Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 16, 2010

BN Kukuh...!!!

Reactions: 
Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu dan calon BN P Kamalanathan akan mengadakan pertemuan dengan pemimpin akar umbinya daripada seluruh 75 cawangan parti itu di Hulu Selangor petang ini bagi "memulihkan motivasi dan semangat berkempen" mereka.

TPU - Aik..? cakap "sokong, sokong, sokong...!!!"... dah rebah ke..?

Dekat mana ada jual "Motivasi" dengan "Semangat" a..? sape ade lebih tolong bawak... supply dekat Samy... kesian dia tuh...

Keh keh keh keh keh...

"BN Kukuh...!!!"

Kapal Pecah

Reactions: 
"Saya tidak akan berkempen. Jika ada yang ingin menggunakan nama saya untuk berkempen, itu masalah mereka...Saya tak peduli," kata Dr Mahathir.

TPU - Alamak... pesal tak tolong..? bukan 1Malaysia ke..?

Ada aku cakap 1 kapal..?

SPR Jual 37 Borang Pencalonan

Reactions: 
Menurut Pengerusi, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, sejumlah 37 borang pencalonan untuk pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor telah dijual. borang-borang itu dibeli oleh anggota daripada pelbagai parti.

TPU - Pergh... 1 kampung 1 calon ke..? banyak modal neh... hehehe...

Ada aku tuduh UMNO/BN punya kerja ke..? keh keh keh keh keh...

Presiden PAS Sokong Erdogan

Reactions: 
Nota Editor: Laporan Harakahdaily menyatakan Presiden PAS menyeru Malaysia mengikuti pendirian Turki berkaitan isu-isu yang berkaitan dengan umat Islam. Selamat membaca.
Emulate Turkey's consistent stand, Hadi tells govt

KUALA LUMPUR, April 14: PAS president Tuan Guru Abdul Hadi Awang has urged the Malaysian government to emulate Turkey by taking a consistent stand on the nuclear row involving Iran and United States.

"I hope Malaysia can emulate Turkey's consistent and non-double standard approach, courageous and firm in demanding that Iran enjoys the same rights as other countries (to develop nuclear energy)," said the Marang MP.

During a short meeting in Washington with US president Barack Obama on Monday, prime minister Najib Razak was reported to have agreed with US efforts to isolate Iran over its nuclear power project.

"The President and the Prime Minister agreed on the importance of Iran strictly abiding by its obligations under the international nuclear non-proliferation regime," said a statement by the White House.

The statement also said Najib agreed that Iran should be sent a "clear signal".

"The two Leaders also agreed on the need for the international community to send a clear signal to Iran that while it has the right to develop peaceful uses of nuclear energy, Iran should not use this right to develop nuclear weapons capability as stated in UNSC and IAEA resolutions."

The move by Najib makes Malaysia the only Muslim country to have openly declared support for the Western campaign.

Earlier, Turkish prime minister Recep Tayyip Erdoğan, speaking ahead of his meeting with Obama, rejected any attempts to impose sanctions on Iran, saying that the world should instead focus on Israel's huge nuclear arsenal.

Other countries such as China, Russia and Brazil, as well as several US neighbours in south America, have rebuffed Washington over its campaign against Tehran.

Double standards

Abdul Hadi, addressing the Dewan Rakyat today, said Washington's current campaign to isolate Iran over its nuclear project smacked of double standards.

Abdul Hadi also expressed disappointment over the US pressure although Iran had consistently stated that its nuclear project was to generate alternative and cheaper source of energy for domestic consumption.

This is in contrast with Israel, which has been slapped with any sanctions over its stockpile of nuclear weapons, he added.

"There are states like Israel which have not signed any nuclear proliferation treaty and yet Israel has this technology since the 60s.

"Stern action should have been taken against Israel, but it is Iran, which has openly stated its peaceful nuclear intentions, that is being relentlessly pressured and being punished with sanctions," he said.

Demonstarsi Bantahan APCO

Reactions: 
Demontrasi bantahan penglibatan APCO dalam urusan komunikasi Kerajaan Malaysia dan juga penglibatan syarikat Asiasoft dalam urusan sistem komputer dalam PDRM.

1 laporan polis juga telah dibuat di IPPD Kulim dan diketuai oleh Ustaz Mohd. Khairi Mohd. Salleh (bukan Khairy Jamaluddin), Ketua Pemuda PAS Kulim Bandar Bharu dan saudara Abu Tolib Yahaya, Ketua Pemuda PAS Padang Serai.



Sumber

Berita Dari Hulu Selangor 16 April 2010..

Reactions: 
Saya telah menghubungi beberapa rakan yang aktif berkempen di Hulu Selangor sekarang ini. Antara yang saya dapat sedikit-sebanyak maklumat adalah:
1.0 Secara umumnya, kita masih terkebelakang dari BN tapi tak berapa jauh. Dalam 4-5% sahaja. Namun, kalau kita kerja keras, kita mampu mengatasi defisit ini.
2.0 Sambutan pengundi Melayu terhadap kempen Pakatan Rakyat agak baik. Tiada kedengaran pengempen Pakatan Rakyat atau PAS (kerana PAS menjaga kawasan Melayu) dihalau atau diusir dari kampung.
3.0 Ceramah-ceramah dapat diadakan di tengah-tengah perkampungan Melayu yang totok UMNO. Ini satu perkara yang amat luar biasa sekali. Dahulunya, nama kata nak buat ceramah pun tak boleh kerana tiada tuan rumah yang berani memberi ruang.
4.0 Untungnya ramai penyokong-penyokong tegar UMNO ini rupanya bukan fanatik UMNO. Mereka cuma tidak pernah mendapat maklumat dari pihak yang bukan UMNO selama ini. Maka ramai juga orang tempatan yang hadir dalam ceramah-ceramah kita.
5.0 Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna kita selesa dikalangan pengundi Melayu. Tetap dan wajib kita berusaha keras untuk menaikkan undi Melayu kepada calon Pakatan Rakyat.
6.0 Ini kerana setelah berpuluh-puluh tahun diasak dengan propaganda UMNO, maka ia akan memakan waktu yang agak panjang untuk menghilangkan daki-daki UMNO itu dari pemikiran mereka.
7.0 Isu calon PKR tidak menjadi isu langsung. Zaid Ibrahim adalah bekas menteri kabinet serta MP UMNO. Maka, ramai orang UMNO lebih menyukai beliau berbanding calon MIC yang tidak dikenali oleh majoriti orang Melayu di Hulu Selangor. Tetapi, ini bukan jaminan yang majoriti orang Melayu akan mengundi PKR. Masih perlu usaha yang gigih dan banyak.
8.0 Isu anak tempatan pun tidak menjadi isu kerana calon MIC pun bukan anak tempatan di situ.
9.0 Calon PKR juga amat disukai oleh pengundi CIna. Sememangnya Zaid Ibrahim telah lama popular di kalangan pengundi CIna semenjak beliau dalam Barisan Nasional lagi. Adapun Kamalanathan pula tidak dikenali oleh sesiapa pun dari kalangan pengundi Cina.
10.0 Pengundi India juga perlu dikhuatirkan. Ini kerana sentimen calon bangsa India akan dimainkan oleh MIC sehingga hari mengundi nanti. Pada 2008 pun, undi India masih majoriti pergi ke Barisan Nasional dan Palanieval. Dalam pilihanraya kecil ini saya jangka tiada penambahan undi India kepada Pakatan Rakyat. Kalau dapat sebanyak 2008 pun dah kira baik.
11.0 Ezam Soros akan turun ke Hulu Selangor dan akan meminta maaf kepada semua orang kerana mempertahankan Anwar dalam isu liwat. Beliau seterusnya dijangka akan menuduh Anwar meliwat Azizan dan Sukma Darmawan. Beliau akan kata beliau sebenarnya tahu hakikat perangai Anwar yang suka jantan tapi sengaja berbohong kerana mempertahankan bos beliau.
12.0 Jentera UMNO dan BN nampaknya baru nak mula gerak. Manakala, jentera PR dah lama bergerak. Tapi, BN ada media dan surat khabar, maka walaupun jentera mereka slow, mereka masih berkempen melalui media perdana.
13.0 UMNO nampaknya masih bersedih kerana calon UMNO tidak bertanding. Namun, kita bukan boleh percaya diorang ni. Nanti bila dah kena hulor, semangat diorang tu datang semula la.
14.0 Apa pun, pilihanraya ni akan menampakkan keputusan yang amat rapat. Jadi, tiada masa untuk berehat dan bersantai. Apa yang kita boleh sumbangkan kita wajib sumbangkan. Masa, tenaga, kederat malahan kalau mampu sedekah pensel sebatang pun takpa.
15.0 Bekas wakil2 PKR yang telah melompat akan turun berkempen. Tapi, rasanya mereka dah takda kredibiliti untuk dipercayai. Kalau Zul Nordin turun, pastikan kita ramai-ramai baling dia dengan batu.
16.0 Minta kita semua berdoa semoga Allah SWT memberi kita kemenangan di Hulu Selangor.
Amin

Tulang Besi

Apabila Geng Perpaduang Terpaksa Bergantung Harap Pada Blogger2 PENGECUT

Reactions: 
Saya sedar sejak akhir-akhir ini terdapat beberapa ekor blogger yang semakin berani ke depan mempertahankan agenda Perpaduang. Tetapi, mereka sendiri tidak pernah menggunakan perkataan PERPADUANG. Cuma mereka kata mereka mempertahankan kepimpinan ulama.

Ini kerana apabila kita menyerang agenda PERPADUANG, kita dianggap oleh blogger2 picisan ini sebagai memenentang “Kepimpinan Ulama”. Apa yang blogger-blogger pengecut ini tidak sedar adalah mereka mendedahkan lagi pekung puak2 “Perpaduang”. Mereka mengesahkan bahawa agenda Perpaduang disokong oleh golongan ulama dalam PAS. Adakah ini benar? Nauzubillah.

Terus terang saya kata blogger-blogger ini adalah jenis pengecut dan bachul. Ini kerana kalau mereka berani, mereka sudah tentu akan mendedahkan identity mereka kepada umum. Ada yang panggil diri mereka “Batu Api”, “Penembak Babi”, “Ali Zaidan”, “Muhammad Al Fatih” dan sebagainya. Namun TIADA yang berani menampakkan identiti mereka yang sebenar.

Adakah kita mahu mendengar kata-kata si bachul dan si penakut? Adakah blogger bachul layak diikuti cakap dan saran mereka? Adakah sikap pengecut mereka wajar dijadikan hujjah?

Sudahlah bachul dan pengecut, hujjah pulak tiada kualiti langsung. Macam hujjah budak-budak kecik. Saya ambik misal hujjah seekor blogger nama Ali Zaidan di blog Khalid Samad:
2. Saya sebut dahulukan keputusan PAS. Bukan saya kata jangan ambil kira kepentingan PKR atau DAP. TGHH ada sebut apabila berlaku pertembungan antara keputusan PAS dan PR, maka ambil keputusan PAS dan pertahankannya
Dalam blog yang sama saya jawab:
Lagi satu, bagaimana keputusan PR boleh bertembung dengan keputusan PAS apabila keputusan PR MESTI DIPERSETUJUI oleh PAS. Kalau PAS tidak bersetuju, ia TIDAK AKAN MENJADI KEPUTUSAN PR.

Nampak tak betapa besar putar alam si Ali Zaidan ni. Nak bohong pun biarlah jangan sampai orang nampak.
Yang saya nampak mereka terpaksa merahsiakan identiti mereka kerana mereka takut dikutuk dan dinista atas hujjah2 mereka yang dangkal dan cetek.

Mereka tidak layak berhujjah dengan bebudak tadika pun, apalagi dengan Khalid Samad.
Tapi ini menunjukkan betapa rendahnya taraf geng Perpaduang dalam PAS kerana terpaksa bergantung harap kepada beberapa blogger yang pengecut lagi bachul itu.

Kalau anak jantan, takkkan sampai nama sebenar pun tak berani letak. Gambar jauh sekali la. Mungkin juga mereka ni perempuan.

Perangai mereka sebijik macam blogger2 UMNO seperti Papagomo dan Parpukari yang juga bachul dan pengecut untuk mendedahkan siapa mereka.

Tulang Besi

p/s - oleh kerana seronok sangat mendedahkan kebodohan Ali Zaidan ni, saya ambik lagi satu hujjah beliau yang dangkal untuk saya patahkan. Dia kata:
Ali Zaidan:

4. Isu "Dominasi Islam bukan sesuatu yang hendak dituntut atau dilaung-laungkan". Saya nak tanya YB, kalau Islam tidak dominon dalam PR, apa jaminan bahawa kita tetap boleh laksana Islam bila PR memerintah?

Macam ni lah, dalam isu murtad, kalau Islam tidak dominon, apakah murtad akan dapat dicegah? Sedangkan PKR-DAP nampaknya berdoktrin 'kebebasan beragama'.
Saya jawab:
Tulang Besi:

Soal lagi satu, adakah bila kita bersengkongkol dgn UMNO, Islam akan dominan?
Jawapnya tidak kerana di dalam Barisan NAsional kedudukan PAS akan menjadi LEEEBIHHH lemah.

Juga, kaki putaq macam Ali Zaidan akan kata, lebih baik kita duduk sendiri.

Sekali lagi saya tanya, adakah Islam untung bila PAS duduk sendiri? Apa untungnya Islam kalau PAS duduk sendiri?

Yang untung kalau PAS bersendirian adalah UMNO keranja pecahnya barisan pembangkang.
Ali Zaidan masih tidak menjawab hujah sdr Khalid Samad:
"PR adalah keputusan Jemaah. Maka, adakah wajar kita melanggar keputusan ini?"

Kalau dah kaki putar alam, memang tak boleh berhenti mengarut.
Semenjak saya dedahkan penipuan beliau dalam isu Presiden PAS menolak Kerajaan PR September 16 kerana bukan majoriti Melayu, beliau telah berhenti datang ke blog saya. Ada kemungkinan beliau malu kerana kebodohan beliau telah terserlah.