Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, February 18, 2009

DUN Perak Bubar..! BERITA PECAH TANAH TERKINI DARI PERAK...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Geng...

1 - Belum sahih - Dato' Nasa (ADUN Bota) dikhabarkan bakal meletak
jawatan malam ini..!

2 - Belum sahih - ADUN Jelapang pun nak ikut letak jawatan jugak sebab
tak dapat beli sayur dekat pasar..!

3 - Berita SAHIH..! - Setelah mesyuarat Jawatankuasa Hak & Kebebasan
etang ini, Speaker Perak memutuskan supaya MB Halam Dato' Zambry Kadir
digantung 18 bulan manakala 6 ADUN BN yang dilantik sebagi EXCO
digantung 12 bulan & dilarang dari memasuki sidang DUN.

4 - Berita tak sahih - DUN Perak bakal dibubarkan sedikit masa lagi...

Oi..! get ready..!

Bagan Datoh, Zahid & Ir Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Aku ngan MatSamanKati on the way ke Bagan Datoh untuk program MB Ir Nizar malam ni.

Jam 3 tadi dah start dah majlis hi-tea. Aku tak tau apa cerita pasai aku tak online. Ummi Anni dah ada dekat sana. Hangpa try jenguk-jenguk blog ummi (http://haninasution.blogspot.com) kot-kot dia ada update.

Malam karang kalau ada laptop, aku try wat report dari sana. Agak aku x update, hangpa paham-paham la... Tak dak laptop la tu. Apa-apa hal kalau aku tak update, hangpa pi rewang dekat blog ummi (link yang dekat atas tadi).

Dah... Aku nak layan mata aku sat... Chiaooo...!!!

Respon Dan Cadangan Untuk Unit Amal - malaysiakini

Reactions: 
Ini adalah respon dari seorang pembaca dalam artikel [sini] berkenaan dengan Unit Amal dan aku rasa perkara ni perlu diberi perhatian yang sewajarnya...

Salam,


Memang benar, Unit Amal PAS ini bersedia dikerahkan untuk bertugas bagi mengawal keamanan dan perjalanan aktiviti atau program yang dianjurkan oleh PAS atu kerajaan Pakatan Rakyat. Mereka menjalankan tugas dengan sukarela tanpa sebarang imbuhan. JIka ada pun hanyalah nasi bungkus semasa menjalankan tugas seharian suntuk. Mereka datang dari merata tempat.


Sehingga kini, belum ada lagi parti-;parti politik yang memiliki pasukan sedemikian.


Cumanya, ada sebahagian anggota-anggota Unit Amal ini ada yang memakai pakaian yang telah lusuh semasa menjalankan tugas. Penampilan sedemikian boleh menjejaskan imej pasukan Unit Amal ini. Tetapi kita sedia maklum, mereka mengeluarkan beelanja sendiri untuk mengadakan pakaian dari atas kepala hinggalah ke kaki, dari beret hingga ke kasut. Semua dibeli sendiri.


Telah sampai ketikannya, PAS Pusat atau Negeri, perlu mengusahakan dana bagi menyediakan pakaian yang selengkapnya kepada anggota-anggota Unit Amal ini. Penampilan dari segi pakaian juga amat penting bagi menonjolkan imej parti selain dari disiplin anggota-anggotanya. Jika boleh anggota-anggota Unit Amal ini diberi lencana pangkat dan Negeri bagi mencerminkan kekananan, kecemerlangan dalam perkhidmatan dan dikenali dari Negeri mana yang diwakili oleh mereka.


Bekas-bekas anggota tentera yang menjadi ahli PAS sebaiknya diminta tampil bukan sahaja berkhidmat dalam pasukan Unit Amal ini tetapi juga boleh melatih anggota-anggotanya menjalani kawad dan disiplin-disiplin tertentu.


Jika saranan ini mendapat pertimbangan dari PAS Pusat atau Negeri, pasukan Unit Amal ini akan lebih berketrampilan, berdisiplin dan kelihatan gah pada orang-orang awam yang diluar parti.


Sekian dan wassalam,


para_jump101

Refresh...

Reactions: 
Sekadar menyegarkan minda semula...

Singapura

Republik ini walaupun kecil tetapi taringnya lebih besar dari Harimau Malaya. Maka tidak hairanlah jika ada orang mengatakan jika Malaysia berperang dengan Singapura maka Malaysia akan kalah.

Sejauh manakah kebenaran kata-kata ini?

Ianya memang benar. Singapura yang kecil itu sebenarnya menguasai hampir keseluruhan sistem keselamatan Malaysia melalui tali barut-tali barut di Malaysia. Boleh dikatakan tiang seri ekonomi Malaysia hampir 60 % dimakan anai-anai Israel yang bersarang di Singapura.

Israel Menguasai Malaysia Melalui Singapura

Dalam menguruskan sistem keselamata negara, salah satu aspek penting ialah sistem komunikasi dalaman iaitu antara pejabat persekutuan dengan ibu pejabat negeri. Kawalan ke atas sistem komunikasi amat penting kerana kebocoran maklumat akan menyebabkan pihak luar mudah meneroka strategi rahsia keselamatan negara.

Namun sekarang ia bukan sekadar tidak selamat, malah dimiliki sepenuhnya oleh Israel melalui agen-agennya di Singapura. Sistem komunikasi PDRM dimonopoli terus oleh syarikat-syarikat Yahudi di Singapura.

Perkara ini disahkan sendiri oleh akhbar The Star pada 5 Ogos 2008 (Selasa).

Agen Israel Dalam Sistem Komunikasi PDRM

Keseluruhan tender pembinaan sistem komunikasi yang akan ditukar dari analog kepada digital telah pun diserahkan secara rasmi kepada Asiasoft (M) Sdn. Bhd. (no. Syarikat : 150529-H).

Syarikat ini adalah milik penuh kepada syarikat tunggalnya iaitu Asiasoft Pte. Ltd. yang berpengkalan di Singapura. Nilai penuh tender yang diberikan kerajaan Malaysia ialah RM1 billion tetapi dikecilkan menjadi RM42 juta.

Apa yang mencurigakan ramai penyelidik ialah 'individu' yang bertanggungjawab membina sistem itu. Individu tersebut dikenalpasti sebagai bekas tentera Israel yang berkhidmat sebagai programmer semasa di Israel.

Programmer yang bernama Izhak David Naskar yang memegang pasport Israel bernombor 10902695 itu masih lagi warganegara Israel. Jadi, bolehkah kita menganggap ini suatu kebetulan?

Paling membimbangkan ialah Izhak bukanlah tentera atau programmer biasa, beliau adalah 'pakar' sistem komputer yang telah memenangi anugerah daripada Kementerian Pertahanan
Israel. Malah beliau juga bertanggung jawab membina sistem risikan berteknologi tinggi untuk pasukan pertahanan Israel sekitar 1970 hingga 1987.

Seorang lagi rakan Izhak yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi PDRM ialah Ido Sccheschter yang memegang pasport Israel bernombor 56626252. Ido pula lebih mencurigakan kerana selaku ahli pasukan yang bertanggungjawab membina sistem komunikasi untuk PDRM bersama-sama Izhak, hingga saat ini beliau masih lagi seorang tentera Israel yang sah bukannya
tentera pencen.

Apakah yang menyebabkan PDRM mengambil orang-orang Israel ini? Adakah kerana terdesak atau didesak?

Bukankah lebih baik jika melantik programmer-programmer dari kementerian pertahanan Iran yang sememangnya lebih pakar dari Israel.

Penguasaan Singapura dan Israel di Malaysia

Seperti yang didedahkan sebelum ini bahawa Henry Kisingger telah pun berbincang sesuatu dengan mantan Perdana Menteri. Tetapi kita harus ingat perletakan jawatan Dr. Mahathir bukanlah titik noktah penguasaan Yahudi ke atas Malaysia.

Kerja-kerja penguasaan Israel ini disambung pula oleh Khairy Jamaludin apabila bertungkus lumus menjual saham Pantai Holding kepada Parkways Holding iaitu syarikat milik pelobi zionis terkenal iaitu Richard Blum.

Isu-Isu yang perlu diberi perhatian

Penjualan saham Pantai Holding oleh Khairy Jamaludin kepada Parkways Holding. Jumlah saham sebanyak 31 peratus.

Penjualan saham Telekom sebanyak 5 % kepada syarikat Singapura iaitu Temasik Holding.

Syarikat MITV milik Israel di Singapura berjaya memenangi lesen penyediaan 3G di Malaysia. Kemenangan mengalahkan syarikat lain yang lebih layak iaitu DiGi.

Penjualan air Malaysia kepada Singapura yang tidak masuk akal sebanyak 3 sen untuk 1000 gelen. Untuk menampung keperluan air rakyat Johor, kerajaan perlu membeli semula air kepada Singapura dengan nilai 50 sen untuk 1000 gelen. Ini seperti memberi air percuma kepada Singapura.

Dikhabarkan sistem keselamatan komputer Kementerian Pertahanan (MINDEF) sentiasa diserang hacker dari luar negara setiap 15 minit.

Kesimpulan

Sehingga kini Singapura amat bergantung hidup kepada Amerika dan Israel. Keseluruhan sistem keselamatan dan ketenteraan Singapura adalah kembar siam dengan ketenteraan Israel. Apabila keberkaitan ini berlaku maka harus bagi kita melihat akan tujuan tersembunyi Singapura yang cuba menguasai ekonomi Malaysia.

Kita harus sedar, negara Israel yang kecil itu sudah pun menguasai ekonomi kebanyakan negara-negara dunia berkuasa veto. Orang-orang Israel adalah pemilik-pemilik saham terbesar bagi syarikat-syarikat gergasi dunia. Saham adalah kunci pintu gerbang untuk memasuki ruang pembuat keputusan sesebuah negara.

Walaupun pemimpin dipilih rakyat dan pemimpin akan mengikut kehendak rakyat, namun putaran itu akan kembali semula kepada penentu kemajuan ekonomi negara iaitu pemilik-pemilik syarikat gergasi dalam negara.

sumber: ibnuyaacob

Program DS Nizar di Bagan Datoh - malaysiakini

Reactions: 
Hari : Rabu

Tarikh : 18hb Feb 2009

Masa : 3.00 ptg

Tentatif program
  • Hi-Tea bersama DS Nizar di Rumah Saudara Ariffin@Ramli Parit 1
  • Solat Asar di Masjid Batu 20
  • Bersama penduduk di Bagan Sungai Tiang
  • Bersolat Maghrib dan tazkirah di Surau Sg.Betul,Rungkup
  • Bersama penduduk di Bagan Hutan Melintang
Turut hadir

DATO NGEH KHOO HAM - EXCO KANAN NEGERI PERAK/ADUN SITIAWAN

Ustaz Misbahul Munir Masduki - SetPol DS Nizar

Sultan to decide if by-election is needed - malaysiakini

Reactions: 
Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim said he is seeking an audience with Sultan Sharafuddin Idris Shah following the offer by state executive councillor and Bukit Lanjan assemblywoman Elizabeth Wong to resign after nude pictures of her appeared on the Internet on Monday.

Khalid said he had received Wong's letter.

In a statement issued yesterday, the menteri besar said he would brief the Sultan on the turn of events and seek his guidance on the issue.

He said that in view of the trying circumstances and the obvious stress she was going through, Wong had been told to go on leave and take a deserved rest.

Khalid described the current events as unfortunate as she had been an exemplary executive councillor.

"It is most unfortunate that certain elements have resorted to such despicable acts to smear her name and integrity. I am sure Malaysians and the people of Selangor will reject the use of such shameful tactics and join me in condemning the desperate people responsible."

Gambar DSAI Kencing Berdiri - malaysiakini

Reactions: 
Si Tampok Manggis

Anwar Ibrahim letak jawatan sebagai Ketua Pembangkang dan Ahli Parlimen Permatang Pauh bila gambar beliau sedang kencing berdiri disebarkan di media, internet dan MMS.

Perghh. Sensasi tak cerita di atas? Orang UMNO hangpa pi cari ler gambar tu sebarkan cukup-cukup. Dah politik hangpa jenis yang sedemikian.

Inilah reality politik Malaysia. Elizabeth Wong menawarkan diri letak jawatan kerana gambarnya yang sedang tidur berbogel disebarkan kepada umum.

Politik Malaysia tidak mengajukan soalan bagaimana gambar itu diambil, siapa dalang disebalik gambar itu. Polis pun tak habih siasat lagi. Sebaliknya riuh rendah menyuruh letak jawatan. Ceteknya politik kita.

Apa isunya di sini? Moral? Bukankah perlu diselidiki sedalam-dalamnya perbuatan orang yang dituduh tidak bermoral sebelum hukuman dijatuhkan. Bukankah suatu yang maha tidak adil kalau kita menghukum individu yang sewajarnya diberi ruang persendirian mereka sebelum hukuman dijatuhkan.

Kalau puak-puak tu yang buat perkara yang sah tak senonoh, cover habihhh. Letih dengan politik Malaysia. Sampai bila kita terus nak jadi begini. Jauh kita tertinggal dari sudut kematangan berpolitik. Konon orang kita dan sampai ke bulan. Infrastruktur negara 1st class. Pikiran ahli politik kita macam Mugabae.

Macam hampehhh

Moral UMNO Tahap Tapak Kaki Je..! - malaysiakini

Reactions: 
Sembang lagi pasai moral... sebaik saja gambar phorno YB Bukit Lanjan tersebar, berkokoklah juak-juak UMNO/BN ddok main isu moral... depaa habaq "kami tek leh terima pemimpin yang tidak adaa moral"... yang tu aku setuju... mana yang tak dak moral, kita humban terus dalam jamban taik...

Akibat dari tekanan pihak-pihak berkenaan, akhirnya pada petang semalam, YB Bukit Lanjan mengisytiharkan perletakan jawatannya sebagai EXCO negeri Selangor dan juga ADUN Bukit Lanjan dengan alasan untuk kebaikan parti.

Aku tabik spring dekat YB Bukit Lanjan dengan tindakan berani dan jugak berhemahnya. mana ada orang yang senang-sennag nak letak jawatan sementelah pulak bukan dia yang bersalah, sebaliknya dia kena penaya dekat bekas jantan dia. tapi pasai dia adaa harga diri, maka kita kena terima pendekatan dia lepaskan jawatan tu.

Maka semua mulut-mulut yag selama ni dok berkokok, terdiam buat sementara waktu pasai depa tak sangka YB Bukit Lanjan sanggup ambik tanggung jawab dengan meletak jawatan. depa ingat YB-YB Pakatan Rakyat ni gila sangat nak pegang jawatan macam orang-orang UMNO/BN kot?

Sekarang ni kita nak tanya pulak puaka-puaka UMNO/BN tentang 2 orang ADUN dekat bawah ni pulak...


Hangpa jangan kata tak kenal 2-2 eko dalam gambaq dekat atas ni... 1 Malaysia tau kes 2-2 ekoq ni sebelum ni kan? masa awal-awal kes depa dok kepoh, aku perati bukan main seghonok puaka-puaka UMNO/BN dok main isu "sedekah seks"...

Tapi akhirnya 2-2 ekoq mat sedekah seks ni jugaklah yang jadik talian hayat KERAjaan Halam UMNO/BN dekat Perak. atas tiket bebas, UMNO/BN dok menyabung nyawa dekat 2-2 ekoq mat sedekah seks ni...

Ni dah terang-terang depa mengaku depa terima haabuan seks dan kes depa sedang dibicarakaan diMahkamah...

Jadi apa kata Khir Toyo berkenaan ke 2-2 talian hayat hangpa ni?

Oi Toyo..! 2-2 ekoq talian hayat hangpa ni beragama Islam... 2-2 ekoq ni dalam kenyataan depa mengaku ada terima habuan seks cuma depa tak mengaku bersalah... hang paham maknanya?

Maknanya depa mengaku bahawa seks diluar perkahwinan a.k.a zina itu adalah satu pelakuan yang tidak salah.

Yang ni hang nak kata apa? tak payah desak depa letak jawatan ka? hang setuju ka orang macam ni jadi pemimpin?

Dah la UMNO oi... moral hangpaa tahap tapak kaki je..!

Oi Khir Toyo..! hang tunggu kami nak deliver batang penyapu dekat rumah hang..!

Jom ramai-ramai kita hantaq penyapu dekat rumah Khir Toyo... sapa ada alamat rumah Mat Tempe Botox ni? kasik publish... aku nak buat "Kempen Batang Penyapu Untuk Khir Toyo". menarik x?

Jom Sembang Tentang "MORAL" - malaysiakini

Reactions: 
2-3 hari ni dok sebok pasai isu "MORAL"... sorang pemimpin dari PKR yang memegang jawatan EXCO dan juga ADUN Bukit Lanjan disabitkan dengan kesalahan moral dengan tersebarnya gambar separuh bugel beliau...

Aku dah tengok dah gambar tu, bagi aku erm... no komen... kalau nak cakap bab "MORAL" yang melibatkan orang bukan Islam, bukan bidang aku... aku bukan pandai sangat hukum-hukum agama lain ni... biaq pi la depa.

Yang aku heran sangat-sangat bila adaa pimpinan dari UMNO yang dah "EXPIRED" dok canang sana-sini isu "MORAL" mek yang kene aniaya ni lebih dari orang bijak pandai agama mek tu...

Mat yang dah "EXPIRED" tu konon dok habaq, dia tak leh terima orang yang tak dak "MORAL" sebagai pemimpin dalam negeri dia.

Ni aku naak tanya mai dekat Mat Toyo... kalau oraang macam tu hang tak leh terima, apa pulak kataa hang pasai pemimpin-pemimpin dalam gambaq dekat bawah ni..?

Ada "MORAL" ka depa? depa-depa ni dari parti mana? awat dalam kes depa ni hang diam tak berkokok langsung?

Ber"MORAL" ke orang tu bila terang-terangan ada "skandal" dengan bini orang..?
Ini kita panggey "TIGER MORAL"...
Yang ni hangpa baca dekat [sini].

Tu "MORAL" menatang hapa tu? awat menatang Khir Toyo tak desak depa ni supaya letak jawatan?

Khak Ptuih...!!!

Jangan TERLUPA Pada Unit Amal PAS - malaysiakini

Reactions: 
Dalam kita dok sebok-sebok dengan krisis politik disana-sini, aku dok perati ada satu Yayasan dalam Pakatan Rakyat yang aku nampak amat efektif dan paling kedepan sekali dalam setiap krisis baik politik mahupun sosial di Malaysia.

Sungguh, lama dah aku dok perati unit ni dan memang aku cukup-cukup respek dekat depa. baik masa demo, sessi ceramah, perhimpunan dengan permit atau tak dak permit semua petugas-petugas ni boleh dikatakan cukup efisisyen, teratur dan tersusun.

Sapa dalam ramai-ramai pro Reformasi atau pro Pakatan Rakyat atau pro Barisan Nasional yang tak pernah tengok geng-geng Baju Merah/Barret Merah... kalau hangpa nak tau, yang tu la Unit Yayasan Amal Parti Islam SeMalaysia.

Geng-geng ni aku cukup tabik... sepanjang aku dok ikut mana-mana aktiviti Pakatan Rakyat atau NGO, memang Unit Amal ni lah yang banyak dok bantu melancarkan semua perjalanan aktiviti.

Kalau dekat ceramah, tak kira yang besar, yang mega atau raksasa, memang hancoss kalau tak dak Unit Amal... (ni pandangan peribadi aku la...). paling ketara ialah traffic. depa ni cukup terlatih dalam bab lalu lintas. tak percaya hangpa tanya sahabat kita dari Unit Trafik PDRM.

Aku tengok dekat mana-mana perhimpunan kalau ada Unit Amal, polis trafik memang boleh dok rileks. tak payah pening kepala naak angkat tangan tiup wisel, libas kanan, libas kiri. dari jalan besar nak pi ke tempat perhimpunan, Unit Amal dah ada dah dan depa akan guide pengunjung arah mana nak pi.

Contoh paling ketara masa Perhimpunan Sejuta Rakyat dekat Stadium Kelana Jaya. yang ni ketara sangat nampak. belah pagi masa aku sampai, trafik cukup-cukup lancar. tengahari lepas Unit Amal tarik diri pasai tak setuju dengan salah satu program hari tu... terusss hancur lalulintas... jem bagai...

Tutup cerita yang tu... hangpa ingat dak Perhimpunan Sejuta Rakyat (BERSIH)? depa ni jugak la yang dok counter peserta perhimpunan supaya tak keluar dari kawasan liputan... cukup efisyen... mana yang nampak nak buat kecoh, terusss cekup bawak keluar dari kumpulan orang ramai. mana yang nampak lebih-lebih terusss depa reject. tu pasai perjalanan program cukup cantik...

Lepas habis perhimpunan, ada benda paling pelik berlaku... perhimpunan BERSIH betul-betul menepati moto BERSIH... nak cakap jumpa sampah sepanjang jalan? jangan harap la... rupa-rupanya depa pun ada jugak unit yang dok pantau bab kebersihan kawasan program. Majlis Bandaraya pun boleh goyang kaki. tak payah susah-susah nak kutip sampah.

Ni aku dok dekat Ipoh pun aku dok perati depa jugak... dari awal krisis politik aku tengok depa dah berkampung dah dekat Ipoh... rumah YB-YB semua depa jaga. lepas tu dekat rumah rasmi MB pun depa berkampung jugak sampai la ni.

Aku sempat jugak tanya sorang dua pasai Unit Amal ni berapa RM elaun PAS bayaq untuk depa buat kerja ni? rupanya tak dak elaun beb... ni betul-betul beramal... pergh... tabik spring dekat hangpa... sehari aku dok perati dekat kawasan rumah MB tak kurang dari 10 orang Unit Amal bertugas bergilir-gilir siang malam.

Yang bertugas pulak bukan datang dari Ipoh je... merata-rata ceruk depa datang... agak free tak dak kerja, sampai la depa...

Tahniah buat Yayasan Amal kerana berjaya mendidik dan melatih barisan sukarelawan Unit Amal dengan disiplin dan jati diri yang tinggi dan juga berjaya membawa nama Unit Amal sebagai satu unit sukarelawan yang tidak dapat ditandingi dari segi kelancaran dan juga keefisyenan jalan kerjanya.

Untuk petugas-petugas Unit Amal pulak, jasa hangpa terlalu banyak. harap satu hari nanti mereka-mereka ini tidak dipinggirkan kalau ada antara depa ni berada dalam kesempitan.

24 jam... tak dak gaji... oit... UMNO ada dak Unit macam ni..?

Foto MB Ir Nizar Di Stadium Perak - malaysiakini

Reactions: 
Ketibaan MB Ir Nizar Disambut oleh para pegawai PDRM.
Sembang apa tu yeob...???
Ni baru betul turun padang..!
MB + PAFA = NIZAR ... So What..? Hangpa nak kata apa? depa nak Nizar jugak... tak paham-paham..?
Nak gerak balik dah tu... jumpa lagi no...

Lagi gambar klik dekat [sini].