Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 07, 2009

Mohon Restu Rakyat... - malaysiakini

Reactions: 
Mohon Restu Rakyat...

Restu...???

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!


Mohon Restu Rakyat...

Restu...???

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Mohon Restu Rakyat...

Restu...???

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Mohon Restu Rakyat...

Restu...???

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!


Mohon Restu Rakyat...

Restu...???

Kah kah kah kah kah kah kah...!!!

The Best Celebration..! - malaysiakini

Reactions: 
Kita Menaaaaaannnggg...!!!

Pembetulan

Reactions: 
Pembetulan - Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

Ini bermakna PAS mengekalkan kerusi tersebut dengan tambahan majoriti, berbanding 1,566 undi pada 2008.

Kita Menang..!

Pakatan Rakyat Tawan Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Pakatan Rakyat telah berjaya menawan Bukit Gantang melalui calonnya dari Parti PAS Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin.

Tahniah Pakatan Rakyat, terima kasih kepada semua jentera-jentera pilihanraya yang bersama-sama memastikan kemenangan Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya Kecil Bukit Gantang.

Terima Kasih kepada para pengundi Bukit Gantang. ini pilihan anda dan seluruh rakyat Malaysia menghormati keputusan anda.

Ini kemenangan untuk pendokong-pendokong "Demokrasi".

9.20pm Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 1,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

"Suara Rakyat, Suara Keramat..!"

Pakatan Rakyat Berjaya Tawan Bukit Selambau - malaysiakini

Reactions: 
Tahniah kepada semua jentera-jentera pilihanraya, bloggers-bloggers dan semua yang terlibat dalam kempen Pilihanraya Kecil Bukit Selambau.

Pakatan Rakyat telah berjaya mempertahankan kemenangannya di Bukit Selambau.

Terima kasih juga kepada media KERAjaan kerana tanpa anda, rakyat tidak akan membuka mata.

Teruskan kempen pilihanraya anda sehingga PRU-13..!

Tahniah Pakatan Rakyat..! You Deserve It..!

Kemaskini Terkini Dari Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
PAS - 20929
BN - 17646
Bebas - 60
Rosak - 345
Majoriti - 3283
Jumlah Saluran Menang - 57
Jumlah UPU Menang - 16

Tak Rasmi Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
PAS - 20021
BN - 17076
BEBAS - 56
Rosak - 318
Majoriti - 2945
Jumlah Saluran Menang - 57
Jumlah UPU Menang - 16

Terkini Dari Bukit Gantang: PR Dahului - malaysiakini

Reactions: 
Keputusan Rasmi buat masa ini.

PAS - 18,881
BN - 15,859

Majoriti - 3,022

Keputusan Tak Rasmi Bukit Selambau - malaysiakini

Reactions: 
Only 4 area left

1. Pekan Bkt Selambau
2. Batu Balacan
3. Titi Panjang
4. Tmn Ria Selatan

Note : Batu Balacan - PKR lost 82 but no details
Note 2: Last Results Pekan Bkt Selambau - PKR lost 223
Titi Panjang - PKR won 93
Tmn Ria Selatan - PKR won 68

Pakatan Rakyat Dahului Pengiraan Di Bukit Selambau - malaysiakini

Reactions: 
PKR - 11530
BN - 9174
Majority (PKR) - 2359

Terkini: Keputusan Tak Rasmi Bukit Gantang - malaysiakini

Reactions: 
Jam 8:09 PM

PAS - 17427
BN - 15001
Bebas - 46
Rosak - 256
Majoriti - 2426
Jumlah Saluran Menang - 48
Jumlah UPU Menang - 15

Jam 7:59 PM

PAS - 16316
BN - 14061
Bebas - 40
Rosak - 231
Majoriti - 2255
Jumlah Saluran Menang - 44
Jumlah UPU Menang - 15

Jam 7:51 PM

PAS - 15498
BN - 13228
Bebas - 33
Rosak - 211
Majoriti - 2270
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:38 PM

PAS - 14720
BN - 12143
Bebas - 32
Rosak - 189
Majoriti - 2577
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:37 PM

PAS - 14482
BN - 11925
Bebas - 32
Rosak - 172
Mmajoriti - 2557
Jumlah Saluran Menang - 41
Jumlah UPU Menang - 13

Jam 7:26 PM


PAS - 13327
BN - 10936
Bebas - 31
Rosak - 151
Majoriti - 2391
Jumlah Saluran Menang - 39
Jumlah UPU Menang - 12

Jam 7:15 PM

PAS - 11115
BN - 8572
Bebas - 29
Rosak - 120
Majoriti - 2543
Jumlah Saluran Menang - 34
Jumlah UPU Menang - 11

Jam 7:13 PM

PAS - 10361
BN - 8117
Bebas - 27
Rosak - 119
Majoriti - 2244
Jumlah Saluran Menang - 32
Jumlah UPU Menang - 11

Korang rajin-rajin la refresh untuk update.

Keputusan Tak Rasmi 3 Pilihanraya Kecil -malaysiakini

Reactions: 
Bukit Gantang Pakatan Rakyat menang dengan majoriti lebih 5000 undi.

Bukit Selambau Pakatan Rakyat menang tipis dengan majoriti lebih 500 undi.

Batang Ai BN menang dengan majoriti lebih 1500 undi.

Pakatan Rakyat Menang DUN Kuala Sepetang - malaysiakini

Reactions: 
Terkini dari bilik pengiraan DUN Kuala Sepetang.

Pakatan Rakyat telah memenangi DUN Kuala Sepetang dengan jumlah melebihi 1500 undi.

Gambar Sekitar Pusat Pengundian SK Matang - malaysiakini

Reactions: 
Gambar ni la yang paling aku menyampah... elok je aku nak snap gambar muslimat PAS... 1, 2... gedebab... makcik kaler biru tu selambe je datang buat road block depan aku... maaahai..! dah la tua, perangai tak senonoh, buat semak pemandangan je... Khak Ptuih..! Ptuih..! Ptuih..!

Nasib baik amoi ni berjaya menenangkan hati aku yang panas dekat makcik tadi tu..!

Penyalahgunaan harta awam... kerusi roda milik hospital digunakan oleh petugas UMNO/BN di pusat pengundian di Sekolah Kebangsaan Matang.

Tadi ada komentar yang mintak gambar petugas UMNO/BN berbangsa cina... ha... ni dia aku bagi special dekat hang. sat ni hang bank in dekat aku... hahaha... spek amoi tu sama besaq dengan muka dia... aku tanya awat pakai spek besaq? dia habaq malu jadik petugas UMNO/BN... kah kah kah kah kah kah kah kah kah...!!!

Ni belum apa-apa dah selibret...

Gambar Lagi daaa... - malaysiakini

Reactions: 
Penat ye makcik..? tak pe... duduk dulu... rehat...

Segak bro kita nih... lagi segak kalau pegang bendera PAS kan..?

Awooooooooo...!!! adeis... muka cun, tapi perjuangan tak berapa cun... tolong la sesape bawak dia ni jadik muslimah PAS... tolong laaa...

Bro kita ni dari UMNO/BN dan dia tolong aminkan doa. doanya ialah berilah kemenangan kepada Pakatan Rakyat...

Amin...

Gambar Sekitar Pusat Pengundian 2 Simpang - malaysiakini

Reactions: 
Opocot mak kau..! eh latah-latah, eh latah-latah, eh latah-latah..!

Abdul Wahid Endut pun mai jugak no... geng gganu nih... tak bowok kepok ko..?

Warf..! Warf..! Warf..! Awooooooooo...!!! amboi mak non... dah tua bangka tak sedaq diri lagi no...

Tu... yang kopiah hitam belah kanan tu geng aku dari Kemaman... nama dia Man... sesape kenal dia, mintak dia belanje kopi "o" dekat Kedai Kopi Hai Peng. hehehe...

Aksi pungkoq dari Puteri Pink Pungkoq UMNO... syabas..!

YB Sam... ramai tak kenai dia... selamba je depa ni panggey dia apek... nasib baik aku sempat habaq dekat geng-geng Gganu dia ni ADUN... kalau tak, sampai sudah depa dok panggey dia apek... Caya La Apek..! ops YB..! hihihi...

Korang ingat apek (yang ni kompom bukan YB) ngan nyonya tu suka-suka ke angkat tangan buat best macam tu? tengok betoi-betoi gambar ni... nampak tak duit tu..? UMNO-RM, UMNO- Rasuah... hapuskan UMNO, hapuskan politik wang, hapuskan rasuah..!

Polis tu cakap "mai, mai cepat pi pangkah PAS..!"

Pergh... geng... orang india pun sokong PAS, awat ada lagi melayu-melayu tak mau sokong PAS? ooo... pasai PAS tak dak rasuah kot... erm...

Simpang Sesak Teruk - malaysiakini

Reactions: 
Jalan jem tak ingat... nasib baik aku dapat merempit dengan Manjung Mari pagi ni. dapat la jugak menyelit-nyelit.

Gambar ni aku ambik masa dok atas motor. ni kira tengah training untuk jadik photographer Tour De Langkawi nanti. gayat semacam beb.

Hangpa tengok la jalan utama dekat simpang dari balai polis simpang. sesak sepanjang lebih kurang 5 kilometer. sape bawak kereta memang hati panas. pi carik motor..!

Gambar Sekitar Pusat Pengundian Simpang - malaysiakini

Reactions: 
Malas nak cerita... korang tengok gambar, lepas tu komen... hehehe


Gambar Sekitar Pusat Pengundian Air Kuning - malaysiakini

Reactions: 
Puteri "Pink" UMNO. Undilah Ismail Danok ops, Ismail Saffian... hehehe... depa ni dok kempen untuk calon Parlimen Bukit Gantang ka, Parlimen Danok? hehehe...

Ini calon yang dijangka menang besar hari ni. kalau kalah calon ni, rugi besarlah penduduk Parlimen Bukit Gantang. zaman ni mana nak cari pemimpin macam Dato' Seri Ir Nizar..?


Ini calonnya... kalau hangpa tak kenai, memang hangpa ni mangkaq...

Biru + Pink + Hijau = Pilihanraya Kecil Bukit Selambau.

Adeh... kalau jadik muslimah PAS kan lagi anggun...

Srikandi KeADILan.

Dia datang jeng... jeng... jeng... dengan topi merahnya... Dia datang jeng... jeng... jeng... dengan topi merahnya... Dia datang jeng... jeng... jeng... dengan topi merahnya...

Bertumbuk Di Trong - malaysiakini

Reactions: 
Dari Trong, 2 kumpulan petugas sempat berhenti untuk bertumbuk seketika ketika sedang makan. setakat ini belum diketahui lagi siapa yang memenangi pertumbukan itu.

Kejadian berlaku di pondok Panas.

Setakat ini juga keadaan masih terkawal. diharap ke 2-2 pihak yang bertumbuk dikenakan tindakan.

Pertumbukan bermula apabila pihak petugas Pakatan Rakyat yang sedang makan tengahari diprovokasi oleh pihak petugas BN.

Trong Diterangi Bulan Purnama - malaysiakini

Reactions: 
Laporan terkini dari Trong.

Penyokong Pakatan Rakyat menguasai semua pusat-pusat pengundian manakala penyokong UMNO/BN pula sekita 13 juta orang (ikut statistik Utusan Meloya... korang paham-paham dah la...).

Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang hadir ialah Dr.Hasan Ali dan YB Sivakumar.

Kecenderungan pengundi pula kebanyakannya secara terang-terangan menunjukkan sokongan kepada Pakatan Rakyat.

Jumlah oengundi yang telah keluar menngundi diseluruh Bukit Gantang sehingga waktu ini ialah 40%.

Pengundi Hantu & Naik Basikal La Beb..! - malaysiakini

Reactions: 
Aku baru balik dari pusat-pusat pengundian. tadi aku sempat ronda dekat Air Putih, Simpang dan 3-4 tempat lagi. jalanraya jem toksah cerita. nasib baik semalam aku sempat kawtim dengan sorang geng yang ada motorsikal. jadi aku merempit hari ni.

Kalau hangpa nak pi mengundi atau rasa-rasa nak meronda, lebih baik hangpa carik motor. boleh cilok kiri-kanan, jangan lupa pakai helmet.

Sat lagi aku masukkan gambar-gambar sekitar pusat pengundian.

Dengar cerita Air Kuning dan Bukit Selambau Bermandi Air Asid.

Dekat Sekolah Kebangsaan Batu Hampar baru kejap tadi Petugas-Petugas Pilihanraya kita berjaya tahan sebiji bas membawa pengundi hantu dari Sungai Besar Selangor. sekarang bas dan penumpang-penumpang sedang ditahan oleh Petugas-petugas Pilihanraya dengan bantuan pihak polis.

Hambar Di SK Matang - malaysiakini

Reactions: 
Suasana di Sekolah Kebangsaan Matang kurang meriah. Tidak ramai yang keluar mengundi setakat ini. Majoriti yang telah dan sedang menunaikan tanggungjawab mengundi di sini ialah pengundi Cina dan India. Hampir tiada pengundi Melayu yang hadir ketika ini.

Petugas UMNO menggunakan harta kerajaan untuk tugasan mereka hari ini. Beberapa buah kerusi roda milik hospital kerajaan kelihatan berada di pos BN. Wakil MAFRELL yang memantau perjalanan pilihanraya telah pun dimaklumkan penyalahgunaan harta awam yang dilakukan oleh jentera UMNO itu.

Aduh UMNO!

Peti Undi 17 (Jalan Simpang) Meriah Dan Hijau! - malaysiakini

Reactions: 
Suasana di peti undi 17 iaitu daerah mengundi Jalan Simpang antara yang paling meriah setakat ini. Pos BN yang dikendalikan oleh UMNO Bahagian Kampar lesu tak bermaya. Pengundi tidak segan silu menampilkan sokongan terang-terangan kepada calon PR.

Pengundi kaum Cina dan India berjalan menuju pusat pengundian sambil mengibarkan bendera PAS dengan gaya bangga dan bersemangat. Pos PAS dipenuhi pengundi manakala petugas pos BN boleh berehat sambil menghisap rokok dan makan kuih.

Petanda baik !!!!

Lancar Di Simpang - malaysiakini

Reactions: 
Pengundian di pusat mengundi Simpang Lama berjalan lancar. Nampaknya pengundi mengambil kesempatan cuaca cerah pagi ini untuk menunaikan tanggungjawab. Kawasan sekitar bandar Taiping terkenal sebagai kawasan paling kerap dituruni hujan sepanjang tahun.

Tinjauan krew Stesen Maya 1 mendapati kedua-dua pos PR dan BN dipenuhi pengundi untuk memeriksa nama masing-masing di dalam buku daftar pemilih. Perayu undi menggunakan pelbagai kaedah untuk memikat hati pengundi di saat akhir.

Apabila ditanya undi yang akan diberikan, 6 daripada 10 pengundi yang mengunjungi pos BN mengaku akan mengundi calon PAS-PR, Dato' Seri Ir. Hj. Mohammad Nizar Jamaluddin. Soalan yang sama tidak diajukan kepada pengunjung pos PAS-PR

Petanda baik!!

Hantu Syaitan Naik Bas Diserbu Petugas PR..! - malaysiakini

Reactions: 
Dulu kini dan selama-lamanya UMNO menafikan kewujudan rancangan jahat mengupah PENGUNDI HANTU SYAITAN. Tapi sepanjang tempoh penafian itu jugalah setiap hari akhir dan malam menjelang pengundian berpuluh-puluh bas tiba di kawasan pilihanraya dengan cara yang mencurigakan.

Tengah malam dan subuh sebentar tadi bas-bas itu datang lagi. Pagi nanti bapak-bapak hantu dan setan di Putra Jaya dan Kuala Lumpur akan membuat kenyataan media iblis dan jembalang menyatakan "tuduhan parti pembangkang itu tak masuk akal", "mereka mungkin anak tempatan yang bekerja di luar dan berpakat balik mengundi bersama-sama" dan "pembangkang terdesak dan mencari alasan sebagai persediaan kalau kalah".

Bapak-bapak jin pun memberi amaran "jangan halang pengundi", "tindakan menghalang pengundi adalah melanggar undang-undang" dan "pihak keselamatan tidak akan teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menghalang pengundi menunaikan tanggungjawab".

Subuh tadi pasukan FRU membentengi sekeliling bas yang ditahan oleh petugas PR. Pegawai polis jadi jurucakap UMNO. Polis dan FRU memaki hamun dan menghalau petugas-petugas PR yang mahu mendapatkan kepastian ke mana arah tujuan rombongan tengah malam itu.

Belum pernah berlaku dalam sejarah dunia sejak zaman nabi Adam, bas pelancong masuk ke pekan kecil Kuala Trong pada pukul 3 pagi kononnya nak melancong ke Pulau Pasir Hitam. Pelancong dari Negeri Sembilan itu bercuti beramai-ramai pada hari Selasa! Hari Selasa! Hari Selasa!

6 buah bas dikepung malam dan subuh tadi. 4 di pekan Kuala Trong, 1 di CALTEX Trong (NBY 9977) dan 1 di simpang Plaza Tol Changkat Jering (BHQ 5155). Semua bas itu dilindungi oleh abang botak yang menaiki Toyota Harrier nombor pendaftaran BGN 6600 dan sebuah Proton Perdana NBD 10.

Rombongan itu mengaku datang dari Rembau Negeri Sembilan. Sebahagian hantu memberitahu mereka datang sebagai pelancong manakala sebahagian hantu lagi mengaku sebagai petugas pilihanraya. Beberapa ekor hantu yang lain menyatakan mereka datang sebagai pasukan sorak untuk BN di pusat-pusat pengundian.

4 buah bas yang berada di pekan Kuala Trong tidak dapat dihampiri oleh petugas-petugas PR kerana dikawal sepenuhnya oleh pasukan FRU yang datang dengan 5 buah trak.









SELAMAT DATANG PENGUNDI HANTU

BALIK BELUM TENTU !!!

-jeritan minda politik malaysia