Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 03, 2009

Let Send Regards To The Dog..!

Reactions: 
Lain-lain Pegawai Polis di Malaysia memang tak leh pakai... bukan aku yang cakap, tapi KERAjaan Malaysia yang sahkan... walaupun tak secara rasmi, tapi kita boleh faham bilamana kontrak Tan Sri Musa Hassan disambung lagi setahun...
Kalau ada lain-lain pegawai yang berkaliber, maka tak perlulah KERAjaan menyambung kontrak Tan Sri Musa Hassan buat kali yang keseterusnya...

Sebelum ni dah dinyatakan disini - http://perisik-rakyat.com/2009/08/selamat-tinggal-kpm-selamat-bersara-rpk.html

Jadi ada 2 perkara yang perlu kita perhatikan dekat sini... no 1 ialah benarkah negara kita kekurangan Pegawai Polis yang layak menggantikan jawatan yang dipegang oleh TS Musa Hassan atau ada "tangan-tangan" yang dinyatakan oleh RPK yang mengawal PDRM..?

No 2 ialah, hari ini terbukti RPK tidak sekadar bercakap bohong malah apa yang dinyatakan dalam artikel tersebut, benar-benar berlaku dan ianya hampir lengkap...

Kawan-kawan di Johor pasti selalu dengar cerita "Bagus" berkenaan dengan TSMH kan..?

Lets let the "Gangstars" rules Malaysia..! F**k The Government (UMNO)..!

Pegawai-pegawai polis yang lain-lain korang tak payah nak belagak dah... korang semua tak leh pakai..! TSMH je yang boleh pakai..!

Bravo Tan Sri 2+1..!

Ahli BN Hijrah Ke PR... Ramai-Ramai...

Reactions: 
Seramai 600 anggota parti komponen BN di Perak didakwa akan menyertai PKR pada satu majlis di Dewan Tow Boo Keong di Ipoh, Sabtu ini.

Bekas anggota parlimen Lumut daripada MCA, Datuk Dr Yap Yit Thong berkata 90 peratus daripada kelompok berkenaan merupakan anggota parti MCA, Umno, MIC dan PPP dan hanya 10 peratus adalah mereka yang belum pernah menyertai mana-mana parti sebelum ini.

"Kebanyakan mereka daripada MCA dari Ipoh Barat, Ipoh Timur, Batu Gajah, Gopeng, Tambun, Kampar, Taiping dan Lumut," katanya pada sidang media di pejabat PKR Perak di Ipoh hari ini.

Beliau mendakwa lebih ramai anggota MCA di Perak akan menyertai PKR selepas mesyuarat agung luar biasa (EGM) parti itu selesai yang akan diadakan tidak lama lagi.

"Ini adalah gelombang pertama... ramai lagi akan sertai PKR selepas EGM.

UMNO Itu Lebih BANGSAT Dari Yahudi...

Reactions: 
2004 sampai 2009... 5 tahun naik turun mahkamah sebab nak tuntut balik "gaji" lepas buat kerja... UMNO tu sape? dengar cerita UMNO ni hebat sangat, banyak duit, banyak sumber kewangan, dengar cerita KERAjaan Pusat tu hak milik kepala bapak-kepala bapak UMNO...

Kalau dah hebat, kenapa tak nak bayar hutang..? macam ni ke contoh satu pertubuhan yang hebat membela negara Malaysia..? kepala bapak kau la UMNO..!

Kalau betul membela, kenapa pulak mintak mahkamah ketepikan saman itu. yang aku paham, kalau nak membela, benda yang payah, dipermudahkan, yang mana silap, diperbetulkan supaya tak jadi masalah.

Bangsa UMNO ni memang lagi bangsat dari bangsa Yahudi... Yahudi dia tak penaya bangsa sendiri, memang Yahudi rampas tanah Palestin, tapi Yahudi jugak bangunkan tanah yang dirampas tu untuk bangsa Yahudi... lebih selesa...

UMNO..?

Memang UMNO lagi BANGSAT dari bangsa Yahudi...

Tukar je nama UMNO... jangan pakai Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu... pakai je Nama Pertubuhan KeBANGSATan Melayu Bersatu... UMNO cukup-cukup sesuai untuk bangsat-bangsat sekelian berkumpul.

Ekonomi Malaysia "Kukuh"..!?

Reactions: 
Bila ekonomi dunia jatuh, persoalan yang timbul dari sosialis ialah menuding ke arah kapitalis. Atau para pemikir ekonomi Islam mendabik dada bahawa ekonomi cara Islam adalah yang terbaik.

Benar, Islam syumul dari segala aspek kehidupan. Persoalannya dimanakah ilmuan Islam ketika dunia berubah daripada kekhalifahan kepada kapitalis yang kita anuti pada hari ini.?

Sistem ekonomi, baik sosialis mahupun kapitalis adalah sama, kaum pemodal dan pelabur berlumba-lumba menganut keuntungan.

Berbeza pada cara perlaksanaan sahaja kerana kapitalis meyerlahkan identiti kaum pelabur untuk mengaut keuntungan maksima, sedangkan sosialis lebih neutral dan mengagihkan ekonomi kepada rakyat segajat.

Harga minyak naik, itu hakikat di Malaysia. Walaupun harga minyak utama tidak naik kata Ismail Saberi, kerana sememangnya dia tidak mengisi minyak sendiri melainkan pemandunya yang lebih arif akan menambahkan isipadu minyak ke dalam keretanya selaku Pak Menteri.

Masalah yang ketara di sini sebenarnya ialah pola harga minyak di dunia.

Katakan pada hari ini, kerajaan menanggung subsidi RM304 juta sebulan (menurutnya), bagaimana pula ketika harga minyak dunia AS$68.00 menurun 0.05-0.07%.?

Mungkin kiraan matematik saya lemah, namun begitu adakah subsidi yang ditanggung oleh kerajaan ini meningkat.? Pak Menteri turut memberikan fakya lemah tentang penghujahannya dalam menyampaikan harga minyak dunia yang umum tahu turun dan naik, (Kos bagi RON95 naik 102 peratus daripada AS$40.75 setong kepada AS$82.30 setong pada Disember 2008 dan bulan ini).

Beliau juga berkata (jika terdapat sebarang perubahan harga pasaran global, kerajaan akan mengkaji semula dengan sewajarnya). Maka penurunan harga minyak kepada AS$68.00 pada hari ini adakah akan di kaji oleh kerajaan.?

Apabila kenaikan ini berlaku, secara mendadak tambang bas Rapid KL turut sama naik (walaupun kata menteri telah dibincangkan lama dahulu). Adakah Menteri sedar, kenaikan pada bulan Ramadhan tatkala perbelanjaan rakyat Malaysia untuk Aidilfitri semakin meningkat akan membebankan rakyat.?

Harga barangan keperluan juga semestinya akan naik. Sudahlah dengan retorik Akta Kawalan Harga, berapa ramai peniaga berbanding pegawai kementerian.? Jangan lupa, Rm4 billion yang dikatakan bakal dijimatkan ketika kenaikan mendadak harga minyak beberapa tahun lepas dikatakan untuk pembangunan pengangkutan awam.

Namun Menteri bertanggungjawab gagal menjawab jenis pembangunan yang dilakukan di dalam perbahasan Parlimen.

Kadar pengangguran di Eropah adalah yang paling buruk dalam tempoh 10 tahun. Itu fakta. Bursa-bursa utama dunia jatuh, itu fakta. Bursa saham utama di Asia jatuh, itu fakta. Sektor pembinaan di UK menguncup 18 bulan berturut-turut, itu fakta. Syarikat penerbangan utama dunia rugi £1.2bn, itu fakta. Wall Street jatuh untuk hari yang ke empat berturut-turut. Itu fakta. 563 saham syarikat rugi berbanding 203 saham syarikat untung semalam di Bursa Malaysia, itu fakta.

Cuma kata menteri... ekonomi kita kukuh.? yang ni apa.?

Anak Posmen Chemor