Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, April 05, 2010

APCO & NASA: Syabas..! Tapi......

Reactions: 
Riuh rendah pengikut “Fraksi UMNO”/”Geng Perpaduang” dalam blog saya memberitahu berkenaan dengan laporan Harakahdaily yang terbaru:
“Hampir semua anggota Parlimen PAS akan menyerahkan memorandum mengenai perjanjian antara kerajaan Malaysia dengan APCO Wordwide kepada Yang Dipertuan Agung jam 12 tengahari ini.

Rombongan yang diketuai Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa ini akan menyerahkan memorandum itu jam 12 tengahari kepada Penyimpan Mohor Besar Raja-raja di pejabatnya.”
Misalnya, seorang pembaca bernama Ibnu Qalil meletakkan dlam ”shoutbox” saya:
IbnuQalil Ust Nasa ketuai MP PAS serah memo APCO kepada Agung
Details
2010-04-05 3:56 AM
Respon pertama saya adalah syabas kepada Timbalan Presiden PAS yang mengambil inisiatif menjuarai salah satu agenda Pakatan Rakyat. Cuma setakat yang saya tahu, inisiatif untuk menghantar memo kepada Agung adalah atas idea dan daya usaha YB Mahfudz Omar sewaktu membahaskan isu APCO ini.

Dan, oleh kerana Presiden dan MP Kuala Terengganu tidak menghadiri sidang Parlimen kerana menghadiri Sidang DUN Terengganu, maka Ustaz Nasa lah MP PAS yang paling tinggi ranking nya dari segi jawatan parti.

Maka secara otomatik, Ustaz Nasa menjadi ketua kepada rombongan MP PAS yang akan berarak ke Istana Negara bagi menyerahkan memo bantahan hubungan UMNO-APCO. Laporan Harakahdaily tu pun lebih banyak mengambil kenyataan Mahfudz dari Ustaz Nasa.

Jadi, penyokong-penyokong perpaduang sekelian, saya nasihatkan jangan lah berasa gembira sangat. Benda ni benda terpaksa buat bukan yang Ustaz Nasa nak buat sangat. Kalau Ustaz Nasa semangat sangat dalam isu ni, sudah tentu dia akan terlibat dalam perbahasan dan tidak membuang masa berborak dengan Husni Hanadzlah di kantin Parlimen.

Saya bukan tak tau, puak2 perpaduang dalam PAS sering menyebarkan berita kononnya Husni Hanadzlah mengangkat Presiden PAS setinggi-tingginya. Tapi, kalau betul cerita ni, apasal Husni tak masuk PAS sampai sekarang.

Agenda Perpaduang ni adalah campuran antara kebodohan (naivity) dengan ketamakan (greed). Itu adalah kesimpulan saya.

Tulang Besi
APCO: MP PAS serah memo kepada Agung hari ini

Hampir semua anggota Parlimen PAS akan menyerahkan memorandum mengenai perjanjian antara kerajaan Malaysia dengan APCO Wordwide kepada Yang Dipertuan Agung jam 12 tengahari ini.

Rombongan yang diketuai Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa ini akan menyerahkan memorandum itu jam 12 tengahari kepada Penyimpan Mohor Besar Raja-raja di pejabatnya.

Memorandum ini bertujuan memohon kepada Yang Dipertuan Agung agar campurtangan berikutan keengganan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menarik balik perjanjian dengan syarikat itu.

Ini kerana, APCO juga mempunyai hubungan yang sangat rapat dengan Israel dan dipercayai turuk terlibat dalam merancang 'One Israel' sebelum memberikan khidmat perhubungan awam kepada kerajaan Malaysia.

Dalam sidang Parlimen minggu lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendedahkan perjanjian antara kerajaan Malaysia dengan APCO Wordwide.

APCO adalah juga syarikat perhubungan awam yang berpengkalan di Amerika dilaporkan turut terlibat memberikan perkhidmatan yang sama kepada Israel.

Beberapa bekas pegawai khidmat rahsia tentera Zionis Israel juga berada dalam lembaga penasihat APCO.

"Kami telah berulang kali memohon agar Perdana Menteri mengkaji balik hubungan ini, namun beliau menolaknya bahkan mempertahankan APCO," kata Datuk Mahfuz Omar kepada Harakahdaily.

Bagi Mahfuz, hubungan antara kerajaan Malaysia dan APCO ini sangat bahaya kepada kepentingan negara kerana khidmat ini akan mendedahkan maklumat sulit negara kepada syarikat asing yang ada kepentingan dengan Israel.

Ia amat sensitif kepada umat Islam bahkan juga seluruh rakyat negara ini, katanya.

APCO sudah dua kali menafikan perkara ini dan antaranya didedahkan sendiri oleh Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin.

Namun, akhbar Strait Times Singapura mengesahkan wujudnya perjanjian antara APCO dengan Israel ini.

Dalam ucapannya, Anwar mendakwa, APCO diperkenalkan oleh Omar Mustapha Ong iaitu rakan kongsi syarikat Ethos Consulting, kepada Najib. Omar Mustapha pula adalah rakan karib Khairy semenjak Datuk Seri Abdullah masih menjadi Perdana Menteri.

Perdebatan TULANG BESI Dgn Aktivis PERKASA

Reactions: 
NOTA EDITOR: Berikut adalah satu perbahasan antara seorang aktivis PERKASA bersama Tulang Besi. Selamat membaca.
9:28am Aktivis PERKASA
saya pun baru baik drpd demam bro..
masa perlancaran Perkasa tmph haritu saya deman sebenarnya
tapi atas dasar tanggungjawab redah jugak lar
mcmana perkembangan PAS skang

9:29am TULANG BESI
tak tau
apa yang saudara dengar?

9:30 amAktivis PERKASA
setakat ni saya byk fokus agenda saya yg say bagitau sedara
iaitu penyatuan org2 melayu islam tanpa mengira parti politik

9:31am TULANG BESI
semoga berjaya la
UMNO kat Singapura pun bergaduh sesama sendiri
http://www.facebook.com/profile.php?v=app_2347471856&ref=profile&id=1604406281#!/note.php?note_id=382764496876

9:31am Aktivis PERKASA
mcm2 cacian, tohmahan, hinaan dan kutukan saya terima drpd kedua2 belah pihak baik kerajaan dan pembangkang..tapi bagi saya itu asam garam dlm perjuangan..kadang2 ada gak smpi rasa sedih dan penat bro

9:32am TULANG BESI
sebab perjuangan penyatuan melayu ni tidak praktikal
sebab melayu sudah pun bersatu di bawah Sultan
Melayu tidak pernah berpecah, cuma berbeza pendapat
hairan, UMNO di singapura tu dah lah lemah, tak nak bantu orang Melayu
sebuk bergaduh sama sendiri

9:35am Aktivis PERKASA
saya disini nak nyatakan atas dasar saya lihat pepecahan sesama sendiri terutama antara parti politik disebabkan itu saya berada didalam PERKASA dimana byk ahlinya terdiri drpd umno, pas, pkr dan melayu yg tiada parti politik
permainan politik yg terlalu lama ni membuat saya lihat sesuatu harus dilaukan

9:36am TULANG BESI
bang, itu bukan perpecahan, itu PERSAINGAN


9:36am Aktivis PERKASA
bukan ramai org umno yg boleh terima duduk semeja dgn pas dan PKR

9:36am TULANG BESI
Buat apa nak bersatu dengan puak2 korup macam UMNO
demi persatuan, taik dan mentega kita gaulkan
logik tak?

9:36am Aktivis PERKASA
saya bole terima mana2 pihak yg mempunyai arah tuju yg sama

9:36am TULANG BESI
Perjuangan PERKASA adalah perjuangan menggaulkan taik dengan mentega

9:37am Aktivis PERKASA
bro, jika dikatakan persaingan takkan lar sehingga bole melibatkan pergaduhan, kutuk mengutuk dan sebagainya

9:37am TULANG BESI
Persaingan untuk kebaikan
bukan menggaulkan tahi dgn mentega

9:37am Aktivis PERKASA
bagi saya biar lah apa jua yg sedara nak katan ttg taik dan mentega..

9:38am TULANG BESI
nak kata apa lagi, itulah hakikat perjuangan saudara
perjuangan menggaulkan tahi dgn mentega

9:38am Aktivis PERKASA
lebih baik dpt buat kita bersatu dahulu supaya kaum2 lain dan agam lain menghormati kita

9:38am TULANG BESI
hahahahaha nak bersatu dgn koruptor
dgn perompak
dgn penipu

9:39am Aktivis PERKASA
kita lihat cina walau pun berbeza pahaman politik tetapi apa2 yg berkenan dgn bangsa dan hak mereka, mereka bersatu..

9:39am TULANG BESI
mana ada CIna sebuk untuk bersatu
mereka bersaing dan mereka dapat yang terbaik dalam masyarakat mereka untuk memimpin.

doktrin PERKASA ni akan MENGHANCURKAN orang Melayu seperti
mengaul taik dgn mentega

9:40am Aktivis PERKASA
kini bagi saya walaupun melayu mempunyai pelbagai2 parti politik, tetapi harus ada satu mekanisma utk bersatu jika bersentuhan isu2 bangsa melayu dan islam

9:40am TULANG BESI
si luncai terjun dengan labu2nya
biarkan biarkan
dah ada dah semua tu

9:40am Aktivis PERKASA
biarlah apa jua yg dikatakan tetapi demi allah niat saya ikhlas dlm penyatuan ini

9:41am TULANG BESI
skrg bukan untuk bersatu agenda
skrg kerja kita membuang para koruptor dan penipu dari kepimpinan melayu
i.e. Berahim Ali

9:41am Aktivis PERKASA
sahabaat saya nak kena chow..nak ke melaka..nanti balik kita berdiskusi
Pak Brahim diri dia, dan saya diri saya
sahabat dua org yg berbeza
drpd segi pemikiran dan agenda
apa2 pun wasalam sahabat..

9:42am TULANG BESI
wsalam

9:42am Aktivis PERKASA
jgn lupa mkn ubat,, banyakkan rehat..perjuangan kita masih jauh
wasaalam

Kerajaan PR Selangor Memenuhi Janji

Reactions: 
Gambar diatas adalah tawaran Barisan Alternatif/Pakatan Rakyat kepada rakyat Selangor sekiranya memerintah, sebelum PRU 2008 yang lepas.

Untuk membaca tawaran kerajaan Selangor yang diambil dari Laman Web rasmi Kerajaan Selangor, sila rujuk di sini:
1.0 Merakyatkan Ekonomi Selangor (MES): Berapa banyak kempen dan usaha yang dilakukan oleh PAS Selangor untuk membantu orang Melayu di Selangor kepada program ini. Yang lebih memalukan, DAP lebih banyak mendaftar orang Melayu yang miskin kepada program ini dari PAS Selangor.

2.0 Tabung Warisan Anak Selangor (TAWAS).

3.0 Bekalan Air Percuma Bagi 20 Meter Padu (m3).

4.0 Hadiah Anak Masuk Universiti.

5.0 Caruman Takaful/ Perubatan Percuma Warga Emas.

6.0 Program Penigkatan Hasil Bahan Batuan Dan Mineral.

7.0 Pusat Khidmat Krisis Sehenti (OSCC).

8.0 Tabung Pendidikan Anak-anak Pekerja Ladang.

9.0 MESRA USIA EMAS.

10.0 Pinjaman Pelajaran Selangor.

11.0 Khidmat Kaunseling Kerajaan Negeri Selangor.

12.0 Skim Komprehensif Takaful Selangor.

13.0 Maklumat Pelan Bencana.

14.0 Kempen Pelancongan Selangor.

15.0 Program Pekerja Yang Diberhentikan (Retrenchment Helpline).
Bagi saya, segala tawaran Barisan Alternatif/Pakatan Rakyat hanya tinggal 10% sahaja yang masih belum dipenuhi.

Dengan kata lain:

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT MEMENUHI JANJI. Adapun kerajaan UMNO dan Barisan Nasional, janji2 mereka di Bagan Pinang setahun lepas pun, mereka masih belum penuhi. Sila baca di sini.

Tulang Besi