Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 31, 2009

1Malaysia..! 31hb. Ogos, 2009 - Hari KeBANGSATan Negara..!

Reactions: 
Terkini dari stesen minyak diseluruh negara - semua pam-pam minyak kecuali pam-pam diesel dilihat sedang bekerja keras mengeluarkan hasil bumi yang telah diproses untuk diisi kedalam tangki-tangki besi mesen-mesen bergerak di seluruh negara.

Para pemandu kelihatan berpanas-panasan dan berpeluh-peluhan didalam kereta masing-masing sambil mengunyah juadah berbuka puasa.

Kelihatannya seperti perayaan susulan sambutan hari kebangsaan negara. lebih tepat lagi, 31hb. Ogos, 2009 perlu juga diingati dan disambut sebagai "Hari KeBANGSATan Negara".

31hb. Ogos, 2009 - 1Malaysia, Rakyat DidaHULUkan, Isi Minyak Diutamakan..!

Artikel Pembaca: UMNO Komited Menjahanamkan Agama Islam

Reactions: 
“Kebelakangan ini, usaha-usaha pihak tertentu untuk memurtadkan umat Islam berterusan. Usaha ini dipelopori oleh golongan bukan Islam khususnya Kristian.

Ini tidak pelik kerana seorang penganut Kristian yang komited dengan agamanya tentulah ingin mengembangkan ajaran agama yang dianutinya. Apa yang pelik ialah wujudnya anasir-anasir dalam UMNO dan NGO-NGO yang bersekongkol dengan golongan ini.

Artikel ini membentangkan secara ilmiah 6 kaitan terperinci puak-puak ini agar kita peka dengan masalah murtad yang semakin menjadi-jadi, khususnya sempena bulan Ramadhan yang mulia ini. Apabila ada ahli UMNO yang membicarakan soal murtad, eloklah kita sergahkan hujah-hujah ini didepan mukanya.

1. MENGHALANG HUKUMAN KE ATAS GOLONGAN MURTAD

Islam yang dibawa Nabi Muhammad SAW telah meletakkan garis panduan yang jelas dalam isu murtad. Selepas diberi penerangan dan penjelasan dalam satu tempoh jangka masa, hukuman perlu dikenakan ke atas golongan riddah atau golongan murtad ini. Majoriti ulamak berfatwa hukuman mati boleh dikenakan.

Di Malaysia, UMNO dan Sister in Islam merupakan golongan yang paling kuat menentang syariah Islam. Ini secara langsung menyumbang kepada gejala murtad.

2. KEMPEN MEDIA UMNO UNTUK BURUKKAN ISLAM

Dalam keghairahan UMNO menyerang PAS, UMNO mengambil keputusan menyerang sama syariah Islam yang diperjuangkan PAS. Kesannya, media UMNO selalu memainkan isu-isu yang memburukkan agama Islam khususnya Shariah Islam dengan harapan dapat menjejaskan imej PAS. Ini secara langsung membuatkan golongan muda-mudi yang kurang pegangan agama menjadi benci kepada Islam.

3. UMNO HALANG USAHA DAKWAH

Contoh termudah ialah universiti yang dibawah telunjuk UMNO seperti Uitm di bawah Misai Lebat menghalang apa-apa aktiviti usrah dan perbincangan agama dikalangan pelajar. Pada masa yang sama, pelajar diperlakukan seperti lembu yang dicucuk hidung apabila digunakan oleh UMNO untuk berdomstrasi. Usaha menghalang dakwah ini melemahkan lagi peganagn agama mereka.

Suatu contoh mudah. Sewaktu kelas berhubung faraid, seorang pensyarah Uitm membaca ayat Quran lalu menjelaskan bahawa bahagian anak lelaki dua bahagian dari bahagian anak perempuan (dalam harta pusaka). Pelajar-pelajar perempuan lantas bangun lalu mengatakan ayat ini tidak adil. Inilah contoh kejahilan pelajar Uitm yang jahil agama dek kerana UMNO..

4. UMNO membudayakan maki hamun Ulamak

UMNO membudayakan memaki hamun ulamak. Ulamak merupakan golongan pewaris Nabi yang memperjuangkan syiat Islam. Rata-rata ahli UMNO yang saya kenal amat benci kepada para ulamak kerana padqa mereka, ulamak merupakan golongan politik. Mereka lupa bahawa Rasullullah SAW dan para sahabat Nabi juga merupakan pemimpin negara. Ahli UMNo asyik dengan khayalan mereka hendak memisahkan Islam dari kehidupan dan politik. Ini membuatkan golongan muda menjauhi masjid dan ulamak dan akhrinya mudah murtad.

5. BUNUH/ISA ULAMA'

Contoh ulamak yang terbunuh ialah Ustaz Ibrahim Libya. Ustaz-ustaz yang cuba membantu umat ISlam yang disembelih oleh orang-orang Kristian di Ambon dahulu juga telah di ISA kan oleh UMNO. Mujurlah sebahagian telah dibebaskan.

6. MENGHALANG USAHAWAN ISLAM

Untuk menarik minat orang Islam kepada Kristian, golongan missionary telah mengeluarkan dana yang banyak. Sebahagian besar datang dari usahawan Kristian. Golongan usahawa Islam Melayu pro-PAS pula dihalang dan dilanyak perniagaan mereka oleh UMNO dan akhrinya usahawan Islam kekurangan dana untuk berdakwah. Contoh termudah ialah usaha UMNO menggunakan barua-barua mereka di dalam Biro Tatanegara yang memberi amaran kepada golongan professional tajaan kerajaan untuk tidak memberi sebarang ruang kepada usahawan Melayu pro-PAS agar lingkup bisnes mereka..

Harussani yang dahulunya cukup lantang menentang gejala murtad sudah menyepi sejak berkasih sayang dengan UMNO balik. Entahlah dunia..

PERGI JAHANAM UMNO!!!!

Sumbangan - Anonymous August 31, 2009 5:41 PM

PM Najib: Si Bodoh Yang Sempurna...

Reactions: 
Rakyat perlu runtuh tembok pemisah antara kaum: Najib
  • KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak menegaskan cabaran terbesar rakyat Malaysia hari ini ialah untuk membaik pulih jambatan yang sedia ada, di samping meruntuhkan tembok-tembok pemisah yang wujud di antara masyarakat pelbagai kaum di negara ini.
  • Perdana Menteri berkata, masa yang berlalu menyaksikan jambatan yang dibina oleh pejuang terdahulu dengan segala susah payah telah mula digoyahkan oleh golongan tertentu yang cuba menangguk di air keruh.
TPU - Tembok pemisah yang wujud di antara masyarakat pelabagai kaum di negara ini..?

Aik..? Cina gaduh dengan MeLAYU ke..? aik..? India gaduh dengan MeLAYU ke..? aik..? Cina gaduh dengan India ke..? aik..? bila..?

Najib... Najib... you are perfectly Moron..!

Ini la dunia UMNO/BN... dunia Khayalan... orang lain dah lama dah pecahkan tembok tu, sebelum tahun 1998 lagi, UMNO/BN masih tak sedar-sedar... sabab tu la tak berjaya...

Kalau nak peruntuh, kena la peruntuh benda yang ada... kalau benda dah tak de... nak peruntuh macam mana..? Bodoooooooooh...!!!

*Tolong bagi tau aku kat mana kaum-kaum pelbagai ni bergaduh... aku nak gi amik gambar...

Harga Minyak Naik Berkuatkuasa Tengah Malam Ini..?

Reactions: 
Harga bagi minyak jenis RON95 dan RON97 dijangka naik berkuat kuasa tengah malam ini.

Minyak jenis RON95 dijangka dinaikkan 5 sen iaitu daripada RM1.75 seliter kepada RM1.80 seliter.

Sementara itu, RON97 pula akan dinaikkan daripada RM1.80 kini kepada RM2.00.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dijangka mengumumkan kenaikan itu pada petang ini.