Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, April 04, 2009

HOT..! 62 Cawangan PPP Kedah Bubar..! - malaysiakini

Reactions: 
Terkini - Nadarajan Naib Presiden PPP yang juga Pengerusi Perhubungan PPP Kedah keluar parti dan menyertai PKR bersama lebih 6 ribu ahli PPP..!

Mereka juga membubarkan 5 Bahagian PPP iaitu Kulim, Alor Setar, Kuala Kedah, Pokok Sena Baling. lebih 62 cawangan mereka juga di bubarkan..!

Tahniah Pakatan Rakyat Kedah..!

Status Title "Ir" Pada Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Assalamualaikum Bro...

Setelah saya selidik kebenarannya, Ir pada title DSN memang benar. Di dalam IEM directory wujud nama beliau pada keahlian #14616. Mohammad Nizar bin Jamaluddin (14616), B.SC.(ASTON IN BIRIMINGHAM) 0012 M 1982 MIEM, P.ENG 004 4/24/1993.

Lihat pada P.ENG yang bermaksud Professional Engineer. Kata terma P.ENG digunapakai di Bangladesh dan Kanada. Setelah semakan dibuat di Wiki: In Canada, regulation and registration are accomplished through a self governing body, that is given the power to register and discipline engineers as well as regulate the field of engineering in their province, such as "Professional Engineers Ontario". Many of these associations are also responsible for regulating other related professions.The process for registration is generally as follows:
  1. Graduate with a degree from an accredited program in engineering or applied science,
  2. Complete an Engineering Intern. Training program under the direction of a P.Eng. (This is a minimum four-year program)
  3. Review of work experience by the Association,
  4. Pass a professional practice exam (essentially an engineering ethics and law exam).
Rujukan :-

1. http://www.iem.org.my/external/IEM2008/OEM/IEM%20Directory%20CDROM/Members/Directory-Members%20pg86-268.pdf (muka surat 185).

2. Wiki - http://en.wikipedia.org/wiki/Professional_Engineer.

Sijil pro beliau bukan diberikan oleh Board of Engineers, Malaysia. Mungkin sijil pro luar negara. Ini mungkin disebabkan oleh projek² yang disertainya dibuat di luar negara serta sijil itu pula diiktiraf di Malaysia, wallahualam. Minta tolong dedahkan maklumat ini, terima kasih sue ellen!

-al-banjari online 2009

...Reaksi Spontan Dato' Seri Ir Nizar - malaysiakini

Reactions: 
Malam tadi kira-kira jam 9.30 malam berlaku satu kemalangan kecil yang membabitkan penunggang motosikal dengan sebuah kereta di Simpang, Taiping ketika rombongan calon menuju ke beberapa tempat ceramah di Bukit Gantang.

Sebuah motosikal dilanggar oleh sebuah kereta yang terus melarikan diri tanpa memberi pertolongan. Kejadian itu berlaku di hadapan kereta calon. Hj Nizar meminta pemandunya menghentikan kereta dan terus meluru keluar untuk memberi pertolongan. Hj Nizar telah menahan sebuah kereta polis dan memohon kerjasama pihak polis untuk mengawal lalulintas dan meminta pertolongan polis supaya menghantar mangsa tersebut ke hospital.

Kemudian Hj Nizar beredar ke beberapa tempat program yang telah dijadualkan.

TPU - Sat lagi ada la mamak itam bunyik-bunyik dekat belakang tirai "ala... setakat nak tolong orang excident saya pun boleh..."

-Dari Blog Adun

Pelancaran Banner Rakyat Pilihanraya Kecil P-059 - malaysiakini

Reactions: 
Kemaskini 2:59 - Lepas aku publish artikel ni ramai pulak geng-geng dari jauh yang baru sampai Bukit Gantang dok call, sms tanya pasai kedai ni. aku pulak lupa nak bagitau semalam. kedai ni beroperasi dari lepas Maghrib sampai pagi. kalau hangpa sampai awal, kena pi kedai lain dulu. mintak maaf sebab tak bagitau semalam. mekasih...

Semalam lebih kurang jam 8:30 malam bertempat di Restoran Zamri (bukan Zambry gelap) berlangsung majlis kecil-kecilan Pelancaran Banner Rakyat untuk Pilihanraya Kecil P-059 oleh Dato' Seri Ir Nizar calon PAS bagi Pilihanraya Kecil P-059.

Banner berukuran 12x4 kaki yang mengambil gambar panorama ketika hari penamaan calon (29hb. Mac, 2009) ini adalah hasil dari sumbangan berbagai pihak. gambar panorama hari penamaan calon adalah sumbangan ibnibrahim, rekaan Dugong Darat dan sumbangan adalah dari pihak yang tidak mahu dikenali.

Pihak kami hanya menerima panggilan dari pihak pencetak mengatakan bahawa bayaran kepada pihak pencetak telah dibuat dan kami hanya perlu menghantar design banner untuk dicetak. terima kasih kepada semua dan oleh kerana itu kami namakan banner ini sebagai "Banner Rakyat".

Banner Rakyat telah dilancarkan dengan rasminya oleh Dato' Seri Ir Nizar dengan menandatangani salah satu dari Banner Rakyat. korang boleh tengok Banner Rakyat yang ditandatangani oleh Dato' Seri Ir Nizar yang telah digantung di Markas Induk Pilihanraya Kecil P-059 di Air Kuning.

Banner Rakyat yang telah siap dibikin kesemuanya dalam 4 bahasa iaitu bahasa melayu, bahasa inggeris, bahasa cina dan bahasa tamil dan ianya digantung ditempat-tempat strategi mengikut kawasan dan kesesuaian.

Sat ni kalau hangpa nampak ada yang pi perosak Banner Rakyat tu, hangpa pakat-pakat katok je tukang dajai tu... hahaha... itukan Banner Rakyat... sama-sama la kita jaga.

Ni lagi satu nak tolong promosi kedai makan tempat kami buat pelancaran Banner Rakyat semalam. kot-kot kalau hangpa mai sini (Bukit Gantang), hangpa try singgah kedai Zamri (bukan Zambry Haram). kalau nak rasa nasik kanji arab, ni la tempatnya.

Lain-lain makanan semua ada, kue tiow kerang dia pun baguih, kue tiow udang dia pun baguih. nak makan western food pun ada.

Tapi bab minum ni nak cerita sikit... kalau hangpa singgah sini, jangan dok gatai-gatai nak order minuman brand Nestle. depa boikot habis-habisan. nescafe tak dak, milo tak dak, horlicks tak dak, sebut je yang dalam list boikot Israel tu semua tak dak. ini betul-betul punya boikot, bukan main-main..!

Oit... lupa nak sebut... lokasi Restoran ni dekat Batu 6... kampun apa aku tak berapa tau, tapi kalau hangpa tanya sapa-sapa orang sini, memang depa kenai sangat kedai ni.

Ok chiow..!

RM, RM, RM, RM, RM Untuk Petugas UMNO/BN - malaysiakini

Reactions: 
Kalau aku habaq depa kerja pasai duit, hangpa orang-orang UMNO/BN marah, kata kami tipu, kata kami reka, kata kami fitnah. ni nak tunjuk "fitnah" kami betoi ka tak betoi... Hangpa tengok attachment dekat bawah ni. bukak mata tu luas-luas, kalau tak nampak jugak, hangpa boleh cuci mata hangpa dengan ayaq ludah aku (ambik dekat bawah artikel ni).

klik attachment tu kalau nak tengok yang besaq.

A. Ahli UMNO seisi rumah RM1,000
B. Penyokong UMNO seisi rumah RM500
C. Pemuda / Wanita / Puteri RM100 setiap hari
D. Minyak kereta RM100 setiap hari
C. Minyak Motosikal RM50 setiap hari

Masyuuuuuuuuukkk...!!!

Khak Ptuih...!!!

Pendedahan Eksklusif: UMNO Tipu Melayu..! - malaysiakini

Reactions: 
Dalam diam-diam, bro Mat Saman Kati pi masuk gua jumpa dengan Pak Nawi... hangpa nak tau apa info Pak Nawi bagi..?

Hangpa klik dekat [sini].

UMNO Buat Gila: Kecoh Di Simpang - malaysiakini

Reactions: 
Jam 2:00 pagi tadi aku dapat call dari geng bagitau dekat Simpang tengah kecoh. petugas UMNO/BN buat gila babi. aku siap barang aku dengan Dugong Darat, gerak ke kawasan kejadian. aku sampai sana jam 2:10. ada la dekat-dekat 100 orang dah dok berkumpul dekat sana.

Polis ada la dalam 50 orang. aku ingat apahal... rupanya ada petugas UMNO/BN buat gila babi. depa pi tampal lambang BN dekat backdrop Pakatan Rakyat.

Ni kalau aku cakap UMNO/BN memang parti gila kang ada pulak yang marah-marah. tapi nak buat macam mana, dah depa memang gila. benda tak de la teruk sangat, ni kerja budak-budak nakal belum akil-baligh. agaknya sabun dekat rumah depa dah habis tu yang dia mai gila dia tu. entah-entah anak murid Taiping Mali, sapa tau..?

Ni hangpa tengok dekat gambaq atas ni, apa punya akai... hat dok gila pi tepek lambang Dacin dekat atas bulan tu apahal? meghoyan tak leh tengok bulan ka?

Yang ni pulak kes tak dak modal tapi nak kempen... nak beli plywood ngan kayu buat tampal poster tak dak budget, pasai budget kemungkinan besar dah masuk dalam poket ketua-ketua cawangan. last skali pi tampal poster BN atas poster Pakatan Rakyat. memang bingai...

Agaknya sebelum depa buat kerja, depa perangat badan dengan ganja dulu kot. tak pun dah bantai todi dah sebelum buat kerja... mana kita tau kan? kalau tak, tak kan la suka-suka ja datang idea bangang macam ni?

Dekat poster yang ni pun sama jugak, depa pi tampal lambang dacin atas lambang PAS. betul punya bodo...

Yang ni pulak dekat seberang jalan sebeah Expo Rakyat... pun sama jugak, orang gila UMNO/BN pi tampal lambang dacin dekat atas lambang PAS.

Ni gambar dari jauh... polis ada, penyokong Pakatan Rakyat pun ada. tempat ni kalau hangpa datanng tengok, memang cukup meriah dengan poster-poster, banner-banner dan macam-macam bahan kempen termasuk bahan kempen parti gila UMNO/BN.

Last skali lebih kurang jam 2:40, tibalah sayap kanan UMNO/BN cuba nak mengawal keadaan yang memang dah terkawal... orang ramai datang bukan nak perang pun, depa datang nak tengok ja hasil kerja parti gila babi UMNO/BN. tak pasal-pasal sayap kanan UMNO/BN kena bangun pakai baju perang standby.

Hangpa nak perang ngan sapa? sapa nak perang subuh-subuh ni? balik bunuh setan lagi baguih oi..!