Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, March 07, 2010

Tuan Brahim Nak Tambah Semak Dalam PAS

Reactions: 
Kata Tuan Ibrahim Tuan Man:
PAS sedia membuka pintu kepada Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin jika bekas anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu ikhlas mendokong prinsip dan perjuangan parti mereka.

"PAS sentiasa mengamalkan dasar terbuka kepada sesiapa sahaja untuk menyertai kami termasuk YB (Yang Berhormat) Zulkifli.

"Kalau beliau mengemukakan permohonan, pihak jawatankuasa parti akan mempertimbangkannya," kata Tuan Ibrahim Tuan Man.
TPU - Brahim... kau keluar dari Parti PAS, lepas tu kau buat Parti baru dengan Zul Kulim... pandai-pandai kau la lepas tu... nak letak nama Parti Mat Rempit ke, Parti UG ke, Parti Keluar Masuk ke, Parti Sampah Sarap ke...

Jangan dok tambah semak dalam PAS...!!! semak yang kau tanam dulu pun dah cukup buat Parti PAS serabut je, ni kau nak tambah semak baru..?

Kau ni semak betul la...

Sultan Kelantan Jalani Rawatan Fisioterapi Di Istana

Reactions: 
Sultan Kelantan, Tuanku Ismail Petra mula menjalani rawatan fisioterapi susulan di Istana Mahkota di sini sejak pulang dari Singapura Khamis lalu.
Tengku Temenggong, Tengku Muhammad Fakhry Petra berkata, ayahandanya akan menjalani rawatan tersebut selama 2 jam pada setiap petang.

“Dengan kemudahan yang disediakan, Baginda Sultan menjalani proses rawatan fisioterapi melalui bimbingan seorang pakar dari Hospital Raja Perempuan Zainab II.

“Rawatan tersebut akan diteruskan di Istana Mahkota sehingga Baginda Sultan kembali pulih sepenuhnya,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Rawatan berbentuk latihan fisioterapi itu membantu seseorang kembali ke tahap fungsi fizikal sebenar dengan tumpuan utama kepada pergerakan terkawal dan seimbang.

Sultan Ismail Petra pulang ke Kelantan setelah melalui rawatan selama lebih sembilan bulan di Hospital Mount Elizabeth, Singapura.

Baginda yang mengalami masalah jantung dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) pada 14 Mei tahun lalu dan menerima rawatan susulan di Singapura sejak 24 Mei tahun yang sama.
Tengku Muhammad Fakhry berkata, sejak kembali ke kediaman rasmi, Baginda Sultan semakin gembira dan akan dibawa keluar ke pekarangan istana setiap petang untuk menikmati keindahan kawasan persekitaran.

“Baginda Sultan sudah terlalu lama duduk di hospital sebab itu sejak kembali ke sini, Tuanku suka keluar ke halaman untuk melihat bunga dan burung peliharaan Baginda.

“Setiap hari juga ada Kerabat Diraja datang, begitu juga Pembesar-Pembesar Negeri melawat tuanku,” jelasnya.

*Gambar Ihsan Rizal Tahir

Woi Baca Ni...!!!

Reactions: 
Aku siar balik tanpa edit...

Sumber - Iryu

Hi guy, aku ni brasal dari sabah.. ni nak share sum ting dgn korang...

Perna kah kamu myaksikan BN suap rakyat msa pilihan raya? x pernah kan...

Cuba kamu pergi sabah, BN adakan kempen undi dan sesiapa yg mgundi akan dibayar Rm50-Rm100. then, Bn menang majority di sabah sebab duit...

BUT PLZ IM SURE "kamu orang semenanjung x pcaya kata2 ni"

1) orang indonesia dan filipina yang masuk secara haram ke sabah akan dapat IC atau kad pgenalan taraf "bumiputera" skiranya mereka undi BN dan setia UMNO.

2) pduduk asli orang sabah ialah suku kaum kadazandusun sahaja, mereka tidak mengundi, tapi orang2 indon and filipin yang undi sbb mrk telah diberi keistimewaan (Kad pengenalan bumiputera) dan duit (mgundi)i... Sbaliknya orang indon dan filipin ni benci BN, tp psal IC dan duit punya psal, mrk buat apa ja.

3) jangan salah paham thadap pduduk sabah, nak salahkan "salahkan BN or UMNO" sbb mrk telah mggunakan teknik licik mereka msaukkan pendatang asing"

kata2 ni adalah benar bknnya rekaan... Mgkn kamu ingatkan BN di sabah layan rakyat dgn adil sbb tu BN slalu menang majority, TAPI itu tipu belaka geng, masa pilihan raya ja turun padang.
klau mo tau lah, stakat edar payung bn, topi bn, baju bn, bagi coke atau bagi kayu dan atap pada penduduk kampung. mereka terus mengundi BN... apa tak menang sbb ini lah kgemaran orang indon dan filipin

rakyat tak berfikiran ni adalah penduduk atau orang asal dari indonesia dan filipin (alien) BKNNYA PENDUDUK TEMPATAN.

pernah dengar PBS tak? Parti Bersatu Sabah.. Ini badan adalah yang tebaik di sabah yang berusaha memisahkan sabah dari Malaysia sbb:

1) kerajaan persekutuan telah mgambil sumber duit dan hasil dari Sabah utk pbangunan di semenanjung bknnya duit tu pergi ke tmpt yang sewajarnya.

2) PBS berusaha utk memajukan dan memisahkan sabah sebab nak mjadi negara yang independent seperti singapura. Tapi yg jelasnya, Sabah boleh mjadi lebih kaya dari segi ekonomi jika dibandingkan dengan semenanjung dan singapore.

3) Sabah sahaja tak termasuk Sarawak telah myumbang sbanyak 56% kepada sumber ekonomi Malaysia.

4) pjuang PBS "Pairin" telah ditahan ISA sbb dikhuatir oleh kerajaan Mlaysia akan hilang punca Ekonomi Malaysia. saki baki ahli PBS tlah dibeli dgn harga berjuta2 untuk masuk BN.. Then terbubarlah PBS.

5) Datuk Musaman "Menteri sabah" pandai, dia mpunyai duit bjuta-juta di bank switzerland".
anak2 lelaki beliau slalu bgadu antara 1 sama lain sbb "money$$$$". Duit rakyat dan pelan untuk rakyat lesap masuk dlm poket.. "BAGUS DIA MAMPUS"

PKR adalah badan yang betul2 ingin menolong rakyat. Dimana masyarakat malay, cina dan india bersatu dlm parti ni... ini baru dikatakan 1 malaysia.

Golongan Ahli dlm PKR ni adalah orang2 yg terdiri drpd orang yang berpendidikan tinggi, bpgalaman n pgetahuan tinggi. Yg PENTING "THEY ALWAYS THINK THE FACT"

GOVERNMENT ALWAYS COME OUT WITH STUPID AND NONSENSE STATEMENT AT TV3 OR NEWSPAPER ONCE THEIR SETBACK OR CARELESS ACTION SPREAD AMONG ALL OF US.... this thing cannot denied.... come on!!!! wake up

negara ni masih tak maju2 atas rasuah dan moral orang atas yang memerintah masih lembap, pikir keuntungan dan buat hal masing2. "berkerja untuk rakyat" hanyalah propaganda untuk mracuni pemikiran rakyat yang bodoh.

"KAMI BKN BODOH ADALAH KATA2 RAKYAT MALAYSIA YANG BEROTAK", "HIDUP UMNO IALAH ORANG YANG NAK MENEMPAH NAMA , TAK SEDAR DIRI DAN BEKERJA UNTUK KERAJAAN (DPT MANFAAT DARI SEGI CUTI LEBIH, BELI KERETA N RUMAH MURAH DAN LAIN) ". –NAJISSSSSS POLITIK-

Persoalannya, di manakah Bdn Pcegah Rasuah? bdn ni spatutnya berada dibawah PKR bkn bdn kerajaan sbb ADAT KERAJAAN ialah tolong-mnolong antara ahli2 nya dan jabatan2 nya..