya menjadi abu.

Ooooh apa ni? Hang merapu sampai kemana? Tak percaya? Tengoklah buktinya ada di depan mata. Jengok ke kiri kanan melihat Palestin, Afghanistan, Iraq dan banyak lagi. Tidak ker peristiwa terbaru di Gaza menjadi cermin dan mengingatkan kita supaya kita jangan lagi jadi manusia yang 'aku buat hal aku, hang buat ler ikut suka hang'

Al-Fatihah: MP Bukit Gantang Kembali Ke Rahmatullah - malaysiakini

Reactions: 
Al-Fatihah kepada Allahyarham Ahli Parlimen (P-059) Bukit Gantang, Ustaz Roslan bin Shaharum (PAS) yang telah kembali ke Rahmatullah hari ini.

Allahyarham dikatakan meninggal dunia di Batu Gajah akibat serangan sakit jantung.

Bersedia untuk satu lagi Pilihanraya Kecil Parlimen dan kali ini kita bakal berkampung ke (P-059) Bukit Gantang, Ipoh Perak.

Sedia Berubah: Lagi & Lagi & Lagi & Lagi & Lagi... - malaysiakini

Reactions: 
  • Kerajaan Barisan Nasional (BN) sedia mengubah dasar-dasarnya untuk memulihkan kepercayaan rakyat yang mengundi pembangkang dalam pilihanraya umum yang lalu.
  • Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan bersedia meneliti semula dan membuat perubahan sewajarnya terhadap dasar-dasar kerajaan.
  • Katanya, ia perlu bagi memulihkan semula keyakinan rakyat terhadap kerajaan berikutan keputusan pilihanraya umum 2008 yang menyaksikan sokongan di luar dugaan terhadap pembangkang
-malaysiakini

Kata-kata yang sekadar kata-kata tanpa pelaksanaan tapi penuh dengan janji-janji... semua ni depa dok habaq dari 9hb. Mac, 2008 sampai la ni apa yang ada?

Cerita berdegar-degar mengalahkan c4 yang meletup dekat badan Atlantuya. pelaksanaan pulak bukan kearah penambah baikan, tapi lebih kepada penambah jahanamkan...

Akhir-akhir ni pulak situasinya nampak makin teruk, dah tak terkawal dah nampaknya... masuk tahap ni bukan dah kira "matlamat menghalalkan cara" dah... tapi dah sampai tahap "do or die...!!!"

Taik kau la Najib...!!!

Makin hari makin meluat dengan menteri sekor ni....

Khak Ptuih...!!!

Timbang Faktor Keselamatan Rakyat..? - malaysiakini

Reactions: 
Majlis Mesra Bersama Rakyat bersama Sultan Perak yang dijadual Selasa ini di Batu Gajah dekat sini, sempena sambutan Jubli Perak pemerintahan Sultan Azlan Shah ditangguh kepada satu tarikh yang akan ditentukan kemudian.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr. Abdul Rahman Hashim berkata, Sultan Perak berkenan untuk menangguhkan majlis itu setelah menimbangkan faktor keselamatan rakyat.

-Utusan

TP - ah??? menimbangkan faktor keselamatan rakyat???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

macam lawak UMNO/BN je kan???

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!


Ini lawak paling kelakar dari Istana Kinta..!

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah ... !!!

MB Haram Berucap Dihadapan JUTAAN Rakyat Perak..!

Reactions: 

Awat kehadiran ghamai sangat ni... sampai tak muat dewan... lain kali kita buat dekat Stadium pulak..!

Klik [sini] untuk muat turun.

UMNO Pun Tak Setuju - malaysiakini

Reactions: 
Permatang Pauh boleh dimaafkan. Disitu memang kuat pengaruh Anwar Ibrahim. Kemudian Kuala Terengganu. Percaturannya seakan-akan BN akan menang tapi keputusannya BN kalah jugak. Najib berperanan besar dalam kedua-dua pilihanraya kecil ini. Tak sempat duduk sebab kempen sana sini dengan status Timbalan Perdana Menteri yang akan jadi Perdana Menteri Mac ini.

Perubahan kuasa di Perak juga dikatakan strategi politik Najib. Tapi sebaik-baik perencanaan, rencana ALLAH jua yang terbaik. ADUN Bota dijadikan lembu untuk melompat parti. Dalam sejarah tidak pernah ada ADUN UMNO melompat ke pembangkang. Taktiknya ialah untuk menutup mulut puak Pakatan Rakyat (PR). Apabila ADUN Bota dilihat melompat dengan rela hati tanpa sebarang janji wang ringgit atau pangkat maka sana sini duk puji ADUN Bota ni sebagai orang yang ikhlas kerana tinggalkan kebendaan dan memilih kepentingan rakyat.

Rakyat melihat ini sebagai satu sandiwara. 10 hari kemudian ADUN Bota ini sepatutnya tidak melompat balik ke BN sebab nampak sangat bodohnya. Tapi seperti yang kita maklumkan bahawa buat rencana jahat ALLAH bagi rencana yang lebih jahat lagi kepada puak ni. Puak BN memang seronok la dengan cara ni tapi kawe percaya dan yakin kalau ada pilihanraya dalam masa terdekat ni di Perak memang kecundang BN dan rebah sampai tak bangun-bangun.

Inikah wadah perjuangan kita ? Inikah cara UMNO ..? Kalau begini sampai bila-bila tidak akan berubah UMNO dalam perjuangan. Yang kekal hanyalah ketamakan dan keangkuhan. Rakyat...mampus gi

-UMNO Ketereh

Bila Nak Mampos???

Reactions: 
Bila mangkuk ayun ni nak Mampos a? lagi lama hidup, lagi banyak menyusahkan Pakatan Rakyat...

"Langkah Mayat Saya" tu ungkapan mangkuk ayun ni dulu... aku ingat kalau mangkuk ayun ni mampos... belumba-lumba orang berebut nak langkah mayat mengkuk ayun ni...

Mampos la cepat-cepat mangkuk ayun woi... kau tu dah nyanyok... sampai masa dah untuk kau duduk rumah renung hari-hari akhir...

Khak Ptuih...!!!

PRK Bukit Selambau..? - malaysiakini

Reactions: 
Jam 12:37 am aku dapat sm dari sorang geng dari Penang...

Bkt selambau akan ada by election. arumugam letak jawatan kerana tekanan dari bn. akan d umumkn nanti. rsnya belum rasmi lg. zul mamak akam ke ipoh.

Sms seterusnya menjelaskan sebab-sebab dan jugak kerja kotor UMNO/BN sehingga arumugam mengambil tanggungjawab meletak jawatan demi untuk memberi kuasa kepada rakyat memilih pemimpin mereka dalam pilihanraya kecil nanti...

aku bukak malaysiakini, la... dh ada dah berita ni...

A by-election in Bukit Selambau?

PKR sources have informed Malaysiakini that the party's elected representative in Kedah V Arumugam has submitted his resignation, necessitating a by-election soon for the Bukit Selambau state seat.

It is leant that Arumugam had decided to throw in the towel following tremendous pressure on him and his family to defect to Barisan Nasional.

Arumugam VengatarakooArumugam,54, could not be contacted for confirmation but high level party sources said that the party would make the news official tomorrow.

It is learnt that Arumugam has submitted his resignation letter to the Kedah assembly speaker today and had gone overseas.

Arumugam's resignation, if it is confirmed tomorrow by state officials, brings an end to weeks of speculation that he would be tempted or forced to join the BN.

Police Report Lodged

Early this month, Arumugan had lodged a police report claiming, among others, that there was an attempt to kidnap him.

He also claimed that he and his officers have received numerous threats.

"All of this is being done in order to force me to leave PKR and move to Barisan Nasional," he had said after lodging the police report.

He had said that apart from the threats, he was also approached with lucrative offers in order to coax him into leaving PKR.

Last week, talks of Arumugam leaving PKR heated up again, especially when he could not be contacted by anyone. His party colleagues then revealed that he was on leave.

Kedah - which was an Umno stronghold fell - into the hands of Pakatan Rakyat following the March 8 general election.

Arumugam was an independent candidate who joined the PKR after the general election. He was also a state executive councillor under the PAS-led Kedah government.

Esok aku akan dedah apa yang sebenarnya berlaku disebalik perletakan jawatan Arumugam...

Terbukti UMNO/BN bukanlah satu pilihan yang baik untuk rakyat Malaysia...

Rasuah berleluasa, maksiat makin bercambah, keganasan makin meluas, UGUT MENGUGUT DAN JUGAK MENGGANGGU RUMAHTANGGA DAH JADI MAINAN..!

Dasar parti BANGSAT..!

Khak Ptuih...!!!