Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 19, 2009

Berpuluh Ribu Serbu Majlis Zahid Hamidi & Sya'arani...!!!

Reactions: 
Mengejutkan..! tu je la yang dapat aku sebut bila wakil Perisik Rakyat hantar laporan berkenaan Program Rakan Alam Sekitar anjuran Jabatan Alam Sekitar berhampiran dengan Jeti Bagan Dato' tadi yang juga dihadiri oleh ADUN Rungkup, Dato' Sha'arani B. Mohamad dan juga Ahli Parlimen Bagan Dato', Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Pertahanan.

Tak percaya..? korang tengok gambar-gambar dekat bawah ni...
Ya..! kalau ikut sifir matematik yang aku belajar masa aku ambik Kursus Matematik Dalam Bahasa Inggeris anjuran Media Perdana dulu, jumlah kehadiran dalam gambar dekat atas ni paling kurang pun 49.340 orang..! ini satu jumlah yang jarang-jarang sekali dapat dicapai oleh mana-mana program yang dihadiri oleh Menteri UMNgOk/Beer eNd.

Tahniah pada Ahli Parlimen Bagan Dato' dan juga ADUN Rungkup..! hahaha...!!!
Antara program yang diatur dalam majlis ini ialah, pertandingan memancing, majlis berkhatan beramai-ramai dan juga majlis penyampaian hadiah kepada para pelajar yang lulus cemerlang dalam peperiksaan UPSR tempohari.
Yang menarik lagi - ADUN Rungkup dalam ucapannya yang "langsung tidak berbau politik" (bertepatan dengan program tersebut yang bukannya program politik) telah mempersoalkan Pakatan Rakyat yang langsung tidak membangunkan Bagan Dato' selama ini. hahaha...!!! ADUN Rungkup ni dah gila... ade ke orang lain nak make-up rumah orang lain..? PRU-13 nanti boleh calonkan lagi sekali Sya'arani bertanding du DUN TerLUNGKUP. hahaha...!!!

Ucapan ADUN Rungkup berjaya menjengkelkan para hadirin sehingga sebahagian besar hadirin mengambil tindakan bangun dari kerusi masing-masing dan meninggalkan khemah... hahaha...!!!
Tiba giliran Ahli Parlimen Bagan Dato', Dato' Zahid Hamidi untuk berucap pula...
Woi...!!! mana semua orang...???

Hahahahahahahahaha......!!!!!!

Malaysia Boleh!

Reactions: 
I have no words to say when our national football team won the Sea Games gold medal in Laos recently. I hope the victory is a turning point for the future of our national football.

Our Tigers finally roared after 20 years of waiting, they triumphed over Vietnam in the football final of the 25th SEA Games in Laos, 1-0 score line giving Malaysia's first gold medal in the event in two decades. Malaysia were last crowned in 1989 defeating tough rivals Singapore in the 1989 edition of the games that was hosted in Kuala Lumpur.

Vietnam trounced Singapore 4-1 at their semi final while Malaysia had beaten hosts Laos 3-1 in the same stage. Malaysia overturned a lackluster first-half performance to beat it's opponent, it defeated Vietnam although lost an earlier encounter between the two teams at the group stage.

The win is all the more precious for Under-23 squad, which had arrived at the SEA Games with little to no hope of leaving with a medal. Now, they are coming home with the gold. Our side has fallen a long way since the heady days of the 1970s and 1980.

Failure to nurture talent, racism, poor management, cronyism, corruption and a lack of government support are the main problems that haunting Malaysia’s football. It seems like these problems are handled in the better manner now as our performance is recovering from day to day.

Congratulations to Malaysian Tigers for fulfilling 27 million Malaysian’s dream, definitely the main credit goes to the coach K Rajagopal 'Tiger King' for the hard works in building up the 25th Sea Games football squad and his superb guidance to his boys.
HEAD COACH K RAJAGOPAL WITH HIS BOYS
TEAM CAPTAIN AIDIL ZAQUAN (8) WITH GURUSAMY (16)
MALAYSIAN PLAYERS CELEBRATING THEIR VICTORY OVER VIETNAM

THE STAFF:

Team Manager
Datuk Redzuan Sheikh Ahmad

Assistant Manager
Datuk Subahan Kamal

Head Coach
K. Rajagopal

Assistant Coach
Tan Cheng Hoe

Goalkeeping Coach
Mohd. Faozi Mukhlas

THE SQUAD:

Goalkeepers
Mohd Farizal Marlias
Mohd Sharbini Mohd Alawee

Defenders
Mohd Sabre Mat Abu
Mohd Azmi Muslim
Mohd Asraruddin Putra Omar
Mohd Nasriq Baharom
Mohd Muslim Ahmad
Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak
Mahali Jasuli
Mazlizam Mohamad

Midfielders
Baddrol Bakhtiar
S. Kunanlan
K. Gurusamy
Mohd Safiq Rahim
Mohd Amirul Hadi Zainal
Amar Rohidan

Strikers
Abdul Manaf Mamat
Norshahrul Idlan Talaha
Ahmad Fakri Saarani
Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak

:BANGSA MALAYSIA

Konvensyen Pertama Pakatan Rakyat

Reactions: 
19 DISEMBER 2009 DI AUDITORIUM MBSA, SHAH ALAM, SELANGOR

8:00 pagi : Pendaftaran bagi wakil media di Tingkat 4, Auditorium MBSA.

9:00 pagi : Pembukaan

9:15 pagi: Ucapan Perdana Ketiga Pimpinan Tertinggi dan Perasmian Bersama Konvensyen - Saudara Anwar Ibrahim (Ketua Umum KeADILan), Saudara Lim Guan Eng (Setiausaha Agung DAP) & Saudara Hj Abdul Hadi Awang (Presiden PAS).

10:15 pagi : Rehat

10:45 pagi : Pidato Dasar Pakatan Rakyat (dipengerusikan YAB Khalid Ibrahim) - Saudara Salahuddin Ayub (Naib Presiden PAS), Saudara Tony Pua (Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP), Saudara Sivarasa Rasiah (Naib Presiden PKR) dan Perbahasan oleh 2 perwakilan setiap parti.

12:45 tgh : Makan tengahari di Laman MBSA.

1:45 tgh : Sambungan perbahasan oleh 3 perwakilan setiap parti (dipengerusikan Saudara Teng Chang Khim).

3:30 ptg : Majlis Penutup (dipengerusikan Saudara Wan Abdul Rahim Wan Abdullah).

Rumusan oleh 3 Pimpinan : Saudara Karpal Singh (Pengerusi Kebangsaan DAP), Saudara Nik Abdul Aziz Nik Mat (Murshidul Am PAS), Saudara Anwar Ibrahim (Ketua Umum KeADILan).

5:00 ptg : Majlis bersurai. Sidang media di Tingkat 3

Bilik media terletak di tingkat 4, berhampiran tempat pendaftaran. Bilik media dikhususkan untuk wakil media dan blogger yang memakai tag media sahaja. Untuk memudahkan urusan pemfailan bahan berita/posting, saudara/saudari digalakkan membawa sambungan internet.

Sekian, terima kasih.

1Malaysia: Dana Untuk Kompleks Pengembangan Islam

Reactions: 
Salam Tuan Editor, harap sangat posting ini diberi perhatian segera,

Aku terpanggil untuk berkongsi bersama satu perkara. malam tadi aku menghadiri satu program bersama Ust. Nazrey bekas penyanyi utama Raihan. memang bagus suaranya dan jemaah terpukau dengan alunan nasyid yang disampaikan, memuji dan mendekatkan diri kepada yang Maha Pencipta.

Bukan itu yang nak aku kongsikan, beliau seorang saudara baru yang sedar akan nasib yang menimpa saudara baru terutamanya di Sabah, kebanyakannya telah terkeluar dari ajaran Islam atau dalam bahasa lainnya - MURTAD.

Bukan seorang, bukan dua orang dan bukan sekeluarga tetapi sekampung yang murtad. Kenapa? kerana ketiadaan kesinambungan syariat Islam dan mereka yang telah diIslamkan suatu ketika dulu dibiarkan tanpa pedoman dan akhirnya mereka ini murtad sampai sekampung.

Itu yang akhirnya Masjid bertukar menjadi gereja, surau yang dibina dulu bertukar menjadi reban kambing dan atas kesedaran inilah Ust. Nazrey sejak empat tahun yang lalu telah merancang untuk mengadakan satu tempat atau kompleks bagi tujuan keilmuan, kefahaman dan tahfiz Al-Qu'ran untuk saudara2 baru ini agar mereka tahu akan kenikmatan iman dan pengetahuan yang lebih mendalam tentang Islam.

Alhamdulillah ada hamba Allah yang sudi mewakafkan sebidang tanah bagi tujuan tersebut dan ianya terletak dipedalaman Sabah dan usaha murni ini sedang berjalan dengan lancar. bagi tujuan itu Ust. Nazrey memerlukan dana.

Kita takkan membiarkan Ust. Nazrey keseorangan didalam usaha dakwah ini kerana mempertahankan akidah ini wajib bagi kita semua, walaupun usaha kita kecil, tetapi keikhlasan sumbangan kita tak kira dalam bentuk apa sekalipun, percayalah hanya nilaian Allah yang kita harapkan dan itu sudah pasti.

Mungkin sumbangan saudara nanti amat besar ertinya dan tiada lagi yang akan murtad kerana kecetekan pengetahuan tentang agama Islam. Bagi saudara2 ku di lama cyber ini yang ingin menderma bagi tujuan tersebut, disini aku sertakan bank detail dan contact number Ust. Nazrey.

Bank Islam Acc. No. : 1203 80100 98575

Acc. Name : ALTAHFIZ BAYU SYAHADAH RESOURCES

Contact Number : +6012 913 1566 (Ust. Nazrey)

Email : nazrey1971@yahoo.com

Noted : Ustaz Nazrey kalau info bank ini salah tolong betulkan.

Asri Jani (+6019 301 2064)