Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, July 12, 2009

Manek Urai vs Kuala Terengganu: Kontraktor Pembekal Makanan Belum Dapat Bayaran..?

Reactions: 
Lepak-lepak sambil minum petang di KB semalam sebelum bertolak ke Manek Urai. kebetulan aku terserempak dengan 1 geng dari Terengganu. ni bukan group politik tapi group kontraktor dari Terengganu.

Topik sembang pada awalnya tak sentuh langsung isu pilihanraya Manek Urai, cuma sembang-sembang kosong sampailah bila tiba-tiba lalu sebijik van penyokong PAS... maka terkeluarlah cerita pilihanraya kecil Manek Urai.

Geng kontraktor tu mula bukak cerita... sape yang dapat kontrak membekal makanan dekat untuk anggota-anggota PDRM dalam pilihanraya kecil N-41.

Pendekkan cerita... ada persoalan bila salah sorang dari kontraktor tu timbulkan cerita bahawa sampai hari ni, member dia yang dapat kontrak membekal makanan dan minuman dalam pilihanraya kecil Kuala Terengganu dulu, masih belum dapat pembayaran dari KDN.

KDN masa tu bawah penyeliaan Syed Hamid Albar. kos makanan untuk kontrak membekal makanan dan minuman anggota-anggota PDRM dalam PRK Kuala Terengganu ialah RM26/1 kepala sehari.

Betul ke tak bayar lagi..? kalau betul belum dibayar, bila nak bayar..?

Khak Ptuih..! N-41 sape dapat kontrak ni..? mampuih..!

Manek Urai: Tok Pa Nak Datang, Tolong Urus Budak-Budak...

Reactions: 
Semalam lepas balik dari ceramah di La'loh, aku lepak dekat 1 gerai makan tepi jalan... baru je aku duduk nak order makan & minum, sampai geng-geng UMNgOk/Barisan Nasiyonal (ada la dalam 15 orang).

Tak sampai 5 minit lepas tu, datang sebijik Proton Perdana warna ala-ala gold dengan 3 orang penumpang (plat no WQL 6226 *kalau tak salah aku) minum sekali dengan kami. bukan nak cerita yang tak baik... datangnya geng-geng tu dengan cara yang baik, bertegur sapa macam biasa, semua yang ada dalam gerai tu bertegur sapa dengan baik.

Yang nak diceritakan dekat sini ialah bila orang-orang yang datang dengan Proton Perdana tu nak beransur... salah sorang dari 3 orang tu bawak keluar duit RM50 setebal hampir 1 inci dari dalam poket, kemudian hulur dekat salah sorang yang ada dalam kedai tu sambil cakap - "Tok Pa Nak Datang, Tolong Urus Budak-Budak..."...

Best kan..?

UMNgOK - "WangMalaysia"

*gambar sebagai bukti tak dak... kalau aku ambik gambar, SAH kena pelupuh sebab geng dia ramai, aku pulak sorang je...