Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 24, 2009

Wanted: Ismail Kamal@Dee - malaysiakini

Reactions: 
Aku dapat 1 komen dalam post aku yang [ni] dan aku rasa aku nak tolong geng kita ni... korang baca sendiri komen tu (aku copy & paste dekat bawah) -

Anonymous has left a new comment on your post "Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon Penanti (5) -...":

Salam...

Sapa kenal mamat dalam pic nombor 4 tu tolong kirim salam...

Ismail Kamal @ Dee...

Sama kerja kat KL dulu...

Sekarang tak tau dia kat mana...

Coz saya pun dah tak kerja M'sia lagi...

Sekarang dah kat negeri pdg pasir...

Dee hang email aku la...

-Awey... (abechef@yahoo.com)

Rujuk gambar dekat atas (klik untuk besarkan imej)...

Jadik, sesape yang kenal brader dalam gambar dekat atas tu, tolong bagitau dia member dia Awey kirim salam dari Negara Padang Pasir dan mintak tolong brader dalam gambar tu email geng dia Awey ni ha... email dekat atas tu...

*Sekali-sekala buat jejak kasih ok jugak kan..? Hahaha...!!!

Aku Punya Pasallah..! Kah Kah Kah Kah Kah...!!!

Reactions: 
Aku terbaca berita ni dekat [sini], dan aku sangat-sangat tertarik dengan apa yanng aku quot dekat bawak ni -

Apa kenyataan Harussani yang menyintak hati saya itu? Harussani berkata :
  • "Kenapa hendak datangkan masalah, kalau menang BLAH tidak apa, tetapi apabila kalah hendak bangkang".
Tapi ini tidaklah kasar sangat, walaupun masih ada ayat lain yang lebih berhemah lain sesuai dengan kedudukannya sebagai Mufti. Tapi bagaimana dengan ayat yang satu lagi ini...
  • "DIA PUNYA PASALLAH, tidak ada kena mengena (mogok lapar) dengan hukum Islam".
Aku pun terfikir... apa pulak masalahnya kalau orang nak buat mogok lapar? bukannya menyakitkan sape-sape... bukannya merosakkan harta benda sape-sape... bukannya mencederakan sape-sape... bukannya menyusahkan sape-sape...

Dah dia orang nak buat mogok lapar, biar je lah... apa masalahnya? nak buat demonstrasi tak boleh, nak pakai baju hitam tak boleh, nak pasang lilin tak boleh... nak bersuara tak boleh... ni nak mogok lapar pun tak boleh..? aik?

Sure Heboh boleh pulak... tak de masalah pulak..?

Rasuah@politik wang boleh pulak... tak de masalah pulak..?

Rampas kuasa boleh pulak... tak de masalah pulak..?

Aik..?

Jadi aku pun ambik keputusan untuk buat macam dekat bawah ni sebab dah lama sangat dah aku tak buat...

Hmmm... ada MASALAH ke dengan PASAL yang aku buat ni..?

Kah kah kah kah kah ... !!!

Double Trouble: Only In Malaysia..! - malaysiakini

Reactions: 
Ya... inilah Negara Malaysia yang kita cintai. sejak bermulanya era pemerintahan Najib, macam perkara pelik mula berlaku di Malaysia.

Sebelum ni dalam era Pak Lah pun banyak jugak berlaku perkara-perkara yang pelik dan mengejutkan tapi tidaklah sehebat era Najib.

Hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 orang Menteri Besar, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 kerajaan, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 team EXCO, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunya 2 orang speaker dan yang terbaru pula berlaku dalam parti komponen Barisan Nasiyonal dimana parti PPP kini mempunyai 2 orang Presiden.

Ini semua adalah impak dari perbuatan bodoh Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

Semua perkara mula jadi bercelaru dari awal Najib memegang jawatan Perdana Menteri dan dalam masa tak sampai pun 2 bulan, berbagai kembar-kembar berjaya dihasilkan oleh Perdana Menteri Malaysia.

Dengan slogan 1Malaysia, semuanya mula menjadi retorik, bukan 1Malaysia yang berjaya dibawa oleh Najib sebaliknya lebih banyak "Twin Malaysia" berjaya ditonjolkan.

Bila sebut "Twin Malaysia" aku rasa ada lagi kembar-kembar yang boleh disepadankan dengan Negara Malaysia sekarang.

Mahkamah Malaysia bolehlah dipadankan dengan Mahkamah Bollywood. badan-badan penguasa di Malaysia termasuk PDRM jugak boleh kalau nak dipadankan dengan apa yang ada dalam filem Bollywood. semuanya bercelaru...

Apa bezanya Dewan Undangan Negeri di Malaysia dengan Taiwan? tak banyak beza kan?

Nikmatilah segalanya hanya di Malaysia...

Aku tengah kumpul info untuk 1 artikel bertajuk "Wang Malaysia not 1Malaysia"...

Tungguuu...

*September ni rege minyak naik lagi kan? kah kah kah kah kah ... !!! what a beautifool Malaysia...!

N-12 Penanti: Gambar Sekitar Ceramah Perdana Berapit - malaysiakini

Reactions: 
Penampilan khas Dato' Zaid Ibrahim di pentas politik Pakatan Rakyat bukan perkara baru semenjak beliau meletakkan jawatannya dalam kabinet Pak Lah kerana protes dan tidak bersetuju dengan dasar-dasar UMNO/Barisan Nasiyonal yang lebih banyak menindas rakyat dan hanya menguntungkan "jerung-jerung" peliharaan UMNO/Barisan Nasiyonal.

"UMNO/Barisan Nasiyonal hanya pandai mencipta slogan tetapi tidak pernah mentafsirkan slogan-slogan tersebut didalam pelaksanaan"... "tolak UMNO/Barisan Nasiyonal, negara akan bertambah kukuh bersama Pakatan Rakyat..!" - pesan Dato' Zaid Ibrahim kepada para pengundi N-12 Penanti...

Menteri Besar Rakyat Perak Dato' Seri Ir Nizar turut hadir memberikan sokongan kepada calon N-12 Penanti. walaupun tidak dapat meluangkan banyak masa di Berapit kerana mengejar masa untuk ke ceramah seterusnya di Kubang Semang, namun kehadiran Menteri Besar Rakyat Perak amat dinanti-nantikan oleh para hadirin.

Negara Malaysia bukan milik UMNO/Barisan Nasiyonal, tetapi anugerah Allah untuk rakyat Malaysia. cukup negeri Perak dilacurkan oleh UMNO/Barisan Nasiyonal, benamkan terus UMNO/Barisan Nasiyonal dalam mana-mana PRK/PRU yang ada.

Hidup rakyat..! Bubar DUN Perak..!

Ribuan hadirin memenuhi kiri kanan pentas ceramah, kehadiran tak kurang dari 3 ribu hadirin.

Tian Chua, Ahli Parlimen Batu turut hadir memberi penerangan situasi politik terkini kepada para hadirin.

Dari Melaka, berdemo di atas jalanraya memperjuangkan hak seorang gadis yang dirogol oleh seorang Ketua Menteri, disumbat kepenjara bertahun-tahun, ISA Kamunting pernah menjadi rumah ke-2 beliau dan akhirnya dinobat sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Siapa tak kenal wira rakyat saudara Lim Guan Eng. Rakyat Pulau Pinang lebih terbela dibawah ketua Menteri berbangsa Cina tetapi memahami Islam lebih daripada seorang melayu yang memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Musuh ketat UMNO/Barisan Nasiyonal. buat la PRK dimana-mana ceruk pun di Malaysia, letak la sape-sape pun jadi calon mewakili Pakatan Rakyat, parti ngok UMNO/Barisan Nasiyonal tetap dok serang DS Anwar Ibrahim... tak paham aku... nampak sangat gila UMNO/Barisan Nasiyonal ni...

Calon PRK N-12 Penanti Dr. Mansor Othman. kalau menang, bakal dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang. ingat... undi calon no-1 N-12 Penanti untuk kesejahteraan anda..!