Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, March 23, 2009

Nizar Calon PAS Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Pendek je...

SAH. Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin calon PRK Bukit Gantang.

Tak caya tanya FRU yang ada di keliling pentas tadi.

Calon Bakal Diumum, Pentas ber"skirt"ing Kaler Merah - malaysiakini

Reactions: 
Aku dalam Express Wau menuju ke Kelantan. Bukit Gantang makin malam makin
panas.

Walaupun aku jauh, tapi aku tau jugak...

Aku dalam gerabak, Dato' Seri atas pentas...

Aku dikeliling hutan rimba, perlahan-lahan menuju kampung halaman.

Dato' Seri Nizar diatas pentas... perlahan-lahan dikepung tentera merah.

Tentera merah dengan perisai merah dengan topi merah dengan cota ditangan.

Calon PRK P-059 bakal diumumkan bila-bila masa... bersaksikan FRU...

Bersaksikan rakyat Bukit Gantang... mata-mata gelap.

Semua bersaksi bahawa tiada tuhan yang disembah selain Allah dan Muhammad

Rasulullah itu pesuruh Allah.

Semua bersaksi... tapi ada yang bersaksikan hitam.

Dunia binatang apa ni wahai pemerintah..? kau hamba Allah tapi kau

Memperhambakan diri kau pada setan.

*Ptuih..!*

Cerita Gempar, Rumors Dan dot dot dot... - malaysiakini

Reactions: 
Aku nak balik kampung...

Sebelum aku balik kampung... aku tinggal sikit masalah...

Masalah 1 ... warna kuning naik bukit, sedia untuk lepaskan hewan, sedia untuk sekat hewan, sedia untuk jadi hewan...

Masalah 2 ... Gua Musang bakal jadi no 1 ... ini rumors ... no 2 ialah rambut putih ... no 3, adakah rumors ini sekadar rumors? kena tanya warna kuning... kenapa sekarang ramai-ramai berlumba nak perkudakan warna kuning? apakah warna kuning bertindak atas inisiatif sendiri?

Masalah 3 ... setakat ni belum jadi masalah ... tapi akan jadi masalah kalau ada bangang-bangang yang makan pil kuda pergi berlumba dijalanraya, lepas tu penonton pun sama naik angin...

Jangan cari masalah ... biarkan kuda makan pil kuda ...

Rakyat jangan sama jadi kuda.