Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, December 17, 2009

Wirautama Bukti Betapa Konsep Wala Dalam PAS ni Dah Menyimpang dan Perlu Di "Re-Tune"

Reactions: 
Komen Tulang Besi : Suka saya baca artikel ni. Ia adalah contoh bagaimana “wala’” telah menjadi candu pada sebahagian penyokong serta aktivis PAS. Saya tahu yang Wirautama ni adalah sebahagian dari penyokong “Geng Terengganu” (macam Songkok Putih juga).

Dalam artikel ni kita lihat :
  1. Wira marah betul bila Poji serahkan 7 rakaman kepada Tok Guru Nik Aziz.
  2. Wira tuduh kumpulan di Kelantan memberi “suaka politik” pada Poji dan saya.
  3. Maka, dia menuduh orang macam Poji dan saya memecahkan perpaduan antara kedua-dua Tok Guru
Ertinya, konsep wala’ yang terkena pada Wira ni dah mengaburkan beliau sehingga beliau tidak dapat membezakan antara halal dan haram, antara benar dan salah. Bagi dia, kalau berjumpa dalam gelap dengan UMNO ni tak salah, berkempen memfitnah kerajaan Pakatan Rakyat kepada ahli2 dan aktivis2 PAS tak salah, mendedahkan rahsia jemaah pada UMNO tak salah, berbohong berjumpa UMNO dalam gelap pun tak salah. Si Songkok Putih berbohong dan mengkhianati janji pun tak salah.

Yang salah apabila POJI menyerahkan BUKTI dan FAKTA kepada Tok Guru Nik Abdul Aziz.
Wira ni bukti betapa “wala’” dalam PAS ni BUKAN seperti wala’ yang diamalkan oleh para Sahabat RA serta yang diajarkan oleh Nabi SAW. Ia juga membuktikan bahwa tarbiyyah PAS Terengganu ni telah jauh menyimpang dari jalan yang sebenar dan perlu di “re-tune’ balik.

Saya menjemput Poji aka untuk menambah komen beliau juga.

Kejahatan TB dan blog Malaysiawaves dan Perisik Rakyat
Posted on Wednesday, December 16 @ 17:03:22 PST

Dilulus untuk paparan oleh
SongkokPutih Oleh: wirautama

"Hari ini sudah ternyata bertapa jahatnya Tulang Besi dlm artikalnya di Malaysiawaves dan Perisik Rakyat dibaawah tajuk TGNA Tak Tahu Siapa Beri Nasihat Salah - Sinar Harian (dan disini ). Dengan jelas mereka (sebut mereka) cuba melaga2kan antara Pimpinan PAS lihat saja fitnah si Tulan Besi pada permulaan artikanya yg berbunyi.

Nota: Ketahuilah kenyataan Presiden PAS ini adalah sebuah kenyataan yang dibuat selepas perlantikan Penolong Setiausaha PAS Pusat yang baru. Sememangnya sejak setahun dua ini, kerap dicuba menyalahkan penasihat-penasihat Tok Guru.

Malang bagi mereka, penasihat-penasihat Tok Guru berjaya mengekalkan pemerintahan PAS di Kelantan selama 20 tahun. Berapa tahunkah PAS berjaya menegkalkan pemerintahan di Terengganu hasil dari nasihat-nasihat yang diberikan oleh penasihat-penasihat Presiden?

Lihat pula temubual TGNA dengan wartawan malaysiakini dgn tajuk 'Saya tidak tahu salah lantik Ariffahmi', tidak kah itu mengesahkan apa yg dikata oleh TGAH. Dlm pada itu ia mengaku sebagai seorang ahli PAS yg berusrah sejak umor 12th. dan bukanlah bermaksud seperti fitnah 'tulang besi'.

Sekiranya kita lihat artikal2 TB samada di malaysiawaves atau pun perisik rakyat (TP terlibat sama) kita dapat baca mereka cuba untuk membentuk puak2 didalam PAS, TGNA akan disucikan kemudian TGAH dan pimpinannya dicelakakan. (Maaf bukan maksud saya untuk menyetuh berkaitan TGNA).

Tetapi melihat keakraban TP dgn saf kepimpinan TGNA diKelanan (melalui dakwaan telah menyampaikan 7 keping tape2 pembincangan UG), menunjukkan seolah2 mereka ini mendapat restu daripada saf pimpinan di Kelantan (yg mana aku percaya ianya tidak berlaku sama sekali). Tetapi itulah lagak mereka dlm artikal2 mereka dan PAS harus mendengar mereka sekiranya inginkan kejayaan dlm PRU13 nanti. (besornya lagak mereka itu).

Namun yg dikesalkan juga tiada satu pun Lujnah Penerengan samada peringkat negeri atau pusat berusaha untuk menangi kegiatan mereka malah diberi ruang kpd mereka dlm kegiatan2 parti dan TGNA, diKelantan terutamanya menjadikan seolah2 semua artikal2 mereka itu mendapat restu drpd saf kepimpinan Kelantan.

Kehairan timbul, amboi tak kan tiada seorg pun drpd pimpinan yg merasakan ianya ancaman kepada perpaduan PAS yg ada selama ini? Dimana Ustaz Nik Mohamad Abduh (kerana beliau aktif berblog) dan mana lagi org2 penerangan dlm parti? Tidak pernahkah dibawa berbicang masalah ini? Adakah maki hamun dan caruk maruk dlm artikal dan komen2 mereka itu cara kita? Atau mmg semua artikal mereka itu menunjukkan benar2 berlaku perpecahan antara TGNA dgn TGHA? Kerana itulah yg mereka lalukan diblog mereka menghasut pembaca blog mereka seolah2 perkara ini berlaku dan yg menjadi mangsa makian mereka ialah Presiden dan saf kepimpinan Presiden samada di pusat dan diteganu.

Disini kita mintak sapa yg saja tolong sampaikan dan panjangkan artikal mereka itu kepada saf pimpinan, dan satu kenyataan rasmi perlu dibuat bersama antara pihak TGNA dan pihak TGAH bahawa mereka itu org yg merosakkan Parti, agar jelas bahawa mereka itu melakukan pembohonan, jika tidak tau2 saja lah apa mereka akan terus lakukan..

Tulang Besi

Islamic Or Secular?

Reactions: 
  • Tunku Abdul Rahman upheld the independence social contract of a secular Malaysia with Islam as its official religion. On the occasion of his 80th birthday, Abdul Rahman stated in the The Star newspaper of 9 February 1983 that the "country has a multi-racial population with various beliefs. Malaysia must continue as a secular State with Islam as the official religion."
  • In the same issue of The Star, Abdul Rahman was supported by the third Malaysian Prime Minister, Hussein Onn, who stated that the "nation can still be functional as a secular state with Islam as the official religion.
Just compare Malaysia with Indonesia and India. Indonesia with its 80 percent Muslim population is committed to secular, plural polity embracing its Christian, Hindu and Buddhist minorities. While India is not a Hindu Nation although has significant majority Hindus. 80.5% or 800 million of Hindus are currently in India. Some local politicians are calling Malaysia as “Islamic Nation” with only almost 60% of Muslim around. So is it logic and acceptable?

I have a question for our Prime Minister Najib Tun Razak! What's your stand on this? Malaysia is an Islamic or secular nation?

:BANGSA MALAYSIA

Proposed Solution to the Local Election Blocking Point for Pakatan

Reactions: 
I know it’s a thorny and complicated issue for Pakatan Rakyat. And to blame PAS for not giving 100% backing is also unfair. The issue has a racial connotation. Should PAS give their blessings for a 100% Local Council election proposal, it will definitely bleed the party of their Malay support.

Already the party is suffering in the Malay electorate arena. Lending support to this proposal will spell the death of PAS within the Malay electorate.

There should be a gradual adoption of this policy. An abrupt and absolute adoption of this policy spell trouble for PAS and Pakatan Rakyat as a whole. Remember, part of DAP’s support base comes from PAS’es grounds as well especially in seats where DAP had won with thin margins.

So, it does not serve both DAP or PAS to adopt this policy abruptly.

PROPOSED INTERIM SOLUTION


There is a need to conduct a demographics study of major Local Councils i.e. MPPJ, DBKL, MBSA etc. The racial and religious breakdown must be spelt out clearly. This is because the demographics provided by the SPR is not accurate enough considering most Malays who pay taxes to their local councils do not vote in the areas where they live. Malays normally vote in their hometown while at the sametime pay local taxes to their respective local governments.

As opposed to the Chinese in Malaysia where the major townships are their hometowns. Naturally, the Chinese will be the absolute majority race in the respective major cities.

If these Malays are taken into account, then the demographics will not look that bad after all. In fact, it is my belief that the demographics will look pretty even.

While the census and re-registration is being conducted, I proposed that 50% of the Local Council is elected, while 50% is appointed by the government. The mayor will also be appointed by the State Government.

I believe that Malaysia is too small of a country to have autonomous Local Councils. Having said that, it does not negate the need for an elected Local Council. This is to avoid misrepresentation of the people’s voice as had happened throughout Malaysian history. The DAP has been winning seats like Kota Melaka, Petaling Jaya Utara and Selatan, Ipoh etc. Yet, the respective MP’s and ADUN are not allowed to represent their constituency voices in the administration of the Local Council.

This is a product of Barisan Nasional corrupt and decadent policies. It is stupid and it is silly. And it should not be prolonged.

I believe the current Pakatan states can conduct their own Local Elections using this formula while making their own electoral list and election process. They do not need to depend on the undependable SPR. They can do it themselves and there is still time to do that.

I believe there is good in elected Local Councils. And I hope my suggestion can provide a way out to the Pakatan Rakyat’s dilemma in facing the issue of elected Local Councils.

In any case, having an elected Local Council is good if it can guarantees checks and balance in the system. Trust me, I’ve seen corruption happening in elected Local Councils myself.

But, the good thing with Elected Local Councils is that people’s welfare is better taken care of compared to the Malaysian system.

Tulang Besi

Pakatan divided ahead of convention

UPDATED
By Syed Jaymal Zahiid


KUALA LUMPUR, Dec 16 — Pakatan Rakyat's (PR) democratic ideals will be tested at this Saturday's convention which is being held to produce a common platform as all three component parties remain divided over local council elections.

It is learnt that the opposition to the restoration of local council elections is coming mostly from PKR, the party which in its 2008 elections manifesto proclaimed to be all for "fertilising democracy" through implementing local council elections should it wrest federal power.

The DAP is the only party unanimously backing a return for local elections.

PAS on the other hand has remain quiet on the issue.

The Malaysian Insider understands that only a pocket of leaders within the Islamic party is willing to give the nod on the matter.

A PKR lawmaker from the left faction of the party confirmed with The Malaysian Insider that there have been vehement objections to the idea though no disclosure was made on the reasons behind it.

"If you ask me local council elections are essential for democracy but there are many things that they don't agree on," said the PKR leader.

According to PR insiders familiar with the policy framework, opposition to local elections by party leaders is not new.

It is learnt that some party leaders believe having local elections will make councillors dependent on the party machinery while some are also concerned with the “racial composition in major towns”, the administration centre of most local councils.

But PAS vice-president Salahuddin Ayub, speaking to The Malaysian Insider, denied that his party or PKR are non-committal but said that the bloc's technical committee on the common platform is trying its best to solve the intricacies of the issue.

"We are not rejecting it but merely trying to iron out some differences on the matter," he said in downplaying the differences.

He added that the committee met in Parliament this afternoon to, among other matters, finalise PR's common policy on the local council election issue.

PKR Sungai Petani MP Datuk Johari Abdul agreed with Salahuddin and told The Malaysian Insider that the local council elections policy is not being “outright rejected”, as claimed by some.

“It’s just that we have to take into consideration many things, like the budget and legal technicalities [needed] to implement it. In principle, we all agree,” he said

Since the suspension of local elections in the 1960s, councillors have been appointed directly by the state government and this has since been turned into a political reward for ruling party officials.

The restoration of local elections is one of the demands made by electoral reforms coalition Bersih, which PR parties are part of.

In November 2007, the group organised the largest street demonstration in the city in a decade, mobilising some 60,000 protesters to demand for free and fair elections.

The coalition’s effort in mobilising support contributed to Barisan Nasional’s (BN) worst electoral performance in Election 2008, which was held just four months later.