Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, February 22, 2009

TEMPUR ADA SENINYA - malaysiakini

Reactions: 
Malam tadi aku hadir satu taklimat di Bukit Gantang. Antara yang beri taklimat ialah Ustaz Ahmad Awang. Panjang taklimatnya. Di awal ucapannya, Naib Presiden PAS itu membaca ayat 60 Surah Al-Anfal:

وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّڪُمۡ
وَءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمۡ لَا تَعۡلَمُونَهُمُ ٱللَّهُ يَعۡلَمُهُمۡ وَمَا تُنفِقُواْ مِن شَىۡءٍ۬ فِى سَبِيلِ ٱللَّهِ
يُوَفَّ إِلَيۡكُمۡ وَأَنتُمۡ لَاتُظۡلَمُونَ

" Bersiap sedialah untuk menentang mereka (musuh yang menceroboh) dengan segala jenis kekuatan yang dapat kamu sediakan, dan pasukan berkuda yang lengkap, yang dengannya dapat menggerunkan musuh-musuh Allah dan musuh-musuh kamu, serta musuh-musuh yang lain dari mereka yang kamu tidak mengetahuinya, sedang Allah mengetahuinya; dan apa saja yang kamu belanjakan di jalan Allah, akan disempurnakan balasannya kepada kamu, dan kamu tidak akan dianiaya. "

Ayat ini telah ribuan kali dibacakan di merata pentas ceramah dan kuliah. Perintah Allah tentang 'persiapan' amat jelas. Jenis persiapan itu 'pelbagai', sesuai dengan keperluan pertempuran yang dihadapi. " مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم " mengisyaratkan 'apa saja yang dapat disediakan' atau 'selagi termampu' atau 'semua yang perlu' di gelanggang yang terbentang itu.

" رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ " ialah pasukan berkuda. Ia merupakan kekuatan paling hebat dalam peperangan zaman Rasulullah SAW. Allah memerintahkan supaya umat Islam menyediakan kekuatan terhebat itu. Tanpanya musuh tak akan gerun, apatah lagi jika mahu menumpaskannya. Kegerunan musuh adalah satu perkara manakala kekalahan musuh adalah satu perkara yang lain. Keupayaan mengalahkan musuh berkait dengan keupayaan menggerunkan musuh. Gerun membawa kepada lemah semangat dan kucar-kacir. Akhirnya mereka hilang kekuatan. Ketika itulah kita akan memuktamadkan kemenangan di pihak kita.

Keupayaan menyediakan kekuatan paling hebat itu pula bergantung kepada kesanggupan kita berkorban harta benda. Tanpa pengorbanan maka tak dapatlah kehebatan itu disediakan. Kita wajib yakin dengan kebaikan yang disediakan di sisi Allah untuk hamba-hambanya yang tidak kedekut memberi 'infaq' untuk menyiapkan pasukan kita dengan kelengkapan terhebat.

Takbir! Reformasi! Makkal Shakhti!

-jeritan minda politik malaysia

Ceramah Perdana MB Ir Nizar Di Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Jumaat malam sabtu bersamaan 20hb. Februari, 2009 berlangsung program Ceramah Perdana oleh Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Haji Nizar Jamaluddin di Kampung Bukit Cempedak, Bukit Gantang Perak.

Majlis berlangsung lebih kurang jam 9:30 malam. nak cerita panjang-panjang aku tak reti. hangpa tunggu lah dugong darat siapkan rakaman video ceramah MB Nizar malam tu. sementara tu hangpa layan gambar-gambar dulu. ok ka?






Skodeng kat [sini] la wei kalau nak tengok banyak lagi..! sambil-sambil tu aku upload lagi gambo-gambo lain... pagi sikit baru siap kot... sabaq no...

*sorry beb, lambat update... hari ni sibuk dok pindah ofis... lagi satu BerukBand memang teruk sangat-sangat... minggu depan baru nak masuk streamyx dekat ofis baru ni...