Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 24, 2009

Awas Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor..! - malaysiakini

Reactions: 
mSTAR Online lapor di[sini] -
  • Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin masing-masing menerajui Badan Perhubungan Umno Selangor dan Wilayah Persekutuan.
Maka dengan itu aku nak ngingatkan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor supaya berhati-hati, jangan dok lalai sangat, masih ada masa untuk perkukuhkan lagi Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor. jangan dok layan sangat propaganda-propaganda yang datang dari UMNO.

Kalau boleh Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kena ambik tindakan segera wujudkan 1 jawatankuasa penerangan yang tugasnya menangkis serangan-serangan dan jugak propaganda-propaganda yang bakal di timbulkan oleh UMNO/BN Selangor.

MP-MP, EXCO-EXCO dan jugak ADUN-ADUN Pakatan Rakyat Selangor tak payah sibuk-sibuk nak menjawab propaganda-propaganda yang bakal ditimbulkan sebaliknya serahkan tugas tu pada jawatankuasa penerangan yang aku cadangkan tadi cuma korang perlu support dari segi info dan jugak fakta yang benar dan bukti yang sahih.

MP-MP, EXCO-EXCO dan jugak ADUN-ADUN Pakatan Rakyat Selangor boleh teruskan kerja-kerja macam biasa malah lagi baik kalau dipertingkatkan lagi produktiviti yang ada dalam mengukuhkan kepercayaan rakyat Selangor pada Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor.

Bukan apa... kita kene ingat sejarah yang berlaku di Perak... siapa yang jadik Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak sebelum berlaku rampasan kuasa dan jugak krisis perlembagaan di Perak kalau bukan Najib.

Sekarang Najib dah berpindah ke Selangor. jangan ambik mudah ingatan ni. beringat sebelum kena... dan jangan sampai pisang berbuah 2 kali, kalau pisang berbuah 2 kali, pokok pisang tak untung sebab kene tebang 2 kali tapi tokey pisang untung banyak sebab dapat tuai hasil 2 kali..!

Air Tenang Jangan Disangka Tiada Buaya..!

Sham Keris Ketuai UMNO Terengganu - malaysiakini

Reactions: 
PENGERUSI-PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI.

PERLIS: Datuk Seri Md Isa Sabu

KEDAH: Datuk Seri Mohd Shafie Apdal

PULAU PINANG: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi

PERAK: Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir

SELANGOR: Datuk Seri Najib Tun Razak

WILAYAH PERSEKUTUAN: Tan Sri Muhyiddin Yassin

NEGERI SEMBILAN: Datuk Seri Mohamad Hasan

MELAKA : Datuk Seri Mohd Ali Rustam

JOHOR: Datuk Abdul Ghani Othman

PAHANG : Datuk Seri Adnan Yaakob

TERENGGANU: Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein

KELANTAN: Datuk Mustapa Mohamed

SABAH: Datuk Seri Musa Aman

TPU - Aik...??? mana Mat Said??? aik??? apahal??? gaduh ke? aik???

Kah kah kah kah kah...!!! gaduh, gaduh... natang vs natang... kah kah kah...!!! aik? Mat Said tak de??? aik???

Anak kekal agama: Keputusan Kabinet disambut baik..? - malaysiakini

Reactions: 
Susulan dari apa yang berlaku semalam seperti yang dilaporkan dalam berita (petikan dekat bawah)
  • Anak kekal agama: Keputusan Kabinet disambut baik
  • KUALA LUMPUR: MCA menyatakan rasa puas hati dengan keputusan Kabinet berhubung penyelesaian pertikaian mengenai agama anak-anak yang kekal menganut agama asal ibu bapa masingmasing semasa berkahwin, walaupun ibu atau bapa mereka memeluk Islam.
  • "Langkah ini adalah selaras dengan konsep 1Malaysia gagasan Perdana Menteri YAB Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak untuk meningkatkan harmoni.
Hari ni aku dapat email dari DMM 599 DAK 4950 <missezu_ska@yahoo.com> yang menarik untuk dibincangkan

salam sume....

saya ni x ler alim n waroq.... tp nk mencelah jugak...

setau saya la kan... kalo dah ketua rumah tu... dah islam... o masuk islam... bukan ke sume kena islamkan ke???

ya la cam pujuk pelan... abis cam ner kalo... laki masuk islam... bini still nak K... B... abis jadi cam indon la... 1 rumah 3 agama ada... runtuh akhlak tul...

lain la kalu anak masuk islam... mak kekal agama asal ok la.... mungkin x terbuka hati lagi... tp anak kan bin dengan bapak... so how..? kalo dari islam masuk kristian anak still islam kan..? x kan nk soh anak masuk kris plak..? cam ner ni... ada nas dalam Qalamullahkan???

boleh tolong tak..? kepada sesiapa yg arif...

saya tersentuh sebenarnya...

apa yang DIA nak sebenarnya...

baca petikan di bawah ni pon cam nak mendidih... kabinet kabinet... apa nak jadi...padah bila Al-Quran di jauhi...

Ya Allah... ampunilah hamba mu ini... sesungguhnya aku kerdil... tidak pernah terlalai dari dosa...

Semoga hidup ku hari ini lebih elok dari kelmarin dan esok lebih sempurna dari hari ini...