Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, February 28, 2009

Al-Fatihah: Ibu Mertua MB Ir Nizar Kembali Ke Rahmatullah - malaysiakini

Reactions: 
Khabar baru diterima mengatakan bahawa Ibu Mertua YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar telah kembali ke rahmatullah pada jam 10:00 malam tadi di rumah anaknya di Jalan Damai, Tapah.

Jenazah Allahyarhamah Ibu Mertua YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar, puan Azizah binti Zainal Abidin akan dikebumikan esok sebelum waktu Zohor.

Kami dari BloggersNetwork@Perak mengucapkan takziah kepada YAB Menteri Besar Perak Dato' Seri Ir Nizar atas pemergian ibu mertuanya ke rahmatullah.

Al-Fatihah...

Serangan Bermula ESOK...!!! - malaysiakini

Reactions: 
-tok iskandar

Bulan Februari hampir berlalu dan episod menyedihkan seperti pengkhianatan ADUN-ADUN Pakatan Rakyat dan rampasan kuasa di Perak bolehlah dijadikan iktibar kepada penyokong dan pemimpin Pakatan Rakyat. Anggaplah bulan Februari sebagai bulan pembersihan dan bulan Mac pula sebagai bulan menyerang. Asyik-asyik kena serang je, eloklah kita pilih strategi menyerang dan ramai yang bersetuju menyerang adalah pertahanan yang terbaik.

Ketika ini Pakatan Rakyat teruk diasak bertubi-tubi oleh pelbagai fitnah dan tohmahan seperti derhaka, pengkhianat dan macam-macam lagi label yang diberikan oleh media totok UMNO.

MB Selangor terpaksa berdepan dengan SPRM berhubung pertuduhan rasuah dan salahgunakuasa. MB Perak digulingkan setelah 3 ADUN Pakatan Rakyat belot. KM Pulau Pinang diasak dengan tuduhan anti Islam. MB Kedah terpaksa menangkis fitnah exconya membuat surat layang menghina Sultan Kedah dan MB Kelantan cuba dimalukan oleh Raja Katak, Ibrahim Ali.

Najib memerlukan modal besar untuk menghadapi Pemilihan UMNO pada Mac depan dan kejayaan merampas Perak secara haram belum memadai baginya. Selangor kini cuba diintainya dan tengah menunggu peluang untuk merampasnya secara haram.

Tindakan Tan Sri Khalid mendedahkan segala penyelewengan dan rasuah yang dilakukan oleh Khir Toyo telah mengejutkan puak-puak UMNO di Selangor dan khabarnya jika didakwa di mahkamah peluang Khir Toyo untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO makin tipis. Senang hatilah Mukhriz dan Khairi pasal saingan korang dah tumbang.

Tok nak cadangkan sedikit penambah baikan kepada Tan Sri Khalid supaya membongkar segala penyelewengan yang dilakukan oleh Muhamad Taib, bekas MB Selangor dan Ketua Penerangan UMNO. Kerjasama rakan-rakan bloggers diperlukan dan sebagai permulaan insiden letupan kilang mercun yang beroperasi secara haram di Sungai Buloh dan telah menggorbankan belasan nyawa perlu disiasat semula oleh SPRM.

Benarkah dakwaan Mat Taib@Mike Tyson memiliki saham di dalam Syabas dan lain-lain syarikat pembekal air sehingga rundingan air di antara kerajaan negeri Selangor dengan syarikat-syarikat pembekal air ini gagal. Biarpun tawaran yang ditawarkan oleh kerajaan Selangor itu berpatutan iaitu dengan nilai keuntungan yang bakal mereka terima sebanyak 12%. Khabarnya syarikat-syarikat pembekal air ini mahukan keuntungan 300%. Tokey judi kat Gentingpun tak dapat keuntungan sebanyak ini. Memang proksi Mat Taib tamak dan sanggup menyusahkan rakyat Selangor. Eloklah dibuat laporan kepada SPRM agar persepsi Suruhanjaya itu lembu UMNO tidak benar?

Mulai bulan 3 ini tok cadangkan bloggers semua membentuk kesatuan di peringkat nasional dan kita sama-sama mengumpul bukti dan mendedahkan segala kebobrokan yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin UMNO.

Hishamudin yang terpaksa berdepan dengan tentangan hebat daripada PAS, PKR, NGO-NGO seperti Gapena, PIBG, tokoh-tokoh akademik yang membantah pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dan BI.

Gerakan ini atau GMP perlu diperhebatkan dengan sokongan kesatuan sekerja seperti CEUPACS, NUTP dan MTUC. Pemimpin-pemimpin mahasiswa juga perlu menyahut seruan memartabatkan semula Bahasa Melayu dengan menyokong GMP. Pada 7 Mac, jika kita benar-benar menyokong GMP, marilah kita beramai-ramai menyertai demonstrasi yang diadakan untuk memartabatkan Bahasa Melayu. Soal demonstrasi haram atau tidak tidak timbul kerana UMNO sering mengadakan demo, siap bawa budak-budak sekolah lagi. Jika UMNO membantah,kita paparkan semula gambar UMNO buat demo dengan kanak-kanak. Jangan lupa CEO TNB, Che Khalib dapat award CEO of the yearpun pasal anjurkan demo bantah pembinaan Carrefour di Kota Damansara. Siap bawak budak sekolah lagi dan TV3 ada menyiarkan demo itu di dalam Buletin Utama.

Tok juga nak minta rakan-rakan bloggers mengumpulkan bukti berapa banyak sekolah di seluruh negara yang terbengkalai dan lewat untuk disiapkan. Setahu Tok kaum keluarga Hishamudin juga diberikan projek menyiapkan lebuhraya DUKE bernilai berbilion ringgit dan tok seperti warga Malaysia yang lain nak tahu ada tak kaum kerabat Hishamudin terlibat dengan projek membina bangunan-bangunan sekolah. Mungkin ramai yang tidak tahu Hishamudin adalah sepupu kepada Najib, TPM @ Menteri Kewangan.

Rakyat tengah sengsara dengan kemelesetan ekonomi,ramai yang menganggur,korang pulak perabih duit rakyat.

Mulai tahun ini,berapa banyak Pejabat Pelajaran Daerah Temerloh membazirkan duit rakyat dengan mengindahkan bangunannya dan kita mulakan dengan negeri Pahang kerana Najib pernah jadi MB di sini. Eloklah solan ini semua ditanya oleh MP-MP Pakatan Rakyat dan didedahkan di dalam blog-blog. Tak kena gaya Hishamudin akan disiasat oleh SPRM dan besar kemungkinan tak dapat bertanding jawatan Naib Presiden UMNO.Hishamudin bolehlah diibaratkan orang kanan kepada Najib.

Tok nak cadangkan MB Kedah menurut jejak langkah MB Selangor mendedahkan segala penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan BN ketika memerintah Kedah.Tok heran UMNO Kedah yang sibuk memainkan isu surat layang menghina Sultan Kedah. Korang kata Exco Kedah yang tulis surat tu. Kalau betul apasal korang tak buat report polis dan dedahkan nama exco tu. Nampak sangat nak buat modal untuk kempen Pilihanraya Kecil Bukit Selambau. Korang sekarang dah kamceng dengan polis, eloklah pindahkan aje cawangan korang kat balai polis. Jangan sampai rakyat menyampah nanti ada pulak kambing, baghal atau keldai yang dihantar di balai polis. Baghal@keldai@kambing tu pulak ada tulis nama PDRM. Macam yang berlaku kat Shah Alam hari tu.

Di Perak pula,hampir pasti BN nak boikot sidang tergempar DUN Perak. Eloklah macam tu. Bolehlah kita bubarkan DUN Perak dan adakan pilihanraya seluruh Perak. lepas tu MB haram zombie boleh pencen. Korang agak-agak SPR nak ke isytiharkan pilihanraya. Bab ni tok musykil sikit.

Tok dengar citer di Selangor jika MB Selangor dipenjarakan, Sultan akan menolak calon yang dikemukakan oleh PKR dan menerima Dr Hasan Ali sebagai MB yang baru. Jika ini berlaku huru-haralah negeri Selangor seperti yang berlaku di Perak dan jalan penyelesaian terbaik selepas ini Dr Hasan Ali tolak tawaran itu dengan berhemah dan serahkan kepada PKR pilih calonnya. Selepas ini untuk menunjukkan korang semua bersatu, buatlah khidmat komuniti bersama-sama.Semua ADUN PKR, PAS dan DAP turun padang menyertai program ini.

Najib tika dan saat ini sibuk membina kemnya di Pahang dengan menjadikan Ismail Said, MP Kuala Krau sebagai orang kanannya. Setahu tok UMNO Bahagian Kuala Krau hari tu mencalonkan Khir Toyo sebagai Ketua Pemuda dan bukannya Mukhriz yang dipilih Najib kerana Mukriz anak Mentornya Tun Dr Mahathir. Kau jangan salah pilih geng sudahlah najib. Setahu Tok juga ada sumber yang mendedahkan Khir Toyo telah memberikan rasuah kepada perwakilan UMNO di Kuala Krau untuk mencalonkannya. SPRM siasat ke tidak perkara ini?

Khabarnya Najib akan melantik Ismail sebagai Menteri kerana sebelum ini kempunan tidak dicalonkan sebagai timbalan menteri biarpun dah 2 penggal jadi MP. Ismail Sabri 2 penggal jadi MP Bera dah dapat jadi Menteri Belia dan Sukan. Saifuddin Abdullah baru jadi MP Temerloh dah jadi timbalan menteri. Ada sumber memberitahu nama Ismail dah dicalonkan Tok Nan dan disingkirkan di saat akhir kerana Rosmah nakkan kawan baiknya Maznah jadi timbalan menteri. Ismail Said pernah menjadi Ketua Pemuda Pahang dan exco Pemuda Malaysia ketika Hishamudin menjadi Ketua Pemuda.

Khabarnya Tok Nan MB Pahang akan digantikan oleh calon pilihan Najib, Shakar Shamsudin kerana beliau orang Pak Lah dan ADUN Kerdau, Zaharudin Kasim juga turut menerima tempiasnya kerana mempunyai hubungan erat dengan Pak Lah dan pernah menjadi Ketua Penaja UMNO Putrajaya. Ramailah orang Pak Lah dan Khairi yang akan dicantas oleh Najib setelah beliau menjadi PM.

Kem Najib jugalah yang memerangkap Norza Zakaria. orang kuat khairi dengan pertuduhan rasuah dan kem Najib jugalah yang mencantas Wan Farid, seorang lagi hulubalang khairi sehingga tewas dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu.

Persaingan di antara Khairi dan kem Najib belum tamat kerana khairi baru sahaja mendapat tonik baru setelah mendapat sokongan ketua pemuda Johor, Datuk Razali Ibrahim. Ketua Pemuda WP, Perak, Kelantan dan beberapa negeri lain turut menyokong Khairi.

Kem Najib yang selama ini menyokong Mukhriz terpaksa bekerja keras dan dalam persaingan hebat ini siapa yang tewas akan kehilangan semuanya dan eloklah korang mintak borang masuk PAS atau PKR. Kalau malu, korang boleh mintak borang keahlian DAP.

Pemilihan UMNO semakin hebat dan setelah Konvensyen BN ditangguhkan, ramai yang menjangkakan pemilihan UMNO turut ditangguhkan bagi menghadapi PRK di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai.

Jika Pak Lah berundur sekarang, masa depan politik Khairi dijangkakan akan berakhir. Masa depan anaknya, Kamarudin sebagai jutawan segera juga akan berakhir. Scomi akan jadi maggi mi. Pak Lah juga yang gigit jari. Paling suspen apakah orang kuat Khairi seperti Ismail Sabri dan Saifuddin Abdullah akan lompat menyertai kem Najib yang dianggotai Jamaluddin Jarjis, Ismail Said, Hishamudin, Zahid Hamidi, Shakar Shamsuddin. Kita sama-sama tunggu dan lihat.

Selepas 51 Tahun: UMNO Masih Bodoh..! - malaysiakini

Reactions: 
Ini bukan kenyataan yang tak berasas, tapi kenyataan yang berbukti. kecualilah untuk totok-totok UMNO, bagi mereka, ini adalah "tuduhan". sikit aku tak heran kalau orang UMNO berfikiran macam tu (lebih-lebih lagi penyokong-penyokong UMNO) sebab orang-orang "berkenaan" ni pada pandangan aku bukan "tak dak akal", tapi mereka-mereka ni memang tak dak otak. kalau dah tak dak otak, macam mana nak ada akal? betul..?

Tengok je lah apa yang UMNO dah buat sepanjang lebih 50 tahun membentuk KERAjaan Pusat di Malaysia. tiap kali dok atas platform tak kira platform politik ataau apa-apa pun, depa ni akan bercakap tentang "kemajuan", "Malaysia negara maju", "Malaysia negara kaya", "Malaysia itu" dan "Malaysia ini". semuanya ada di Malaysia.

Disaat pemimpin-pemimpin UMNO dok laung-laung "kununnya" Malaysia negara maju, apa perlunya setiap kali jugak depa dok sodok rakyat Malaysia dengan sentimen perkauman? kalau sembang bab berniaga, depa cukup suka perbesar-besarkan jarum kununnya masyarakat Cina akan menguasai ekonomi Malaysia.

Apa masalahnya? masyarakat Cina tu bukan warga negara Malaysia ke? kenapa perlu takut pada masyarakat Cina?

UMNO Tolong Melayu?

Tiap kali jugak UMNO dok laungkan kununnya UMNO telah berjaya menyediakan berbagai "peluang perniagaan" kepada orang Melayu. kalau betul kenyataan tu, kenapa UMNO sendiri dok takut dan menakutkan orang Melayu akan kebangkitan masyarakat Cina dalam penguasaan perniagaan dan ekonomi Malaysia?

Adakah sebab UMNO "GAGAL" menyediakan peluang-peluang perniagaan kepada masyarakat Melayu sampaikan UMNO "TERPAKSA" mengeluarkan kenyataan sedemikian? aku cukup heran dalam hal ni. UMNO dok cerita yang UMNO "TELAH BERJAYA" menyediakan "BERBAGAI PELUANG PERNIAGAAN KEPADA ORANG MELAYU" tapi dalam masa yang sama UMNO jugak yang dok takutkan orang-orang Melayu akan kebangkitan dan penguasaan masyarakat Cina dalam sektor perniagaan dan ekonomi Malaysia. apahal..?

Kenyataan yang "BERSELINDUNG" macam tu macam "MENGIAKAN" pendapat aku bahawa UMNO telah gagal dalam membantu orang-orang Melayu. betul..?

Eh... UMNO tolong orang Melayu ke UMNO tolong MeLAYUkan orang Melayu?

UMNO Menyatukan Rakyat Malaysia..? - khak ptuih..!®

Betul ke UMNO menyatukan rakyat Malaysia..? kalau dalam bab "menyatukan rakyat Malaysia" ni aku memang cukup-cukup setuju bahawa UMNO adalah juara. tapi dalam majlis makan-makan je la. musim perayaan contohnya, nak kena sodok dengan makanan, baru la penuh semua bangsa pi serbu... serbu rumah terbuka. bukan sebab "perpaduan" tapi sebab nak makan. kalau bab makan, yang ni tak payah nak buat simbolik la kunun berjaya "menyatukan" rakyat Malaysia...

Cuba kau letak apa-apa kuih dekat kaki lima kedai tak pun dekat lantai pasar... tunggu dalam setengah jam cuba tengok, binataang apaa yang tak datang makan, binatang apa yang tak datang hurung makanan tu. semut, lalat, kucing, hama, rama-rama, anjing semua pi hurung makanan tu... (contoh ni kurang bagus sebenarnya tapi kira ok la bagi aku...)

Cuba pulak UMNO buat majlis tazkirah atau majlis keagamaan (UMNO pernah buat ke..?) ... tengok sape yang datang? (angkut dengan bas, bagi surat pekeliling "WAJIB" hadir tu kira ngelat... tak aci..!)

Sejak dari tahun 1998, aku dah pergi banyak ceramah-ceramah dan majlis-majlis keagamaan anjuran PAS dan alhamdulillah setakat ni jarang aku tengok yang bukan Islam tak hadir hatta dalam majlis Qiamullail waktu subuh (ada bukan Islam yang sanggup bangun jam 3 pagi untuk datang majlis keagamaan yang beragama Islam..!).

Kadang aku heran jugak... buat apa depa datang padahal depa bukan Islam dan aku pernah tanya depa (yang bukan Islam) buat apa korang datang..? depa jawab apa tau? - mesti datang la... tak tau baca pun tak da hal, janji hati mau bersih, kasi moral support..!

Apa kata korang? aku kata gini - yang datang majlis UMNO tu semua sebab nak dapatkan poket support, yang datang majlis Pakatan Rakyat pulak sebab nak bagi moral support. korang dok dalam golongan mana? golongan yang ikhlas memberi atau golongan yang ikhlas menerima?

Perhimpunan Agung

Korang tengok pulak tiap kali Perhimpunan Agung UMNO. sape yang datang? ahli-ahli UMNO je... ahli-ahli UMNO tu dari berbagai bangsa ke? perpaduan kejadahnya macam tu? keahlian UMNO hanya untuk "orang melayu". parti yang selalu menjerit-jerit, hunus-hunus keris, laung-laungkan "perpaduan" keahliannya HANYA untuk orang Melayu dan memperjuangkan orang Melayu SAHAJA..!

Sape pulak nak perjuangkan bangsa-bangsa lain dekat Malaysia ni? MIC? beb... MIC tu cuma untuk orang-orang India je beb... mana la depa nak peduli bangsa-bangsa lain... MCA? beb... MCA tu cuma untuk bangsa Cina je beb... depa peduli orang-orang Cina je...

Maka dengan itu wujudlah pulak Barisan Nasional. semua parti komponen berbagai kaum bertomoih dibawah satu label "Barisan Nasional". setahun sekali baru depa berkumpul... semua parti komponen yang mewakili berbagai bangsa dok berkumpul bawah satu bumbung setahun sekali atau lebih. tapi nak cakap tiap-tiap bulan... sorry... tak pernah.

Kalau dah setahun sekali ataau kadang-kadang baru nak berkumpul, nak selesai masalah apa? apa depa ingat setahun sekali baru masalah datang? paling-paling serius pun aku tengok, dekat-dekat pilihanraya baru bersungguh nak berkumpul. tu pun bukan nak selesai masalah, depa kumpul nak berebut kerusi DUN ngan Parlimen je.

Bilamasa depa bincang nak selesai masalah "semua kaum"? porrraaahhh...!!!

Aku selit sikit pasal Pakatan Rakyat.

PAS - keahliannya terbuka untuk SEMUA KAUM di Malaysia yang beragama Islam (untuk kelab penyokong PAS terbuka untuk SEMUA KAUM tak kira agama).

DAP - keahliannya terbuka untuk SEMUA KAUM di Malaysia tak kira bangsa dan agama.

PKR - keahliannya terbuka untuk SEMUA KAUM di Malaysia tak kira bangsa dan agama.

Setiap kali perhimpunan mana-mana komponen Pakatan Rakyat baik PAS, DAP atau PKR DISERTAI OLEH SEMUA KAUM yang menjadi ahli parti dan masalah-masalah yang dihadapi oleh SEMUA KAUM dibincangkan dalam mana-mana perhimpunan tak kira PAS, DAP atau PKR walaupun dibuat secara berasingan.

Kalau tak dak Perhimpunan Agung Parti-Parti Komponen Pakatan Rakyat pun, masalah semua kaum tetap dibincangkan dalam parti masing-masing sebab dalam parti masing-masing ada wakil dari semua kaum.

Berbeza dengan UMNO dan Barisan Nasional, depa nak kene tunggu perhimpunan agung Parti-Parti Komponen Barisan Nasional barulah depa bincang hal-hal berkaitan semua kaum. penat macam tu beb... berkulat dulu la baru dapat setel... (tu pun kalau depa bincang...).

Melayu - MeLAYU

Tiap kali UMNO tersepit, nak mampus, hilang sokongan, tiap kali tu la jugak sentimen "melayu" depa laung-laungkan balik.

Ketuanan melayu, hak melayu, itu melayu, ini melayu... tu la modal UMNO. aku heran, sampai hari ni tak dak sape boleh jawab soklan aku yang ni - UMNO dok perjuang MELAYU, tapi awat nama parti pakai nama mat saleh?

Ngangkat-ngangkat keris dok tikam-tikam langit, julang-julang keris macam Taro nak jadik Otromen macam Lion O dalam kartun Thundercat tu dapat apa? nak bela bangsa? sape suruh bela bangsa? Malaikat? Ulama'? Nabi? Rasul? Allah?

Kitab apa UMNO baca sampai perlu mendahulukan perjuangan "bangsa" melebihi "agama"?

Mati Kerana BANGSA?

Tiap kali jugak orang UMNO Ngangkat-ngangkat keris dok tikam-tikam langit, julang-julang keris macam Taro nak jadik Otromen macam Lion O dalam kartun Thundercat, tiap kali tu jugak depa dok laung sanggup pertahankan MELAYU hingga ketitisan darah yang terakhir.

Cakap berdegar-degar, pelaksanaan... haram...

Mati kerana pertahankan Melayu? dalam kubur esok malaikat tanya apa? bangsa ke agama?

Tak tau laa kot-kot kitab HadHari dok ajar macam tu... dahulukan bangsa kemudiankan agama... yang tu aku tak tau la... aku tak pernah belajar kitab HadHari.

UMNO Pertahankan Islam?

Kalau cakap bab agama, UMNO pun nak jadi hero. modal depa satu je. UMNO terbukti memartabatkan agama Islam dan buktinya ialah KERAjaan telah mengisytiharkan bahawa agama rasmi negara Malaysia ialah agama Islam...

Ceh...!!! martabatkan Islam dengan menganjurkan berbagai-bagai bentuk hiburan yang melaghakan, martabatkan Islam dengan meminggirkan majlis-majlis agama.

Mana pergi mufti-mufti yang kenyataannya tak sehaluan dengan KERAjaan pusat? apa tindakan KERAjaan UMNO/BN bila Dato' Harussani keluarkan fatwa bahawa program Sure Heboh tu haram? kenapa sampai sekarang program Sure heboh mmasih dok jalan macam biasa?

Ituke bukti UMNO memartabatkan Islam?

Kalau majlis lagha buat promosi besar-besaran siap "siri jelajah Malaysia". sape tau bulan ni (februari) berapa banyak majlis agama KERAjaan pusat sediakan berbanding majlis keagamaan?

Tinggi sungguh martabat Islam bawaan KERAjaan UMNO/BN..!

Paling best bila orang UMNO cakap UMNO martabatkan Islam di Malaysia dengan membina banyak Masjid... kah kah kah kah kah... masjid banyak (yang ni terbukti) ... tapi jemaah mana?

Hukum Hudud

Masuk bab hukum hudud pulak... yang ni orang-orang UMNO cukup phobia... mungkin jugak ada orang-orang UMNO yang kena sawan tiap kali sebut pasal hudud. yang tu aku tak tau.

Bila sembang bab hudud, modal UMNO ialah - kenapa hudud PAS Kelantan dengan hudud PAS Terengganu tak sama? jadi itu alasan depa untuk tidak melaksanakan hudud di Malaysia.

Lebih 51 tahun UMNO buat apa? pernah ke UMNO bincang pasal hudud sebelum ni dan sekarang?

Aku tak reti nak ulas banyak-banyak, cuma aku heran, kalau betul UMNO nak martabatkan Islam, bila dah tengok draf hudud PAS Kelantan dengan PAS Terengganu tak sama, kenapa tak duduk semeja bincang elok-elok cari tang mana silap, pakat-pakat perbetul supaya hudud dapat dilaksanakan?

Depa bagi pulak alasan - hukum hudud tak sesuai dilaksanakan di Malaysia atas faktor berbilang kaum. UMNO lagi pandai dari Allah pulak dah..!

...............

Dekat atas tu cuma beberapa contoh-contoh yang aku ambik. perkara-perkara asas yang sepatutnya semua orang sedar bahawa UMNO ini adalah satu parti yang perjuangannya adalah perjuangan putar belit. kot UMNO yang lama dulu aku tak tau. tapi kalau UMNO sekarang memang dah total lost. antar kedai halfcut pun tak guna.

Kalau nak ayat sedap lagi, UMNO ni kalau bagi free pun masih MAHAL jugak... oi... barang free pun mahal jugak? tu la timbangan rege UMNO sekarang.

Parti yang umurnya dah leboh 50 tahun tapi masih bodoh memang regenya gitu. bagi saje pon mahal yeob..!

Ni... sekarang UMNO dok sebok ngan "KETUANAN MELAYU". "KETUANAN MELAYU" tu binatang apa woi? ini negara Malaysia, kalau nak kecoh, kena kecoh pasal "KETUANAN RAKYAT".

kalau hangpa nak main lagi isu "KETUANAN MELAYU", baik tukar balik nama Malaysia jadik "PERSEKUTUAN TANAH MELAYU" balik... baru ada akai..!

Eh... orang UMNO ada akai ka? depa tau ke "OTAK" tu apa?

Kalau depa tau, tak kan la lepas lebih 50 tahun depa masih BODOH lagi?

Ketuanan Kain Pelekat

Kain pelekat la la la la, kain pelekat la la la la, kain pelekat diguna bila piliharayaaa...

Gemuruh Di Kampung Sayong Tengah - malaysiakini

Reactions: 
Semalam di Kampung Sayong Tengah. 7 orang penceramah dan seorang memperdengarkan bacaan ayat suci Al-Qur'an. dekat sini unik sikit sebab sebelum ni tak de lagi dekat mana-mana ceramah yang aku pergi, diselingkan dengan pembacaan ayat suci Al-Qur'an.

Antara yang hadir untuk sessi ceramah ialah 3 penceramah (sorry beb, aku tak ingat nama depa) wakil tuan rumah disusuli oleh Khairuddin, Abdul Wahid Endut (jauh datang dari Gganu), Ngeh, Idham Lim dan kemuncaknya macam biasa oleh YAB Dato' Seri Ir Nizar... Gganu, Klate dan Peghak bergabung buat pertama kali.

Aku tak reti nak cerita panjang-panjang. tengok gambar sudah...

YAB Menteri Besar Perak, Dato' Seri Ir Nizar dari Perak, YB Ahli Parlimen Kuala Terengganu Abdul Wahid Endut dari Terengganu dan YB ADUN Titi Serong Idham Lim dari Kelantan... 3 negeri bergabung di Kampung Sayong Tengah.

Barisan Penceramah dari 3 parti komponen Pakatan Rakyat, PAS, DAP dan KeADILan diatas 1 pentas.

Macam-macam aksi dari penonton.

Ribuan yang datang dari merata ceruk.

Kusyuk... paham ke tak paham aku tak tau...

Bergambar kenang-kenangan.

*gambar oleh Kamera.

Patuhilah Undang-Undang Jalanraya - malaysiakini

Reactions: 
Pernah tengok papan tanda amaran macam dekat bawah ni?
Kalau tak nak jadik macam yang dekat bawah ni...
Dan dekat bawah ni...
Kalau tak nak naik mende alah ni...
Patuhilah Undang-Undang Jalan Raya...

Orang lain pun ada kenderaan sendiri jugak...

Orang lain pun bayar jugak lesen...

Orang lain pun bayar jugak road tax...

Orang lain pun bayar jugak tol...

Tapi semua tu bukan boleh cover nyawa beb... korang ingat dekat TESCO ada jual nyawa spare ke?