Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 14, 2009

Plak Kena Serang La Pulak...!!! - malaysiakini

Reactions: 
Entah... aku tak paham... dah 2 kali dah Plak bawah "Pokok Demokrasi" kena serang.

Sebenarnya aku tak kesian langsung dekat Plak tu, kalau nak kena sodok dengan Backhoe pun biarlah, kalau ada yang rasa-rasa nak tembak dengan mesen gan pun tembaklah, kalau ada yang rasa-rasa nak lancarkan peluru AK47 dekat Plak tu pun aku tak kesah.

Dan kalau ada yang lagi brutal rasa-rasa nak balut Plak tu dengan C4 lepas tu letup Plak tu pun apa la salahnya? bukan ada nyawa yang melayang pun... jadi, aku pedulik apa?

Nak cakap sakit hati, sikit pun aku tak sakit hati. lantaklah nak buat apa pun...

Cuma yang aku heran, orang yang dok serang Plak tu... apa yang orang tu dapat?

Nak cakap glamour, tak jugak... tak masuk surat khabar pun muka orang yang buat semua kerja tu. jangankan muka, nama pun tak keluar. setakat sampai aku dok taip artikel ni pun aku tak de dengar pun nama sape-sape yang kene tuduh.

Yang dok makin naik nama sebab semua tu Plak dengan "Pokok Demokrasi" jugak. orang dok mai tengok dua benda tu jugak. "Plak" dengan "Pokok Demokrasi". tak de pulak aku dengar orang datang dari jauh nak tengok muka orang yang dok serang Plak tu... heran...

Jadi apa la pulak "best"nya dok buat gitu? entah...

Malam ni mungkin akan berlaku lagi "serangan" yang seterusnya dekat Plak tu... aku harap jangan la ada sape-sape dok buang masa nak pi tunggu skodeng dengan video cam konon nak rakam sape yang serang Plak tu. tak yah la bazir masa.

Kalau ada yang nak serang, biarkan je lah... bukan dapat apa pun... kesian jugak aku dekat "penyerang" tu. mungkin dia baru dapat "Black Belt" kaler merah. tu kira tempat latihan diaa la tu.

Dekat mana lagi dia nak berlatih..? bagi can la... kita tak rugi pun... lagi dia buat, lagi orang luar minat nak ambik tau pasal Plak tu dan sejarahnya. yang tak tau jadi tau, yang dah tau tolong la pulak bagitau dekat yang tak tau... jadi sama-sama tau...

Dari situ semua orang yang tak tau akan jadi tau apa sebenarnya yang berlaku dekat negeri Perak ni. orang yang tak tau akan mula belajar ambik tau apa yang sebenarnya berlaku. ramai orang yang tak tau akan mula belajar untuk memahami apa yang sebenarnya berlaku.

Kita tak rugi, tapi kita untung... sebab setiap kali Plak tu kena serang, makin ramai orang yang tak tau akan jadi tau. kita untung sebab dah makin ramai yang mula belajar apa yang terkandung dalam Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak.

Sebut pasal Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak, kalau ada yang berminat nak dapatkan naskah Perlembagaan dan Undang-Undang Tubuh Negeri Perak, boleh email ke matsamankati@gmail.com.

Balik pada cerita asal... Plak tu, biarlah dok gitu, biarlah orang nak serang, biarlah orang nak buat apa pun... cuma aku harap sangat supaya Plak tu...

Tabah... hahaha...

Lawan tunggul boleh la woi..! nampak sangat penakut..!

S. Ganesan Calon BN Di Bkt Selembau

Reactions: 
Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan MIC Kedah Datuk S. Ganesan dipilih sebagai calon BN bagi PRK DUN Bukit Selambau. Pemilihan Ganesan, yang juga bekas Adun Lunas telah diumumkan oleh Najib sekejap tadi.

Kerusi Bukit Selambau kosong selepas peletakan jawatan oleh penyandangnya V. Arumugam dari PKR awal bulan lepas. Hari penamaan calon bagi PRK itu ditetapkan pada 29 Mac dan pengundian pada 7 April. Ia akan diadakan serentak dengan pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang dan DUN Batang Ai di Sarawak.

-PRO REFORM

Tip Menjawab Soalan Polis

Reactions: 
Semalam, jam 3 petang, telah dadakan majlis taklimat oleh 2 orang peguam kepada barisan kepimpinan GMP yang dikehendaki oleh polis dari Balai Polis Dang Wangi supaya memberikan kerjasama kepada mereka bagi menjalankan siasatan ke atas peristiwa perhimpunan 100 ribu menentang PPSMI pada 7 Mac 2009.

Peguam memberitahu supaya jawab 3 soalan sahaja, yakni:

1. Nama

2. Alamat

3. Umur

Jangan jawab soalan-soalan lain. Apabila ditanya, katakan: "Minta maaf, saya tidak dapat menjawab soalan itu sekarang."

Pihak polis akan menanyakan soalan-soalan yang daripada jawapannya itu nanti membolehkan kita didakwa dalam mahkamah, itulah sebabnya jangan jawab sebarang soalan selain yang 3 itu.

Sebagai contoh, jangan jawab soalan:

1. Adakah kamu berada di Masjid Negara pada petang 7 Mac 2009?

2. Apa jawatan kamu dalam GMP?

3. Siapakah yang mengetuai perhimpunan GMP di Masjid Negara?

Kalau ditekan juga, katakan kepada polis yang bertanya: "Saya akan jawab di mahkamah."

Sekali-kali jangan beri apa-apa maklumat tentang individu-individu lain yang ditanya oleh polis.

-Universiti Terbuka PTS

Ismail Safian calon BN Bukit Gantang

Reactions: 
Bekas Ketua Umno Bahagian Bukit Gantang, Ismail Safian diumumkan sebagai calon kawasan Parlimen tersebut.

Azmil hadir dalam Himpunan Para Wali...

Reactions: 
Berita dekat bawah ni bagi aku lagi best dari berita pertemuan 2 pimpinan tertinggi yang dok kecoh-kecoh hari tu...

Cilok dari al-banjari online

Azmil Mustafa. Sebenarnya perkembangan pada diri Azmil lebih istimewa dan lebih berharga daripada pertemuan antara kedua negarawan itu.

Azmil pelakon popular tahun-tahun 80-an pernah menjadi pasangan ideal bersama Fauziah Ahmad Daud (Ogy) dalam filem Ali Setan, 1, juga hadir sama ke majlis berkenaan. Azmil yang diberitakan sudah meninggalkan seni lakonan dan mengubah corak kehidupan dan gaya pakaian (berjubah dan berserban) dengan mendekati diri kepada Allah dan menerjunkan diri ke alam dakwah.

Saya bernasib baik pada hari itu ditempatkan sebaris dengannya di ruang tetamu khas kemudian bertemu pula di meja makan yang sama. Kesempatan yang ringkas itu sempatlah saya bertanya serba sedikit mengenai perkembangan dirinya kini. Penilaian spontan saya mengenai Azmil dia seorang yang ramah dan mudah diajak berbual. Dia juga berterus terang mengenai dirinya.

Azmil kini tinggal di Damaskus, Syaria. Menurutnya beliau ke sana dalam rangka mendalami ilmu agama serta belajar bahasa Arab. Menurutnya tidak ada sesiapa yang membiayai beliau di sana dan semuanya, makan minum dan perbelanjaan lain ditanggung oleh Allah taala.

"Tidak ada sapa-sapa sponsor, semuanya saya serahkan kepada Allah. InsyaAllah kalau kita yakin semuanya selesai. Serah diri kepada Allah," ujarnya.

Saya kagum dengan pendirian dan keyakinan Azmil kepada Rahman dan Rahim Tuhan. Beliau di Syaria bukan bersendiri sebaliknya anak dan isteri turut dibawa sana. Calang-calang orang dapat melakukan seperti apa yang dibuat Azmil itu. Dia bukan saja menjaga nyawanya seorang tetapi nyawa anak-anak dan isteri juga.

Untuk beberapa hari ini beliau berada di Malaysia, pulang semata-mata untuk menyertai himpunan para wali di Zuwiyah Nurul Iman di Hulu Langat itu.

Ditanya apakah beliau akan terus meninggalkan dunia lakonan yang memperkenalkan dirinya itu, Azmi menjelaskan: "kalau ada tawaran untuk filem yang sesuai dengan cara hidup saya kini, insyaAllah saya akan menerimanya."

Mudah-mudahan Azmil akan istiqamah dengan ciri kehidupannya hari ini. Dan didoakan juga selepas kembali ke tanah air apabila menamatkan pengajian beliau akan mendapat tawaran berlakon dalam filem yang secocok dengannya itu. Orang berbakat macam Azmil rugi kalau meninggalkan senbi lakon kerana seni lakon juga merupakan medium untuk berdakwah.

KUDETA: Lenyapnya Roh Islam Di Perak - malaysiakini

Reactions: 
Bila aku bercerita perihal politik negeri Perak, bukan bermakna aku anak Negeri Perak. walaupun nama "timangan" (cintailah bahasa Melayu, hapuskan PPSMI) aku bila aku berblogging ialah "Topengperak_Xinwugi", jugak bukan sebab aku anak Perak. Perak bukan tanah tumpah darah aku.

Aku cilok sikit masa korang untuk cerita sikit tentang nama "timangan" aku.

"Topengperak" aku guna pakai kerana aku orang yang berselindung dibalik topeng perak bila aku berblogging. emas sesuatu yang eksklusif dan gangsa pula ialah sesuatu yang agak terpinggir. jadi aku pilih untuk berada di tengah-tengah antara yang tertinggi dan yang terpinggir. aku sebagai pengantara diantara no 1 dan no 3.

"Xinwugi" pula ialah satu nama dari sebelah matahari terbit. ada nilai ketimuran disitu. tempat tamadun timur bermula. dari negara matahari terbit jugak Islam mula berkembang ke asia melalui pedagang asing dari Cina dan penjajah Jepun.

Sebelah timur (Negara Matahari Terbit) juga terkenal dengan perkembangan dunia modennya yang tak terkejar dek keangkuhan barat. cukup sampai situ dan untuk pengetahuan korang, aku berasal dari Pantai Timur - Kelantan.

Balik pada tajuk asal.

12hb. Februari, 2009... aku publish satu post bertajuk Kejayaan Wahid Kerajaan Haram UMNO/BN Perak - malaysiakini dan post tu tergantung disitu. aku biarkan lebih sebulan untuk sama-sama kita lihat kesan "kejayaan" KERAjaan pimpinan UMNO selepas sebulan mengambil alih pemerintahan Negeri Perak dengan cara yang amat tidak bermaruah.

Jadi kita sama-sama lihat keliling kita keadaan sekarang. ini berdasarkan apa yang aku lihat sepanjang aku berulang alik ke Ipoh, Perak dari awal krisis sampai sekarang.

Apa yang aku tengok sekarang ialah betapa makin kurangnya program-program agama dinegeri Perak berbanding dengan semasa Kerajaan Pakatan Rakyat memerintah Negeri Perak. selalunya tiap minggu, kawan-kawan yang berasal dari Perak dan menetap di KL, seboleh-bolehnya menghabiskan masa hujung minggu bersama keluarga di kampung.

Seboleh-bolehnya masing-masing cuba nak menghadiri mana-mana majlis keagamaan yang kebanyakannya menampilkan DS Ir Nizar sebagai penceramah jemputan. petang sabtu habis kerja terus balik ke Perak, pagi isnin datang pejabat dengan muka berseri dan jugak keping-keping foto dimajlis agama bersama DS Ir Nizar.

Aku jugak difahamkan setiap hari jumaat, pasti ada majlis keagamaan di kediaman rasmi MB dan kalau MB ke luar kawasan, pasti ada penceramah jemputan yang akan menyampaikan ceramah ilmu di dewan serbaguna dalam kawasan kediaman MB.

Kalau dulu yang bertandang ke kediaman rasmi MB cuma mereka-mereka yang nak "bincang-bincang" perniagaan, RM RM RM RM RM dan cuma boleh masuk dengan kebenaran... tapi sejak DS Ir Nizar berlindung di kediaman rasmi sejak menjawat jawatan MB Perak, yang berkunjung kesitu bukan sekadar untuk urusan kerja, malah yang tempang capek pun dipersilakan masuk tanpa perlu ber"appointment-appointment".

Zaman Pakatan Rakyat meneraju Perak, tak payah susah-susah nak buat majlis ilmu, tak pernah bermasalah pun bila mohon permit, buat dekat mana pun jamin permit lulus, tapi sekarang, mintak permit kalau tak kena gaya, dapat gari.

Mujur jugak sampai la ni banyak siak-siak, imam-imam dan jugak qariah-qariah masjid dan surau yang bagi kerjasama yang cukup baik malah selalu jugak dipersilakan untuk buat majlis agama di tempat masing-masing walaupun permit tak dapat - aneh... sebuah "Negara Islam" memerlukan "Permit" untuk majlis-majlis mendekatkan diri dengan Allah.

Agaknya inilah harga sebuah kemajuan. sebabkan terlampau maju, maka kalau nak beribadat (rujuk pada majlis solat hajat atau apa-apa majlis agama di tempat awam) kepada "Pencipta" pun perlukan "Kelulusan" dari pemerintah yang berselindung disebalik PDRM.

Nasib jugak Malaysia ni cuma baru ditahap "Negara Membangun"... kalau dah sampai tahap "Negara Maju", tak mustahil kalau nak hidup atau nak mati pun kena mintak permit dengan pemerintah dulu... ah... Malaysia Boleh..!

Itu baru sebulan KERAjaan KUDETA ambik alih Negeri Perak. dalam masa sebulan, tak kurang dari 10 majlis agama yang biasa diadakan oleh Kerajaan Pakatan Rakyat Perak tak dapat dilaksanakan seperti kelaziman sepanjang lebih 10 bulan, rakyat baru nak dibentuk agar dekat dengan Allah.

Roh Islam baru nak meresap kedalam jiwa tiap nyawa-nyawa yang bertafakur dengan kalimah Allah. rasa cinta pada Allah baru nak bercambah dalam jiwa manusia bergelar hamba yang selama ni kontang dek nafsu dunia. anak-anak kecil baru terbiasa dengan masjid, kaum hawa makin terbiasa dengan pakaian sopan bertudung litup, datang penguasa rakus...

Hilang sekaligus....

Makanya Roh yang "hampir" sebati dengan jiwa-jiwa tadi tersekat.

Kebanyakan penyokong KUDETA sekadar bersorak..."kami berjaya...!!!". sorakan yang disertai dengan alasan - PAS boneka DAP.
  • Boneka apa kalau setiap majlis keagamaan tak pernah dapat halangan dari yang bukan Islam?
  • Boneka apa kalau makin hari yang bukan Islam makin faham "apa itu Islam"?
  • Boneka apa kalau makin hari yang bukan Islam makin dekat dengan Pak Lebai Tok Imam Masjid yang mengimamkan sembahyang orang-orang Islam?
  • Boneka apa kalau yang bukan Islam mahu membangun bersama Islam?
Penyokong KUDETA tanpa sedar bersorak sebab berjaya meminggirkan kembali kebangkitan Roh Islam... mereka hanyut dibalik perkataan "boneka".

Boneka itu pada aku ialah orang-orang Islam yang menolak pemerintahan Islam yang berlandaskan kepada Al-Qur;an dan Hadith dan berselindung disebalik "bangsa". boneka itu ialah pada mereka-mereka yang beragama Islam tetapi memusuhi orang-orang bukan Islam.

Layaknya dan jelasnya bahawa UMNO lah boneka yang sebenarnya. UMNO bukan boneka MIC, UMNO bukan boneka MCA, UMNO bukan boneka GERAKAN, UMNO jugak bukan boneka parti-parti komponen Barisan Nasional, bukan...

UMNO ialah boneka kepada Iblis dan Syaitan yang direjam. sebab itulah seboleh-bolehnya UMNO cuba untuk menggulingkan mana-mana Kerajaan yang pemerintahannya bersandarkan pada Al-Qur'an dan Hadith. lihat saja apa yang UMNO cuba lakukan di Kelantan sedekad yang lalu sejak hari pertama PAS memerintah Kelantan.

Sekali lagi aku ulang... UMNO ialah boneka kepada Iblis dan Syaitan yang direjam sebab itulah UMNO tak pernah senang dengan kebangkitan Roh Islam. semakin rakyat dekat dengan Islam, semakin panas dan tak senang duduk UMNO.

Sebab apa? sebab UMNO ialah boneka kepada Iblis dan Syaitan yang direjam.

Seronok ke korang bila korang tengok makin hari, makin lenyap Roh Islam di Perak hari ni? timbanglah sebaik-baiknya. dengan kalimah Bismilllahirrahmannirrahim, sama-sama kita kembalikan kebangkitan dan pertahankan Roh Islam yang mula subur di Perak.

Kami dah buktikan di Kelantan dan mustahil kalau Perak gagal.

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar..!

Dari Arkib UMNO Derhaka..! - malaysiakini

Reactions: 
http://img3..imageshack.us/img3/4765/derhakanyaumnoedit1.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/7702/mingguan20msia1edit.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/5723/resolusi20umno1.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/4882/shahidan20kasim1.jpg

Sumpah UMNO tak pernah derhaka pada Raja-Raja Melayu..!

Ini adalah fitnah jahat yang cuba memalukan dan menjatuhkan kreadibiliti UMNO sebagai pembela Raja-Raja Melayu di Malaysia..!

Khaaaaaaaaakkk Ptuihhh...!!!

*cilako... aku pun baghu perasan gambo dah hilang... ni mesti UMNO delete dr server ni...