Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, April 01, 2009

PerakExpress.com Kembali - malaysiakini

Reactions: 
Pengumuman...

PerakExpress.com telah berjaya diactivate. sila klik di[sini] untuk akses ke PerakExpress.com.

Che' Wan Di Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Pagi tadi lebih kurang jam 10:45 pagi, Dato' Seri Dr.Wan Azizah tiba di Markas Induk Parti KeADILan Rakyat Bukit Gantang untuk menyertai berbagai program dan kempen yang telah diatur oleh parti KeADILan Rakyat Bukit Gantang.

Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan oleh Tuan Haji Osman dengan sedikit pengenalan tentang hal-hal yang berkaitan dengan jentera pilihanraya Pakatan Rakyat Bukit Gantang dengan bantuan wakil-wakil jentera pilihanraya dari negeri-negeri lain di seluruh Malaysia.

Seterusnya Che'Wan mengambil-alih tempat dengan ucapan terima-kasih kepada dan juga penghargaan kepada pihak-pihak yang terbabit yang berusaha keras memperluaskan pengaruh Pakatan Rakyat di Bukit Gantang khasnya.

Antara yang hadir pada majlis pagi tadi ialah sukarelawan-sukarelawan sayap kanan dan kiri Parti KeADILan Rakyat (AMK dan Srikandi), Muslimin dan Muslimat PAS, Kelab Penyokong PAS, AIC dan juga sukarelawan-sukarelawan dari DAP.

Datin Seri ketika menyampaikan ucapan aluan mengucapkan ribuan terima-kasih dan turut juga menekankan supaya semua jentera bekerja dengan lebih kuat lagi untuk mencapai kemenangan di dalam Pilihaanraya Kecil P-059.

Beliau juga memberi sedikit komen membabitkan UMNO/BN yang dilihat amat tertekan didalam menghadapi Pilihanraya Kecil P-059 sehingga sanggup mempergunakan berbagai pihak yang sepatutnya berkecuali didalam hal ini.

Ini juga membabitkan arahan supaya Pakatan Rakyat tidak menyentuh isu "Derhaka" dan juga "Atlantuya" tetapi dalam masa yang sama, UMNO/BN bebas memainkan ke 2-2 isu tersebut didalam kempen mereka.

Betul cakap Datin Seri... semalam, aku pergi ceramah Mat Ezam dekat Dataran Bukit Gantang bukan main lagi Zanbry Haram dok ulas isu Derhaka.

Ini negara "Democrazy", UMNO/BN buat apa pun boleh. lain pada UMNO/BN sikit hari lagi, nak mati pun kena mintak permit aku dok rasa.

Masa aku pi ceramah Mat Ezam semalam, sorang pun polis aku tak nampak, tapi dekat seberang sana dekat ceramah PAS (berdepan dengan ceramah UMNO), ada pulak polis dok jaga. tapi bagi aku itu hal kecik sebab...

Kalau kata ada orang gila pi masuk buat hal dekat ceramah UMNO/BN, belum tentu depa selamat pasai tak dak polis dok jaga depa, tapi kalau dekat belah Pakatan Rakyat, memang tak lama la sape yang buat hal tu.

Ni geng-geng Srikandi... kembang hidung depa bila dapat gambaq ngan Che' Wan... hangpa nak yang mana, hangpa pilih je... jangan salah pilih, kang bertumbuk dengan GOMO... aku tak campoq..!

Baru Balik... Tengah Update... Sabaq...

Reactions: 
Aku baru balik... hari ni sekerat hari aku dok ikut program Datin Seri Dr.Wan Azizah di Bukit Gantang.

Badan penat... tapi tak pe... hangpa punya pasai, aku update dulu selor-selor... sabaq nooo...

PerakExpress Down - malaysiakini

Reactions: 
Hari ni aku banyak dapat panggilan, sms, email dan jugak pertanyaan berkenaan Web Mat Saman kati (PerakExpress.com).

Untuk pengetahuan korang, PerakExpress.com down buat seketika sebab penggunaan dah mencapai tahap maksimum bandwidth (overload usage). buat masa ni Bro Mat Saman Kati sedang berbincang dengan Web Master PerakExpress.com bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini secepat mungkin.

Harap semua bersabar dan tunggu pengumuman seterusnya malam ini.

Bat Man Return Di Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Gambar semalam...

Gambar hari ni...

Kah kah kah kah kah kah kah kah ... Star Of David dah jadik Star Of Batman..! muakhakhakha...!!! ni kalau Pakatan Rakyat tak tegur, jangan harap la "Pejuang Agama, Bangsa dan Negara" nak sedar..! wakhakhakha..!

Agak korang kalau Pakatan Rakyat tak bising pasai ni, berapa banyak Star Of David naik dekat tiang-tiang lampu..?

Nasib baik depa sempat ubah... aku saja je pi ronda tadi pasai nak ambik gambar baru... semalam aku buat post "UMNO Kempen Untuk Israel"... hari ni ingat nak keluar pulak post "Israel Kempen Untuk UMNO"... nasib baik hangpa... kah kah kah kah kah ... !!!

Bat Man Return..!

Tiga ADUN Bebas Sah Wakil Rakyat - malaysiakini

Reactions: 
IPOH , 1 April (Bernama) - Mahkamah Tinggi Ipoh memutuskan tiga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) bebas Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang), Mohd Osman Mohd Jailu (Changkat Jering) dan Hee Yit Foong (Jelapang) kekal sebagai wakil rakyat yang sah di kawasan masing-masing.

Ia diputuskan oleh Hakim Datuk Balia Yusof Wahi hari ini.

Untungnya Bloggawan BPN... - malaysiakini

Reactions: 
Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, ada yang sediakan bilik hotel...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor dalam Hotel "S"...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor beralaskan tilam empuk Hotel "S"...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, dapat tidor dalam bilik yang ada air-cond...

Untung sungguh jadik blogger pro Barisan Nasional... datang jauh-jauh, tak payah risau pasal perbelanjaan...

Sebab semua "Bos" yang siapkan... untung sungguh kan..?

"Lawan Tetap Lawan..!"

Sorotan Kempen Barisan Nasional vs Pakatan Rakyat

Reactions: 
Setakat hari kedua, kempen masih berkisar kepada isu-isu pokok iaitu rampasan kuasa negeri Perak, derhaka, boneka, altantunya dan liwat. Selain itu BN turut cuba mencuit hati pengundi dengan isu anak tempatan lawan orang luar. PR pula meneruskan seruan kepada pengundi supaya menjadikan pilihanraya ini sebagai referendum rakyat berhubung rampasan kuasa.

Kedua-dua pihak rancak merayu undi dari rumah ke rumah dari pagi hingga petang. Majlis ceramah kelompok juga berlangsung di merata tempat pada waktu siang diikuti ceramah bersaiz besar pada waktu malam. Setakat ini kehadiran di majlis ceramah PR jauh mengatasi jumlah yang hadir di majlis BN. Ceramah Ezam Raja Kotak dan rakan-rakan kotaknya di Kg. Pak Darus hanya dihadiri tidak sampai 100 orang pendengar.

Ceramah Ezam dan Zambry di dataran Bukit Gantang sebentar tadi dapat sambutan lebih sedikit daripada semalam. Kira-kira 600 orang hadir termasuk yang diangkut dengan 3 buah bas. Ceramah Pakatan Rakyat yang diadakan 400 meter daripada dataran itu dihadiri oleh jumlah yang hampir sama.

Zambry mengulas panjang dakwaan Nizar merampas majlis BN di masjid Simpang dua malam yang lepas. Tulisan DS Nizar di dalam blognya disanggah oleh Zambry. Walau bagaimana pun Zambry mengakui DS Nizar memang dijemput oleh imam masjid itu untuk mengimamkan solat Maghrib. Pengakuan itu berbeza dengan kenyataannya kepada media pada malam kejadian yang menyatakan DS Nizar masuk dan terus mengambil tempat sebagai imam.

Berhubung kenyataan DS Nizar bahawa Zambry bertindak memarahinya, Menteri Besar haram itu mengolah cerita bahawa dia memanggil DS Nizar dan memberikan nasihat secara sopan dan lemah lembut.

Selain itu, Zambry turut mengemukakan beberapa perbandingan untuk mengukuhkan tuduhan derhaka yang dilemparkan kepada DS Nizar dan Pakatan Rakyat sejak 5 Februari lalu. Menurutnya Sidang Pasir Dua Butir adalah kemuncak derhaka Nizar dan Pakatan Rakyat terhadap Tuanku Sultan.

Seterusnya Zambry membuat tuduhan bahawa kerajaan Pakatan Rakyat juga mengamalkan rasuah semasa memegang kuasa tetapi enggan memberikan butiran tuduhan itu. "Kita tak mau la nak cerita benda tu" kata Zambry.

Ezam raja kotak menyampaikan ceramah dengan semua isu yang sama seperti semua ceramahnya sebelum ini. 90% ucapannya menyerang peribadi DS Anwar Ibrahim yang disifatkannya sebagai chauvinist sehingga sanggup mengenepikan kepentingan bangsa demi cita-cita politik peribadi.

Raja kotak juga mengulangi cabaran demi cabaran terhadap DSAI berhubung isu kotak dokumen bukti rasuah yang dihebohkan sejak mula kembali kepada UMNO. Dia juga meneruskan ugutan "saya akan dedahkan ...", "saya akan dedahkan ..." dan "saya akan dedahkan ..." tetapi dokumen (buku) atau bukti yang mahu didedahkan itu tetap kabur dan dirahsiakan.

Sepanjang ucapan oleh 2 orang penceramah itu, 31 tuduhan dilemparkan kepada pemimpin Pakatan Rakyat terutama DS Nizar dan DS Anwar. Malangnya tuduhan itu tidak disusuli dengan penjelasan atau bukti secara berfakta. Cara ini nyata bercanggah dengan kenyataan Pak Lah kelmarin yang menyebut BN berkempen secara berhemah dan tidak menuduh pihak lain.

-jeritan minda politik malaysia