Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 05, 2009

Ada Lagi Gambar Best...

Reactions: 
Aku nak keluar sat... karang aku update lagi... ada lagi gambar best hari ni... hangpa sabaq...

Tapi dalam banyak-banyak, yang paling best ialah gambar dekat bawah tu...

Mekasih... chow...

Karang wa cilok balik.

Gambar Yang Menggugat UMNO/BN Bukit Gantang (iii) - malaysiakini

Reactions: 
Dan inilah dianya "benda" yang apek tu tunjukkan dekat aku... aku tak tau nak kata apa... hangpa pikiaq la sendiri.

Macam mana UMNO/BN nak menang kalau dah orang dalam Pejabat MCA Cawangan sendiri pun (walaupun warga emas) tak segan silu menyatakan sokongan secara terbuka kepada Calon dari Pakatan Rakyat..?

Please everybody... giva a big clap to our special guest today... our otai from MCA Cawangan Trong..!

Sepanjang aku dok di Bukit Gantang... banyak kali dah aku lalu dekat Pejabat MCA Cawangan Trong dan tiap kali aku lalu, memang sunyi-sepi tempat tu dan adakah kejadian hari ni memberi gambaran awal bahawa MCA Cawangan Trong juga menyokong calon dari Pakatan Rakyat?

Gambar Yang Menggugat UMNO/BN Bukit Gantang (ii) - malaysiakini

Reactions: 
Sambung dari bahagian (i) tadi... lepas aku snap sekeping, apek ni reverse masuk kedalam. aku ingat dia nak menyuruk sebab tak nak gambaq dia kena rakam, rupanya dia pi ambik satu "benda" dekat dalam, lepas tu dia keluaq balik sambil dok tunjuk "benda" tu dekat aku..!

Apa "benda" yang apek tu ambik dekat dalam dan apa "benda" yang apek tu tunjuk dekat aku??? (aku terpaksa padamkan "benda" yang apek tu tunjuk dekat aku dalam post ni... objek tersebut akan ditayangkan dalam post seterusnya... sabaq...)

Bersambung dalam post seterusnya... tunggu jam 9:30 malam... saspen lagi nih...

Gambar Yang Menggugat UMNO/BN Bukit Gantang (i) - malaysiakini

Reactions: 
Gambar dekat bawah ni aku ambik dekat Pejabat MCA Cawangan Trong maa aku dok ronda-ronda petang tadi.

Jam 3:51 kami lalu depan Pejabat MCA ni, ada sorang apek dok melanguk atas kerusi roda dia... dalam hati aku terasa nak snap gambaq apek ni tapi aku tak tau pasai apa.

Bersambung dalam pos seterusnya... tunggu jam 9:00 malam... suspen nih...

Islam DAP Kepala Pak Hang La Lokman..! - malaysiakini

Reactions: 
Aku heran sungguh... sejak UMNO/BN perintah Malaysia ni, makin banyak pulak jadiknya agama Islam ni... dulu zaman Mahathir, ada Islam PAS... mai zaman Pak Lah, timbul pulak Islam HadHari, datang Najib, ada pulak Islam DAP.

Benda-benda macam ni la yang dok buat orang bukan Islam hilang respek dekat agama kita agama Islam. depa jadik pening. berapa banyak Islam ada atas dunia ni?

Zaman Mahathir dulu, bila PAS usulkan untuk jalankan sistem perundangan Islam (Hukum Hudud) UMNO cakap itu Hudud PAS, timbul dekat situ Islam PAS. padahal yang Islam bukan PAS, PAS sekadar membawa perjuangan Islam bersandarkan pada Al-Qur'an dan sunnah.

Benda ni sampai sekarang dok jadi mainan puaka-puaka UMNO/BN. bila cakap pasal hudud, depa bantai dengan Islam PAS. nama nak dok semeja bincang biar boleh laksanakan hukum hudud ikut Al-Qur'an dan sunnah memang jauh.

Yang ada cuma barua-barua yang mengaku memperjuangkan Islam tapi menolak untuk laksanakan hukum ikut perundangan Islam... geng-geng ni aku gelarkan geng anak anjing baru beranak. menyalak tapi tak tau pasai apa.

Mai pulak Pak Lah, dok promosi Islam HadHari. lagi jahanam... ada pulak rukun-rukun Islam HadHari. rukun Islam tak reti nak perkenal, dok sebok perkenal rukun Islam HadHari. orang-orang muda yang tak reti Islam langsung jadik celaru kepala hotak.

Masuk sekolah dalam kelas agama Islam cikgu ajaq lain, bila keluar sekolah ada pulak Islam lain. boleh pulak berparti-parti, anak bini pimpinan HadHari pulak dengan tak tutup aurat. rasuah sana-sini, timbul lagi macam-macam masalah melibatkan anak-anak muda.

Ni semua sebab Islam HadHari. promosi macam bagus, pelaksanaan hancus. yang lebih-lebih depa dok promote Konsert Sure Heboh. apa punya bingai.

Ni dalam masa kempen Pilihanraya Kecil Bukit Gantang ada pulak sekor bingai pakai nama Lokman Nor Adam, timbulkan pulak Islam DAP. bangsat-bangsat macam ni la yang dok perosak agama Islam.

Sebabkan PAS bergabung dengan DAP, sebabkan orang-orang cina dah mula paham bacaan dan jugak terjemahan ayat suci Al-Qur'an maka depa sebut sebagai Islam DAP. sungguh aku cakap bangsat-bangsat yang kepala otak dia macam Lokman Nor Adam ni adalah bangsat-bangsat yang merosakkan agama Islam.

Aku tak tau pasai apa bingai sekor ni boleh cakap ada Islam DAP, mungkin jugak bingai ni selama ni banyak sangat dok togak ayaq haram. sebab tu hati jadi gelap.

Mai nak habaq. kalau kata kita sebagai orang Islam sendiri dok halang orang-orang bukan Islam dari mengkaji dan memahami Al-Qur'an, macam mana agaknya depa-depa tu semua nak pahak ajaran Islam? macam mana hangpa nak kembangkan ajaran agama Islam kalau hangpa sendiri dok halang orang bukan Islam dari membaca Al-Qur'an?

Hangpa sebut tang mana dalam Al-Qur'an tu yang habaq bahawa orang bukan Islam tak boleh baca Al-Qur'an dan tak boleh kaji Al-Qur'an?

Mai nak habaq lagi satu... agama Islam tak ajaq kita supaya memusuhi orang-orang bukan Islam. kalau kata hangpa dok buat musuh dengan orang bukan Islam, macam mana agaknya agama Islam nak berkembang?

Cakap macam bagus "UMNO adalah parti yang memperjuangkan agama Islam" tapi dalam masa yang sama, hangpa bangsat-bangsat dalam UMNO lah yang dok meruntuhkan agama Islam di Malaysia.

Oi lembu-lembu UMNO mai nak habaq... Rasulullah dulu berdakwah dengan orang bukan Islam sampai agama Islam tersebar kemerata dunia. Rasulullah dulu tak dak habaq pun kaum itu, kaum ini tak buleh baca Al-Qur'an. ni nak habaq dekat hangpa, ayat Iqra' tu turun dia sebut apa?

Dah la bangsat-bangsat UMNO/BN... hangpa dah jauh sangat dah dari perjuangan Islam. tak dak satu pun perbuatan hangpa yang enguntungkan atau membantu mengembangkan agama Islam. orang bukan Islam tengok cara hidup hangpa pun depa geli.

Ada jugak pemimpin-pemimpin tertinggi UMNO yang habaq memperjuangkan Islam ni cara hidup dia jauh lebih teruk dari cina-cina dan india-india yang bukan Islam... hangpa buat malu Islam ada la..!

Ni apa..? ada Islam DAP pulak dah? sape ajaq hangpa? Lokman Nor Adam ni dapat wahyu dari Jibrail ka habaq ada Islam DAP?

Bangang..!

Black Operation@Bukit Gantang (bhg ii) - malaysiakini

Reactions: 
Cadangan Bantuan bagi Persediaan Pilihanraya Dun Bukit Gantang.

Bantuan Membaiki Perumahan.

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen.


Sebab Perlaksanaan Bantuan Membaiki Rumah perlu di jalankan.

Perlasanaan boleh dilakukan di atas ticket Bank Smpanan Nasional sebagai Agensi Kerajaan yang menjalankan “ Mandated Roles “ sebagai aktiviti Sosial Rakyat yang di salurkan oleh kerajaan melalui Dana Prokhas Sdn Bhd di bawah kementerian kewangan. Arahan Mandated Roles adalah dirujuk.

Aktiviti tersebut telah di jalankan oleh BSN mulai seawal Feb 2008 boleh digunakan secara terus bagi menyalurkan bantuan terhadap komitmen intitusi ini membantu merelisasikan visi kerjaan dengan mensasarkan 30 buah rumah bagi ke 3 Dun sebagai bantuan kepada persediaan pilihan raya.

Perlaksanaan ini perlu mematuhi Garis Panduan yang diberikan oleh Prokhas sdn bhd mengikut compliance yang ditetapkan dengan tanpa gagal, merangkumi semua bangsa, sasaran penerima yang tepat betul, penjanaan ekonomi kepada tukang kampung, perniaga perniaga hardware (kaum cina ), pemantauan hasil dan kualiti yang tinggi termasuk ketelusan perlaksanaan mantap yang memberi kepuasan dan kegembiraan kepada penerima secara tidak lansung membuktikan keperihatinan kerajaan menjalankan program yang bermutu lantaran akan memberi kesan mendalam terhadap sokongan kepada kerajaan yang mampu menperngaruhi keputusan pilihanraya.

Perlaksanaan.

Mumpunyai 15 pasukan tukang kampung untuk perlaksanaan.

Kumpulan Khas Pemantauan/pelaporan persediaan/aktiviti setiap satu cawangan di dalam Parlimen.

Focus kumpulan ini adalah kepada BANTUAN persediaan bilik Gerakan seluruh Parlimen terhadap 5 aspek utama sebagai Finding pelapuran untuk tindakan sokongan.

Pendaftaran Pilihan Raya.

Pendaftaran ini perlu di pastikan mempunyai 4 copy bagi tujuan bantuan dari Cawangan angkat untuk membantu kelicinan memastikan pengundi cawangan.

Polling Agent.

Pengurusan Persediaan Polling agent dengan memastikan petukaran/penggantian orang sewaktu proses pengiraan pembuangan undi sabagai memastikan tiada ketirisan undian

Perayu Undi

Memastikan aktiviti perayu undi di jalankan di setiap Cawangan dengan betul dan menyeluruh bermula dari sekarang sehingga pilihanraya tanpa putus.

Kumpulan 10

Memastikan kumpulan ini menjalankan tanggung jawab seperti yang dikehendaki bagi seluruh kawasan sebagai memastikan jumlah pengundi keluar mengundi di tahap yang maksimum termasuk warga emas.

Kenderaan

Memastikan persediaan kumpulan kenderaan memberi Perkhidmatan yang optimum kepada pengundi pengundi yang di pastikan oleh kumpulan 10 dan perayu undi.

Sehubungan itu bagi cadangan ini ianya memerlukan perbelanjaan bagi menampung kos bahan api dan sebagainya bagi individu individu kumpulan tersebut yang terdiri dari bukan orang orang yang mempunyai Jawatan di dalam Bahagian yang boleh di kenali sebagai kumpulan NGO yang akan memantau dan memberikan pelapuran secara telus terhadap kelemahan kelemahan di setiap Cawangan secara terus sehinggan hari mengundi.

Kekuatan kumpulan mempunyai seramai 30 orang yang telah bersedia.

-PerakExpress.com

Trong Pulak Kecoh - malaysiakini

Reactions: 
Semalam kecoh lagi sekali. kaali ni dekat Trong pulak. aaku tak taau sangat apa cerita sebenar tapi dengar cerita sebab berebut kawasan pasang bahan kempen.

Malas nak cakap banyak, cuma nak nasihat. dalam tempoh kempen ni, tak payah nak berebut kawasan la kalau nak pasang bahan kempen. Kalau petugas Barisan Nasional nak pasang dekat mana-mana asalkan tak langgar peraturan, biarkan je.

Kalau petugas Pakatan Rakyat naak pasang bahan kempen pun sama jugak, biarkan je asalkan tak melanggar peraturan kempen pilihanraya.

Banyaknya bahan kempen bukan penentu kemenangan. malam 7hb. April nanti, SPR bukannya kira berapa banyak bahan kempen yang korang pasang, depa kira kertas undi.

Bukit Gantang ni luas, aku rasa banyak lagi tempat boleh pasang. apa nak berebut tempat?


Tak pasal-pasal sayap kanan UMNO/BN kena kerah untuk kawal keadaan. kesian dekat depa. aku dengar budget makan minum depa kali ni ciput sangat. RM27 sorang. semua sekali yang ada dekat Bukit Gantang lebih dari 60,000 orang. hangpa kira berapa semua sekali.

Yang penatnya aku dengar, ada jugak yang terpaksa makan dekat luar dan keluar duit sendiri sebab ada budget untuk depa dah "tiris". jadi tak cukup makan, bila tak cukup makan, tak dapat nak kerja dalam keadaan selesa. hangpa kalau perut lapaq boleh buat kerja ka?


Jadi yang mana ada ni kalau nak buat apa-apa pakai la pertimbangan akai sikit. jangan dok ikut nafsu. kalau 1 Bukit Gantang tutup dengan bahan kempen Barisan Nasional dengan Pakatan Rakyat tapi sampai masa nanti calon bebas yang menang, hangpa nak kata apa?

Yang penting pengundi, bahan kempen tu sekadar buat meriah ja... tambat hati pengundi lebih penting dari dok bergaduh bertekak rebut kawasan pacak bahan kempen.

Hangpa pikiaq la.

Barisan Nasional Gabungan Haram..! - malaysiakini

Reactions: 
Kami, Concern Youth Movement (CYM) @ Pergerakan Belia Prihatin, ingin mengulas terhadap kenyataan seorang perwakilan Pemuda UMNO, Nur Saidi Nayan, di perhimpunan Agong UMNO semalam, bertarikh 27 Mac 2009, yang menggesa kerajaan mengharamkan penggunaan nama "Pakatan Rakyat" kerana mendakwa ia satu pertubuhan haram.

Berikut adalah kenyataan Nur Saidi Nayan:

1. "Bilakah Pakatan Rakyat diluluskan? Bilakah Pakatan Rakyat menjadi pakatan siasah yang sah dari segi undang-undang?" kata wakil Pemuda UMNO, Nur Saidi Nayan.
2. Tambahnya, gabungan tiga pembangkang itu tidak pernah ditubuhkan secara rasmi.
3. "Kalau tidak ada (secara rasmi), kenapa semua pihak - parti parti politik, media massa, dan TV, sama ada milik kerajaan atau swasta - memberi promosi percuma kepada pertubuhan haram itu?
4. "Saya cadangkan, kita hari ini haramkan semua pihak menggunakan perkataan Pakatan Rakyat kerana ia merupakan sebuah pertubuhan yang haram.”
5. Berbeza dengan UMNO yang dilahirkan dalam istana, katanya lagi, gabungan pembangkang "parti serpihan (yang lahir) bersama dendam, khianat dan demonstrasi jalanan."

Berikut adalah pengulasan kami mewakili belia – belia di Malaysia:

Berdasarkan kepada kenyataan Nur Saidi Nayan, kami mencadangkan dia supaya mengharamkan dahulu penggunaan “Barisan Nasional”. Mengikut peredaran masa, perkataan Barisan Nasional digunakan terlebih dahulu. Semenjak tahun 1973, iaitu selama 36 tahun, perkataan Barisan Nasional digunakan secara meluas. Sebelum itu, Barisan Nasional dikenali sebagai Parti Perikatan. Kesemua 13 komponen Barisan Nasional termasuk UMNO, MIC dan MCA adalah parti yang diluluskan secara sah dari segi undang – undang dan mempunyai perlembagaan sendiri.

Maka persoalan yang timbul ialah:

1. Bilakah Barisan Nasional diluluskan? Bilakah Barisan Nasional menjadi pakatan siasah yang sah dari segi undang – undang? Buktikan bahawa Barisan Nasional mempunyai rekod di Jabatan Pendaftar Pertubuhan Malaysia (JPPM) yang dikenali sebagai Registrar of Society.

2. Gabungan 13 komponen Barisan Nasional tidak pernah ditubuhkan secara rasmi dan Barisan Nasional juga tidak mempunyai perlembagaan sendiri?

3. Mengapa semua pihak - parti parti politik, media massa, dan TV, sama ada milik kerajaan atau swasta – mengunakan perkataan Barisan Nasional yang tidak diwujudkan secara sah dan mengikut perundangan di Malaysia?

4. Adakah ini bermaksud, Barisan Nasional juga merupakan pertubuhan yang haram dan penggunaan perkataan Barisan Nasional wajib diharamkan?

5. Bukankah penubuhan Barisan Nasional juga merupakan serpihan – serpihan 13 komponen walaupun hanya UMNO yang dilahirkan di Istana?

Tambanan pula, kami ingin memperingatkan Pemuda UMNO khususnya, Nur Saidi Nayan bahawa dalam pilihanraya 2008, Pakatan Rakyat telah bertanding dengan namanya sendiri yang sah iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dan Democratic Action Party (DAP).

Manakala, Barisan Nasional, sebaliknya dalam pilihanraya 2008 dan sebelumnya, telah bertanding atas nama Barisan Nasional yang tidak ditubuhkan secara sah mengikut perundangan. Yang ditubuhkan secara rasmi ialah UMNO, MIC, MCA dan komponen – komponen lain dan bukannya Barisan Nasional.

Bukankah UMNO, MIC dan MCA serta komponen – komponen lain dalam Barisan Nasional perlu bertanding dengan menggunakan nama pertubuhan mereka yang sah? Bukankah mereka perlu bertanding mengunakan logo masing – masing? Mengapa mereka menggunakan perkataan Barisan Nasional dan logo Barisan Nasional yang tidak sah di sisi undang – undang?

Agak menarik juga jika dikaji dari segi undang – undang bahawa terdapat ‘tribal issue’ yang boleh dihadapkan ke makhamah. Ini adalah kerana UMNO, MIC dan MCA serta komponen – komponen lain dalam Barisan Nasional bertanding atas nama pertubuhan yang tidak sah. Adakah ini bermaksud Barisan Nasional sedang mentadbir negara kita melalui perlantikan dan pemilihan yang tidak sah?

Kami, menyeru Pemuda UMNO membuat kajian terlebih dahulu sebelum membahaskan sesuatu perkara. Ini menunjukkan identiti dan pendirian yang bercanggah dengan sejarah dan persefahaman di Malaysia. Sebagai tonggak yang akan menerajui kepimpinan pada masa kelak, Pemuda UMNO di nasihati supaya jangan beremosi tetapi sebaliknya meggunakan pendekatan yang rasional dan bernas semasa membahaskan sesuatu perkara.

Sekian.

Yang Benar,

Manivanan Gowin

-Concern Youth Movement

Black Operation@Bukit Gantang (Bhg i) - malaysiakini

Reactions: 
Ini bukan projek Bloggers Network@Bukit Gantang... tetapi projek yang dirancang oleh UMNO untuk merampas kembali Bukit Gantang dari tangan Pas. Operasi ini dilakukan dengan penuh kerahsiaan... sehinggakan kepimpinan UMNO Bukit Gantang sendiri tidak mengetahui tentang kewujudan projek ini. Semuanya di lakukan oleh sekumpulan komando bebas yang mendapat arahan terus dari Najib Tun Razak.

Projek Black Operation dilakukan dengan penuh kerahsiaan... atau pun disebut "covert operations" dan operasi ini dilakukan didalam kategori deniable iaitu untuk menidakan kemenangan dan sokongan terhadap Pakatan Rakyat semasa Pilihanraya kecil Bukit Gantang.

Untuk tujuan ini tumpuan hanya dilakukan kepada operasi berikut :

Black Propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah palsu yang bertujuan untuk memalukan Pakatan Rakyat.

Poster poster dan risalah yang akan di pasang di tempat tempat yang strategic dan di lakukan seolah olah dari PR.

Grey propaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah yang tidak mempunyai identiti penganjur bertujuan untuk meneutralkan penyokong hard core.

"making enemies believe falsehoods using straw argument to make someone believe "A", one releases as grey propaganda "B", the opposite of "A". In phase two, "B" is discredited using some strawman. The enemy will then assume "A" to be true".

WhitePropaganda :

Bertujuan untuk menyebarkan maklumat dan risalah benar dari BN untuk menangkis tohmahan dan serangan dari PR.

Perlaksanaan akan dilakukan oleh Black Operator secara covert dan tidak boleh didokumentasikan Bagi projek ini, sejumlah Lima Puluh Ribu ringgit (RM50,000) diperlukan.

Bagi membantu menjayakan projek ini, sejumlah Bloggers diperlukan untuk membuat propaganda-propaganda dan sejumlah 30,000 ringgit (RM30,000) telah diperuntukan.

-PerakExpress.com

15 Penderhakaan UMNO - malaysiakini

Reactions: 
1. Pengasas Umno, Datuk Onn Jaafar di buang daripada istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri ke Singapura kerana mengkritik Sultan atas isu harta dan hutang keluarga beliau.

2. Pada tahun 1974 Tan Sri Ghazali Jawi, ayah kepada Datuk Seri Tajol Rosli enggan meletak jawatan Menteri Besar Perak, walaupun perjanjian asalnya beliau hanya mahu memegang jawatan tersebut selama dua tahun sahaja. Sampai masa beliau mungkir janji menyebabkan Sultan Idris murka. Baginda bernazar tidak mahu bercukur jambang selagi Ghazali tidak mahu melepaskan jawatannya. Bukan ini derhaka namanya. Tiba-tiba sahaja Tajol Rosli berkata Umno tidak pernah derhaka. Kalau begitu apa tafsiran tindakan bapanya itu?

3. Pada tahun 1979, Menteri Besar Pahang ketika itu, Datuk Abdul Rahim Bakar berselisih faham dengan Sultan Pahang. Media pro Umno mengkritik Sultan secara terbuka.

4. Pada 1983 Umno mengurangkan kuasa YDP Agong berhubung pengisytiharan darurat. Apabila Majlis Raja-Raja Melayu menolak cadangan tersebut Umno membelasah institusi raja melalui media kawalannya.

5. Semasa Perhimpunan Agung Umno pada 1991 Sultan Kelantan dikritik secara terbuka kerana didakwa menjadi penyebab kekalahan Umno di Kelantan.

6. Dalam Perhimpunan Agung Umno itu juga perwakilan Umno meminta supaya harta raja-raja Melayu disiasat. Laporan ini disiarkan oleh utusan Malaysia pada muka surat depan. Tidakkah ini derhaka namanya?

7. Satu demonstrasi dan menghantar memorandum kepada Sultan Kelantan telah dibuat oleh pemimpin Umno Kelantan. Kenapa FRU tidak tembak gas pemedih mata serta menangkap penderhaka-penderhaka Umno?

8. Pada 18 Januari 1993 Umno membuat pindaan Perlembagaan Persekutuan yang membolehkan raja dihadapkan ke Mahkamah Khas. Apabila raja-raja Melayu meminta menangguhkan pindaan tersebut Umno melancarkan kritikan terbuka terhadap salah laku raja-raja.

9. Pada tahun yang sama juga beberapa siri rapat umum haram Umno dibuat di Alor Setar, Bagan Datoh, Seremban, Batu Pahat dan Melaka untuk menunjukkan sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri (sekarang Tun) Dr Mahathir Mohamad dan mengecam raja-raja Melayu.

10. Tengku Razaleigh Hamzah dengan sinis mengatakan mana satukah yang lebih merbahaya: Pindaan 1993 atau tindakan rakyat tidak menunjukkan hormat kepada Sultan Perak pada 6 Februari 2009? Beliau tidak bersetuju dengan tindakan Karpal Singh mahu menyaman Sultan Azlan Shah tetapi beliau juga menyatakan Karpal membuat suatu perkara yang dibenarkan oleh Perlembagaan tahun 1993. Tiba-tiba sekarang Umno pula menjerit marah kepada Karpal. Sepatutnya orang Umno pun kena buat demonstrasi depan pejabat Umno kerana pemimpin merekalah yang menjatuhkan martabat raja sehingga boleh diheret ke mahkamah kata Tengku Razaleigh.

11. Peristiwa pertabalan Tengku Ibrahim Inderaputera untuk mengganti Sultan Ismail Petra pada 29 April 1993 di bawah pokok ketapang di Ketereh, Kelantan oleh Datuk Seri Annuar Musa. Kalau ini bukan sesuatu yang amat memalukan atau derhaka dan kurang ajar, apa namanya?

12. Kenyataan biadap Datuk Seri Shahidan Kassim, bekas Menteri Besar Perlis yang mengatakan beliau mempunyai bukti Sultan Kelantan sekarang tidak layak menduduki takhta.

13. Tan Sri Muhammad Muhammad Taib mendakwa Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin "derhaka". Lupakah dia siapa yang melarikan Ku Yah, puteri Sultan Selangor sampai baginda murka? Tidakkah ini perbuatan derhaka?

14. 23 daripada 24 Adun Terengganu mengugut untuk memboikot majlis angkat sumpah datuk Ahmad said selepas pilihan raya umum 2008. Mereka buat kenyataan terbuka menyanggah pihak istana dan mahu Datuk Seri Idris Jusoh sebagai Menteri Besar. Manakala penyokong Umno pula mengatakan Sultan sebagai binatang pada kain rentang. Kenapa polis menangkap mereka yang hanya berdemontrasi di hadapan istana Kuala Kangsar pada 6 Februari 2009 sahaja?

15. Datuk Seri Shahidan Kassim memboikot perlantikan Datuk Seri Dr Mohd Isa Sabu sebagai Menteri Besar Perlis, bukankah ini derhaka namanya?

-KedahLanie..!!