Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 02, 2010

Awww...!!! Respek La Sikit Woi...!!!

Reactions: 
Kata Menteri Dalam Negeri:
Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mahu rakyat lebih bersikap adil terhadap polis dan tidak berterusan membuat andaian buruk terhadap pasukan berkenaan.

Beliau berkata isu terbaru melibatkan kejadian tembak seorang remaja, Aminulrasyid Amzah,15, Isnin lepas tidaklah perlu diulas secara keterlaluan sehingga menimbulkan pelbagai prejudis terhadap pasukan polis.

Hishammuddin turut mempertikaikan sikap sesetengah pihak yang seringkali membuat kenyataan yang langsung dilihat tidak pernah memihak kepada pasukan polis.

"Dalam konteks orang awam ditembak, rakyat marah, tapi kita tidak lihat reaksi yang sama apabila terdapat anggota polis yang ditembak, orang ramai seperti tidak memberi simpati. Apakah ada beza nyawa orang awam dengan nyawa anggota polis?" katanya.
Praktikal PDRM:
Seorang pelajar kolej cedera malam tadi kerana didakwa ditendang oleh seorang anggota polis yang menyerbu program belia anjuran kerajaan negeri Selangor di Dataran Shah Alam.

Bercakap dalam sidang akhbar di pejabatnya, ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad menyifatkan tindakan polis itu sebagai tidak bertanggungjawab terhadap satu perhimpunan aman.

Beliau mendakwa, mereka datang seolah-olah hendak berperang, dengan tiba-tiba menyerbu tempat tersebut tanpa sebarang amaran.

Katanya, program tersebut yang mendapat sambutan menggalakan dari kalangan belia, tamat sekitar waktu tengah malam.

Beliau mendakwa, anggota polis secara tiba-tiba menyerbu ke arah mereka, sambil menendang motosikal mereka yang diletakkan di situ, menyebabkan kumpulan belia itu bertempiaran dari situ.

Ketika itulah, katanya beliau ternampak Mohd Nazrul, dekat Quality Inn, bertembung dengan kereta dan terjatuh.

Menurutnya, Mohd Nazrul bangun dan cuba menunggang motosikalnya, tetapi motosikalnya ditendang oleh seorang anggota polis, menyebabkan dia terlanggar sebuah van yang terletak di situ.
Apa dia Sham..?

Awww...!!! Awww...!!! Awww...!!!

Another "Win-Win Situation" By UMNO/APCO..?

Reactions: 
Prime Minister Najib Abdul Razak is confident that talks to resolve sea and land boundary issues between Malaysia and Brunei will result in a win-win solution for both countries.

najib visit to kuala kubu 030410 05He said that both countries were negotiating the matter as a package, covering all aspects such as the role which Petronas could play with regard to exploration and development, and investment opportunities for Brunei corporations in Malaysia.

"The Sultan of Brunei Sultan Hassanal Bolkiah has always said he wanted to see a solution which is based on a mutually-beneficial formula," he said.

The prime minister was speaking to reporters after attending a luncheon and presenting Pingat Jasa Malaysia (PJM) medals to 32 armed forces veterans from Sarawak at Rascom Camp at the Ninth Infantry Brigade in Jalan Ulu Oya, near Sibu, today.

He said that both countries reached an in-principal agreement on the issue last year and that both countries were now looking at the matter in terms of demarcation surveys which would be done in a manner that would benefit both countries.

petronasNajib was asked to comment on the statement by former prime minister Dr Mahathir Mohamad, questioning in a blog posting on Thursday why two oil-rich blocks were no longer belonged to Malaysia and said that the loss could cost the country at least US$100 billion (RM320 billion).

Mahathir claimed that his successor Abdullah Ahmad Badawi had surrendered the two blocks to Brunei in exchange for Limbang.

Abdullah, who signed an Exchange of Letters between both countries last year, clarified that the land and sea agreement with Brunei was approved by the Malaysian cabinet and that Malaysia would be allowed to participate in joint development of oil and gas on commercial basis in the two areas for a period of 40 years.

The national oil corporation, Petronas, said yesterday that it had been invited by Brunei to develop two offshore exploration areas formerly designated as Blocks L and M on a commercial arrangement basis.

Petronas said it had set up a team and had begun negotiations with Brunei to work out the terms for the development of the two blocks now known as Blocks CA1 and CA2.

Source - malaysiakini

Selamatkah Kawasan JDA Di Sempadan Malaysia - Thailand..?

Reactions: 
Semenjak awal kemerdekaan lagi Negara Malaysia telah dipimpin oleh Balaci-Balaci Barat yang berselinndung disebalik Slogan "MeLAYU". diawal penampilan, mereka-mereka ini dilihat oleh dunia dan majoriti sebagai "Pejuang MeLAYU". manakan tidak kalau setiap kali penampilan mereka dimata umum lengkap berbaju MeLAYU, bertengkolok, bersampin dan siap keris disisi di pinggang.

Warna kulit dan asal usul mereka usah dipertikaikan asalnya berbaju MeLAYU sahaja sudah cukup untuk membutakan mata penyokong-penyokong tegar parti keris MeLAYU ini.

Janji, Sumpah Laknat, Taat Setia dam Ikrar mereka pada warga Tanah MeLAYU pada masa itu siap dengan draf Perlembagaan yang menyebut bahawa "Bangsa MeLAYU" ada Hak-Hak dan Keistimewaan di Tanah MeLAYU pada ketika itu.

"Hidup MeLAYU...!!!", "Hidup MeLAYU...!!!", Hidup MeLAYU...!!!"

Laung unggas-unggas yang datang dari baka BANGANG yang mewakili gen paling BODOH. laung sekadar bersebabnya yang berdiri di depan berbaju MeLAYU tegak menjulang keris. tinggi entah siapa yang nak kena tikam, aku pun tak tau. yang kita nampak sekarang ialah, Bangsa Malaysia sendiri tertikam dari belakang. sikit demi sedikit tertusuk keris sendiri.

Tu BANGANG namanya.

Tapi mangkuk-mangkuk tingkat dalam UMNO tak kisah. asalkan nama "MeLAYU" tak dibuang dari Perlembagaan, tu dah cukup bagus. tanah tergadai - tak kisah sebab itu "pelaburan". murah sangat harga maruah Tanah Kita.

Cukup kalau mana-mana Negara Jiran buat tuntutan hak-milik. lambat tak lambat cuma perlu sabar, tak esok - lusa, tak lusa - tulat, tak tulat... akan jadi Hak-Milik yang menuntut juga.

Fakta yang tak boleh disanggah - Singapura terpisah dari Tanah MeLAYU di Zaman pahlawan berbaju MeLAYU dari parti keris. sekarang dalam kebanyakan isu, kita sentiasa mengalah kepada Negara Kecil sebesar kepala mancis dalam peta.

Baiknya hati "Pejuang MeLAYU" bila bukan sahaja Tanah Berdaulat dilepaskan begitu saja, air pulak kita salurkan pada "Bekas Tanah Air" kita dengan harga yang lebih murah dari air lendir yang keluar dari jubur babi.

Itu harga "Kedaulatan" Tanahair Malaysia.

"Hidup MeLAYU...!!!", "Hidup MeLAYU...!!!", Hidup MeLAYU...!!!"

Aku yakin sorakan sedemikian bakal bergema lagi tahun depan dalam perhimpunan Parti Keris. paling hampir, sorakan yang sama akan kedengaran di Sibu nanti. tunggu dan lihat, tak payah komen. dimana ada perhimpunan Parti Keris, pasti akan ada sorakan sedemikian.

Sastera beb..! kalau nak menulis bab MeLAYU, kena praktik "Ilmu Sastera". baru ada bau Keris lok 7 atau seblas. baru gerombolan iktiraf. pengiktirafan tu pun bukan sebab "Bahasa Sastera" ni cantik, pengiktirafan tu dibagi sedemikian sebab gen MeLAYU ni BANGANG. bukan dia paham pun apa yang tersirat.

Kalau dalam Perhimpunan Agung Gerombolan, kau pakai baju kot ala-ala Mat Saleh orang akan pandang kau semacam, tapi kalau tiba-tiba kau bawak keluar Keris julang tinggi-tinggi lepas tu kau jerit sepenuh hati "Hidup MeLAYU...!!!", "Hidup MeLAYU...!!!", Hidup MeLAYU...!!!", yakin satu tepukan bergemuruh akan kau terima sebagai penghargaan.

Padahal mesej yang kau bagi jelas, baju kot menjulang keris dalam "Bahasa Sastera"nya ialah ''MeLAYU" hidup tapi dijajah.

Puak-puak Parti Keris tak kan faham "konsep" ni. yang dia tau, asal ada Keris, baik kau telanjang bulat pun kau tetap hebat. walaupun pelir kau berseranggah. jangan marah beb... ni "Bahasa Sastera". kena baca sambil sedut rokok daun. Cigar..? pun boleh... tapi nak kena ada Kopi "O"... baru nampak macam "Pelacur MeLAYU Terakhir". tak paham sudah...

Singapura lagi...

Tanah kita dah bagi, bukan bagi, maknanya serah terus, kau ambiklah buat macam Hak Kepala Bapak kau. aku top-up pulak dengan air. Tanah yang kita lepas dari kedaulatan kita tu kita bantu pulak dengan pemberian pasir.

Ada masalah ke dekat situ..? dah tentu tak ada sebab Tanah MeLAYU@Malaysia ni kan luas. paling tidak pun 100 tahun lagi Malaysia akan jadi sebesar Singapura sekarang dan Singapura akan jadi sekecil Malaysia sekarang.

Wilayah Pembangunan Iskandar pun bukan kita tak bagi dekat Singapura. sikit hari lagi, mungkin pelir Perdana Menteri Malaysia pun Negara Jiran boleh kongsi kalau ianya menguntungkan.

Yang herannya para "Pejuang MeLAYU" ni lah yang lepaskan Singapura, lepas dah terlepas, para "Pejuang MeLAYU" ni jugaklah yang dok berkokok mempersoalkan apa yang dah jadi pada MeLAYU di Singapura. tak pasal-pasal orang lain pulak yang salah. kau yang bagi kereta kau dekat orang lain dengan geran yang kau dah tukar nama, bila komponen dalam kereta tu tak berfungsi, kau nak salahkan "tuan baru" kereta tu pulak.

Beb... kereta dia, ikut suka dialah nak bikin macam mana. nak letak spoiler 5 kaki dekat atas bonet ke, nak potong spring sampai tayar rapat dekat MudGuard ke, nak letak Hi-Cam sampai 300' ke, nak pakai ekzos 5inchi ke, nak lenjan dalam selut ke... kau peduli apa..? janggut kau, kau punya suka la nak trim macam mana..!

Kompom MeLAYU tak paham apa aku tulis dekat atas tu.

Beb... nak tanya sikit... Pulau Batu Putih tu kerja Pakatan Rakyat ke..? Anwar Ibrahim ke, Lim Kit Siang ke, Tok Guru yang deal bagi Pulau tu dekat Singapura..? boleh tolong jelas sikit..?

Minggu lepas pulak terbocor lagi 1 kejayaan "Pejuang Bangsa" Malaysia.
Mantan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi menolak dakwaan Tun Dr Mahathir Mohamad yang beliau telah 'menyerahkan' 'dua kawasan yang kaya minyak' kepada Brunei.Dalam kenyataannya lewat petang ini, Abdullah berkata sumber di 'blok L dan M' di Laut China Selatan yang dirujuk oleh Dr Mahathir, kini dikongsi bersama oleh Malaysia dan Brunei di bawah perjanjian wilayah dan komersil yang ditandatangani pada 16 Mac tahun lalu.

Walaupun blok L dan M kini berada di bawah kedaulatan Brunei, tetapi katanya, Malaysia akan dibenarkan mengambil bahagian dalam usaha bersama untuk memajukan pengeluaran minyak dan gas di situ untuk tempoh 40 tahun.

Menurut Abdullah, ia bertujuan untuk menyelesaikan isu sempadan antara kedua negara.
Paham ke tak paham..?

Baca apa kata Dato' Husam Musa Pengerusi Badan Bertindak Menuntut Royalti Kelantan:
Tahniah dan terima kasih kepada Pak Lah yang kali ini bersikap responsive.

Pak Lah memberikan penjelasan terhadap isu tergadainya dua medan minyak milik Sarawak kepada Brunei lewat petang ini, Juma'at, 30 April 2010.

Dari penjelasan ini kita dapat simpulkan;

a. Bukan medan minyak sahaja terlepas, tetapi sempadan negara kini mengecil kerana perairan di mana terletaknya dua medan minyak L dan M kini diiktiraf sebagai milik Brunei. "In a statement today, the former prime minister confirmed that Block L and Block M concessions now belonged to Brunei but...." (Bernama)

“This agreement serves to settle certain overlapping claims that existed in the past which included the area of the concession blocks known before as Block L and Block M.

“Sovereign rights to the resources in this area now belongs to Brunei." Laporan The Star berdasarkan kenyataan akhbar Pak Lah.

b. Cuma Malaysia diizinkan untuk menyertai perkongsian operasi pengeluaran minyak bagi kedua-dua blok itu untuk 40 tahun.

c. Terma ini dipersetujui Kabinet pada 11 Februari 2009. Bermakna PM sekarang juga terlibat dalam keputusan tersebut.

Penjelasan Pak Lah ini tidak mengubah inti berita sebelum ini bahawa kita telah terlepas dua medan minyak sekali gus kepada Brunei dan kini, kita sebenanya terlepas bukan sahaja medan minyak bahkan kedaulatan sempadan laut berkenaan juga untuk selama-lamanya.

Balasan yang diperolehi oleh Malaysia ialah kita boleh menyertai perkongsian operasi berasaskan perniagaan di medan berkenaan untuk selama 40 tahun. Selepas itu, kawasan berkenaan kekal dalam wilayah Brunei.

Bagi Pak Lah dan Kerajaan Malaysia, terlepas kedaulatan wilayah adalah kecil asal dapat merasa seteguk dua minyak dari kawasan yang kita lepaskan. Aduhai!

Dalam kes kawasan pertindihan sumber minyak Malaysia Thailand, negara mengambil ketetapan berbeza iaitu kawasan berkenaan kekal sebagai sebahagian wilayah Malaysia dan hasil minyak dibahagi mengikut peratusan tertentu antara dua negara. Kita tidak melepaskan kedaulatan wilayah kita tetapi kita menggunakan kaedah 'joint development'.

Mengapa susunan yang sama tidak digunakan dalam kes Brunei dan dengan itu kita tidak terlepas wilayah kita?

Atas murah hati kita melepaskan perairan di mana terletaknya dua medan minyak itu, kita mendapat kedaulatan ke atas Limbang.

Soalnya, kini pun Limbang adalah milik kita dan ia sebahagian dari Sarawak. Sungguh pun Brunei ada menuntut haknya ke atas Limbang, dari inti pati perjanjian-perjanjian sebelum ini termasuk apa yang disebut oleh Pak Lah dalam kenyataannya, isu Limbang sudah pun memihak kepada Malaysia.

Bermakna, kita mendapat apa yang sudah menjadi hak kita dan kita terlepas apa yang sepatutnya juga menjadi hak kita.

Nampaknya, kita mengambil jalan mudah dalam perkiraan ini. Apa lagi, Brunei masih secara terbuka menyatakan bahawa tuntutan ke atas Limbang belum digugurkan. Bererti, harapan kita untuk menyelesaikan isu tuntutan Limbang secara tersirat melalui 'pengukuran semula sempadan' berasaskan perjanjian-perjanjian 1920, 1931, 1933 (dua perjanjian berasingan) dan 1939 masih dalam proses sedangkan kedaulatan kita ke atas perairan yang terkandung di dalamnya dua medan minyak yang kaya itu sudah pun terlepas.

Bermakna, Brunei telah mndapat apa yang mereka mau serta merta dan kita menunggu satu tempoh dan proses yang akan memakan masa. Apa akan terjadi jika pendirian kerajaan Brunei atas apa sebab nanti, akan berubah?

Mengikut laporan, Brunei telah pun menganugerahkan konsesi dua medan itu kepada Total dari Perancis dan kedudukan Petronas dalam susun atur perkongsian yang disebut belum dijelaskan.

Akhirnya, bagaimana dengan Sarawak? Adakah kerajaan negeri dirundingi ketika wilayah laut kita ingin dilepaskan bersekali dengan sumber minyaknya?

Jika Pak Lah telah tampil 'menafikan tetapi sebenarnya mengiyakan', adakah PM kini hanya akan berdiam diri?
Macam yang aku cakap tadi... anggaran awal aku, 100 tahun lagi Malaysia akan jadi "sebesar" Singapura sekarang dan Singapura pula 100 tahun lagi akan jadi "sekecil" Malaysia sekarang.tapi kot mana-mana pun Parti Keris tetap akan menyanyi lagu Pakatan Rakyat "Pengkhianat Negara".

Bila aku cuba paham baik-baik, rupanya apa yang Parti Keris tu cakap memang ada betulnya.

"Practically" apa yang diamalkan dalam Keris ialah seni "Putar Roda Gampang". seni "Putar Roda Gampang" terkandung dalam salah 1 ajaran hikmat tertinggi peradaban Bangsa MeLAYU peringkat ke 12 hikmat Serbuk Kari Malaya. korang cari buku "Serbuk Kari Malaya", bukak muka surat 3 - lepas diadun, kacau hingga sebati sehingga adunan menjadi bodoh.

Erti kata lain - kau pakai Baju Melayu kaler merah putih, pergi tengah jalan, menyangkung sambil angkat kaki kiri tinggi-tinggi, berak diatas garisan berkembar. lepas berak tak payah basuh, balik dengan lendir taik di jubur dan baju, kemudian cerita dekat orang kampung, Lee Kuan Yew tak basuh taik dia semalam. pedulikan persoalan kalau ada yang bertanya.

Kalau kau lulus yang ni - lepas PRU-13, kau boleh jadi Presiden UMNO. hujahnya ialah, kalau kau dapat nafikan tanpa prejudis yang kau tak bersetubuh dikahalayak ramai sambil-sambil kau sedang bersetubuh di khalayak ramai. kau memang hebat.

Contoh dah ada. rujuk semua Presiden UMNO sebelum ni.

"Hidup MeLAYU...!!!", "Hidup MeLAYU...!!!", Hidup MeLAYU...!!!".

Singapura makin besar, Brunei makin luas... akan datang - Apa nasib kawasan JDA di sempadan Kelantan - Thailand..?

RM81 Juta, Bukan RM77 Juta

Reactions: 
APCO digunakan untuk menarik pengaruh BN untuk PRU akan datang. Setahun, RM77 Juta Kerajaan Malaysia (BN) bayar kepada Syarikat Israel itu.

Dalam minggu ini, terbongkar satu lagi usaha hendak menarik pengaruh BN untuk PRU akan datang. Kalau RM77 Juta yang dibayar kepada APCO ini digunakan untuk membina imej BN, tetapi bayaran ini untuk memburukkan parti PAS di Kelantan, yang merupakan antara sumber penting kekuatan PR di Malaysia.

Bayaran itu tidaklah setinggi bayaran kepada APCO. Ia sekadar RM4 Juta sahaja, mungkin kerana ia konsaltan dalam negara.

Bermakna, BN telah menghabiskan RM77 Juta + RM4 Juta = RM81 Juta untuk memenangkan parti BN dalam PRU akan datang. Duit itu, duit rakyat yang membayar cukai dan sebagainya. Kita rakyat, kena nyah perkara sebegini.

sekian

Al-Bakistani

Husam Musa Cabar Siasat Tuduhan RM4juta Kickdefella

Reactions: 
NOTA EDITOR: Husam Musa sudah cabar. Kalau benar tuduhan Kickdefella, dipersilakan buat siasatan.

Cumanya, melalui maklumat saya dapat dari beberapa sumber yang saya tak tau tepat atau tidak, duit RM4 juta tu datang dari sumber-sumber berdekatan dengan UMNO.

Eloklah kalau SPRM siasat pun, betul tak?

Husam sendiri kata:
Apa kata kalau saya kata empat juta itu memang ada dan empat juta itu ditaja oleh kumpulan UMNO tertentu? Mereka nak jatuhkan Pak Lah kerana mereka sama tak suka.
Saya tak sabar nak dengar PENDEDAHAN KICKDEFELLA. Ada kemungkinan pendedahan Kickdefella akan menguntungkan Pakatan Rakyat serta usaha rakyat Malaysia menghumban UMNO ke Laut Cina Selatan.

Syabas pada Husam kalau cerita ni benar. Husam dapat duit dari puak-puak UMNO untuk menjatuhkan sesama UMNO.

Sekian

Saya Budak Baru Belajar...

Reactions: 
Buah cempedak diluar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong tunjukkan.
Saya petik dari artikel terbaru Blogger Kickdefella:
Kepada anak-anak Kelantan di rantauan, segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan.
Sebelum itu pada 10hb, November, 2009 sejurus selepas kontrak Blogger Kickdefella dengan PMBK ditamatkan serta-merta oleh Al-Menantuya, beliau menulis begini:
Tengahari tadi sejurus selepas saya tiba ke Kota Bharu dari tugas rasmi di Kuala Lumpur, saya dimaklumkan bahawa kontrak perkhidmatan saya dengan Perbadanan Menteri Besar Kelantan telah ditamatkan dengan serta merta.

Sebaik menerima makluman itu, saya menemui YAB Tuan Guru Haji Nik Abdul Aziz Bin Nik Mat, Menteri Besar Kelantan dan Pengerusi Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

Di dalam pertemuan pada 2.45pm di Pejabat Menteri Besar Kelantan saya telah,

1. Mengucapkan jutaan terima kasih diatas kepercayaan Tuan Guru selama ini terhadap saya.
2. Memaklumkan bahawa saya menerima penamatan serta merta ini dengan tanpa rasa terkilan.

Saya kemudiannya meminta YAB Menteri Besar mengajar saya bagaimana untuk bersumpah mengikut syarak kerana saya ingin bersumpah dihadapannya bahawa,

1. Saya tidak pernah membuat sebarang aduan/laporan kepada SPRM berhubung PMBK.
2. Saya tidak pernah memberi sebarang maklumat kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional dari Nenggiri berhubung PMBK sewaktu Sidang DUN yang lalu.

Setelah melafazkan apa yang ingin saya lafazkan, saya mengucup tangan YAB Menteri Besar dan meminta maaf sekiranya ada kesilapan di pihak saya sepanjang perkhidmatan saya dan meminta dihalalkan makan minum dan gaji yang saya terima selama ini.

Perjumpaan tersebut disaksikan oleh Setiausaha Politik Menteri Besar.

Semenjak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia memasuki premis Perbadanan Menteri Besar Kelantan, terdapat tuduhan-tuduhan dari pihak-pihak yang ditemubual oleh SPRM terhadap saya.

Saya akan berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini.

Esok saya akan membuat sidang media untuk menjelaskan dan membersihkan nama saya dari segala tuduhan yang dilemparkan dan kemudiannya akan terus pulang ke Kuala Lumpur.

Perjuangan Belum Selesai.

Patah Sayap Terbang Jua.

Syed Azidi Syed Abdul Aziz

Kampung Demit
Saya secara peribadi percaya bahawa Blogger Kickdefella akan berpegang "teguh" kepada kata-katanya - "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" dan buktinya "sangat-sangat jelas" selepas Blogger Kickdefella mula "menunjukkan dan membuktikan kesetiannya" kepada YAB Menteri Besar Kelantan dengan artikel-artikel susulan yang "langsung tidak memburukkan" YAB Menteri Besar Kelantan selepas kenyataannya itu.

Antara artikel-artikel "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" ialah yang ini:
“Nampaknya TGNA begitu hebat bersandiwara. Ariffahmi belum letak jawatan dan tiada rancangan terdekat untuk letak jawatan.TGNA sokong tindakan Ariffahmi menangguhkan perletakkan jawatannya. Apakah sandiwara begini hendak PAS jaja buat mereka yang mengundi PAS. PRU 12 mungkin PRU terakhir buat TGNA tetapi yang pasti bukan terakhir buat PAS. Saya bertahan tidak mahu insiden ini menjadi persepsi pada PAS dan Islam. Tetapi semuanya berakhir disini. Ternyata insan-insan kecil dan kakitangan PMBK tiada bererti buat TGNA berbanding anak beranaknya. Mengapa lagi perlu ada rasa hormat dari insan kecil buat TGNA, parti dan individu yang membelanya?”
Selepas artikel diatas, saya terus menaruh kepercayaan bahawa Blogger Kickdefella masih berpegang kepada kata-katanya akan "berdiri teguh dibelakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini" selepas saya dapati beliau terus membela YAB Menteri Besar Kelantan seperti dalam artikelnya yang petikannya seperti dibawah:
Kenyataan Nik Aziz ini tentu meloyakan banyak pihak kerana kebelakangan ini telah terbongkar pelbagai kisah yang besertakan fakta-fakta berhubung amalan kronisme, nepotisme dan juga rasuah di dalam Kerajaan Negeri Kelantan yang sudah hampir 20 tahun di terajui oleh Nik Aziz. Antaranya yang sudah terbongkar dan akan terus terbongkar ialah isu-isu berkaitan dengan Razak Abas, Roshaimi Razak, Nudin Awang dan anak menantu Nik Aziz sendiri seperti Nik Abduh dan Abdul Ariffahmi.
Blogger Kickdefella terus setia "berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar Kelantan sepanjang siasatan ini". beliau memuji YAB Menteri Besar Kelantan didalam artikel seterusnya bertajuk "Kalau Buaya Sembunyi Sebalik Batu; Nik Aziz Pulak….", "Buaya Di Sebalik Batu Adalah Buaya Peliharaan Nik Aziz?", "Tu Diaaaaaaa......" (sedikit petikan artikel "Tu Diaaaaaaa......" dibawah:
PAS Kelantan sudah gagal membersihkan dirinya. Pimpinan PAS Kelantan tiada keyakinan diri untuk mengundurkan Nik Abdul Aziz walaupun mereka sedar populariti Nik Abdul Aziz sudah menjunam.

Mereka sedar kebelakangan ini mereka terpaksa batalkan kehadiran Nik Abdul Aziz untuk merasmikan beberapa program kerana kehadiran tetamu dan peserta yang amat sedikit. Antara program yang terpaksa dibatalkan ialah sebuah program bermotor beberapa bulan yang lalu. Walaupun mereka sudah mengeluarkan wang untuk membayar peserta dan hadirin, sesuatu yang PAS Kelantan tidak pernah lakukan sebelum ini, tetapi kehadiran hanyalah sekadar kurang daripada 50 orang peserta sahaja.

Bagi golongan yang masih berkeras mempertahankan Nik Aziz ini, argumen mereka ialah Nik Aziz masih tunjang mereka kerana pemilih diluar Kelantan masih menganggap Nik Aziz sebagai keramat. Apalagi, masyarakat Cina dan India melihat Nik Aziz sebagai seorang pemimpin Islam yang dapat ditunggang untuk memajukan agenda mereka.
Saya masih "percaya" bahawa apa yang Blogger Kickdefella nukilkan diatas ialah "puji-pujian" dan bukannya "PENGHINAAN" terhadap YAB Menteri Besar Kelantan kerana Blogger Kickdefella yang saya kenal ialah seorang yang "jujur", "ikhlas" dan "komited" didalam perjuangannya "mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan".

Jangan lupa kenyataan Blogger Kickdefella "Saya akan berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini." beberapa bulan dahulu. saya juga kenal Blogger Kickdefella sebagai seorang yang "berpegang teguh kepada janjinya" dan atas kepercayaan saya itulah makanya Blogger Kickdefella nukilkan 1 lagi "pujian" kepada YAB Menteri Besar Kelantan dalam artikelnya "Tu Diaaaaaaa Bhg 2 : Tauke ‘Derma’ Kekal Mursyidul Am PAS"...

Seterusnya anda tahu apa yang berlaku. Blogger Kickdefella sehingga kehari ini masih lagi "berdiri teguh di belakang YAB Menteri Besar sepanjang siasatan ini".

Sekali lagi petikan dari artikel terakhir Blogger Kickdefella:
Kepada anak-anak Kelantan di rantauan, segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan.
Benar kata Blogger Kickdefella - "segala kekecohan yang sedang berlaku di Kelantan adalah bukan kerja saraf UMNO tetapi adalah hasad dengki, tamak haloba beberapa pihak di dalam PAS Kelantan".

Sebab itulah Blogger Kickdefella sejak akhir-akhir ini berhempas pulas "mempertahankan" YAB Menteri Besar Kelantan dari beberapa tuduhan, pendedahan dan cerita-cerita yang kurang manis dari "orang itu". tiada 1 pun artikel-artikel Blogger Kickdefella kebelakangan ini yang menyenangkan UMNO. semuanya mendapat respon "negatif" dari UMNO.

Blogger Kickdefella akhir-akhir ini teruk "diserang" oleh musuh PAS iaitu UMNO kerana kelantangannya "mempertahankan" YAB Menteri Besar Kelantan dan juga parti PAS.

Saya fikir, sudah sampai masanya Kerajaan PAS Kelantan mengiktiraf jasa-jasa Blogger Kickdefella sejak mula beliau menabur bakti di Kelantan sehinggalah kesaat ini. jasa beliau bukan kecil-kecil anak. Kerajaan PAS Kelantan wajar mengiktiraf jasa-jasa beliau memandangkan tanpa usaha beliau, Kerajaan PAS Kelantan tidak mungkin dapat bertahan dalam PRU-12.

Keberkesanan Operasi Perang Saraf yang dikendalikan oleh beliaulah yang berjaya mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan pada PRU-12 tahun 2008. Kerajaan PAS Kelantan juga perlu ingat, kalau tidak kerana Blogger Kickdefella, sudah tentu Parti PAS terpaksa memperuntukkan perbelanjaan yang lebih dari RM4 juta demi mempertahankan Kerajaan PAS Kelantan dengan bergaya dalam PRU-12.

Jarang anak muda di Malaysia mempunyai bakat sebesar ini.


*Saya harap, selepas anda melihat gambar ini, akan timbul perasaan benci anda kepada KERAjaan Pusat.