Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 02, 2009

Majlis Meraikan Pemuda Di JKR 10

Reactions: 
Tengahari tadi bertempat di Kediaman Menteri Besar Kelantan (JKR 10) berlangsung Majlis Meraikan Pemuda PAS yang terlibat secara langsung dalam mempertahankan Menteri Besar Kelantan dari provokasi pihak UMNO diluar SUK kelmarin.

Kalau kita baca laporan dari Media Perdana berkenaan demonstrasi diluar SUK kelmarin, banyak yang melaporkan bahawa kehadiran mencecah "ribuan", padahal ramai yang tidak tahu bahawa demonstrator yang hadir sebenarnya tanpa mereka sedar telah "terkepung" oleh Pemuda-Pemuda PAS yang siap sedia menghadapi sebarang provokasi jahat pihak UMNO dan dalang-dalang mereka.

Cerita banyak pun tak guna... apapun, Tahniah pada para Pemuda PAS yang hadir memberi sokongan kepada TGNA dan Kerajaan PAS Kelantan dan tak lupa juga pada 'pihak ke-3" yang juga hadir memberi sokongan.
TGNA mengadap hidangan bersama tetamu-tetamu yang hadir.
Barisan Pemuda yang diraikan dalam Majlis Khas.
TGNA menyampaikan ucapan dan tazkirah pada barisan Pemuda yang hadir.
Dato' Paduka Husam Musa, Dr Fadli dan EXCO Pemuda PAS Kelantan antara yang hadir.
Abdul Ariffahmi dan Timbalan Menteri Besar Kelantan turut hadir meraikan barisan Pemuda.

Hollow freedom of religion in Malaysia

Reactions: 
Malaysia is not only for Muslims

Malaysia has a population of just over 27 million. According to the Population and Housing Census figures, approximately 60.4% of the population practiced Islam, 19.2% Buddhism, 9.1% Christianity, 6.3% Hinduism, and 2.6% traditional Chinese religions. The remaining was accounted for by other faiths, including Animism, Folk religion, Sikhism and other faiths while 1.1% either reported as having no religion or did not provide any information. However, these figures may be misleading as professing the religion of Islam is a requirement for being a Malay in the sense of the Malaysian Constitution.
MALAYSIA'S RELIGIOSITY

Freedom of religion in Malaysia is a controversial issue. Islam is the official state religion and the Constitution of Malaysia provides for limited freedom of religion, notably placing control upon the 'propagation' of religion other than Islam to Muslims, a fundamental part of a number of other religions. However, questions including whether Malaysia is an Islamic state or secular state remain unresolved. It’s easy to convert to Islam but it is so difficult to return to non-Islam religions. Is this the freedom of religion means in Malaysia?

Force in religious believes by the authorities, is it the way to spread Islam?

Muslims who wish to convert from Islam face severe obstacles. For Muslims, particularly ethnic Malays, the right to leave the Islamic faith and adhere to another religion is a controversial question. The legal process of conversion is also unclear, in practice it is very difficult for Muslims to change their religion legally. It’s understood many Malays change their religion secretly.

The issue of Muslim apostasy is very sensitive. In 1998 after a controversial incident of attempted conversion, the Government stated that apostates would not face government punishment so long as they did not defame Islam after their conversion. However, whether the very act of conversion was an "insult to Islam" was not clarified at the time.

But I’m very sure that religious freedom is guaranteed by law, but the Muslim Malay government trying to increase the role of Islam in the country by increasing their population at the same time.

The conversion cases :

T Saravanan/R Subashini

In 2006, T. Saravanan, a Muslim convert, sought to dissolve his marriage with his non-Muslim wife via the Syariah Court. His wife, R. Subashini, applied to Kuala Lumpur High Court for an injunction against her husband seeking divorce in the Syariah Court. The High Court dismissed her application. This was affirmed in the Court of Appeal, where the court also ordered Subashini to take her case to the Syariah Court. As of September, 2007, their case is pending in the Federal Court after an appeal by Subashini. Subashini is also seeking to stop or declare void the conversion of their children.

Revathi Masoosai

Revathi, an ethnic Indian woman, has been held in a rehabilitation center run by Islamic authorities since January 2007 because she wants the State to acknowledge she is a Hindu and not a Muslim. Revathi was born to Indian parents who had converted to Islam before her birth. She claims she was raised by her grandmother as a Hindu. She and Suresh were married according to Hindu rites in March 2004. Revathi was advised by the Malacca Islamic Religious Department to make an application at the Malacca Syariah High Court to confirm her status as a Hindu. She did as she was told.

However, the Syariah Court ordered her detained in a rehabilitation centre in Ulu Yam, Selangor under Melaka’s Syariah criminal laws for 100 days. This detention was extended in Revathi’s absence for a further 80 days supposedly because she had not “repented”. In the meanwhile, Revathi’s Muslim mother obtained a Syariah Court order granting her custody of Revathi and Suresh’s 15 month old baby. That order was enforced on Suresh’s Hindu family with the assistance of the police. The family is now torn apart - with the mother in detention, the child with the grandparents and the father in limbo without his family.

Lina Joy

In fact, Many Muslims who have converted to Christianity, Hinduism, Buddhism, Sikhism and other religions lead "double lives", hiding their new faith from friends and family. The Lina Joy case challenged this view of the situation by taking the problem of apostasy to the Federal Court in 2007. Lina Joy lost the case and was denied conversion to Christianity. This cleared the situation about the overlapping areas of jurisdiction between the Islamic and the secular courts in Malaysia. Also it is now clear that renouncing Islam is very difficult although not impossible in Malaysia.

Wong Ah Kiu

Legally known as Nyonya binti Tahir, was a Malaysian convert from Islam to Buddhism.Of mixed Chinese and ethnic Malay descent, she was taken in by her grandmother, a Malay Muslim married to a Chinese of Hainan origin who had converted to Islam; however, she was later adopted by a Chinese family and raised as a Buddhist. Her husband died in 1989 at the age of 87; knowing that she would be unable to be buried next to him as a Muslim, she filed two further applications for recognition of her change of religion in 1991 and 1998; these too were rejected. She left behind a written declaration that she was a Buddhist and wanted to be given a Buddhist rather than an Islamic funeral.

Maniam Moorthy (A member of the first group of Malaysians to successfully climb Mount Everest)

A Malaysian Indian born and raised Hindu, a controversy about his religion arose after his death; he was buried as a Muslim against the wishes of his wife in accordance with a Syariah Court ruling that he had converted to Islam without the knowledge of his family. Despite his conversion to Islam, Moorthy remained uncircumcised, still took part in Hindu festivals, ate pork, and drank alcohol; he appeared on television on 31 October 2005, being interviewed about his celebration of Deepavali. On 11 November 2005, he fell from his wheelchair, injuring his head and entering into a coma from which he would never recover.

Indrani Gandhi’s case :

Indra gandhi’s three young children were forcefully converted to Islam by her estranged husband. Indira's marriage is now is a limbo after her husband, K Patmanathan, 40, converted without her knowledge on March 11. She claimed that her husband, who has since assumed the name Mohd Ridzuan Abdullah, had also converted their three children - aged one to 12 - on April 12 without their presence and using only their birth certificates. Now Indra Gandhi fearing that she could not reconvert her children to Hindu. Read here- Anguished mom knocks on PM's door and here- Conversion row: Hindu Sangam turns to new cabinet.

And the latest case :

S Banggarma fighting to establish that she is a Hindu has denied a claim by the Social Welfare Department that she was converted to Islam by her father when she was one year old in 1983. Read here - 'Welfare home conversion': Lawyer wants proof

:BANGSA MALAYSIA

Tulang Besi Dapat Dokumen2 Lagi

Reactions: 
Syukur ada insan yang telah menge-mail beberapa dokumen yang cukup berharga di dalam mempertahankan kebenaran dan keadilan. Cumanya saya sedang berfikir lagi samada mahu mendedahkan dokumen2 ini atau tidak. Pada waktu yang sama, Tulang Besi juga telah mendapat 2 audio file berbentuk WAV yang juga boleh menggegarkan Fraksi UMNO dalam PAS.

Untuk para pembaca sekelian, sekiranya anda ada apa2 maklumat dalam bentuk dokumen atau recording atau apa sahaja, boleh berbuat demikian dengan menghantar email kepada malaysiawaves@rocketmail.com.

Jangan takut untuk mendedahkan kebenaran kerana rakyat Malaysia ada 100% hak untuk mengetahui apa sahaja penyelewengan yang berlaku. Kalau kita takut dan segan, maka kemungkaran akan berleluasa dan akhir sekali Allah SWT akan menurunkan bala dan kemurkaan-Nya ke atas kita.

Biar kita susah sedikit sekarang, jangan kita susah bilamana turun bala dari Allah SWT.

Tugas blog dan Malaysiawaves adalah amar maaruf dan nahi mungkar. Misalnya, apabila saya menaikkan isu mengapa pemimpin2 Pemuda dalam PAS Selangor boleh bertukar kereta kepada kereta mewah tidak sampai setahun memegang jawatan dalam Pemuda, saya bertujuan untuk mencegah budaya bermewah-mewah dalam PAS.

Saidina Umar Al Khattab hanya jadi papa apabila beliau jadi Khalifah dan Amirul Mukminin. Sebelum Saidina Umar jadi Khalifah, mana ada kita dengar Saidina Umar nak pinjam duit dsbnya. Cerita-cerita "penderitaan" Saidina Umar ini hanya didengari selepas beliau jadi Khalifah Islam.

Namun, di bawah pemerintahan Saidina Umar, 4/5 empayar Rom Timur dan keseluruhan Empayar Farsi jatuh tersungkur di bawah telapak kaki Islam. Selepas peperangan Yarmuk, Maharaja Heraklius telah mengurung diri beliau dalam bilik dan tidak kelihatan lagi sehingga lah beliau mati.

Kalau kita tidak bendung budaya ini sekarang, apa yang orang biasa di luar akan kata sedangkan pemimpin-pemimpin PAS harus menunjukkan akhlak dan tindak tanduk yang bertaraf mulia supaya orang2 diluar akan rapat dan jinak dengan Islam.

Juga, saya rasa pelik kenapa Pemuda2 Selangor boleh tukar kereta mewah sedangkan pada Hari Raya Haji baru-baru ini, tiada bonus yang diberikan kepada Guru2 PASTI di Selangor? Bukankah wang yang lebih itu sepatutnya digunakan untuk jemaah dan untuk Islam.

Apabila kita lihat pemimpin-pemimpin pemuda gila pakai kereta mewah, ia juga menunjukkan pemuda2 PAS tidak pandai mentadbir kewangan. Ini kerana wang yang lebih harus digunakan untuk membayar rumah dahulu kerana kereta adalah eset yang "depreciate". Kita ada kereta mewah2 pun, tak boleh jadi pusaka. Tapi rumah boleh.

Dan BANYYAAKKKK lagi aktivis-aktivis PAS dalam Selangor ni yang sempit dari segi kewangan. Apa salah bantu mereka sedikit?

Patutlah diorang ni ke hulu ke hilir jaja pasal "wala'". Saidina Umar tu tak payah mintak wala' orang bagi free-free je.

Berkenaan dengan dokumen2 yang saya dapat, jelas ianya membuktikan bahawa budaya bermewah-mewah dalam PAS ni harus dibendung sekarang sebelum membarah. Kalau kita tidak bendung sekarang, kita akan jadi UMNO dalam beberapa tahun yang lagi.

Tulang Besi

ps anggaplah ungkapan dalam blog ini satu muhasabah

Musnahkan Mereka-Mereka Yang Zalim..!

Reactions: 
Mangsa tragedi Memali... 100% Islam...
Akta Zalim ISA dimana KERAjaan dengan 'budi-bicara" Ikut Suka Aku, boleh sahaja menahan dan mengurung sesiapa sahaja untuk 1 tempoh yang lama tanpa kita atau tahanan itu tahu apa kesalahan mereka... tahanan ISA juga diasingkan dari dunia luar dan dinafikan hak mereka sesuka hati "orang atas" tanpa perlu memberi apa-apa alasan yang munasabah.

Ingat lagi apa yang dilalui oleh seorang tahanan ISA disini..? seorang ibu dan juga anak dipisahkan oleh akta zalim ini sehingga ke akhir hayat si ibu dan seorang lagi tahanan ISA pula terpisah dari anaknya sehingga akhir hayat anak. untuk rujukan sila baca disini...
Yang ni pulak mangsa kezaliman Najib (korang ingat nama Najib tu hak PM sekor ka..?)...

Berdasarkan pada contoh-contoh dekat atas (tu baru 3 contoh... kalau nak betul-betul... banyaaaaaak..!), korang rasa patut ke tak patut TGNA doakan kemusnahan pada UMNO, PM Najib dan jugak konco-konco UMNO..? kalau tanya dekat aku...

Memang patut pooonnn...!!!