Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 27, 2010

Pakatan Rakyat Zalim..!: 100.000 Dapat Geran Hak Tanah Di Selangor

Reactions: 
30 tahun hidup mereka ini tidak menentu, setelah berbagai janji ditaburkan oleh pemimpin terdahulu, kini tanah milik mereka menjadi milik mereka, setelah mendapat pembelaan dari Kerajaan Pakatan Rakyat, Pembahagian ini tidak mengira fahaman dan pegangan politik. Mereka akan diberikan geran hak milik tanah secara berperingkat-peringkat melalui Jadual Perancangan Proses Pemberian Milikan Tanah.

TPU - Zalim...!!! hahaha...!!!

Murujib..! Murujib..! Murujib..!

Reactions: 
  • Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, akan melakukan lawatan bersejarah ke Batu Caves pada petang menjelang Thaipusam yang akan disambut oleh rakyat Malaysia beragama Hindu Sabtu ini.

    Ketika mengesahkan perkara ini, seorang jurucakap pejabat Perdana Menteri berkata Najib dijadual berada di kuil Batu Caves di mana lebih daripada sejuta orang Hindu akan berhimpun untuk perayaan Thaipusam, pada malam Jumaat ini.
Murujib..! Murujib..! Murujib..!

Wakhakhakhakhakha...!!! Woi..! 1Malaysia demo la woi..!

Azmin Ali: Ahli UMNO Terlibat Bakar Gereja..!

Reactions: 
Lapor Malaysiakini :
  • Naib Presiden PKR, Azmin Ali hari ini mendakwa terdapat ahli UMNO yang terlibat dalam kejadian serangan ke atas sebuah gereja di Desa Melawati awal bulan lalu.

    "Saya akan mendedahkan dalam masa terdekat ini mereka yang terlibat dalam kes serangan terhadap gereja di Taman Melawati (Desa Melawati) adalah ahli dan anggota Pemuda UMNO.

    "Saya menggesa presiden UMNO (Datuk Seri Najib Razak) mengambil tanggungjawab berhubung perkara ini," katanya.

    Beliau berkata, pihaknya sedang mengumpulkan bukti untuk didedahkan kepada umum, dijangka dalam masa terdekat ini.

    "Saya akan kumpulkan nama, nombor kad pengenalan dan nombor keahlian UMNO, baru saya akan sebarkan kepada rakyat," katanya yang juga ahli parlimen Gombak.
Still Deny ah..? baca dekat sini.

Aduka Taruna: Khas Buat Penyokong Tegar PAS

Reactions: 
Sebenarnya saya tak tahu nak ulas macam mana mengenai isu ini. Ia berlaku terlalu pantas, di saat isu kalimah Allah hangat diperdebatkan dan juga tindakan Zulkifli Noordin yang membuat laporan polis. Semua ini telah menenggelamkan perkara yang lebih penting iaitu skandal PKFZ, harga gula, enjit jet, dan lain-lain (tolong jangan lupa semua itu).

Bagi yang tidak faham dan hanya tahu membaca dari segi luaran, pasti tidak bersetuju dengan tulisan Aduka Taruna yang dianggap "biadap". Saya macam itulah dahulu. Sangat marah dengan Aduka Taruna yang agak biadap dengan beberapa pimpinan PAS, beberapa bulan dahulu. Tapi apabila diamati tulisannya dengan baik-baik, ia mengandungi mesej-mesej yang tersirat, Aduka Taruna ini sebenarnya kaya dengan idea-idea dan pendapat yang bernas, jarang terdapat pada orang lain.

Tulisan Aduka Taruna mula menjadi "biadap" semenjak berakhirnya Muktamar PAS ke-55, ekoran tindakan beberapa pemimpin PAS yang bengong. Tapi walaupun begitu, tulisannya mempunyai mesej yang tersendiri. Daripada benci, saya mula mengikuti tulisannya dan minat saya semakin bertambah. Ada benarnya dengan beberapa tulisannya yang dianggap kontroversi seperti Peperangan Jamal & Siffin, 4 mazhab - cuma ditulis dengan tulisan yang lain daripada yang lain, yang rata-rata orang Melayu sukar menerimanya.

Melalui tulisannya, ternyata dia seorang penyokong (bukan ahli) PAS yang tegar dan teringin melihat negara ini ditadbir dengan nilai-nilai Islam. Tapi beliau melihat ada beberapa kecacatan dan kelompangan yang serius yang menjangkiti PAS, menyebabkan tertubuhnya PAS Reform (bersama beberapa rakan blogger) dan idea Projek Langgar Hadi di Rusila, Terengganu.

Sekarang, Aduka Taruna melalui detik-detik yang sukar. Saya walaupun tidak mengenalinya dan tidak pernah berhadapan dengannya, tapi sebagai rakan blogger saya memberi sokongan moral kepadanya. Bagi saya, Aduka Taruna hanya membuat sedikit kesilapan teknikal pada tulisannya. Tulisannya yang kontroversi itu dia tak nyatakan pun ditujukan kepada siapa. Adakah tulisan tersebut menghina? Bukankah mayat seorang Muslim tidak elok dibiarkan lama-lama? Kenapa tidak membacanya secara tersirat? Tapi itulah, last-last dia keluarkan kenyataan memohon maaf.

Saya pun malas nak ulas berkenaan soal institusi beraja ini. Rasa-rasanya bagi sesiapa yang rajin membaca tulisan saya, tahu apa pendirian dan pendapat saya mengenai depa ini. Satu lagi, ada pihak yang bodoh daripada PAS pergi menyiarkan gambar seorang lelaki yang kononnya Aduka Taruna. Saya lihat sangat berbeza, dan yakin gambar tersebut bukan Aduka Taruna. Lain dari apa yang saya lihat walaupun gambar AT dari belakang. Dan juga ada dikalangan mereka baru timbulkan isu posting Aduka yang lalu, berkenaan dengan 4 mazhab dan juga Aisyah dan Muawiyah. Sepatutnya mereka bangkitkan isu tersebut sejak dahulu. Kenapa sekarang?

Kebanyakan pembenci-pembenci Aduka Taruna ini adalah orang/blogger PAS yang "sayang" sangat dengan jemaah. Terlalu sayang sehinggakan rela diri menjadi lembu dicucuk hidung. Lebih-lebih lagi yang dari Terengganu itu. Apa-apapun, berita terbaru yang diterima mengatakan Aduka Taruna tidak akan didakwa memandangkan beliau sudah membuat permohonan maaf. Rais Yatim yang kata kot.

Kita sama-sama berdoa dan berharap supaya urusan Aduka Taruna dan pihak polis berjalan lancar dan tidak mempunyai masalah, kemudian selesai kesemuanya. Back to normal.

Sumber - Reformis Jalanan

Aduka Taruna: Terkini Dari Bukit Aman

Reactions: 
Salam 1 Bukit Aman...

Hahaha... aku baru dapat call dari Bukit Aman dan dapat bercakap dengan AT. buat masa ni AT sedang memberi keterangan berkaitan dengan kesnya kepada pihak Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK).

Semuanya berjalan dengan lancar dan dalam keadaan yang baik. makan, minum sedap, nak solat pun tak de masalah sebab kemudahan untuk beribadat juga disediakan.

Aku pun dah hubungi peguam AT di Kuala Lumpur dan minta beliau berhubung dengan AT disana. AT kirim salam pada semua dan mohon maaf atas kesilapan dia. so tak payah risau... sama-sama kita berdoa untuk kebaikan AT.
  • Yang Benar Tetap Benar, Yang Salah Tetap Salah..!"
Menterjemah Keadilan, Menjunjung Undang-Undang...

Zul Kulim: Lain Kali Jangan Calonkan Mat Motor..!

Reactions: 
Zul Kulim... tak habis-habis dok buat kecoh. ni la jenis "manusia lupa diri". "lebih sudu dari kuah". lebih Islam dari Islam, lebih MeLAYU dari MeLAYU dan lebih UMNO dari PKR. senang cerita, lebih baik dok dalam BN dari dok dalam Pakatan Rakyat.

Orang Kulim sendiri cakap, tak rugi kalau dia ni tak jadi MP Kulim. dok dekat atas tu, bukan atas kapasiti sendiri pun. semuanya atas "ehsan" orang keliling. kalau tak jadi gelombang "tsunami" pru-12 hari tu, tak de la Mat Motor ni nak rasa jadik MP.

Eh... kalau jadi tsunami pru-12 pun, kalau bukan sebab orang keliling, jangan harap la dia ni nak jadi calon. masa PAS mintak duit untuk jentera berkempen lebih kurang RM30,000.00 pun tak boleh nak usahakan sendiri.

Nasib jugak Calon ADUN Bandar Baru bersusah payah cari Mat Motor ni dan nasib baik jugak berjaya jumpa dengan Mat Motor ni dekat depan UPU Kampung Sungai Saleh, lepas bincang 4 mata dalam Pajero. orang kuat dia Ustaz Mail PAS pun ada. tapi Ustaz Mail tak campur la masa 2 orang ni dok bincang.

Kalau Calon Bandar Baru ni tak bantu setelkan masalah Mat Motor ni, boleh ke nak bertanding..? dan bagi can, dah bagi muka, naik atas kepala, dah lupa ke..?

Masa kempen, jentera mana yang dok bantu kehulu kehilir nak pastikan kemenangan..? nak harap dekat kederat Mat Motor..?

Rempiiit je la kau reti... preeeeeeeeeeeeng..! memekak betul la Mat Motor ni... mintak tolong sesape pasang silencer boleh..? bising sangat la beb..! lain kali jangan ambik Mat Motor jadi Ahli Politik... bising je lebih, hasil tak de..! lagi masalah ade la..!

Buduh..!

Kepala Babi, Kepala Lembu, Kepala Babi... Celako..! Celako..! Celako..!

Reactions: 
Dulu letak kepala babi dalam surau... lepas tu arak kepala lembu depan SUK, pagi ni pulak main kepala babi lagi dekat Masjid.

Ni mana punya kaum suka sangat dengan kepala binatang ni..?

"Natang" sungguh..!

AdukaTaruna: Rais Yatim Terpaksa Menyelamatkan Maruah UMNO

Reactions: 
Rais Yatim lebih lama dan senior dalam politik berbanding dengan blogger-blogger UMNO seperti Parpukari, PapaGomo, RuangBicaraFaizal, DarulEhsanToday dan sebagainya. Rais Yatim tahu bahawa isu Aduka Taruna ini hanya akan menikam UMNO lebih dari diri Aduka sendiri.

Maka Rais Yatim terpaksa mengeluar kenyataan bahawa tiada tindakan kepada Aduka Taruna sekiranya beliau meminta maaf secara terbuka. (Dan Aduka Taruna telahpun meminta maaf secara terbuka)

Rais Yatim belajar dari insiden Rampasan Kuasa Haram di Perak. Sewaktu bermula insiden tersebut, parti-parti Pakatan Rakyat cuba dilabel sebagai penderhaka kepada Raja-Raja Melayu. Malangnya, apabila isu tersebut digunakan, timbul balik semua sejarah UMNO menderhaka kepada Raja2 Melayu.

Ini kerana tidak sampai setahun yang lepas rakyat melihat juak-juak UMNO memanggil Raja Terengganu dengan perkataan “Binatang” secara terbuka. Dan pada waktu itu tiada siapa yang ditangkap polis. Bukit Aman dan Ketua Polis Negara tidak menubuhkan apa-apa pasukan penyiasat khas bagi menyiasat siapa di belakang banner yang menghina Tuanku Sultan Terengganu itu.

ORANG LAGI BENCI HIPOKRIT

Rais Yatim sedar, sekiranya isu ini terus berjalan, maka UMNO akan lebih teruk dibenci oleh rakyat Malaysia secara umum. Walaupun ramai yang marah dengan Aduka kerana menggunakan bahasa yang kasar dan tidak sesuai dengan kedudukan Raja2 Melayu, tapi akan lebih ramai orang yang menjadi benci dengan UMNO kerana sikap hipokrit dan mengata dulang paku serpih mereka.

Blogger2 UMNO seperti Parpukari dan Papa Gomo sebenarnya telah MENGUNTUNGKAN PAS dan Pakatan Rakyat. Lebih lama isu Aduka ini berjalan, lebih ramai orang akan sedar betapa hipokritnya UMNO.

Blogger2 UMNO ini semuanya mereka yang tidak bijak dan rendah IQ. Mereka tak sedar mereka bekerja untuk PAS dan Pakatan Rakyat. Mereka juga tidak sedar bahawa Aduka Taruna tiada kena mengena dengan PAS. Lain kali buat kajian dulu, boleh tak?

Bagi saya, apa yang Aduka Taruna telah lakukan adalah pengorbanan beliau untuk memenangkan PAS dan PKR. Selagi beliau terus memainkan isu ini, selagi itu laba dan keuntungan akan pergi kepada PAS dan PR.

Mudah cerita, Rais Yatim sedar perkara ini dan Rais Yatim sedar isu Aduka ini tidak menguntungkan UMNO malahan merugikan.

Maka, Rais Yatim mahu menutup isu ini secepat mungkin. Lain kali, jangan lah ikut kerenah-kerenah blogger UMNO yang lemah IQ itu.

Tulang Besi

KEKAYAAN SUMBER NEGARA ADALAH MILIK ANAK CUCU KITA, BUKAN MILIK KITA

Reactions: 
Duit minyak nak habis. Ke mana duit minyak kita, satu orang pun tak tahu. Ada usaha dari Barry Wain, bekas Editor Asian Wall Street Journal menulis sebuah buku. Buku tersebut menceritakan bagaimana Dr. Mahathir telah membazirkan wang milik anak cucu kita sebanyak USD100 billion.

Tapi takpa, kita kena taat kepada pemimpin. Jadi, takpalah Dr. Mahathir buang USD100billion dalam tong sampah. Lagipun, yang akan kelaparan, kesusahan, makan tak cukup, berhutang keliling pingang adalah anak cucu kita, bukan keluarga terdekat Dr. Mahathir atau pembesar2 UMNO.

Lagipun, apalah sangat USD100billion tu kepada anak cucu kita di masa hadapan. Mereka cuma perlu berhutang lebih lagi bila masuk universiti, susah nak cari makan lagi, terpaksa berhutang sampai anak cucu untuk beli rumah, terpaksa berlapar untuk 30-40 tahun, tak mampu hantar anak ke tadika, tak mampu beli buku2 sekolah, tak mampu beli makanan berkualiti dsbnya.

Yang lebih teruk (nauzubillah) adalah anak2 gadis kita nanti terpaksa melacur untuk menampung sara hidup. Itu yang berlaku di Indonesia di depan mata kita sekarang ini. Malahan, di kampung-kampung di Indonesia, profession pelacur itu sudah tidak menjadi aib lagi.

Hasil rompakan bersiri yang dilakukan oleh Suharto anak beranak serta kroni beliau, berjuta rakyat Indonesia terpaksa berlapar, melacur, meminta dan mengemis, tidur bawah jambatan, tinggal dalam reban ayam dsbnya.

Itulah dia wawasan UMNO dan Dr. Mahathir agaknya. Itulah dia apa yang dipanggil sebagai Wawasan 2020. Yakni, anak cucu kita terpaksa makan sampah semata-mata untuk hidup manakala pemimpin2 orang Melayu kaya raya sampai tak sedar dalam beg ada 2-3 juta dan kena tangkap di Australia.

Berlori-lori duit kita hilang entah ke mana. Tapi orang Melayu masih terus menyimpan keyakinan dengan lanun yang merompak mereka. Orang Melayu masih mahu terus mengorbankan nasib anak cucu mereka. Agaknya bila Malaysia jadi macam Indonesia baru orang Melayu nak sedar kot?

Akhir kata, ingatlah, kekayaan bumi Malaysia seperti Minyak, kepala sawit, getah dsbnya adalah MILIK ANAK DAN CUCU KITA. BUkan milik kita dan bukan untuk dihabiskan sekarang.

Kerajaan UMNO/BN jelas gagal menabung serta menjamin masa depan kita kerana mereka amat komited dengan budaya korupsi dan makan duit.

Kalau kita sayang anak cucu kita, maka wajiblah kita menghumban UMNO/BN dalam Laut Cina Selatan.

SELAMATKAN MALAYSIA SEBELUM JADI MACAM INDONESIA

Orang UMNO bila kita sebut pasal Norway, mereka marah sangat. Tapi hakikatnya kerajaan Norway pikir siang malam pasal generasi masa depan mereka. Semua hasil minyak mereka tabungkan dengan kemas dan labur.

Kenapa Malaysia tak boleh buat macam tu?

Tulang Besi

p/s - menarik juga surat Soros pada Mahathir yang diterbitkan oleh Bangkok Post tahun 1997 yang lepas. Maklumat saya dapat Soros ni satu-satunya Yahudi yang anti Israel dan anti Zionism. Dan Mahathir terpaksa menyerang Yahudi dan Soros untuk mengalih perhatian dunia dan rakyat terhadap segala salah guna dan makan duit yang berlaku di zaman pemerinthan Dr. Mahathir. Klik di sini.

Kenapa Aduka Taruna Serah Diri Di Kelantan..?

Reactions: 
Sebaik berita blogger Aduka Taruna menyerah diri di IPPD Kota Bharu (media perdana lapor "ditahan" dan ada jugak yang lapor "dicekup"...tunggu je lah tindakan undang-undang...) maka gegerlah puak-puak sebelah sana (penyokong UMNO) kununnya AT cuba lari ke Siam untuk sembunyikan diri.

Sebabkan aku dengan geng-geng blogger yang mengiringi AT menyerah diri di IPPD Kota Bharu sibuk menguruskan hal-hal berkaitan AT di sini, maka masiing-masing tak berapa sempat nak jelaskan secara detail apa yang berlaku sebenarnya sehingga ada yang berfikir AT cuba lari ke Siam untuk bersembunyi.

Memang jadi persoalan bilamana anak jati Negeri Sembilan tidak menyerah diri di Negeri Sembilan dalam hal ni... kenapa di Kelantan..?

Jadi dalam entri ni aku cuba perjelas sebaik-baiknya supaya yang mana tak berapa jelas sebab-sebab AT menyerah diri di IPPD Kota Bharu yang jauh dari rumahnya di Negeri Sembilan.

Ni kira sambungan dari entri aku yang lepas la (rujuk sini).

Hal ni sebenarnya berada dalam perbincangan kami (geng-geng blogger di Kelantan, Kuala Lumpur, Selangor & Negeri Sembilan) dimana pada pendapat kami, dalam keadaan begini, ada baiknya AT menghantar isterinya untuk berada bersama keluarga isterinya sendiri (dalam masa kesulitan) kerana mengikut pendapat otai-otai blogger, itu yang terbaik bagi isteri AT.

Alasannya ialah, orang perempuan ni kalau dalam keadaan macam ni penuh dengan emosi & perlukan orang-orang yang rapat dengannya untuk berkongsi rasa (gitulah kalau ikut cakap otai-otai, aku mana la paham sangat benda-benda gini... hahaha...). kata otai-otai,
  • "orang perempuan kot mana-manapun dia susah nak mengadu dekat keluarga belah mentua dia, dia simpan sorang je, sat lagi terus murung lang lagi susah beb... kalau dengan anak beranak sendiri lain... laju je dia luah..."
Tu kata otai-otai la...

Jadi keputusannya ialah, AT wajib hantar isteri dia pada keluarga dia sebelum dia serah diri dan isteri AT pulak tanah tumpah darahnya ialah - Kelantan.

Jadi kami mintak AT balik ke Kelantan segera untuk selesaikan masalah dia secepat mungkin. tak timbul isu nak lari menyorok ke Siam. itu sebab sebenar kenapa AT menyerah diri di Kelantan. geng... AT nak datang Kelantan pun tak de duit beb, kami kumpul sorang sikit dan bankin dekat dia untuk belanja makan, minum dan isi minyak. datang dengan sehelai sepinggang, duit tak de nak lari ke Siam..?

Tamat bab kenapa AT serah diri di Kelantan. sambung balik dari semalam...

Rumah Mentua Aduka Digeledah Tanpa Waran..?

Hampir jam 8:00 malam, siasatan awal oleh Insp Ramdzan (Peg. Penyiasat Jenayah Multimedia) keatas AT selesai. kami dimaklumkan bahawa AT disiasat dibawah Seksyen 233(3) Akta Komunikasi Dan Multimedia 1998.

Selesai siasatan, aku dengan Tok Ggawo hantar wife AT balik rumah dia dan kami terus jumpa mak mertua AT dan terangkan hal sebenar yang berlaku pada AT, keputusan yang dibuat selepas perbincangan dan tindakan undang-undang yang bakal AT hadapi akibat dari kesilapan dia.

Selesai 2 bab. malam ni boleh rileks dah. esok sambung balik. pagi esok AT akan dibawak ke Mahkamah Tinggi Kota Bharu untuk mendapatkan perintah tahanan reman.

Dalam perjalanan balik ke rumah, dapat sms dari wife AT -
  • Polis baru je datang rumah kejap tadi dengan AT, diorang datang dekat 10 orang, geledah rumah, kereta lepas tu ambik gambar luar rumah, dalam rumah, kereta bla bla bla...
Aku pun call balik dan tanya wife AT, polis datang rumah, geledah ada bawak waran tak..? wife AT cakap tak de waran... dia cakap ini prosedur biasa je. alamak... kalau prosedur biasa, mesti nak kena ada waran, kalau tak, mana boleh geledah beb.

Aku tanya lagi, siapa-siapa pegawai polis yang datang tadi..? wife AT cakap ada ramai, dekat 10 orang. yang dekat IPPD tadi semua ada. lepas tu aku tanya, Pegawai Waran ada datang sekali tak..? wife AT cakap ada... o... ok... jadi dalam hal ni tak de masalah la bagi aku sebab waran tak diperlukan kalau Pegawai Waran dah ada. lesen besar dah tu.

Tak sampai 20 minit lepas tu, aku dapat sms dari adik AT di Negeri Sembilan pulak -
  • Polis baru je datang geledah rumah kejap tadi, laptop dengan monitor kena rampas, lepas tu ada ramai orang call/sms bla bla bla dok marah-marah dan ugut macam-macam...
Uit... laju betul diorang pergi Negeri Sembilan... hahaha... tak sampai 15 minit lepas rumah AT di Negeri Sembilan kena geledah, masuk lagi sms dari wife AT -
  • Polis datang lagi sekali... diorang ambik no I/C saya. diorang cakap ada masalah sebab banyak mesej masuk dalam HP AT yang diorang rampas.
Pulak dah..? apa hal la pulak... lebih kurang jam 11:30 malam, aku dapat call dari sorang member blogger dari KL maklumkan ada orang dah publish semua maklumat AT dan keluarga dia dalam forum MyKMU. ok... aku paham dah kenapa polis cakap ada masalah tadi dan jugak sebab-sebab panggilan dan sms yang melimpah ruah dipihak keluarga AT di Negeri Sembilan.

Jadi aku call adik AT di Negeri Sembilan dan mintak dia buat Laporan Polis, keselamatan keluarga terancam akibat dari penyebaran maklumat AT dalam MyKMU tadi. member-member lain, print screan forum MyKMU. ade la yang kena nanti tu.

Dah tengah malam, siang hari dah penat, jadi tidor je lah...

Selasa jam 9:30 pagi -

Gerak ke Mahkamah Tinggi Kota Bharu. blogger Mountdweller dan menunggu dekat sana dari jam 8:30 pagi tadi. pagi ni polis akan dapatkan Perintah Tahanan Reman untuk jalankan siasatan terhadap AT. mahkamah tetapkan AT ditahan reman sehingga 29hb. Januari, 2009. ok la tu... dari Mahkamah Tinggi gerak ke IPPD Kota Bharu untuk isi berang "harta rampasan" (hahaha... bahasa pasar tu geng...).

Hari ni tak banyak sangat nak cerita, AT dok lepak je dalam Pejabat Jenayah Komersial. aku PinkTurtle, Mountdweller dok pi mai, pi mai sana sini layan sembang dengan polis-polis yang ada dekat IPPD... dapat la hilang boring dan tambah kenalan. hahaha... "berkawan biar seribu" geng...

Sementara tu pulak, polis dok urus penghantaran AT ke Bukit Aman.

Lebih kurang jam 3:30 petang, urusan untuk deliver AT (panggil OKT pun boleh geng... sempat gak aku bergambar dengan AT dalam uniform lokap kaler purple dan bergari beb... sejarah tuuu...!!! hahaha...) ke Bukit Aman selesai dan 3 orang Pegawai Polis ditugaskan untuk menghantar AT ke Bukit Aman. salam-salam selesai... maka...
AT dan 3 pegawai yang ditugaskan untuk hantar AT ke Bukit Aman bergerak dari IPPD Kota Bharu menuju ke Bukit Aman dengan menaiki kereta polis (JSJ) kaler silver lebih kurang jam 3:45 petang, 26hb. Januari, 2010...

Handover dekat geng-geng blogger di KL/Selangor la pulak geng untuk update...

p/s dari Aduka Taruna - Gua ucap terima kasih banyak-banyak pada geng-geng blogger - Penarik Beca, Mountdweller, Tok Ggawo, Tulang Besi, Evelyn, Zainurfaqar, Edyes, Ali Bagan Utama, PRBlogger, Xenan, Al Bakistani, PinkTurtle, Asrol Kelate Kito, Isa ISA, Baginda Reformasi, Andrew, Jimadie, Cuping Merah, Che'gu Bard, Haji Annuar, Pengliporlari dan lain-lain (ramai daaa... tak ingat aku aih semua yang AT sebut...) yang banyak bagi bantuan, nasihat yang baik sambil maki-maki sebab gua celupar dan ambik berat pasal gua sepanjang gua "kena langgar"... hahaha...

Projek "Langgar Hadi" tetap on macam yang dijadualkan..!

TPU - Gilo kau AT..!