Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 21, 2009

Bunuh Saja Betina Ini Kalau Terjumpa..! - malaysiakini

Reactions: 
Komen la geng... nak maki ke, nak ape ke, suka hati korang... kalau dia ni ada depan aku, memang lunyai la aku lanyak...

Sumber - PinkTurtle

Rasul Melayu Ahli UMNO..! - malaysiakini

Reactions: 
Cilok dari [sini] kemudian tambah perisa bagi perit...

Sesiapa yang nak duit, hangpa jumpa manusia kat bawah ni dapat RM10 Ribu.. boleh buat bayar muka (deposit) proton exora... Cerita lanjut di [sini].

Tapi hangpa harus ingat... kalau jumpa makhloq ni hangpa katok bagi lembiq dulu, baru serah kepada pihak yang menawarkan hadiah tu... kalau tidak... hangpa sendiri faham... apa jadi pada Ayah Pin Kerajaan Langit..? sebabnya... makhloq ni pun kira sama juga....

MAHKLOQ NI AHLI UMNO...
  • Nama Penuh : ABDUL KAHAR BIN AHMAD
  • No. Ahli : 00113339
  • Nombor MyKad : 500427105719
  • Nombor Kp Lama : 3297747
  • Negeri : SELANGOR
  • Bahagian : GOMBAK
  • Cawangan : KAMPONG KEMESAH
  • Status : AKTIF
  • Kategori : *
Komentar :
  • Kassim Ahmad - Anti Hadis... Ahli UMNO
  • Ayah Pin - Kerajaan Langit... Ahli UMNO...
  • Dato Mansor Pelayar Solo Negara - Murtad... Ahli UMNO...
Apa sapa lagi tolong tambah...

Patutla susah sangat nak tangkap Mangkoq-Mangkoq ni kan??? ada kes Dadah... lepas... kes rogol... lepas... rasuah...lepas...

Syaratnya anda ahli UMNO...!!! ni kalau tak kene gaya, tukang tangkap yang kene dakwa... hahaha...

Khak Ptuih...!!!

Perpaduan Melayu Bukan Sebab PAS Ditubuhkan - malaysiakini

Reactions: 
Benar sama sekali. PAS harus dibersihkan sama sekali dari pengaruh UMNO. Itu adalah satu kewajipan kepada PAS sekiranya PAS mahu melindungi kemurnian serta kesucian perjuangan Islam yang PAS dokong selama ini.

UMNO bukan parti Islam. UMNO adalah musuh Islam. UMNO memusuhi Islam semenjak penubuhan UMNO 1946. Dan, yang menyedihkan adalah UMNO mengaku sebagai orang Islam tetapi tidak putus2 memusuhi Islam.

UMNO wujud untuk menjaga kepentingan elit Melayu yang digelar UMNOPUTRA. Pada mulanya UMNOPUTRA adalah terdiri dari golongan kerabat raja dan juga pegawai2 kerajaan British. Sekarang ini, UMNOPUTRA masih lagi terdiri dari golongan ini tetapi ditambah dengan kumpulan kepimpinan2 UMNO di berbagai peringkat.

Mereka inilah yang hendak dijaga kebajikan dan kekayaan mereka oleh UMNO. Dan majoriti golongan ini adalah mereka yang tidak menyukai pemerintahan serta perundangan Islam. Mustahil kiranya mereka ini akan menyokong perlaksanaan Syariat dan hukum Islam.

Saya nak tanya, sekiranya UMNO mengisytiharkan mereka menyokong perlaksanaan syariat Islam, siapakan di Malaysia ini yang bisa menghalangnya? DAP sendiri akan menarik balik bangkangan mereka terhadap hukum ini kerana di kala itu, MCA sendiri terpaksa menarik balik bangkangan mereka juga.

Tetapi kita soal, apakah yang menghalang UMNO menyokong perlaksaan hukum syariah Islam di MAlaysia?

Ketuanan Melayu Untuk Mengkayakan Kroni dan UMNOPUTRA

Sewaktu demam muzakarah melanda PAS sejurus selepas PRU 2008, alasan perpaduan dan ketuanan Melayu digunakan dengan meluas.

Hakikatnya, kempen ketuanan Melayu ini kita lihat begitu giat apabila Dr Mahathir mahu memulakan projek Penswastaan beliau. Ini kerana sewaktu proses penswastaan, segala harta dan kekayaan negara akan diberikan kepada kroni dan UMNOPUTRA.

Misal yang paling utama dan masih wujud sekarang ini adalah IPP atau "Independent Power Producer". Rakyat Malaysia terpaksa memnbayar bil elektrik yang semakin meninggi kerana kroni-kroni yang mendapat laba dari "penswastaan" ini mendapat wang mudah kerana TNB wajib membayar kepada IPP ini walaupun TNB tidak mempunyai sebab untuk membeli tenaga elektrik.

Apabila "penswastaan" sebegini dipersoalkan oleh mereka yang berhati perut dan tidak rela kekayaan negara diperlakukan sebegitu rupa, maka alasan "Perpaduan Melayu" mula dilayangkan. Ini bertujuan memberi gambaran buruk kepada orang-orang Melayu yang mempersoalkan pimpinan orang Melayu yang menyeleweng ini.

Kepada orang bukan Islam yang mempersoalkan tindakan seperti ini, maka alasan ketuanan melayu digunakan untuk menghalang mereka ini dari mempersoalkan penyelewengan ini.

Dengan kata lain, Ketuanan Melayu dan Perpaduan Melayu adalah alasan yang digunakan untuk menyorok tindakan UMNO merompak dan mencuri harta rakyat ke dalam kantung-kantung dan poket-poket mereka.

PAS Tidak Seharusnya Mengambil Idea Perpaduan Melayu Ini

Oleh sebab itu, PAS harus dibersihkan sama sekali dari idea ketuanan Melayu ini. Saya tahu, motivasi di belakang idea Kerajaan Perpaduan/Muzakarah dahulu adalah untuk mempertahankan ketuanan serta perpaduan Melayu.

Apakah hebatnya perpaduan Melayu sekiranya 60% dari keluarga MElayu hanya mampu mendapat pendapatan purata RM3500 sebulan. Itupun sekiranya suami isteri bekerja.

Sedangkan sewaktu Anwar Ibrahim dipecat, Daim Zainuddin telah menggunakan wang rakyat berjumlah berbillion2 ringgit untuk menyelamatkan kroni dan kepentingan perniagaan beliau.

Inikah jenis perpaduan Melayu yang sesetengah orang dalam PAS hendak terapkan dalam PAS? Atas sebab inikah PAS hendak dibawa masuk ke dalam BN?

Saya ada dapat maklumat dari seorang pembaca dari PAS Kawasan Subang:

"Dalam pertandingan di Kawasan Subang semalam, menantu kepada Tuan Guru Presiden bernama Ustaz Zaharuddin bin Mohd Said terpaksa menarik diri dari bertanding YDP Kawasan walaupun sudah 6 bulan memangku jawatan YDP Kawasan.

Perasmi kepada Mesyuarat Agung tersebut adalah Ustaz Harun Taib. Seolah seperti geng Terengganu dan geng Kerajaan Perpaduan hendak mengambil alih kepimpinan PAS Subang ini. Diharapkan perasmian oleh Ustaz Harun Taib dapat memberi "magik" yang diperlukan untuk menjayakan perancangan ini.

Tapi segala usaha tersebut mengarah kepada kegagalan. Oleh kerana terlihat betapa semaraknya kemarahan dan penolakan ahli PAS terhadap kerajaan perpaduan ini, menantu kepada Tuan Guru telah menarik diri dari bertanding.

Boleh dikatakan kawasan Subang bersih dari anasir-anasir yang pro kepada idea Muqabalah/kerajaan perpaduan ini sama sekali.
Inshaalah, mereka akan mencalonkan Husam Musa sebagai Timbalan Presiden dan Nizar sebagai Naib Presiden

Nak dijadikan cerita, punyalah benci ahli PAS kepada idea muqabalah/kerajaan perpaduan sehingga menantu Tuan Guru pun ditolak ahli.

(Pemberi maklumat dari Kawasan Subang)

-MALAYSIAN WAVES

UMNO's Next Move In Perak - malaysiakini

Reactions: 
UMNO is trying to get rid of the Perak Speaker. That will be their next move. THey plan to do it with the help of the Perak's State Assembly secretary.

They will conveane a meeting without the current lawful speaker. My source tells me that they plan to install the "DAP-Turncoat" as Speaker of the house. She has long complained not getting a Toyota Camry, now her chance will come.

The BN wants to put the entire controversy behind them really fast. They want to use the lull in fighting to regain all the support they lost in the next 3 years. In the next 3 years, UMNO Perak will use all the machinery of the Perak government to regain lost ground especially among the Non Muslim voters.

My UMNO source tells me that they will try to suspend 13 PR's representative and that will give them the 2/3 majority necessary to redealinate the election boundaries. They will then create more Malay majority seats that even if all the non malys voted Pakatan, the UMNO/BN government will still be intact.

The next 3 yaers, they will go overly racists in their posture and aims to get 65% of the Malay votes which will translate into something like 30-35 seats easily. They want to prevent any form of resistance to their new illegal government by selling the Sultan as their selling point.

They will project their government as the government of the Sultan, not of the people. They will hope to change he minds of the Malay electorate that way.

So, it's important that we, the Pakatan Rakyat, prevents the Dewan Sitting on the 7th by any means necessary.

Boogeyman Tactics to Overcome Najib's Islamic Credibility Deficiency

I got information that Rocky Bru and Nuraina Samad had been organizing meetings between "Islamic bloggers" and Zahid Hamidi plus his officers at Jabatan Perdana Menteri.

In these meetings, the main issue being played is the fact that Islam is under threat from creeping anti Islam elements in the Malaysian society. The threat is so real that it is paramount for PAS and UMNO to unite under one banner.

The main example quoted is the use of the name "Allah" by the Malaysian Catholics. When i told my source that the Coptic Christians have been using the word Allah in their religous ceremonies for hundreds of years in Egypt under the gaze of Al Azhar university.

And Al Azhar has never issued any edict disallowing such act by the Coptic Christians of Egypt. And this has been going on for hundreds of years.

My point being, in order to overcome Najib's Islamic deficiency, they have resorted to two tactics:

a. Fear tactics against the enemies of Islam i.e. Bar Council, liberals and Christians.

b. Get PAS to join Barisan Nasional

So far, point b. has failed. For example, just last Saturday, the son-in-law of PAS President was routed in the PAS Kawasan Subang elections and had to withdraw from contesting for the division head position despite holding it as interim head for the last 6 months.

PAS members are so fed up of the "Fraksi UMNO" that they can even reject the son-in-law of the PAS President as their leader.

What's left of UMNO is the bogeymen tactics. Demonstrations by Ivy Josiah and forums organized by Bar Council are things that UMNO feeds on. They want to break Pakatan Rakyat with their boogeyman tactics and will jump at every opportunity.

Luckily, Pakatan Rakyat has mature members. They can disagree openly on certain issues yet work together on other more abundant issues that they have in common.

Apa Dah Jadi Dengan Polis Seremban Ni..? - malaysiakini

Reactions: 
Sila baca pautan berikut :http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0421&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_03.htm dan http://amkns.blogspot.com/2009/04/warga-polis-seremban-prihatin-yang.html.

Tindakan mereka membahayakan anggota wanita dan menjurus kepada menggalakkan maksiat.

Suami polis tidak setuju isteri meronda malam
Utusan Malaysia 21 April 2009

MERUJUK kepada surat bertajuk Polis wanita risau tergoda dalam kereta peronda bertarikh 17 April 2009, saya merasa terpanggil untuk memberi pandangan berhubung perkara itu.

Ini kerana isteri saya juga seorang anggota polis yang melakukan kerja-kerja rondaan bit dan kereta peronda. Saya berpendapat tugas itu lebih sesuai dilakukan oleh anggota lelaki berbanding wanita.

Saya berikan contoh, isteri saya meronda dengan anggota lelaki mulai pukul 1 pagi hingga 7 pagi atau pukul 7 malam hingga 1 pagi. Pada saya adalah amat tidak wajar seorang anggota wanita bekerja dengan anggota lelaki. Apatah lagi sekiranya anggota polis wanita itu baru sahaja melahirkan anak?

Pada pendapat saya, kereta peronda adalah barisan hadapan PDRM dan merekalah yang akan sampai dahulu di tempat berlakunya kejadian jenayah berisiko tinggi.

Jadi adalah tidak wajar meletakkan anggota polis wanita di barisan itu, yang diketahui mereka mempunyai kelemahan tertentu.

Saya merayu pihak PDRM khususnya di daerah Seremban dapat memberikan tugas lain yang difikirkan lebih sesuai kepada anggota wanita.

SUAMI TAK RELA
Seremban