Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 21, 2009

Kalah Ke, Menang Ke, Pakatan Rakyat Tetap Bermaruah - malaysiakini

Reactions: 
Petang esok seperti yang dijadualkan (entah ye entah tidak... tunggu je la esok...) Mahkamah Rayuan Putrajaya akan memberi keputusan berhubung dengan rayuan pihak yang berkenaan yang membabitkan krisis politik di Perak.

Macam yang lepas-lepas, aku masih tak letak harapan langsung bahawa keputusan esok akan menyebelahi Pakatan Rakyat. hampir 12 tahun mengikuti perbicaraan politik yang melibatkan pihak Barisan Nasiyonal dan juga Pakatan Rakyat telah 100% menghilangkan keyakinan aku pada ketelusan badan kehakiman ditambah lagi dengan skandal korek korek korek... lagi la buat aku hilang terus kepercayaan pada badan kehakiman.

Bagi aku, apapun keputusannya esok baik Pakatan Rakyat menang atau Pakatan Rakyat kalah, Pakatan Rakyat tetap bermaruah dan UMNO/Barisan Nasiyonal tetap berwajah pelacor.

Pakatan Rakyat kemahkamah sambil menjunjung prinsip Demokrasi, tak macam UMNO/Barisan Nasiyonal yang menjunjung kepala Tunku Abdul Rahman (RM RM RM)...

Lihat saja apa yang berlaku minggu lepas bila UMNO/Barisan Nasiyonal membuat rayuan... semuanya selesai dalam masa 1 hari. tak perlu afidavite dari pihak Pakatan Rakyat, tak perlu pulak 3 orang Hakim mendengar hujah, semuanya selesai dalam keadaan yang "Gampang"... sementelah pulak hakim yang dengar rayuan Mat Gelap tu tersenarai dalam senarai hakim korek korek korek...

Mahkamah Malaysia letak dekat dalam jamban boleh la...

Berbeza dengan rayuan DS Ir Nizar@Pakatan Rakyat pulak... menggu lepas failkan rayuan, minggu ni baru nak dengar, cukup syarat 3 orang hakim, cukup dengan afidavite pihak Barisan Nasiyonal, cukup dengan "bersambung" esok hari...

Korang ingat esok boleh dapat keputusan ke?

Aku tak harap langsung... entah-entah bersambung pulak hari Isnin...

Korang ingat keputusan memihak pada sape? jangan harap lebey-lebey la... ini negara "DemoCrazy"... Demokrasi tu ape?

Dah lama dah Demokrasi kene lacur dek UMNO/Barisan Nasiyonal...

Khak Ptuih...!!!

Gua Dah Balik...

Reactions: 
Kah kah kah kah kah... best kan? tetiba hilang... 2-3 hari tak update... hahaha...

Rileks geng... aku tak sempat nak bagitau projek terbaru aku... aku baru keluar satu kawasan pedalaman... carik penyakit politik yang dah lama tak diubat...

2-3 hari di pedalaman memang sedikit menyeksakan. serba-serbi tak cukup, serba-serbi mahal, serba-serbi terhad. tapi itulah regenya bila berada jauh dipedalaman.

Ada pemimpin, asyik dengan tembolok sendiri, ada amanah, lain yang dibuat. yang pakai songkok sam, yang pakai kopiah pun sama.

Ini masanya untuk membantai. aku tak kira, UMNO ka, PAS, ka, PKR ka, DAP ka hapa ka semua aku bantai kali ni.

Hari ni mungkin tak sempat nak update apa yang aku dapat di kawasan yang aku pergi tu sebab ada equipment aku yang kekurangan. kena tunggu ihsan kengkawan yang sudi bagi pinjam.

Korang tunggu la paling lewat esok kot... tapi kene ucap mekasih dekat korang-korang yang setia berada dalam blog ni walaupun blog tak diupdate.

Lepas ni aku ada lagi 1 projek besar... nanti aku cerita...

Tunggu geng... penat nih...