Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, August 12, 2009

Sumpah UMNO Tak Pernah Mencarut..!

Reactions: 
Tak caya korang tengok gambar dekat bawah ni, masa perhimpunan menyokong kenyataan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin bahawa Anwar Ibrahim adalah Pengkhianat Bangsa, di hadapan bangunan UMNO Perak, Ipoh.
Sumber - Sana Sini, Gitu Gini

"PUKIMAK" tu ape woi..? kata-kata nasihat ke?

Kalau macam tu aku pun nak nasihat UMNO lah...

"PUKIMAK" UMNO... insaf la korang...!!!

*maaf ye... aku tak berapa paham makna "PUKIMAK" ni... jadi kalau aku tersalah guna pakai perkataan tu dalam ayat aku dekat atas, jangan la korang marah dekat aku... aku belajar dari UMNO ayat tu...

Bukti UMNO Komited Banteras Arak..!

Reactions: 
By Doris Dumlao
Philippine Daily Inquirer
First Posted 13:56:00 05/22/2009


Filed Under: Food, Beverages, Mergers - Acquisitions - Takeovers, Economy and Business and Finance

MANILA, Philippines--Kirin Brewery of Japan has completed its divestment of a 19.9- percent stake in San Miguel Corp. by selling it to a group led by businessman Roberto Ongpin for about P40 billion.

Some 314 million SMC B shares -- open to foreign investors -- were crossed at the Philippine Stock Exchange at a price of P63 per share on Friday, stock market sources said.

Kirin earlier made a deal to sell its stake in SMC to Q-Tech Alliance Holdings Inc.

Among the local incorporators of Q-Tech are Ongpin and Petron Corp. president Eric Recto.

Also among the investors are Mirzan Mahathir, chairman of Crescent Capital Bhd. and eldest son of former Malaysian Prime Minister Mahathir Mohamad.

Sumber - Bussiness

Tahniah UMNO..! Hidup Me"LAYU"..!

TBH: Tiada Catatan Dalam Soal "Siat-Siat"...

Reactions: 
Kan aku dah cakap... ni bukan soal siasat... ni soal siat-siat..! dalam soal siat-siat mana ada nak catat apa-apa... tak kan nak tulis gedebab, gedebub, aduih, bab, dusyum, ketekang..!!!???

Akai ada ka..?

Risalah Merah: Tangkap..!

Reactions: 
Sebagai Ketua Projek Jawatankuasa Kesedaran Undang-undang Pusat Bantuan Guaman (PBG) Kuala Lumpur, saya bertanggungjawab mengetuai mana-mana projek, program serta aktiviti kesedaran undang-undang yang dianjurkan oleh PBG Kuala Lumpur di bawah Jawatankuasa Kesedaran Undang-undang. Antaranya adalah penghasilan dan pengedaran risalah-risalah yang mengandungi maklumat dan pendidikan untuk orang ramai supaya mereka sedar akan hak mereka dari segi undang-undang.

Risalah-risalah berwarna-warni yang banyak itu disusun dengan kemas di sebuah rak di depan pintu masuk pejabat PBG di tingkat 9 Wisma Kraftangan, bersebelahan Masjid Jamek. Adakalanya, kami (peguam-peguam sukarela PBG) akan mengedarkan risalah-risalah tersebut apabila kami menghadiri program-program luar seperti di sekolah, kolej, pasar malam, bahkan di tepi jalan pun akan kami edarkan apabila ada kesempatan.

Ditahan kerana mengedar risalah

Tidak pernah terlintas dalam fikiran saya, bahawa suatu hari nanti saya akan ditahan dan digari di hadapan orang ramai kerana mengedarkan risalah-risalah PBG tersebut.

Semata-mata kerana ia berwarna merah. Dan, semata-mata kerana ia diedarkan pada 1 Ogos 2009.

Pada hari bersejarah rakyat Malaysia itu, kami, peguam-peguam sukarela sudah berada di pejabat PBG seawal pukul tujuh pagi. Kami datang awal sebagai persediaan, kerana berdasarkan amaran yang diberikan oleh polis dan pihak berkuasa beberapa hari sebelum itu, kami sudah menjangka bahawa akan ramai orang ditangkap pada hari itu kerana menyertai atau cuba untuk menyertai perhimpunan besar-besaran Mansuhkan ISA.

Tekaan kami tepat, pada kira-kira pukul 10 pagi, kami mula menerima panggilan-panggilan daripada orang ramai, memaklumkan kepada kami bahawa operasi tangkapan sudah bermula di sekitar Kuala Lumpur.

Baca seterusnya di - MerdekaReview

Takbir - Take Beer...

Reactions: 
Aku pelik bila ada malaun-malaun yang pandai-pandai mengubah sebutan "Takbir" kepada "Take-Beer"... yang paling-paling aku pelik pulak sebab malau-malaun ni kebanyakannya atau majoritinya adalah orang Islam sendiri.

Dan yang aku tak heran ialah, malaun-malaun ni semuanya malaun-malaun pro - UMNgOk...

Korang tak rasa bersalah ke bila korang mempermain-mainkan perkataan "Takbir" tu..?

Tahap mana kesedaran korang ni..?

PAS Selangor Ini Sebahagian Dari Kerajaan Selangor atau Tidak?

Reactions: 
Saya membaca kenyataan terbaru PAS Selangor yang disiarkan dalam Harakah baru-baru ini. Dan PAS Selangor telah mengutus banyak kenyataan akhbar sebelum ini diluar mesyuarat exco.

Misalnya, Haramkan jualan arak di kawasan penduduk Islam - Hasan Ali.

Saya hairan. Kenapa PAS Selangor mengeluarkan kenyataan akhbar dalam isu yang dapat dibahas dan disuarakan oleh EXCO2 milik PAS di dalam Mesyuarat Mingguan EXCO Selangor?

Apakah ini usaha awal untuk membawa PAS Selangor keluar dari kerajaan Selangor sekaligus menubuhkan Kerajaan Perpaduan Melayu yang diidamkan oleh beberapa orang yang saya kenali dalam PAS Selangor?

Kenapa galak sangat buat kenyataan akhbar secara terbuka? Adakah PAS Selangor yang mempunyai 3 orang EXCO tidak berkesempatan menyuarakan pendapat mereka melalui mesyuarat EXCO Selangor yang diadakan seminggu sekali?

Inilah masalahnya bila Roslan SMS menjadi Ketua Penerangan. Dia adalah "engineer" cadangan kerajaan perpaduan Melayu di Selangor yang telah digagalkan oleh SU dan Presiden PAS.

Jadi, perangai ini terbawak-bawak sampai ke Perhubungan Negeri. Sehingga Perhubungan Negeri Selangor tidak ”mengiktiraf” yang mereka ini sebahagian dari Kerajaan Negeri Selangor

Kalau galak sangat nak buat kenyataan akhbar secara di luar sebegitu, maksudnya PAS Selangor sudah sebelah kaki diluar pintu Pakatan Rakyat Selangor?

Mana Akhlak Islami PAS Selangor?

Apabila PAS Selangor mengeluarkan kenyataan akhbar begini bererti PAS Selangor tidak menghormati prinsip setiakawan serta kesetiaan di dalam kerajaan/persepakatan Pakatan Rakyat.

Dan apa keperluan PAS Selangor mengeluarkan kenyataan seperti ini sekiranya PAS mampu menyuarakan pendapat dan pandangan mereka dalam mesyuarat EXCO.

Walaupun BN sudah tidak dalam kerajaan tapi kita tidak dengar pimpinan2 parti komponen Barisan Nasional Selangor mengeluarkan kenyataan membidas serta memberi syarat kepada kepimpinan Barisan Nasional Selangor?

Ertinya PAS Selangor lebih buruk akhlak berbanding parti2 komponen Barisan Nasional di Selangor.

Adakah dengan sikap dan akhlak yang buruk ini dapat membantu PAS menyebarkan dakwah Islamiyyah kepada rakyat Selangor tidak kira agama dan ras?

Apa objektif utama PAS Selangor sebenarnya? Bukankah menyampaikan risalah Islam lebih utama dari segala-galanya?

Saya terpaksa menulis dalam hal ini kerana tindakan2 PAS Selangor ini MEMBURUKKAN imej Islam dan politik Islam di kalangan rakyat Malaysia. Demi menyelematkan imej Islam dan PAS, saya mengambil sikap untuk menyatakan kritikan secara terbuka.

Saya yakin tindakan2 ini adalah lantaran kebodohan Ketua Penerangan PAS Selangor yang baru-baru ini telah dipecat jawatan beliau dari menjadi SU Akhbar Presiden PAS. Dan PJ Selangor menurut nasihat orang yang tidak cerdik ini.

Tulang Besi