Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, June 04, 2010

Cerita & Gambar-Gambar Dari Gaza Untuk Dikongsi Bersama...

Reactions: 
Email dari seorang sahabat dan minta dikongsi dengan semua pembaca... harap dapat sebarkan untuk dikongsi dan dihayati bersama...

Semalam Razali Awang, pemberita TV3 yang pergi ke Gaza baru-baru ni, datang ke syarikat kami untuk berkongsi pengalamannya pergi ke Gaza baru-baru ini. Persatuan Islam Pekerja yang anjurkan. Razali ni tiap kali dia bercerita, mesti tersekat-sekat sebab dia kata dia tak dapat lupakan pengalaman yang dia akan kenang sampai mati.

Ada beberapa perkara yang mahu saya kongsi bersama kerana ianya membuatkan tidur saya tidak lena...

Mesir

Razali kata, ini Firaun moden. Nama je Islam tapi dah terlalu sekular. Sanggup kencing di dinding-dinding masjid.

Mesir sekat sempadan sedangkan hanya itu sahaja jalan darat hendak ke Gaza . Makanan dan ubat-ubatan semuanya rosak di sempadan Mesir-Gaza. Sempadan Mesir-Gaza berada dalam kawasan sepanjang 14 kilometer. Kalau lah tiada sekatan, rakyat Palestin takkan kebuluran...

"Mesir lebih rela bersempadan dengan Israel daripada bersempadan dengan Hamas, Apa punya manusia ni..!", kata Razali Awang.

Khutbah Jumaat di Mesir mengharamkan khutbah mengenai keganasan di Gaza . Razali beritahu rakyat Palestin yang dia interview, di Malaysia, tiap Jumaat kami bacakan Qunut Nazilah dan bersolat hajat demi kesejahteraan rakyat Palestin…

Berapa banyak checkpoint dia kena lalui di Mesir… tapi dengan pertolongan Allah SWT, semuanya berjaya dilepasi... tapi perit nya... yang mintak rasuah… charge naik bas sejauh 500 meter ialah RM70!!!

Memang sekutu kuat Amerika and Israel (Eee…tak ingin hantar anak gi Al Azhar... lebih baik hantar ke negara Islam lain... UIA pun dah bagus!!!)

Gaza (Palestine)

Terbahagi kepada 2 – Hamas dan Fatah… Belah Fatah ada Kasino!

Kata wartawan dari Belgium dan Itali, the best strawberry in the world comes from Gaza !

Imam Shafie lahir di sini (sebak pulak bila dengar yang ni).

Razali kata rakyat Palestin sangat berpegang teguh kepada ajaran Islam dan mazhab Shafie. Orang Palestin sangat baik dan peramah jika dibandingkan dengan Pak Arab di Mesir tu.. Moyang Rasulullah SAW dikebumikan dia sini (lupa nama... tapi dia mention Hashim…).

Beautiful country, iklim Mediterranean. boleh kalahkan Los Angeles kalau tak kerana peperangan..

Hamas

Memang kalangan yang rela mati sebab mati syahid. Rela mati bila-bila masa. Bila bersalam perpisahan dengan Razali dia orang ucap "Kalau anda datang lagi ke sini, adakah kita akan bertemu lagi?"…macam mereka tahu yang mereka akan mati bila-bila masa sahaja.

Tulang-temulang manusia yang melekat di dinding bangunan-bangunan yang rosak akibat dibom Yahudi/Zionis, tak busuk walau dah berminggu!

Mayat tak reput langsung, bila kubur dibedil oleh Israel… punyalah jahat bangsa Yahudi/Zionis, kubur pun dibedil konon tempat simpan senjata.

Hamas ada 25,000 org... tak de senjata canggih tapi yang mati hanya 100 lebih je!!!

Hamas ni beroperasi di bawah tanah dan mereka berada dimana-mana saja. mereka beroperasi dalam kumpulan-kumpulan kecil.

Isteri-isteri kepada yang mati syahid, hanya ada satu misi, untuk berperang dan mati syahid supaya dapat jumpa semula suami masing-masing di syurga...

Bagi mereka, kanak-kanak yang mati berada di sisi Allah SWT.

Menurut seorang ibu yang anaknya mati syahid, hari ni sorang mati, esok pasti lahir seorang lagi bayi yang bakal menjadi pejuang Islam...

Israel

Memang pengecut sebab tak berani berperang secara berhadapan dengan Hamas. di darat hanya duduk dalam kereta kebal. lepastu serang dengan bom pintar atau bom fosforus dari jarak jauh.

Dia org tau Hamas ada penembak tepat! jadi mereka takut nak turun dari kereta kebal.

Kereta kebal Israel musnahkan tanaman seperti anggur dan pokok zaitun sebab tanaman ni makan masa bertahun untuk tumbuh balik. Biar rakyat Palestin kebulur dan tak de sumber pendapatan.

Semua resolusi PBB, satu pun Israel tak ikut!!! Ada back-up besar lah katakan...

Rakyat Palestine

Sedih Razali tengok dia orang rebus rumput sebab dah tak de makanan.

Kanak-kanak tiada cita-cita lain selain dari ingin menjadi pengebom berani mati kerana trauma melihat ahli keluarga dibunuh di depan mata sendiri!

Di hospital - pembedahan, jahit kulit ke apa ke… terpaksa dibuat tanpa bius. Sebab - ubat dah tak de.

Razali kata dia tak tahan dia tengok budak-budak menjerit-menjerit kesakitan bila kepala di jahit!

Dia jugak pergi sendiri ke dewan bedah yang telah dibedil dengan bom fosforus... sebelum serangan ada beberapa orang doktor sedang bedah pesakit… Razali kata tak de apa yang tinggal... semua dah jadi abu!!! Ada la nampak serpihan tulang sikit-sikit disana-sini… Fosforus ni dia hancurkan kulit dan tulang… Nauzubillah.

Ada banyak lagi... tapi terlalu panjang untuk ditulis. Razali Awang memang volunteer nak pergi ke Gaza... jadi, inilah yang diceritakan oleh beliau.

Satu lagi antara pembekal rifle ke Israel selain dari USA ialah negara jiran kita yang paling dekat iaitu SINGAPURA! jadi Razali kata kalau kita shopping dekat sana macam kita sokong Israel.

Jadi kawan-kawan, kita terus berdoa dan berdoa untuk keselamatan saudara Islam kita di mana jua mereka berada..

Wassalam

Gambar-gambar untuk dikongsi bersama - UNRWA School di Beit Lahia, Gaza, Palestin ketika di bom Yahudi/Zionis...

17 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Topeng Perak® Unmasked said...

Anon 10:04 PM...

Komen ngko macam Yahudi/Zionis...

Gua delete...

Anonymous said...

al-Azhar ttp mnjadi medan ilmu agama..jgn tersalah lak..akupun blajar kat uia tp jgn kerana perangai yahudi tak nak hntar cr ilmu kat azhar plak...

aku rs boleh kt tngok perangai org islam yg jahat seakan yahudi..termasuklah wahabi di malaysia ni...

myb kt leh tngok blog ni..
www.abusyafiq.blogspot.com

hancur yahudi!
hancur wahabi!

syak hamz said...

salam..minta di ambil berita dan gambar utk disebarkan..harap diizinkan demi islam

Siapa 3suku...? said...

TP nape delete biarlah orang tau kat malaysia ni ada pemuka yahudi. Dari mana datangnya pemuka yahudi ni...dari puak yang gadaikan TG PAGAR kat pemuka yahudi Singapore.

kah kah kah...Al Azhar je ke tempat sumber Ilmu?

Anonymous said...

bkn azhar je tp antara induk gdung ilmu n khazanah ilmu serta mgkin noktah ilm jg brada disna krn ramai para ulamah dan wali di tanah berkat itu..

jgn krn yahudi ktpun trut trikut sme tak nak ata anak kta ke sana..ajgn krn nyamuk klambupun turut kita nak bakar...

zargus said...

-pelik gak..ulama2, student2 kt al-azhar tue x wat ape2 ke brkenaan polisi negara mesir yg menyekat sempadan?..kat sane tu pun ade auku gak ke?..

-dunia akhir zaman..

Anonymous said...

pencacai umno-apco nanti kata gambar tu dah diedit dengan photoshop! mana nak percaya.

matbiol.

AzamDin said...

yahudi ni dia nk holocaust umat Islam..

Anonymous said...

takkan orang PAS berdemo kat sini aje.. senang-senanglah diri pergi kat Gaza tu..

orang UMNO kurang cakap tapi kerja buat .. banyak sukarelawan UMNO atas kapal tu .. tak jeles ke..

Ini baru dikatakan perjuangan bukan macam pemuda PAS.. bising aje tapi haprak

Elok potong anu.. jadi auww auww.. malam karang kita "berjemaah" kat belakang Hotel Kowloon, ye!

Aktivist APCO said...

wakakakaka..

alahai...yng orng umno ke gaza tu sapa..

wakakakkaka

ko ke??

wakakakkaa

ko yg kecut telur tk nk pegi..

wakakak orng dah ajak dah,,

wakakaka

alasnnya tk kawin lagi la ape la..

wakakakakakakak

bercakap macam dia plak yg pegi..

wakakakakakaka

Anonymous said...

aku heranla,rmai yg suka slh anggap ngan student al-azhar.utk pengetahuan korg sume,student Al-Azhar especially malaysian xdpt nk b'tindak lebih2,sbb kalo tak, nnt akan adalah SB dtg ke rumah pas2 cekup & sumbat student dlm penjara bwh tanah.pas2 jabatan penuntut malaysia plak nnt akan hntr student blk trus ke malaysia.mmg sgt2 t'batas p'juangan dsana,kcuali kalo nk ikut kelab umno mmg xda masalahla.jabatan penuntut malaysia mmg sgt alu2kan. huhu..pas2 kalo iktkan sna dh brapa kali demonstrasi pasal hal gaza ni,tp kerajaan dorg kuku besi.mana2 ulamak yg bantah ckp pemerintah hbs sume kna right off.jd mmg t'batas sgt p'juangan mereka2 yg nk tegakkan keadilan ni. pas2 mesir ni xbrani nk bantah amerika sbb aku bc dlm 1 majalah 2 kerajaan mesir hutang amerika lbh kurang dlm 200bilion lbh.so mana dorg brani nk bantah.manakala utk yg xtau pasal Al-Azhar ni,universiti ni la universiti yg t'tua ddunia,muncul pd zaman salahuddin al ayubi pemerintah agung dlm dunia Islam. dsanala gedung ilmu yg mmg byk lahirkan ilmuwan2 Islam. jgn dp'tikaikan ttg keagungan Al-Azhar sbb hanya yg m'kaji & b'pengetahuan yg pasti akan tau dan faham ttg Al-Azhar. Wallahua'lam...

kembara putih said...

Nampaknya untuk menjatuhkan Israel, perlu dijatuhkan dulu kerajaan Mesir, Arab Saudi, Kuwait, Jordan, UAE dan Malaysia.

joostspring said...

wartawan tv3suku tu????

wartawan ARAKah,Suara KEldaian xde ke????

joostspring bodoh said...

jubo spring...Harakah dan suara keadilan la..

wakakakakakaka

ko bengap ke????

wakakakakakaa

itulah ejaan yang betul..

wakakakakaka

tokok tambah tak pa jugak..

wakakakaka

jangn putar belit seleweng ejaan.

wakakakakakaka

gua tau lu umno..

wakakakakaka

Anonymous said...

tv3 suku tu...boleh percaya ka??

tutur_mujiono said...

salam..
harap diizinkan ambil berita dan gambar utk disebarkan.demi islam.
Thak's.