Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 03, 2009

N-31 Bagan Pinang: Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon (bhg. akhir)

Reactions: 
Ribu-ribu dekat sini...
This is my bro Gus Gan...
Stesen Petronas ditawan penyokong Pakatan Rakyat
Teresa Kok pun datang gak aih...
Warga Parlimen Parit Buntar...
Say No To I.S.A & Isa Samad..!
Muslimat... penat jalan jauh ni... rehat dulu...
Budak kecik pun dah pandai pegang bendera PAS... kalau melayu tu biasa la... tapi sekarang cina dengan india pun dah biasa dengan PAS... UMNO/BN..? geli aih..!
Tadi dah cakap...
Tak kurang dari 10.000 penyokong Pakatan Rakyat dari segenap ceruk 1Malaysia hadir memberikan sokongan
Yang belah kanan tu... Mak aku... hahaha...!!!

N-31 Bagan Pinang: Kereta Perisai Terpakai Ganti Condor..?

Reactions: 
Apakah kereta perisai Condor kegunaan harian ATM akan digantikan dengan yang baru atau terpakai ? Bila ? Pilihanraya dah dekat ni, ada hampir 5000 pengundi pos di Bagan Pinang nak buat keputusan ni.

Mengikut laman web berikut Condor akan digantikan dengan kereta perisai terpakai jenis VAB buatan Perancis.

http://www.malaysiandefence.com/?p=782
  • Fast forward to 2009, its the VAB that is replacing the Condors! Well, not all of the Condors. The Army is expected to get a dozen or so VABs, in the 6X6 version, within the next few months to replace the Condors assigned to the Malaysian battalion in Lebanon as part of the UNIFIL contingent.
  • These VABs are not new, they are re-manufactured stocks most probably from the French army. But with our luck they will cost as expensive as brand new ones especially when kitted out with government-furnished equipment such as radios and guns!
Tapi mengikut Blog berikut mungkin Condor akan digantikan dengan yang baru buatan Afrika Selatan atau Jerman.

http://militaryofmalaysia.blogspot.com/2009/10/kereta-perisai-baru-untuk-tentera-di.html
  • Untuk kegunaan tentera Malaysia di Lebanon, saya difahamkan buat masa sekarang dua syarikat antarabangsa sudah pun menghantar tender untuk pembelian 30-35 buah kereta perisai bagi menggantikan Condor dan Sibmas di Lebanon.
  • Syarikat-syarikat itu adalah Styer Daimler-Puch Spezialfahrzeuge (SSF) yang mengeluarkan kereta perisai PANDUR serta kereta perisai di bawah syarikat Denel (Afrika Selatan), kemungkinan jenis ROOIKAT 76 atau 105.
http://www.bernama.com.my/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=442297
  • Sementara itu, ditanya mengenai laporan sebuah blog yang mendakwa batalion Pasukan Sementara Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNIFIL) Malaysia di Lubnan memerlukan kereta perisai baru pada kadar segera, Azizan berkata pihaknya masih belum menerima sebarang laporan mengenai perkara itu.
http://pasns.blogspot.com/2009/09/5000-undi-tentera-bagan-pinang-mesti.html
  • Kerajaan menangguhkan penggantian Condor ini atas alasan kekurangan dana. Sedangkan Condor adalah pengangkutan yang paling penting dan terbanyak dalam tentera.
Condor pula dikatakan semakin tidak sesuai dalam peperangan moden hari ini disebabkan perisai kenderaan itu agak nipis dan gagal mengekang tembakan dari roket seperti yang pernah berlaku semasa peristiwa di Pasar Bakaara, Somalia, pada Oktober 1993, apabila beberapa buah kereta perisai Condor Malaysia musnah dan seorang pemandunya terbunuh. (Panglima Tentera Darat Jen Tan Sri Muhammad Ismail Jamaluddin)

Sumber - PAS Negeri Sembilan

N-31 Bagan Pinang: Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon (bhg. 4)

Reactions: 
Ye ye ye... jangan hapuskan Isa (Samad)... kita kalahkan dia jeee...
1Malaysia angkut budak-budak skolah..? ish...
New come..! Unit Srikandi FRU..! hahaha...!!!
Tengok muka ngan penampilan... cun... macam boleh buat bini... tengok kat pinggang...... kensel..!
...!!!
Totok...
Bendera komponen Pakatan Rakyat berlatar belakangkan penyokong BN...
Penyokong UMNO/BN...
Pemuda UMNO Pulai
Duiiiiiiiiit..! hah..? UMNO..?

N-31 Bagan Pinang: Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon (bhg. 3)

Reactions: 
PAS Kedah
Yang ni Pulis ni... tak kene gaya, makan cota... tak pun peluru... brani..?
Tetamu wajib... FRU...
2 unit keselamatan bergabung... FRU dan Unit Amal... cun..!
Ponek..! Ponek..!
"Racism Is So Yesterday"...
Pergh... macam dekat medan perang da...
Geng atas bukit...
Gotcha..!

N-31 Bagan Pinang: Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon (bhg. 2)

Reactions: 
YB Ngeh Kor Ham & Jeff Oi...
Melvin..!
Wanita & AMK PKR Johor...
PAS For All...
Jangan biarkan kes Teoh Beng Hok disia-siakan...
Kelab Penyokong PAS... tak yah cakap la... pergi mana-mana pun geng ni mesti ada...
Lautan bendera PAS
Yang ni... penyokong PAS Parlimen Dr.Zul...
Team Shah Alam

N-31 Bagan Pinang: Gambar-Gambar Sekitar Penamaan Calon (bhg. 1)

Reactions: 
Memula penyokong Pakatan Rakyat sampai je, aktiviti pertama ialah sessi amik-amik gambar... pergi la mana-mana pun sama je aktivitinya...
Awal pagi jam 7:00... cuaca dah mula mendung... hujan rintik-rintik tapi penyokong Pakatan Rakyat dah standby awal-awal... hikmat waterproof... hujan pun x kesaaahhh..!
Sebelum ni geng-geng Negeri Sembilan turun padang dan kali ni geng-geng Perak pulak turun padang... 1 hutang dah setel... 1 lagi hutang yang belum setel - geng Perak kena pastikan Bagan Pinang ditawan oleh PAS..!
Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin datang jauh dari Perak untuk memberi sokongan dan bersama-sama membantu Pakatan Rakyat Perak menawan Bagan Pinang...
Wakil PKR... dari mana datang aku tak tau...
Semangat..!
Ok beb... lu punya gambar gua dah masukkan... 1 dunia boleh kenal lu lepas ni...
Kau snap orang, orang snap kau... hahaha..!
Geng media... hari ni datang bukan atas sebab tugasan, tapi datang memberi sokongan kepada Pakatan Rakyat... wartawan media Perdana je yang Ngoook..!
Ni sape nih...??? hahaha..! Objeeeeeek..! aku tujukan objek awek aku ni khas kepada Cenangau..! nasik minyak..! nasik minyak..!