Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 06, 2009

Rasuah: Setpol Menteri UMNO Ditahan - malaysiakini

Reactions: 
Berita
  • Setiausaha politik seorang menteri Umno telah ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Rabu lalu, kerana disyaki terbabit dalam rasuah melibatkan RM70,000.
Apa nak heran?

Mestilah aku heran... kalau berita untuk kes Pakatan Rakyat, bukan je sebut nama parti, malah nama individu, siap dengan gambar, siap dengan salasilah, siap dengan resume, siap dengan sejarah hidup dari mula lahir sampai masa kena tangkap lengkap dalam laporan berita.

Bila kena dekat orang UMNO...

Ringkas-seringkas-ringkasnya... nak cover apa..?

"I don't need sex... the Government Fuck's me everyday..!"

Bongkar: Penyamun Menyamun Lagi..! - malaysiakini

Reactions: 
Ini adalah Mercedes Benz ML320.

Segala data-data lengkap dari aspek teknikal dan lain-lain boleh dibaca di[sini].

Apahal pulak tiba-tiba aku post gambar SUV Mercedes Benz ni? mesti la ada sebab kan?

Selangor nak pakai Camry - UMNO/BN Kecoh...

Perak beli Camry - UMNO/BN kecoh...

Terengganu beli Mercedes Benz E200 Compressor - UMNO/BN senyap......

Sabah/Sarawak beli Volvo - UMNO/BN senyap......

Dan apa yang korang tak tahu ialah UMNO/BN juga senyap-senyap telah menghilangkan/menggelapkan sebuah kenderaan SUV jenis Mercedes Benz ML320 (lebih kurang macam dalam gambar diatas) dan sampai hari ni tak ramai rakyat Malaysia yang tahu..!

Woi...!!!

PENYAMUN...!!!

"I don't need sex... the Government and the Police Fuck's me everyday..!"

Salinan Laporan Polis Sirul Azhar (pembetulan) - malaysiakini

Reactions: 
Seseorang yang aku rasa berpengetahuan luas dalam bidang perundangan telah meninggalakn satu komen dalam ruangan komen dibawah. aku quot -
  • Saudara, yang dipostkan itu bukan lapuran polis tetapi "cautioned statement" atau kenyataan beramaran yang Lazim diambil dari saksi seperti diperuntukan dibawah Seksyen 112 AKJ atau dari pesalah dibawah Seksyen 113 AKJ.
  • Dalam lapuran polis seseorang boleh mengatakan apa sahaja akan tetapi kenyataan beramaran diambil oleh polis dan apa sahaja yang dikatakan didalam boleh digunakan sebagai keterangan dalam perbicaraan. Kenyataan dalam Kenyataan beramaran lebih kuat berbandaing lapuran polis.
  • Harap dapat buat pembetulan.
Jadi harap maklum dan maaf atas kesilapan. attachment dibawah ialah "CAUTIONED STATEMENT" atau "KENYATAAN BERAMARAN" yang diambil dari saksi seperti diperuntukan dibawah Seksyen 112 AKJ atau dari pesalah dibawah Seksyen 113 AKJ.

Harap maklum pada semua pembaca.









"I don't need sex... the Government and the Police Fuck's me everyday..!"