Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, May 23, 2009

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (8) - malaysiakini

Reactions: 

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (7) - malaysiakini

Reactions: 

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (6) - malaysiakini

Reactions: 

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (5) - malaysiakini

Reactions: 

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (4) - malaysiakini

Reactions: 

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (3) - malaysiakini

Reactions: 
Antara pimpinan Pakatan Rakyat yang mengiringi calon Pakatan Rakyat DUN Penanti - DS Anwar Ibrahim, Tan Sri Khalid Ibrahim, YB Azmin Ali dan YB Zuraida.

Ada lagi - DS Ir Nizar datang dengan Pegawai Khas beliau saudara Amran dan juga Haji Mael.

YB Kamaruddin Jaafar dan YB Tian Chua pun ada... diiringi oleh "Zorro"...

YB Sivarasa... "Ini saya punya Pas..!"

Srikandi KeADILan... bukan main seronok dapat posing depan lensa ha... no-2 belah kiri yang ada lesung pipit tu aku dah cop... korang jangan dok kacau..! hahaha...

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (2) - malaysiakini

Reactions: 
8:13am - Pergh... korang tengok "papan" dekat dada tu... boleh buat pinggan beb...

8:15am - Ha... ni 1st time yang pertama boleh tengok anggota polis bersantai... tak payah dok lari sana-sini. sebab apa? korang tau kan..?

8:30am - Dato' Kamarul Bahri... jauh datang dari Negeri Sembilan.

8:32am - Yang ni aku tak berapa kenal.

8:39am - Kumpulan penyokong Pakatan Rakyat tiba kekawasan penamaan calon mengiringi calon Pakatan Rakyat DUN Penanti bersama para pimpinan Pakatan Rakyat.

Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (1) - malaysiakini

Reactions: 
7:31am - Kuda Putih sampai, ni bukan kumpulan pertama tapi kumpulan yang seterusnya. dekat dalam kawasan pusat penamaan calon dah ramai dah.

7:32am - Jalan masuk ke pusat penamaan calon lengang, tak macam biasa. yang ada cuma beberapa kerat penyokong, wartawan media dan jugak peniaga-peniaga gerai. suasana cukup-cukup tenang.

7:53am - Pakcik peniaga dok standby... tunggu kedatangan pelancong politik.

7:54am - Makcik ni memang cool... datang sorang je.

8:09am - Brader polis ni pun cool jugak. sempat lagi bersms. hari ni cuma datang tunjuk muka, tak payah kalut-kalut sebab UMNO/Barisan Nasiyonal tak de. kalau UMNO/Barisan Nasiyonal ade, jangan mimpi dapat kerja dalam keadaan aman tenteram.

Tanpa UMNO/BN, Malaysia Aman Damai... - malaysiakini

Reactions: 
Maka hari ini terbuktilah pada seluruh rakyat Malaysia akan 1 perkara yang selama ini tak terlihat oleh ramai orang kebanyakan dan jugak orang-orang atasan.

Aku berada di Penanti sejak dari subuh tadi seawal jam 1 pagi lebih kurang. banyak tempat aku ronda. boleh dikatakan seluruh DUN Penanti aku pusing dengan geng-geng blogger dan apa yang kami lihat jelas dan terang.

Sejak dari subuh tadi, langsung tak ada langsung kekecohan, sikit pun tak dak insiden kalut macam yang selalu berlaku dalam pilihanraya baik DUN mahupun parlimen macam yang lepas-lepas.

Kali ni aman damai, DUN Penanti cukup-cukup tenang tanpa kehadiran UMNO/Barisan Nasiyonal. kalau tak percaya, korang bukaklah mana-mana blog baik pro Pakatan Rakyat mahupun pro UMNO/Barisan Nasiyonal dan korang carilah blog mana yang ada laporkan kejadian kekecohan di Penanti.

Sebab apa jadi tenang?

Sebab UMNO/Barisan Nasiyonal tak de kali ni. tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal, anggota-anggota PDRM boleh bersenang-lenang, baik SB, JSJ, FRU, UTK atau mana-mana unit dalam PDRM bertugas dalam keadaan bersenang-lenang hari ni. rata-rata sangat-sangat santai hari ni.

Tak perlu kejar sana-kejar sini.

Air dapat dijimatkan, minyak dapat dijimatkan, tenaga dapat disimpan. Rilex...

Sebab apa jadi lagu ni?

Sebab UMNO/Barisan Nasiyonal tak ada.

Jadi dari apa yang kita lihat dan berlaku hari ini, jelaslah selama ini yang menimbulkan kekecohan ialah UMNO/Barisan Nasiyonal, bukan Pakatan Rakyat. bukti dah jelas dan nyata.

Maka dengan itu, dengan melihat pada apa yang berlaku hari ni, eloklah kita sama-sama membuat satu persepakatan demi keamanan negara Malaysia yang tercinta.

Tolak UMNO/Barisan Nasiyonal secara total dalam PRU-13 nanti. tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal di Penanti, dah terasa betapa amannya kehidupan. tu baru di Penanti. kalau UMNO/Barisan Nasiyonal tak de terus di Malaysia macam mana?

Aku yakin Malaysia akan lebih aman, damai dan makmur tanpa UMNO/Barisan Nasiyonal di Malaysia.

Korang tak nak ke hidup aman, damai dan makmur?

Kalau nak, bulatkan tekad, tolak UMNO/Barisan Nasiyonal dalam PRU-13 nanti..!

Tak percaya ke? korang tanya sendiri la sape-sape yang ada di Penanti hari ni.

Aman beb..!

Penanti Tak Meriah - malaysiakini

Reactions: 
Apa aku nak cerita? suasan langsung tak macam hari penamaan calon... macam ceramah politik je.

Gerai jualan banyak, peniaga tak berapa boleh kaut untung sebab tak ramai yang datang... kaki-kaki politik kebanyakannya simpan duit untuk ke Manek Urai.

Dekat sini betul tak meriah...

Barisan depan penyokong - aku sorak hang, hang sorak aku... kah kah kah kah kah... gelak.

Ada yang bawak kerusi Speaker. speaker haram ada speaker halam ada, speaker box pun ada.

Mintak maaf semua... roti canai tak dak.

Lintas Langsung Dari Pusat Penamaan Calon Penanti - malaysiakini

Reactions: 
9:26am - hot... cuaca panas, jumlah anggota PDRM yang bertugas rasanya sama ramai dengan penyokong parti yang hadir.

Jumlah penyokong yang hadir sekitar 2-3 ribu.

Calon PKR Penanti tiba bersama para pengiring dan juga penyokong lebih kurang jam 8:45 pagi.

Antara pimpinan yang hadir ialah DS Ir Nizar, DS Anwar Ibrahim, YB Sivarasa, Tan Sri Khalid Ibrahim, YB Tian Chua, YB Kamaruddin Jaafar, Dr. Hatta, YB Azmin Ali, YB Zuraida, Haji Ismail, Haji Osman, Ustaz Ahmad Awang dan ramai lagi.

Suasana kurang meriah tanpa kehadiran Puteri UMNO... kalau tak, dapat la jugak tengok aksi-aksi liar... hahaha...

Oit... ni penamaan calon ka ceramah?

pengumuman

Reactions: 
h/p aku kehabisan bateri.. kalau ada yang nak call .. call h/p pinjam 017-5959755

terima kasih

Temubual Eksklusif DS Ir Nizar: Keputusan Mahkamah Rayuan - malaysiakini

Reactions: 

Lintas Langsung Dari Penanti Pagi Ini - malaysiakini

Reactions: 
Aku dah selamat sampai di Penanti. pagi nanti akan berlintas langsung dari lokasi penamaan calon terus ke blog ini.

Jadi untuk sape-sape yang jauh dari Penanti, tunggu je di blog ni untuk terkini, terkini dan terkini...

Untuk rakan-rakan yang berada di Penanti ataupun yang akan beronline dari jauh depan laprop atau pc pagi esok pun harap dapat kontek aku untuk info terkini dari pusat penamaan calon, no hp aku ada dekat atas tu.

ok...