Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, May 01, 2009

BloggersNetwork Lupa Daratan..

Reactions: 
Ni aku cilok dari PerakExpress...

Selalunya aku kutuk UBN…itu wajib. Kadang-kadang aku kutuk PR..itu sunat. Sesekali kena kutuk rakan-rakan blogger..itu harus.

Sebelum ini..sepanjang ingatan aku..belum pernah aku kutuk sesama blogger. Mungkin satu masa dulu ada sedikit perselisihan dengan blogger Perak Kini..tapi dah settle.

Hari ini aku dapat satu komen yang memperli Bloggers Network. Komen ni datang dari sorang bloggers dalam Bloggers Network jugak…tapi tak tau pasai apa dia tukar nama kepada sekotakrokok. Mula-mulanya aku tak tau sapa dia..tapi bila aku trace..rupa-rupanya member jugak!

Dia tulis didalam blognya…http://sekotakrokok.blogspot.com, dan kemudian dia paste postingnya kedalam ruang komen disetiap blog milik member Bloggers Network.

“buat semua bloggers network,masih ingatkah kita dengan deklarasi semasa penamaan calon permatang pauh.dibawah khemah sambil menikmati asap rokok,mee udang dan nasi.Kita sama sama berjanji,untuk membela nasib rakan bloggers yang lain.

Sayang seribu kali sayang,deklarasi berkenaan kita dilupakan.semua semakin hanyut dengan dunia glamour masing masing.Kita mula lupa daratan.menganjurkan berbagai majlis hi-tea dan pelbagai majlis cari glamour yang lain.

Kita mampu menebalkan muka memohon derma simpati untuk tembolok sendiri ketika berjuang ats nama parti.tapi kita lupa rakan sendiri yang kini terkontang kanting memohon simpati dan sokongan moral.

Jika beginilah sikap kita,yang lebih pentingkan tembolok sendiri,majlis hi-tea dan sebagainya..adalah lebih baik,kita para bloggers,pemimpin pakatan rakyat membuat pertunjukan sarkis.menjadi badut di pentas diketuai DSAI.”

Mungkin dia ingat..apabila menggunakan nama lain…orang tak tau. Tapi bila aku trace dia..dia kelam kabut. Akhirnya dia delete blog dia. Sebab apa dia takut?

Bloggers Network pada peringkat permulaanya adalah hasil perbincangan aku dengan Dr. Wahab. Dari situ kami merangka dan merancang..dan apabila Konvensyen Teh Tarik diadakan pada 22/11/2008, seramai hampir 50 orang mendaftar.

Bloggers Network bukan pertubuhan berdaftar. Sapa nak join pun boleh. yang tak ada blog pun boleh join. Sapa yang mendaftar pada Konvensyen tersebut kami terima. Kami percaya kepada semua orang. Itu prinsip kami…we trust anybody..until they proved they cannot be trusted.

Daripada yang mendaftar tu…ada jugak yang cuba mengambil kesempatan. Ada yang mengambil kesempatan nak jumpa Nizar…bila waktu rehat dia terus jumpa Nizar kat meja makan…melobi supaya diberikan jawatan dalam GLC! Lepas tu terus hilang. Bloggers Network dapat nama busuk.

Ada yang datang untuk melihat peluang untuk buat duit! dalam diam-diam..dia pekena sorang VIP…kononnya dia konsultan dalam web design. Dia charge VIP tu untuk buat blog menggunakan blogspot ..RM5,000.00! Lepas tu hilang!! Bloggers Network dapat nama busuk.

Ada blogger yang ciplak posting aku..Kampung Direct Investment, CERIA dan Politikal Innovacione…dijadikan proposal untuk buat bisnis. Guna nama Bloggers Network…dah dapat hilang. Lepas tu kutuk balik aku.

Ada blogger yang minta sumbangan dari ADUN-ADUN Kelantan kononnya untuk Bloggers Network. Kalau tak ada orang pecah rahsia…aku pun tak tau.

Ada blogger…yang cuba pekena member sendiri. Kalau masih ingat…dulu ada sorang blogger..Ofis Boy Tingkat 4. Sekarang apa jadi kat dia? bankrap kerana ditipu oleh member sendiri.

Dan banyak lagi. Kalau aku nak cerita semua..boleh buat tujuh siri. Albanjari boleh buat posting tiga kali malam Jumaat.

Blogger-blogger macam ni yang kena kikis dari Bloggers Network.

Aku tak suka nak meminta..malu. Lebih baik aku merompak macam Robin Hood daripada aku minta sedekah. Itu sebab bila nak buat tabung Bukit Gantang…Albanjari buat tanpa persetujuan aku dulu. Sebab dia tau aku tak akan bersetuju.

“Sumbanglah RM1 seorang untuk Tabung Bloggers..! Maaf cakap, mungkin bloggers lain malu untuk memulakannya, biarlah wak yang bersuara. MSK… hmm, wak faham sangat… susah Wak nak cakap. Dia bukan jenis suka meminta-minta, tapi bagi wak… susahnyer nak cakap… takpa Wak buang malu tu.”

Dan hingga sekarang duit tu masih banyak yang belum digunakan..sebab …apa yang datang dari rakyat perlu kembali kepada rakyat.Aku tak mau duit tu masuk poket blogger. Susah aku nak jawab dah mati nanti.

Dan untuk hidup..kami merancang untuk memulakan sesuatu.Dan untuk mencari modal..itu pasal kami rancang untuk mengadakan Hi-Tea bersama Nizar. Tak kan selama-lamanya minta sedekah. Tak kan setiap kali ada pilihanraya…kena buka tabung! Itu pun ada yang perli..nak kejar glamour.

Dan apa lagi program glamour yang kami buat? Pelancaran buku “Rampasan Kuasa di Perak” oleh Nizar? Betul..kami yang susun. Cyberboron yang bercekang mata tengah malam untuk menyiapkannya…tapi masa pelancaran pasai apa tak ada dari Bloggers Network yang hadir? Kalau dijemput duduk atas pentas sebelah Nizar..boleh tahan jugak..tapi duduk celah pokok pisang dalam gelap. Glamour apa? Tanya Albanjari berapa yang dia dapat? Nak beli sekotak Tricajus pun tak cukup.

Macam kata Topeng Perak..”jadi blogger dapat apa? kena maki.” Tapi tak apa..orang nak maki ka..orang nak kutuk ka. Mampuih pi la. Nak buat macam mana…gatai jadi blogger.

UMNO Gila..! Ganesan Speaker Baru DUN Perak - malaysiakini

Reactions: 
Aku ingat hari jumaat penyakit-penyakit gila babi akan berkurang, rupanya makin kuat simptomnya dalam kem UMNO Perak.

Terbaru dari Perak ialah BN dengan kuasa tahap gila babi peringkat teratas hikmat babi gila telah melantik Datuk R.Ganesan dari MIC sebagai Speaker baru DUN Perak.

Undang-undang dan Perlembagaan Negara terus dirogol oleh UMNO/BN.

Tahniah Najib, Tahniah UMNO/BN.

Lepas ni kita dah boleh pakat langgar Undang-Undang dan Perlembagaan Negara sebab pemimpin sendiri dah tunjuk contoh dan tak de sape-sape pun nak marah.

Selamat datang ke Negara Babi..!

Babi punya UMNO/BN..!

EXCO UMNO Bawa Bomoh Dalam SUK..! - malaysiakini

Reactions: 
12 jam sebelum ni aku dapat 1 maklumat dari Perak dan status maklumat tu bagi aku tidak diragui sebab informer dari Perak sangat jarang bawak cerita-cerita tak betul walaupun aku dok jauh sekarang.

"EXCO UMNO bawa bomoh masuk dalam Dewan Undangan Negeri..!"...

Ya... sebelum ni kita telah didedahkan dengan cerita-cerita yang bertaraf "spekulasi" contohnya macam Najib amalkan upacara mandi susu dan selalu bawak Sami ke kediaman rasmi untuk upacara tu (aku lupa dekat mana didedahkan).

Sebelum ni bertahun-tahun dulu Malaysia pernah dikejarkan dengan tragedi Datuk Mazlan...

Banyak cerita-cerita orang UMNO dengan dunia-dunia perbomohan dan jugak ajaran sesat... jangan lupa Ayah Pin dan jugak Kahar Jalil pun ahli UMNO jugak.

Aku tak tolak kemungkinan bahawa ada EXCO UMNO yang bawak bomoh masuk dalam DUN sebagai persediaan menghadapi Sidang DUN 7hb ni. apa yang peliknya..? memang tradisi UMNO dan bomoh, UMNO dengan ajaran sesat tak boleh dipisahkan...

Pak Lah sendiri pun sebelum ni pernah terjumpa kemenyan dekat bawah meja dia... itu lah dia UMNO... kepercayaan kepada setan melebih kepada kepercayaan kepada tuhan... oh ya... sampai hari ni aku tak tau sape tuhan UMNO... UMNO ni berjuang atas dasar "bangsa". Allah tu tuhan untuk agama Islam, jadi mungkin UMNO tak percaya dekat Allah.

UMNO dah ada Rasul Melayu si Kahar Jalil, UMNO jugak ada KERAjaan Langit pimpinan Ayah Pin dan aku percaya mungkin UMNO bertuhankan selain Allah... mungkin ada tuhan "Melayu" kot...

Cuma pada pendapat aku la kan... kalau UMNO nak lawan PR secara kebatinan, UMNO akan kalah TKO... Bomoh bukan lawan yang baik kepada penunggu tok kong cina, bomoh bukan lawan yang baik kepada penunggu patung hindu... bomoh tu tahap setannya dok di bawah penunggu-penunggu tok kong tok kong tu semua...

Tapi yang paling penting ialah, 3-3 Jin/Setan tu bukan lawan yang baik untuk Islam...

Aku ingat Pakatan Rakyat kena buat solat hajat seluruh negeri Perak sebagai persediaan menghadapi Sidang DUN nanti.

Kita mintak tolong Allah...