Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 07, 2009

Gambar DS Ir Nizar Di Seksyen 15 Bangi - malaysiakini

Reactions: 
Gambar ni semua bukan aku yang ambik, ni sumbangan dari geng Perisik Rakyat di Bangi. mekasih untuk sedare Hatta atas sumbangan anda. raya nanti jemput datang rumah. koh koh koh koh koh...!!!

Biase la... bila dah sampai, kena kerumun, bila dah kena kerumun, kena la salam, kalau tak salam kang ada yang merajuk... bila dah merajuk, tulis macam-macam dalam blog... tapi sebelum salam, sila basuh tangan...

Tak habis lagi salam ni... mana la nak habis cepat... ikut sms yang Hatta hantar, kehadiran sekitar 3-4 ribu orang... orang Bangi dengan Kajang tengah excited nak jumpa Nizar sebab bukan senang nak jumpa ikon Rakyat Malaysia macam Nizar ni...

Ade sesape yang berangan nak jumpa KUDETA..?

Oi...Gobind pun ada... ini anak King ni... jangan main-main..!


Ni apasal berdiri lak ni..? ada sessi nyanyi lagu negaraku ke..?

DS Ir Nizar...


Ni yang aku nak marah ni... datang ceramah bawak segala macam bagai bekal, surat khabar...lepas ceramah, tinggal bodo gini je... oi..! kau ingat ada orang gaji nak kutip sampah sarap korang ni..?

Bengong sungguh..! lenkali kena buat ceramah dalam tong sampah... biar diorang ni reti bahasa sikit..!

Ngoookkk...!!!

Gambar-Gambar Sekitar Muktamar 55 - malaysiakini

Reactions: 
Lambat update... bukan apa bro, aku busy lari sana-lari sini... hari sabtu memang aktiviti penuh. pagi aku pergi Muktamar PAS, tengahari aku pergi kenduri kahwin geng aku dekat UPM, petang aku pergi KL jumpa kawan dari Sabah, malam aku kejar ke Muktamar PAS balik.

Gambar banyak, tapi aku pilih yang best-best je. kalau korang nak gambar awek, korang mintak dekat Topeng Perak. aku tak berape reti lagi... koh koh koh koh koh...

Hah... lupa... masa aku ambik gambar belah pagi kat dalam Stadium Malawati, ada sorang Muslimah tahan aku, dia mintak pas media. adoi... penat geng... dok dekat tempat pemerhati pun kena pakai pas media jugak ke?

Ni bukan gambar perwakilan PAS. ni barisan Pimpinan Tertinggi PAS... cuba korang teropong-teropong sikit. DS Ir Nizar pun ada tuh... eh... pembetulan... Perwakilan, yang duduk ramai-ramai depan pentas tu, yang atas pentas tu semua pimpinan tertinggi.

Ni barisan pemenang-pemenang dalam pemilihan pimpinan tertinggi... belah kiri sekali Salahuddin Ayub, Nasaruddin Mat Isa, TG Haji Hadi, Tuan Ibrahim, Mahfuz Omar.

Tahniah, tahniah, tahniah, tahniah, tahniah...

Ni sessi ceramah belah malam... ucaptama dari Ketua Dewan Muslimah PAS.

Tan Sri Khalid pun ada jugak... semangat habis Tan Sri dok sembang pasal rancangan pembangunan di Negeri Selangor... good job Tan Sri... aku carik Khir Toyo kot-kot dia datang nak tengok ucapan Tan Sri, tapi tak dak... tengah masak tempe kot...

Yang ni tetamu khas dari Gaza... aku tak ingat sapa nama dia tapi inilah teman rapat pemimpin Hamas yang meninggal dunia sebab kena bom dengan Yahudi laknat hari tu... jauh datang memenuhi jemputan PAS.

Barisan tetamu undangan.

Yang ni kalau ada lagi sape-sape tak kenal mamang carik nahas...tak yah nak perkenalkan lagi... TG Nik Abdul Aziz Nik Mat... ikon untuk seluruh rakyat Malaysia tak kira melayu, india, cina atau apa-apa kaum cukup-cukup respek dengan TGNA.

Orang UMNgOk je yang tak respek sebab UMNgOk mana la nak terima Islam... UMNgOk tau HadHari je...

Ngoookkk...!!!

Muktamar 55: Pimpinan Iktiraf Bloggers Tapi Urusetia Tidak... - malaysiakini

Reactions: 
  • Sumbangan media baru khususnya media siber termasuk portal berita dan blog memainkan peranan untuk menyediakan maklumat alternatif kepada rakyat yang selama ini di cengkam oleh media arus perdana yang dikuasai kerajaan UMNO BN telah berjaya mencelikkan rakyat sehingga memilih Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil yang diadakan selepas pilihanraya umum lalu, kata Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang.
  • Sebenarnya, walaupun tiada majlis penghargaan khusus untuk para blogger dan wartawan internet pada majlis muktamar pada tahun ini. Namun pengiktirafan yang diberikan oleh Presiden PAS itu telah lama ditunggu oleh para blogger sekalian yang telah bertungkus-lumus selama ini memperjuangkan kebenaran dan keadilan melalui alam siber membantu Pakatan Rakyat mencapai kemenangan. Moga-moga ibadah dan perjuangan kita ini dapat membantu kita berhadapan dengan ALLAH SWT di akhirat kelak.
Betul lah pimpinan atas menghargai bloggers ni..tapi hakikatnya blogger tetap dipandang sebagai 'nobody'...kalau benar seperti yang TGHH sebut..blogger ini diiktiraf kenapa bila kita nak mintak pas media dari urusetia tak dilayan..

''Kami tak berikan pas media kepada blogger..hanya media perdana sahaja diberi pas media muktamar''..alasan mereka,"kalau beri kat sorang blogger nanti semua blogger nak.." susah sangat ke kalau berikan untuk 2 @ 3 orang blogger pas media..? blogger bukan nak mintak keistimewaan apa sangat..dapat masuk semasa PC pun dah cukup la...

Kalau kita dengar ucapan dari perwkilan negeri Melaka disebut bagaimana media perdana ini mensensasikan akhbar mereka dengan memburukkan pimpinan PAS..tapi mereka2 ini juga la yang diiktiraf..blogger2 yang membawakan liputan yang benar tak diberi keistimewaan seperti media perdana..apa ni...

Bila ummi tanya ada wifi ke? pakai password ke..?..."ha'ah ada password..hanya unit IT aje yang boleh guna line wifi ni..orang lain tak boleh.."hangin tol ummi bila dia jawab macam tu...tapi sebagai muslim kita telah ditarbiyyah supaya bersabar...takpa lah ummi tetap ucapkan terima kasih...bukan kebuluq sangat pun pasal ummi ada bawak broadband sendiri..cuma ummi saja tanya tapi jawapan memang menghanginkan hatiku...

Ummi telah mengikuti 2 program besar oleh 2 parti..satu semasa Kongres PKR di tempat yang sama Stadium Melawati Shah Alam...dan yang terkini Muktamar Tahunan PAS ke 55...2 parti yang besar..ummi sebagai ahli PAS tapi tidak menjangka ini cara pengurusan PAS ..berbanding dengan PKR..kami blogger mendapat tempat bersama media perdana...memang ummi kecewa dengan pengurusan PAS..untuk mendapat pas media kami telah ditolak mentah2 apatah lagi untuk mendapat liputan di dalam sidang media ... kami memang tak dapat..nak mintak letak recorder pun tak kasi..hina sungguh blogger ni rupanya..

Ummi tunjuk kad media yang ummi dapat dari kerajaan Pakatan Rakyat di Perak oleh DS Nizar sendiri..tapi tetap tak diiktiraf..

"Akak ni ada pas media tapi pas yang bukan dari media perdana.."kata petugas

"Ni pas dari kerajaan PR Perak ..DS Nizar yang iktiraf blogger sebagai media kerajaan PR"

"Kami tak kisah siapa yang beri..Nizar ke siapa ke..tapi akak bukan dari mana2 yang boleh kami beri pas media"..aduiii hangat hati betul la dengar ayat tu...kalau nak bukak cerita dalam kain PAS ni memang banyak sungguh..tapi disebabkan sayangkan jemaah ummi tak sanggup nak bukak buruk parti sendiri..seperti bukak pekung di dada la pulak...

Tapi ummi luahkan ketidakpuasan hati ummi kerana perkara in tak sepatutnya berlaku terhadap blogger jemaah sendiri..kerana pimpinan sendiri telah memberi pengiktirafan kepada blogger kerana sumber berita yang kita sampaikan tidak seperti media arus perdana yang bermuka2..

Bak kata MSK sapa suruh gatai jadi blogger...sendiri tanggung la...kalau Topeng Perak pulak cakap..blogger ni dapat apa..dapat maki aje..kalau Cenangau kata pulak..blogger ni macam daun kari..untuk menyedapkan bau masakan hang buh la..masa nak makan hang kena tolak ketepi...

Ummi mengharapkan agar perkara ini diberi ruang sedikit untuk dipertimbangkan..permintaan blogger tidaklah besar sangat..tidak minta dilayan seperti media perdana pun sekurang2nya beri sedikit ruang untuk kami blogger berdiri dibelakang para media perdana pun tak apalah..jangan dihalau terus jauh2..sebelum para blogger rasa bosan dengan layanan yang begini harap ada sedikit perubahan minda dalam pengurusan pada majlis besar yang akan datang..

Wallahua'lam...

Dicatat Oleh - (`•.¸♥ UmmiAnni ♥ ¸.•´)

TPU - Aku malas nak sembang panjang-panjang... cuma nak bagitau, tiap kali berurusan dengan parti PAS, memang masalah macam ni akan berlaku.

5 PRK selepas PRU-12...

1. Permatang Pauh - PKR bertanding... masalah ni tak timbul... blogger dapat kerjasama penuh dari pihak urusetia penerangan PKR.

2. Kuala Terengganu - PAS bertanding... blogger... ha..? blogger tu mende..?

3. Bukit Gantang - PAS bertanding... blogger..? hangpa sapa..? pas media..? pooorah..! sampai team BloggersNetwork@Perak bengkek sebab dapat "KEJARsama" penuh dari urusetia penerangan PAS... cit...

4. Bukit Selambau - PKR bertanding... blogger..? full acsess ke semua sidang media... pas media geng BloggersNetwork@Penang pun dapat. semua PC berjalan dengan kehadiran para blogger yang bekerja secara sukarela... untuk liputan pulak... siap dapat pakai streamyx lagi. langsung tak de rungutan dari para bloggers.

5. Batang Ai - PKR bertanding... walaupun jauh diseberang laut, tapi rakan-rakan bloggers yang berada di Batang Ai memaklumkan bahawa semuanya berjalan dengan baik... dapat kerjasama penuh dari urusetia penerangan PKR... good job... walaupun kalah, tapi tetap berbaloi sebab semua kemudahan yang ada telah digunakan sebaik-baiknya.

6. Penanti - PKR bertanding... aku pergi masa penamaaan calon je... tapi akses semua 1st class... siap dibagi sebijik rumah untuk blogger... nak cerita lebih-lebih aku tak reti pasal aku tak de kat sana... kalau nak tau, tanya geng-geng BloggersNetwork@Penang... yang aku tau, sampai hari ni tak de rungutan.

7. Manek Urai - PAS bertanding... harap-harap masalah-masalah yang berbangkit diatas tak de...

Jangan sampai PAS di cop sebagai parti yang hanya pandai bercakap tapi tak pandai nak praktik. aku risau kalau-kalau dikemudian hari nanti bloggers boikot mana-mana event yang melibatkan PAS sebab cuma bloggers yang beri komitmen tapi PAS tak pernah berminat untuk beri komitmen pada para bloggers.